Minua on baarissa mulkoiltu liivimiehen toimesta vihaisesti ja kysytty että "ootko joku Intialainen".Alan olla niin ruskea, että yksi sävy vielä ja etninen taustani muuttuu.
Minua on baarissa mulkoiltu liivimiehen toimesta vihaisesti ja kysytty että "ootko joku Intialainen".
Kerran myös Suomalainen tarjoilija kysyi englanniksi mitä haluaisin tilata.
Eli samassa veneessä ollaan ja pelko on pers...sä mitä tuleva kesä tuo tullessaan:)
Jospa mahollinen Persujen hallituspaikka ei vaikeuta meidän eloa enenpäänsä;)
Saako sinua sitten syrjiä vaikka kengän koon perusteella?Joo, meidän tummempien on pidettävä yhtä. En hyväksy valkonaamoilta minkäänlaista ihonväriini perustuvaa syrjintää.
CV on mun mielestä vielä kohtalaisen helppo kirjoittaa. Mutta se itse hakemus, vittu se on tuskaa. Yhteenväliin pääsi vähän helpommalla, jos sai netissä täyttää hakemuksen, mutta nykyään niissäkin vaaditaan videota ja ties mitä. Hyi.Helvetin hankalaa kirjoittaa cv:tä, kun on niin niukka kokemus monipuolisista työtehtävistä, joista ainoastaan asiakaspalvelu on sellainen, jota tulevassa duunipaikassa tullaan arvostamaan. Lisäksi tuntuu vähän erikoiselta rustata firman nimi paperiin, kun on kuitenkin päättänyt, etten enää pyri yrittäjäksi, vaan tähtäimessä on duunarin arki jossain kaupallisessa alassa.
Kouluttajani on ihan innoissaan noista videoista ja hokee, että ne ovat tulevaisuus ja haluaisi ilmeisesti, että jokainen tekisi sellaisen. Ehkä ne jollekin sopivat, muttei minulle.CV on mun mielestä vielä kohtalaisen helppo kirjoittaa. Mutta se itse hakemus, vittu se on tuskaa. Yhteenväliin pääsi vähän helpommalla, jos sai netissä täyttää hakemuksen, mutta nykyään niissäkin vaaditaan videota ja ties mitä. Hyi.
Jos nuo on lähiaikoina se suuri hitti työnhaussa niin minä en varmasti saa töitä.Kouluttajani on ihan innoissaan noista videoista ja hokee, että ne ovat tulevaisuus ja haluaisi ilmeisesti, että jokainen tekisi sellaisen. Ehkä ne jollekin sopivat, muttei minulle.
Itse ajattelen tämän ennemminkin luonnonlakina. Varmasti kuvailemisesi kaltaisia urpojakin on, mutta varmasti joku ylempi voima maailmassa vittuilee meille ja nauraa partaansa kun tyhjässä pukkarissa laittaa juuri ne kaksi vierekkäisen kaapin käyttäjää saapumaan/poistumaan samaan aikaan.Eilen tuli pitkästä aikaa käytyä paikassa (Kakola spa, suosittelen), jossa vaatteita vaihdetaan pukuhuoneessa. Aktiivisesti salilla käydessäni törmäsin liian usein tähän samaan ongelmaan. Kylpylässä oli hyvin rauhallista ja pukuhuoneissa todella hyvin tilaa, niin mikä vittu siinä on, että joidenkin urpojen on pakko änkeä just siihen viereiselle kaapille? Vituttaa todella paljon, kun jonkun ääliön hikinen perse pyörii sentin päässä naamasta eikä osumiltakaan pysty aina välttymään. Eilenkin suihkusta tullessani huomasin jonkun sepän kuivailevan muniaan just mun kaapin viereisellä kaapilla, vaikka tilaa pukkarissa oli todella paljon. Meninkin sitten ottamaan toisen kierroksen suihkussa.
Muuten kyllä toi spa oli kiva synttäriylläri. Vähän ehkä hintava, mutta mukavan hillitty aikuisille suunnattu mesta. Mielellään menee toistekin.
Tuohon kun sanoa silipasee, että: "Onpa siinä herkullisen näköinen anusaukko, ihan meinaa ruveta nypyttään..." niin eiköhän tilaa rupea löytymään... No, tietysti, onhan siinä omat vaaransa ja tila voi käydä vieläkin ahtaammaksi.... Vituttaa todella paljon, kun jonkun ääliön hikinen perse pyörii sentin päässä naamasta eikä osumiltakaan pysty aina välttymään. Eilenkin suihkusta tullessani huomasin jonkun sepän kuivailevan muniaan just mun kaapin viereisellä kaapilla, vaikka tilaa pukkarissa oli todella paljon. ...
Itsehän seikkailin kerran Venäjällä pitkät pätkät. Siellä saattoi tulla yhtäkkiä vastaan joku kerrostalolähiökin hylättynä keskelle ei mitään. Joku panssarivaunu vaan keskellä taloja muistomerkkinä.Sain pari päivää sitten loppuun urakan, joka alkoi viime vuoden tammikuun ensimmäisinä päivinä: klikkailin "itseni" kämpästäni Ranskan länsirannikolla sijaitsevaan Ile de Ren saareen käyttämällä Google Street viewtä.
"Reittini" kulki Helsingistä Lahden ja Jyväskylän kautta aina Tornioon, josta ylitin Ruotsin rajan. Tuon jälkeen "ajoin" läpi koko maan, kunnes ylitin Juutinrauman sillan ja pääsin Tanskan maalle. Saksan rajalla törmäsin ongelmaan, sillä tietoturvasyistä Saksa on lähes täysin Street viewn näkymien ulkopuolella, joten "hyppäsin" Jyllannin länsirannikolta autolauttaan, joka kuljetti minut Delftzijln kaupunkiin, josta pääsin jatkamaan matkaani halki Hollannin, Belgian ja viimeisenä siis Ranskan. Paljon tuli opittua tuon reissun aikana kaikista kolmesta maasta.
Joskus vuosia sitten tein samanlaisen todella fiksun reissun, kun laitoin lähtöpaikaksi John F. Kennedyn lentokentän New Yorkissa ja päätepisteeksi Calgaryn. Tuohon reissuun meni vielä kauemmin kuin tähän, mutta tulipahan tehtyä sekin matka.
Paketit liikkuu kyllä ripeästi ainakin omalla kokemuksella, kuten kuuluukin. Nuo kirjeet on kyllä mysteeri. Plussamerkin vaatii toimiakseen, muuten vissiin ihan vaan makuuttavat niitä aikansa ennen jakoa.Kaverin omaisuutta jäi tänne pääsiäisenä ja pistin kirjeessä postiin tiistaina pääsiäisen jälkeen. Äsken kaveri soitti, että tänään tuli perille. Kirjeen matka Ruoholahdesta Kallioon siis kesti vaivaiset 9 päivää. Hiihtolomalla laturini jäi mökille ja eno pisti paketin matkaan maanantaina niin oli tiistaina täällä. Simpeleeltä Vantaalle siis paketti tuli päivässä. Pitää kai ensi kerralla lähettää paketti mielummin.
En tiedä mikä on plussamerkki, mutta kun työpaikan postista tuon lähetin niin jotenkin olettaisi että noissa firmasopimuksissa on pykälät että toimitetaan edes järkevässä ajassa.Paketit liikkuu kyllä ripeästi ainakin omalla kokemuksella, kuten kuuluukin. Nuo kirjeet on kyllä mysteeri. Plussamerkin vaatii toimiakseen, muuten vissiin ihan vaan makuuttavat niitä aikansa ennen jakoa.
Plussalla lupaavat parissa päivässä perille tjn.En tiedä mikä on plussamerkki, mutta kun työpaikan postista tuon lähetin niin jotenkin olettaisi että noissa firmasopimuksissa on pykälät että toimitetaan edes järkevässä ajassa.
Edit: Kyseessä siis sellainen kuplamuovinen iso kirje. Moisella lähetin työkaverille uuden kännykän korona-aikana Parikkalaan ja se meni vielä ihan normaalissa ajassa perille.
Puhelimella jotain pienempiä juttuja kuten esim. otteluseurantaa tms ja maksimissaan muutaman rivin viestejä, mutta vaikkapa tuo aiempi viesti tuossa ylempänä niin sellaiset kyllä koneella.En tiedä, onko tälle aiheelle olemassa jo omaa ketjua, mutta millä päivitätte jatkoaikaan? Itse yleensä puhelimella, mutta nyt on viimeiset kolmisenkymmentä viestiä tullut suollettua tietokoneella. Puhelimella ehkä helpompi selata, mutta kirjoitukseen tietokone on nopeampi, kun saa molemmat kädet käyttöön.