Osastolle tuli tänään peräti kolme uutta asukasta. Saa nähdä mitä tästä kehkeytyy. Tähän mennessä osastolla ollut ihan hyvä ilmapiiri ja asukkaat suurimmaksi osaksi melko rauhallisia. Toivottavasti meno jatkuu samanlaisena vaikka uusia asukkaita tulikin.
Se vaikuttaa kuitenkin niin paljon siihen viiihtyvyyteen osastolla millaisia asukkaita siellä on. Tietenkään vaatimukset eivät voi olla kovin korkealla koska kyseessä psykiatrinen hoito-osasto. Luksusta saadessaan pitäisi hakeutua hoitoon jonnekin yksityiseen sairaalaan. Siihen ei kyllä minun rahani riittäisi ja en edes tiedä onko sellaisia olemassakaan ainakaan Suomessa.
Tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen osastolla olleeseen tunnelmaan. Sellain mukavan rauhallinen tunnelma ollut. Ei ole ollut mitään ainakaan isoja ongelmia. Alussa oli jotain minuunkin kohdistuvaa vittuilua mutta sen jälkeen meno todella paljon rauhoittunut ja toivottavasti meno jatkuu samanlaisena. En muista oliko osasto sama mutta silloin joskus vuosina 2015-2016 oli tunnelma osastolla huonompi ja olin välillä vähän jopa pelokas sen takia.
No, nyt saan kyllä olla halutessani tänään täysin yksinkin. Jos omaa rauhaa kaipaan ja olen kaivannut niin tänään sitä ja huomenna saankin. Tänään lähtivät nimittäin huonekaverit vapaiden viettoon jo ja jäin täysin yksin joksikin aikaa tupaan. Saan olla siis nyt halutessani yksin, tämä myös mahdollistaa sen että saa halutessaan piereskellä niin paljon kuin tahtoo ja istua vaikka käsi munissa. Tuvan oven kun laittaa kiinni niin on kivan rauhallista. Se olen vain minä omien hassujen ajatuksieni kanssa.
Huomenna on sitten se päivävapaa minullakin. Aamupalan jälkeen lähtö kotia kohti ja iltapalalle takaisin. Ehdin vapaan aikana varmaan ainakin siivoamaan joukukoristeet vihdoin asunnostani pois, käydä parturissa ja varmaan syömässä jossain ravintolassa, käydä myös saunomassakin. Odotettavissa on huomisesta että tulee mukava vapaapäivä. Ja jos se vapaa sujuu hyvin niin sitten on vapaana ensi viikolla samalla lailla keskiviikko ja lauantaikin.
Nyt ne ei halua tällä hetkellä päästää minua vielä yön yli vapaalle. Minulla aloitettiin nyt uudelleen se antabus-lääkitys ja maksa-arvot sen verran koholla että nyt halutaan tarkkailla ettei ilmene mitään hälyttävää, ehkä jopa hengen vaaraa ennen kuin voidaan minut levollisin mielin päästää yön yli vapaille. Antabus kun voi entisestään nostaa jo valmiina koholla olevia maksa-arvoja.
Olen valehdellut ja ollut epärehellinen tuon antabuksen käytön kanssa. Parille Jatkoajan nimimerkillekin päin naamaa valehdellut että käytän antabusta ja en voi juoda alkoholia.
Viime keväänä minä sen antabuksen käytön taas lopetin tai keskeytin. Pitkään meni hyvinkin alkoholin käytön suhteen, ei se ollut ongelma. Mutta sitten kun alkoi muitakin probleemia elämässä olemaan niin alkoholinkin käyttö lisääntyi. Itsellenihän minä pahiten hallaa teen kun olen käyttämättä antabusta. Nyt sen käytön olen taas uudelleen aloittanut ja yritän sitkeästi sitoutua sen käyttämiseen.