Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 456
  • 66 844

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juoppo mikä juoppo, kaikki taas mennyt vituiksi ja mistään et apua saa. Apua et ottanut vastaan silloin kun oli tarjolla ja taas odotellaan kaks viikkoa. Juominen oli taas tärkeämpää kuin asioiden hoitaminen. Minkäs teet. Sentäs pajalla käynyt hiomassa huonekaluja ja lumitöissä ja vain yksi poissaolo on tullut. Arvaatte varmaan mistä poissaolo johtui: Juomisesta. Ikuisestiko tää on sit vaan tällaista paskaa vai? Seuraavan kerran pajalle sit vasta 7.3 maanantaina, mut mites meet ilman rahaa. 37km matkaa vaan yhteen suuntaan eli yhteensä se tekee päivässä 74km, pikkujuttuja. Tuleekohan kilometrikorvaukset helmikuulta heti ensi viikolla kun maaliskuu koittaa, vai jääks ne hidastelee asian kanssa. Toivotaan että hidastelee, etten juo niitä.
No ongelma on ainakin tunnistettu, se kai on ensimmäinen askel kohti parempaa. En taida minäkään pystyä apua tarjoamaan... Tsemppiä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Eka lapseton lomapäivä kesän jälkeen ja vaikka naisen vierestä heräsinkin niin vilkaisu puhelimeen kyllä masensi kun yle sovellus ilmoitti hyökkäyksestä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eka lapseton lomapäivä kesän jälkeen ja vaikka naisen vierestä heräsinkin niin vilkaisu puhelimeen kyllä masensi kun yle sovellus ilmoitti hyökkäyksestä.
Sama juttu. Sillä pienellä erolla, että lapsia ei ole eikä ole naistakaan. Hemmetin Venäjä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä taidan ottaa HIFK:in pois suosikkijoukkueistani, vaikka suosikkini yhä onkin, mutta en viitsisi sitä julkisesti kertoa kun hävettää aika moni hifkiläinen Jatkoajassa. Okei, poikkeuksia on, mutta sitten on näitä jereläisiä aivan liikaa.

Toki juuri tänään tämä on pientä myös siten, jos vertaa että miltä tuntuisi olla tuon Pasila-Porkkalan Dynamon fani.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mä taidan ottaa HIFK:in pois suosikkijoukkueistani, vaikka suosikkini yhä onkin, mutta en viitsisi sitä julkisesti kertoa kun hävettää aika moni hifkiläinen Jatkoajassa. Okei, poikkeuksia on, mutta sitten on näitä jereläisiä aivan liikaa.

Toki juuri tänään tämä on pientä myös siten, jos vertaa että miltä tuntuisi olla tuon Pasila-Porkkalan Dynamon fani.
Vaikka seuraankin kohtalaisen tarkasti HIFK:n otteita liigassa ja olen ollut joukkueen fani 25 vuoden ajan, täytyy myöntää, että eksyn harvoin HIFK:n ketjuihin. Tekeekö se minusta huonon fanin?
 

raakku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Julian Draxler
Kuinka moni lukee Muumi-sarjakuvia (siis niitä sarjakuvia jotka on Tove ja Lars piirtäneet) tai on joskus lukenut? Lukekaapa silti, tarina "Alikehittyneet Muumit". Kuinka osuvaa "lempeää kritiikkiä" näillekin viime vuosille vaikka sarjis on tehty v.-64.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuulkaas nyt, Vilperi on vihdoin takaisin palstavahvuudessa. Yli kaksi viikkoa tällainen pelikieltoni kestikin ja nyt se on vihdoin lusittu ja olen taas täällä. Vihastuttamassa ja ihastuttamassa. Pelikieltoani ei julkaistu varsinaisessa viestiketjussa mutta sain sen tämän takia kun levy pyöritti täälläkin liikaa samaa aihetta.

Kyllä olen jonkin verran kaivannut taas tätä aikaa kun pääsen kirjoittamaan tänne. Tämä on rakas harrastukseni ja tänne on kiva kirjoitella vaikka ajatuksia ja tuntemuksiaan. Tanssin ilosta täällä melkein kun sain kirjoitusoikeuteni takaisin. Tai no ainakin leveä hymy tuli huulille kun luin moderaattorien kirjoittaman yksityisviestin minulle jossa kerrottiin kirjoitusoikeuksieni palautetuksi.

Muuten minulle kuuluu sitä, että olen nyt täällä Hämeenlinnassa mielenterveysosastolla potilaana. Hoitomuotoni on pakkohoito. Huomenna kai pääsen käymään kotikäynnillä hoitajan kanssa? En tiedä onko sekään hyvä vai huono juttu? Herättääkö taas lisää tätä järkyttävää koti-ikävää minussa?

Minulla on aika sellainen ikävä ja turhautunut fiilis. Kaipaan niin helvetisti jo kotiini. En palaa siihen itse ongelmaan enää mikä aikaansai sen että elämäni jäi junnaamaan paikoilleen pitkäksi ajaksi mutta koska tässä ei ole elänyt oikein täysillä pitkiin aikoihin niin kaipuu kotiin on aika kova. Vielä kun minut raijattiin tänne osastolle päivystyksen kautta väkipakolla.

On minulla kyllä toinenkin asia mikä saa minut ikävöimään täältä osastolta pois ja se on tämä tietty nainen josta jo kirjoittelin edellisissä päivityksissäni. Meillä oli työpaikalla kahden kesken jo niin toisistaan välittävä ja jotenkin niin mukava keskustelu että se on saanut minut nyt kaipaamaan tuota naista. Enää ei olla pelkässä iskemis- tai ihastumisvaiheessa mielestäni vaan jo reilusti pidemmällä. Näin olen käsittänyt. Muistan kuinka luontevasti sekin jo tuli molemmilta kun minä sanoin ensin että keskustellaan lisää myöhemmin ja nainen vastasi että joo. Aivan kuin olisi jo toisistaan välittävät ihmiset näin päättäneet keskustelun, kyllä me tietenkin vielä uudelleen keskustellaan.

Aika paska fiilis on nyt olla täällä osastolla. Kaipaan kotiini ja ikävöin tuota naista niin paljon. Jo hänen äänestään lähtien. Kerran kuulemma tuo nainen oli käynyt jo täällä osastollakin kai oven takana mutta olin silloin itse nukkumassa ja hoitajat eivät herättäneet minua. Mutta luotan että olemme jo sen verran pitkällä että tämä ei koko juttua kaada, eiköhän asiat ole setvittävissä.

Täällä osastolla on muutenkin aika kurja olla. Aika kulahtaneet seinät, huonekalut ja lattiat. Inhoan tätä sisustustyyliä, jotenkin niin ankea.

No, tuossa eilen kävimme hoitajien ja parin toisen potilaan kanssa kaupungilla kahvilla. Se oli aika mukava piristys tähän osastolla olemiseen. Sellainen irtiotto. Mutta toisaalta se muistutti miten asiat voisivat olla jos ne olisi hyvin. Voisi vaikka kierrellä kaupungilla.

Ja tämä saattaa herättää melkoisen vastalauseryöpytyksen mutta olen mielestäni liian vaativassa hoitomuodossa nyt ja pitäisi olla täällä jopa toukokuun alkuun asti. En koe olevani näin sairas. Siksi annoinkin maanantaina virallisen valituksen potilasasiamiehelle joka vei sen hallinto-oikeuteen asti. Nyt on asiat elämässä eriskummallisesti, mutta toivottavasti ne siitä taas oikenee.

Mutta mikä tärkeintä, minä olen nyt takaisin palstavahvuudessa!
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hämeenlinna. Kannattaako ostaa sieltä keskustan liepeiltä omakotitalo? Onko järkeä? Tekis mieli päästä karkuun Helsingistä, mutta ei muuttaa ihan mihinkään pikkupitäjään kuitenkaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt tiedät. Ei ollut kumpikaan. Vaikka komea mies oletkin niin kyllä tuo toinen sukupuoli silti kiihottaa enemmän.
Vaikka olet erittäin mukava mies , niin sori, et ole mun tyyppiä.

Kyllä mä sulle pusun saattaisin antaa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olikos täällä missään ketjua Venäjän vastaisille boikottitoimille?


Lisäksi hiihtäjä Katri Lylynperä ilmoitti ettei ole käytettävissä Venäjän mc-päätöskisassa. Myös Sebastian Vettel ilmoitti jättävänsä Sotshin F1-kisan väliin.
 

Glove

Jäsen
Youtuben autoplay on kyllä nyt kohdillaan kun soittaa minulle suosikkiani Black Sabbathia. LÄhdin kyllä liikkelle jostain ihan muusta ja Black Sabbath covereiden kautta tuli sitten sitä aitoa oikeaa. Me like.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piti tämä kirjoittaa jo aiemmin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Pikkupoikana olen seissyt pihamaalla, kuullut lentokoneen lähestyvän ja kuvitellut hetken päästä näkeväni Neuvostoliiton pommikonelaivueen. Tämä tapahtui elokuussa 1968 (Tsekkoslovakian miehitys).

Edelleen pikkupoikana kuulin, että "öljy loppuu, kaikki loppuu". Tämä tapahtui loppuvuodesta 1973 (energia/öljykriisi).

Te aikuiset, pohtikaa mitä ja millä sävyllä keskustelette nyt Venäjän aggressioista tai ilmastonmuutoksesta. Älkää ehdoin tahdoin altistako lapsia mahdolliselle omalle ahdistuksille ja peloille. Antakaa lasten olla lapsia.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Piti tämä kirjoittaa jo aiemmin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Pikkupoikana olen seissyt pihamaalla, kuullut lentokoneen lähestyvän ja kuvitellut hetken päästä näkeväni Neuvostoliiton pommikonelaivueen. Tämä tapahtui elokuussa 1968 (Tsekkoslovakian miehitys).

Edelleen pikkupoikana kuulin, että "öljy loppuu, kaikki loppuu". Tämä tapahtui loppuvuodesta 1973 (energia/öljykriisi).

Te aikuiset, pohtikaa mitä ja millä sävyllä keskustelette nyt Venäjän aggressioista tai ilmastonmuutoksesta. Älkää ehdoin tahdoin altistako lapsia mahdolliselle omalle ahdistuksille ja peloille. Antakaa lasten olla lapsia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vähän piristystä päivään. Käytiin ystäväpariskunnan kanssa Taivaanrannassa syömässä. Itse söin fasaania pääruuaksi ja creme brulee jälkiruoaksi. Pääruoka oli aika mitäänsanomaton mutta jälkiruoka oli tosi hyvä. Paras creme brulee jonka olen koskaan syönyt.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220224-170055~2.png
    Screenshot_20220224-170055~2.png
    480,7 KB · kertaa luettu: 77

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Piti tämä kirjoittaa jo aiemmin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Pikkupoikana olen seissyt pihamaalla, kuullut lentokoneen lähestyvän ja kuvitellut hetken päästä näkeväni Neuvostoliiton pommikonelaivueen. Tämä tapahtui elokuussa 1968 (Tsekkoslovakian miehitys).

Edelleen pikkupoikana kuulin, että "öljy loppuu, kaikki loppuu". Tämä tapahtui loppuvuodesta 1973 (energia/öljykriisi).

Te aikuiset, pohtikaa mitä ja millä sävyllä keskustelette nyt Venäjän aggressioista tai ilmastonmuutoksesta. Älkää ehdoin tahdoin altistako lapsia mahdolliselle omalle ahdistuksille ja peloille. Antakaa lasten olla lapsia.
Itse muistan "Kuuden päivän sodan" 1967 Israelin ja arabimaiden välillä, kun pelkäsin kolmannen maailmansodan syttyvän siinä samassa pohjautuen tuttujen miesten valistuneisiin arvauksiin.
Tšekkoslovakian miehityksestä muistan vain sen hirvittävän pettymyksen, minkä se nuoressa pojassa aiheutti, kun kuvittelin "ihmiskasvoisen sosialismin" lienyttävän kylmän sodan tilannetta.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse muistan "Kuuden päivän sodan" 1967 Israelin ja arabimaiden välillä, kun pelkäsin kolmannen maailmansodan syttyvän siinä samassa pohjautuen tuttujen miesten valistuneisiin arvauksiin.
Tšekkoslovakian miehityksestä muistan vain sen hirvittävän pettymyksen, minkä se nuoressa pojassa aiheutti, kun kuvittelin "ihmiskasvoisen sosialismin" lienyttävän kylmän sodan tilannetta.
Onneksi olen ollut Kuuden päivän sodan aikaan tarpeeksi pieni, ettei minulla liity siihen mitään muistikuvia - puhumattakaan Kuuban kriisistä.

Pakko kysyä toisesta kohdasta, ajateltiinko teillä ja tuttujen miesten keskuudessa, että Neuvostoliitto edusti "ihmiskasvoista" sosialismia?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Pakko kysyä toisesta kohdasta, ajateltiinko teillä ja tuttujen miesten keskuudessa, että Neuvostoliitto edusti "ihmiskasvoista" sosialismia?
Päinvastoin, termi "ihmiskasvoinen sosialismi" syntyi nk. Prahan keväänä 1968, kun Alexander Dubček uutena Tšekkoslovakian johtajana alkoi luoda maahansa poliittisilla uudistuksilla uutta vapaampaa ilmapiiriä, joka poikkesi muista itäblokin maista. Tuli syksy ja tuli miehitys ja kaikki uudistukset peruttiin. Alla linkki Wikipedian artikkeliin:

Tšekkoslovakian miehitys 1968
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Meni olo täällä osastolla entisestään melko ankeaksi. Yhteensähän meitä on samassa huoneessa kolme asukasta/potilasta. Nyt eilen yhdellä asukkaalla todettiin se korona ja hän joutui eristyshuoneeseen.

Meille kahdelle asukkaille jotka jäimme tähän huoneeseen tämä tarkoitti sitä että joudumme nyt kykkimään pelkästään tässä huoneessa pisara-eristyksessä ainakin muutaman päivänkin.

Ei perkele, aivan kun ei muutenkin olisi jo tukalat olot täällä niin nyt sitten täytyy vielä kykkiä yhdessä samassa huoneessa pitkän ajan. Taitaa miestä hieman vituttaa. Saamme ruoatkin tänne huoneeseen niin ei tarvitse senkään takia huoneesta pois lähteä. Vessassa saa sentään käydä käytävän käymälässä.

Kohta minusta tullaan kaiken kukkuraksi tekemään se testi, taas. On jo kaikkiaan neljäs kerta kun joudun tuohon koronatestiin. Niin kuin vitutusketjussa kerroin niin inhoan tuota testiä. Se on minulle yhtä piinaa.

Voi toki olla että minulla on ollutkin jo se korona kun olen tässä parin viime päivän aikana kokenut oloni hieman nuhaiseksi ja tukkoiseksi. Olen kuitenkin saanut jo kolme rokotustakin niin tuskin se korona minuun kovin pahasti iskee jos on iskeäkseen.

No, kai kaikesta selviää? Toivon ainakin. Mutta tällä hetkellä tilanne tuntuu täysin paskalta. Miten ihminen voi vajota näin kurjaan tilanteeseen?
 

Alligator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cleveland Crusaders, Phoenix Roadrunners
No, kai kaikesta selviää? Toivon ainakin. Mutta tällä hetkellä tilanne tuntuu täysin paskalta. Miten ihminen voi vajota näin kurjaan tilanteeseen?

Niin, aika lähellä meitä soditaan ja viattomia ihmisiä kuolee. Lopeta se turhanpäiväinen itkeminen ja mieti että asiat voisi olla paljon huonomminkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin, aika lähellä meitä soditaan ja viattomia ihmisiä kuolee. Lopeta se turhanpäiväinen itkeminen ja mieti että asiat voisi olla paljon huonomminkin.

No, onhan tuokin totta ja olen kyllä pistänyt merkille että asenteeni koko elämää kohtaan on viime viikkoina ollut aika raskas. Vanne kiristänyt päätä liian pitkään ja liian kovasti.

Nyt on aika löytää taas todella sitä positiivisuutta, innostuneisuutta ja iloa taas Vilperiinkin. Olen lopettanut niiden asioiden pohtimisen jotka sitä vakavuutta elämään toi ja pyrkinyt alkamaan ajattelemaan ja kuluttamaan paljon viihteellisempiä juttuja. Musiikkikin on vaihtunut kovin raskaista kappaleista lähinnä huumorimusaan, kuten vaikka Bay&Ryyd ja Ehtaa tavaraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös