Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 351 721
  • 66 880
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kattelen tuota M/S Romantic-sarjaa kun tuossa ykkösellä tulee. Oon kuullu että tää olis ihan saatanan hauska, mutta täähän on ihan helvetin synkkä sarja. Ainakin tän jakson perusteella.
M/S Romantic on kepeäksi komediaksi naamioitu Twin Peaks -tyyppinen mestariteos.

Pohjimmiltaan todella synkkä sarja.

Oman tulkintani mukaan laiva joutuu viimeisen jakson päätteeksi haaksirikkoon ja uppoaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kesäloma on paras loma.
Mut nyt kun (taas, mun sun leffoja ei taida tänä kesänä enää tulla) jäit Bondeista eläkkeelle, niin eikö tullut yhtään ikävä tyttöjä? Edes May Day vähän kutkuttele?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulta tilattiin satsi kurkkurouhetta (lähinnä tunnetaan nimellä kurkkusalaatti). Tilaaja toi jo lasipurkit meille kun sanoin että purkit on jo aikalailla minulla loppu. City-marketissa näyttäisi olevan kurkut 0.99€ kilo. Täytyypi hakea sieltä kurkkuja kun omatuotanto ei tällä hetkellä riitä. Mutta pitää odottaa että mies tulee töistä koska en minä pyörällä lähde kurkkuja hakemaan lähes 20 kilsan päästä.

KURKKUROUHE
3 kg kurkkuja (avomaan)
0,5 kg sipulia
8 dl etikkaa
< 1 kg sokeria
1 dl suolaa
Sinapinsiemeniä,
kokonaisia valkopippureita,
laakerinlehtiä
Tilliä

Kurkut huuhdotaan ja raastetaan karkeaksi raasteeksi. Sipulit kuoritaan ja raastetaan karkeaksi raasteeksi. Etikka, sokeri, suola ja mausteet (sinapinsiemen, valkopippuri, laakerinlehti) kiehautetaan liemeksi. Rouhe (raaste) lisätään liemeen ja kiehautetaan. Rouhe tölkitetään (lasipurkkiin) ja tölkkien päälle kierretään tillikiehkura (pitää tuotteen liemessä).
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Viittaukset palstan ehkä tyylikkäimpään pelikiellon tuottaneeseen viestiin ovat niin miellyttäviä!

Jostain syystä en näe yhteyttä @Malkkinen viestin ja allaolevan välillä?

Voitte unohtaa liigan yms. Nykymuotoisen urheilun, konsertit ,kaiken. Kaikki nykyinen loppuu kun matkaamme kohti YK Agenda30. KÄYTÄ Maskia ja alistu.
Ohessa ensi vuoden kuviot. Saa ottaa talteen!
Ranskan valtiolta vuotanut dokumentti. Aiemmin Kanadan pääministeri puhellut samat asiat.....

Tältä se näyttää:
Marraskuu 2020 – lokakuu 2021: Liikkumisen asteittainen ja jatkuva rajoittaminen
Marraskuu 2020: Kevyt lockdown
Joulukuu 2020 – tammikuu 2021: Positiivisten tapausten lisääntyminen
Tammi–lokakuu 2021: Eristysleirien hankinnan (tai rakentamisen) nopeuttaminen jokaisella hallintoalueella (région) ja departementissa (département)
Tammi–maaliskuu 2021: Täydellinen lockdown (paljon tiukempi kuin rajoitusten ensimmäinen ja toinen vaihe)
Tammi–maaliskuu 2021: Työttömyysohjelman jatkaminen ja uudistaminen – kohti yleistä perustuloa
Helmi–lokakuu 2021: Covid-19:n suunniteltu mutaatio ja toissijainen virus Covid-21
Tammi–heinäkuu 2021: Covid-19 ja Covid-21:n hoitokapasiteetin ylitys
Huhti–kesäkuu 2021: Talouden epävakaus – toimitusketjun suunniteltuja katkeamisia – varastopulaa
Huhti–heinäkuu 2021: Uusia rajoituksia – kolmas lockdown
Huhti–lokakuu 2021: Perustulo-ohjelman asettaminen
Heinä–lokakuu 2021: Armeijan käyttöönotto liikkumisen kontrolloimiseksi
Tämän aikataululappusen sanotaan kuuluvan François Bayroulle, jonka presidentti Emmanuel Macron on syyskuussa nimittänyt suunnitelman ylikomissaariksi, le Haut comissaire au Plan. Bayroun tehtävänä on valmistella Ranskaa vuoden 2030 muutoksiin, mikä viitannee YK:n Agenda 2030:een. Komea titteli puolestaan kumpuaa vastaavasta, vuosina 1946–2006 toimineesta tehtävästä (Commissariat général du Plan).
Vuodetun suunnitelman on julkaissut italialaistoimittaja Cesare Sacchetti blogissaan (juttu englanniksi), ja hän toteaa sen olevan hyvin samansuuntainen kuin minkä kanadalaispilliinpuhaltaja on aiemmin tuonut esiin. Hän sanoo joidenkin valtamedioiden, kuten AFP:n, kiistäneen dokumentin autenttisuuden, mutta kertoo Ranskan hallitusta lähellä olevien lähteiden vahvistaneen sen hänelle oikeaksi. Suuntana on siis Great Reset, suuri nollaus tai suuri resetointi, miksi sitä halutaankaan nimittää.
Sacchetti kirjoittaa jutussaan, että globalistien eliitti on jakanut tämän aikataulun maailman hallituksille ja pääministerit ja presidentit ympäri maailmaa vain toteuttavat saamansa määräykset. Nii’in, mukaan lukien meidän pääministerimme ja presidenttimme, ja kun näitä lukee, on vaikea nähdä pääministerimme ja presidenttimme todellakaan toimivan toisin. Aika näyttää, miten taidokkaasti he tanssiaskeleensa asettelevat.
Myös Sacchetin mainitsemat eristysleirit ovat jo monissa maissa jo kulman takana, niistä on puhunut ääneen mm. Kanadan pääministeri (nämä sitten aina kiistetään, kunnes ne tuodaan valmiina esiin), Australiassahan niitä jo on: MTV kertoi suomalaisen Essin käyttäneen kallista ja salaperäistä eristysleiriä päästäkseen matkustamaan maassa vapaasti. Näin niitä siis aletaan myymään.
”Samaan aikaan kun uusi aalto käynnistyy, hallituksille annetaan tehtäväksi rakentaa Covid-laitoksia, lähinnä keskitysleirejä, joihin testauksista kieltäytyneet ihmiset passitetaan ilman heidän suostumustaan”, Sacchetti kirjoittaa.
Meillä Suomessahan on jo heitelty ilmaan koronarokotteesta kieltäytyjien siirtämistä Seilin saarelle, se lienee ollut toistaiseksi lähinnä Kunnon Kansalaisten fantasiaa, mutta kun tällaisia ajatuksia aletaan ääneen lausua miltä suunnalta tahansa, ollaan aika vaarallisilla vesillä.
Sacchettin juttu kannattaa lukea kokonaan, samoin hänen aiempi juttunsa suuresta nollauksesta ja uuden maailmanjärjestyksen asettamisesta.
Aika pitkälti joka tapauksessa suunnitelma näyttäisi noudattavan monessa eri lähteessä esillä olleita asioita (viruksen mutaatio, keskitysleirit, nälänhätä, kolmas lockdown, sotilaat kaduille, perustulo… talouden nollaus), joten nähtäväksi jää, mennäänkö tämän mukaan, vai saako ihmisten herääminen historian muuttamaan kurssiaan. Siksihän sitä kaduilla ollaan, kaikkialla! Eli… silmät auki, korvat auki, tämä on pysäytettävä. Sillä se mikä on Ranskan suunta, on myös maailman ja Suomen suunta, emme me missään lintukodossa elä.
Tilannehan kun tosiaan koko ajan elää. Nyt koronarokotetta kiirehditään jo joulukuulle, mikä saattaa liittyä jälleen Yhdysvaltain presidentin vaaleihin; nehän eivät suinkaan ole ohi, vaikka media väittääkin Bidenin voittaneen. Tässä voi tapahtua vielä vaikka mitä, ja ehkäpä juuri siksi se klikki siellä taustalla yrittää nyt epätoivoissaan kiirehtiä rokotesuunnitelmaansa eteenpäin. Me elämme sotaa, niin oudolta kuin se voikin kuulostaa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerpele, ostin Karhua 8- pakkauksen ja yksi on vajaa, itseasiassa tosi vajaa, ei edes kolmannesta oo täytetty. Mahtaako tulla kalijarekka pihaan, kun tekee valituksen? Veneellä ajoin mökiltä kyläkauppaan ja perillä hokasin. Shaatana, maailmassa on virhe.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kerpele, ostin Karhua 8- pakkauksen ja yksi on vajaa, itseasiassa tosi vajaa, ei edes kolmannesta oo täytetty. Mahtaako tulla kalijarekka pihaan, kun tekee valituksen? Veneellä ajoin mökiltä kyläkauppaan ja perillä hokasin. Shaatana, maailmassa on virhe.
Minä laitoin poikani ostamaan minulle olutta. Ei osannut katsoa hintoja. No, soitti ja sanoin 18 päkin hinnan ja laskin, montako voi tuoda minulle antamillani rahoilla. Helvetti, yksittäistölkin hinta olikin lähes 2 euroa, joka ei millään voi pitää paikkaansa, kyseessä kuitenkin äss-marketin ja Sandels. Oisin tuottanut Amorphista, jos oisin tiennyt.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kerpele, ostin Karhua 8- pakkauksen ja yksi on vajaa, itseasiassa tosi vajaa, ei edes kolmannesta oo täytetty. Mahtaako tulla kalijarekka pihaan, kun tekee valituksen? Veneellä ajoin mökiltä kyläkauppaan ja perillä hokasin. Shaatana, maailmassa on virhe.

Vaikka ei olekaan kyse alkoholista vaan limonadista. Mutta muistan silti yhä kuinka sellainen hämeenlinnalainen jo edesmennyt paikallisradio kuin radio Janne on velkaa minulle vieläkin yhden lasisen cokispullon. Syy miksi vielä painotin tuota lasista pulloa niin on se että lasipullossa limut maistuu parhaimmalta.

No kuitenkin, Radio Jannella pyöri monet vuodet lätkäveikkaus HPK:n peleistä. Alkuaikoina ei tarvinnut edes tietää oikeaa tulosta voittaakseen välillä palkintoja vaan ennen kuin arpajaislaki sotki tuotakin veikkausta niin pystyi sieltä voittamaan palkintoja myös arvalla. Ainakin silloin arvottiinkin palkintoja jos ei oikeaa tulosveikkausta löytynyt.

Joskus kyllä tiesinkin tuloksen, joskus arpaonni suosi. Tässä tilanteessa arpaonni muistaakseni suosi ja voitin korillisen eli 24 lasista pulloa cokista. No kun menimme hakemaan tuota palkintoa niin eihän niillä täyttä koria ollut antaa vaan joku kehveli oli mennyt juomaan yhden pullollisen. No suostuin ottamaan tämän 23:n pullon korillisen cokista. Sillä ehdolla että saan joskus tuon yhdenkin pullon.

En saanut kyllä tuota pullollista mutta sainhan minä vuosien aikana tuolta yhtä ja toista palkintoa. Ihan mielettömiä määriä suorastaan. Voi noita muistoja, legendaarinen veikkaus. Muistan yhä sen puhelinnumeronkin mihin niitä veikkauksia soitettiin eli 0700-95 266. Kyllä tuli muutaman kerran sinne soitettua. Loppuaikoina sitten kännyköiden tullessa markkinoille sinne kyllä lähetettiin sitten tekstiviestejä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä kiinnostaako ketään muisteluni tuosta radio Jannen lätkäveikkauksesta mutta se oli kanssa siinä mukavaa että yksittäisenkin pelin palkinnot olivat sellaisia joita oli oikeasti kiva voittaa. Piristi mieltä ja niille oli käyttöä.

Voitin sieltä siis todellakin useita Saarioisten ja Herkkumaan sellaisia kylmälaatikoita täynnä säilykkeitä. Näitä tuli kyllä syötyä ja ne oli ja onhan nuo vieläkin hyviä. Voitin limsaa, laatikollisia sipsejä, risteilyitä joita oli sitten kiva antaa lahjoina eteenpäin kun en itse niitä käyttänyt, vaatteita, ja sun muuta. Kaikkea en varmaan edes muista mitä tuolta lopulta voitinkaan. Silloin jo täys-ikäinen siskoni taisi kerran sieltä voittaa jopa ihan oluttakin. Tällainen hatara muistikuva minulla on 1990-luvulta.

Aikoinaan tuonne sai soitella ja ilmoitella koko lähisuvun tulosveikkaukset. Sittemmin enää vain minä osallistuin perheemme puhelimella veikkauksiin. Silloin ei vielä oikein ollut kuin yksi puhelin/talous.

Olihan tuo kiva veikkaus. Ja kun isä haki palkintojani Jannen toimistosta niin välillä sai kuulla kuulemma kommenttia että jaahas, sinä taas täällä...

Tätä veikkausta on välillä kiva muistella lämmöllä. Varmaan vieläkin jollain paikallisradio asemalla vastaavia veikkauksia? Ja taisi tässä hiljattain olla Kerho-radiollakin joku nettiveikkaus mutta siihen en enää osallistunut.

Ihan perinteinen veikkaushan tuo oli eli piti vain veikata päivän HPK:n ottelun lopputulos.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Selkeästi vaikeutunut tämä nukahtaminen tällä viikolla. Tietenkin kellokin on vasta 22 ja on vasta ns. normaalimpien ihmisten nukkumaan menoaika mutta kun itse kun olen jo tottunut yrittämään sitä unen saantia jo siinä ajassa 20.00 ja jopa viimeistään silloin. Nyt ei ole vielä nukahtamisesta tullut mitään.

Arvaan ja tiedän kyllä syynkin tähän eli se on se että kesäloma alkaa perjantaina tosiaan. Sitä odottaa nyt yhtä kovasti kuin joulua konsanaan ja onhan tämä nukkuminen minulle ainakin tällöin paha rasti. Kun on liian innokas nukahtamiseen ja odottaa vaan että nukkuisipa jo tämänkin yön ohi... Joo, kesäloma on minulle ensimmäinen virallinen koskaan mutta en minä tiedä vaikuttaako se tähän odottamiseen. Onhan minulla muuten kesälomia ollut koulussa ja epävirallisesti ja aina niitä on yhtä innokkaasti odottanut.

Tykkään kyllä toisaalta että löytyy yhä minussa ainakin tuollaista lapsenmielistä innokkuutta ja riemua. Vaikka nukahtamista se vaikeuttaakin. Liian monesta aikuisesta tulee liian vakava ajan myötä ja sellainen ettei jaksa innostua oikein mistään.

Mutta tämän työviikon kyllä ajattelin taistella läpi vaikka sitten heikommillakin yöunilla. Sitten se kesälomakin maistuu paremmalta.

No joo, alkuillasta muistelin täällä radio Jannen lätkäveikkausta. Näemmä minulle sellainen asia että kun sen "suonen" avaa niin sitten sitä muisteloa tulee enemmänkin. Muistelen kuitenkin kyseistä veikkausta lämmöllä. Antoi Liigapörssin ja perheen sisäisten veikkausten lisäksi silloin aikoinaan paljonkin lisää mielenkiintoa lätkän seuraamiseen. Ja tuo Jannen lätkäveikkaus muistaakseni antoi lisämielenkiintoa jo lätkän seuraamiseen ennen kuin Liigapörssistäkään oltiin mitään edes kuultu. Edes postikorttiversiona. Ja taisin minä pikkuisena ja nuorena poikana pelata vähän jo niitä Veikkauksen pitkävetojakin.

Nyt ei enää viitsi vähääkään edes pelata mitään veikkaukseen liittyvää ettei tule innostusta pelata muitakin rahapelejä.

Ja yksi palkinto minkä ainakin välillä voitin veljeni kanssa Radio Jannen lätkäveikkauksesta oli Kotipizzan lahjakortti. Se unohtui ainakin mainita.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään olin oikein ahkera ja laitoin viisi uutta työhakemusta putkeen menemään. Jospa se jo kohta jostain mullekin tärppäisi.

Toivottavasti ei ole jo liikaakin yhteen päivään? Etenkin jos on perinteinen kirjoitettu työhakemus kyseessä? Tämänhän pitää olla joka paikkaan niin helkkarin yksilöity ja sitten kun näitä kirjoittaa putkeen monia niin minulle ainakin käy niin että niistä alkaa katoamaan se terävyys, se persoonallisuus... Tai jokin ja niistä alkaa tulemaan liian virkamiesmäisiä.

No joo, työhakemuksiakin on kyllä nykyään niin monenlaisia. Mielestäni pahimpia on nämä joihin pitää erikseen täyttää henkilökohtaiset tiedot ja vastailla muutamaan kysymykseen kuten miksi juuri sinä olisit sopiva tähän tehtävään? Ja sitten kun edes nuo henkilökohtaiset tiedot ei talletu mihinkään vaan ne pitää ärsyttävästi täyttää uudelleen ja uudelleen hakemuksesta toiseen. No on sitä sitten jo olemassa muistaakseni ohjelmia joiden avulla työhakemusten lähettäminen käy helpostikin.

Minä itse olen pitänyt itseäni huonona työhakemusten kirjoittajana ja lähettelijänä. Vaikka onhan näitä tullut lähetettyä aikoinaan monia kappaleita. Mutta minulla on ollut tunne että minulta on puuttunut se sopiva määrä taitoa kehua ja mainostaa itseäni, se ei vaan lähde minulta. Ja sitten haluanko tarpeeksi tuota työpaikkaa ja tuleeko työhakemuksesta riittävän innokas, persoonallinen, yksilöity vai tuleeko siitä vain plääh-osastoa.

Pidin itseäni huonona työhakemusten lähettelijänä siihen asti kun sitten nykyisen työpaikan koko paikan pomo tuli kerran jo minun aikoja sitten työt aloittaneena sanomaan minulle että hän luki sen sinun työhakemuksen ja se oli todella hyvin kirjoitettu. Olet taitava kirjoittaja, silloin aloin miettimään asioita ja kykyjäni toiselta kannalta. Myös työvalmentaja on ihan kehunut kirjoittamiani työhakemuksia. Ehkä asiat eivät taaskaan siis ole niin mustavalkoiset kuin olen itse ajatellut niiden olevan. Useinhan muissakin asioissa itse tuppaan ainakin synkistelemään asioita liikaa. Eikä ne lopulta olekaan niin huonosti ne asiat.

Noh, nykyiseen työpaikkaan lähetin aikoinaan vapaamuotoisen työhakemuksen koska oli kyseessä tiedustelu onko teillä tarjota minulle työkokeilupaikkaa. Ja olen iloinen siitä että olen päässyt tuonne nykyiseen työpaikkaani sitten ihan palkkalistalle asti ja etenkin varmaan oman työpanoksenikin avulla. Pidän nimittäin itseäni aika huonona haastattelutilainteissakin. Minusta kuoriutuu lopulta näemmä aika suulas ja ihmisten seurasta pitävä tapaus kun ihmiset alkavat tulemaan minulle tutuiksi mutta haastattelutilanne ventovieraiden kanssa, niissä tuppaan olemaan aika pökkelö.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Minä olen miettinyt, että saisiko sitä näin maallikkona koneen ilmaan ja vielä pysymään siellä? Laskeutuminen lienee vielä vaikeampaa.
Kyllä sieltä aina alas pääsee, ylös pääseminen on varmasti vaikeampaa. (jos siis ei ole väliä koneen kunnolla alaslaskun jälkeen..kjehkjeh)
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Minä olen miettinyt, että saisiko sitä näin maallikkona koneen ilmaan ja vielä pysymään siellä? Laskeutuminen lienee vielä vaikeampaa.

Ei kai lentokoneen ohjaus sen ihmeellisempää ole kun muidenkaan liikkuvien värkkien ohjaus, kaikkia niitä tarvii aikansa opiskella ennenkuin osaa. Lentokone on enemmän tässä genressä sama kun pelaisi venäläistä rulettia kun virheet kostautuu karummin.
 

Glove

Jäsen
Kyllä sieltä aina alas pääsee, ylös pääseminen on varmasti vaikeampaa. (jos siis ei ole väliä koneen kunnolla alaslaskun jälkeen..kjehkjeh)
Alashan sen aina saa, työntää vaan ohjaussauvaa eteenpäin. Mutta lähinnäajattelin, että saisiko sen koneen ehjänä alas? Olen minä joskus Flight Simulatoria pelannut, eikä ne laskut siinäkään ole kovin jouhevia olleet.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Alashan sen aina saa, työntää vaan ohjaussauvaa eteenpäin. Mutta lähinnäajattelin, että saisiko sen koneen ehjänä alas? Olen minä joskus Flight Simulatoria pelannut, eikä ne laskut siinäkään ole kovin jouhevia olleet.
Lentäminen olisi varmaankin toiseksi parasta mitä tekisin kypärä päässä.

Ei noita nykykoneita sais ylös eikä ehjänä alas ilman kunnon treenaamista. Tuskin koulutukseen riittää että "tosta napista käyntiin ja tolla ohjaat. " Kävis vetille ainakin aika huonosti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aurinkoista on tänään täällä ollut ja pyykit ovat hyvin kuivuneet narulla. Ihan on ollut lämmintäkin (n. 23°C) kun ulkona hommaillessa on tullut hiki... tai ehkä se (hiki) on ollut vaihdevuodet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös