Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 409
  • 66 813

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ai se on lattiassa? Kyllä saunassa olevaa venttiiliä on tarkoituskin avata ja sulkea, varsinkin saunomisen yhteydessä. Tai ainakin itse aikanaan rivarissa asuessa niin tuli tehtyä ja toiminta tuntui aika loogiselta.
Joo se on lattiassa kiukaan alla, tuollainen on ollut ihan normaalia juurikin joskus vielä 70-luvulla rakennetuissa taloissa. Nykyään ei toki enää.

Ja siis joo katossa olevaa räppänää suljen ja aukaisen aina sen mukaan milloin saunon, käytännössä saunomisen ja lämmityksen aikana tuo on kiinni ja sitten muuten auki. Lattiassa olevaan räppänään en ole juuri pahemmin koskenut, se on aina ollut tuolla tavalla kuin nyt eli silleen hieman raollaan koko ajan ja ilmaa tulee sieltä sisään. Mutta siis ilmeisesti tuohonkin voi koskea ihan huoletta?

Vissin ne on nuo muissa tiloissa olevat poistoilmaventtiilit joita ei kait saa kauheasti saa rassata.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onkohan Veikko Loimarannalla, Aarne Talvitiellä, Urho Vaakanaisella ynnä muilla veljillä sopimuksessa pykälä että tietyistä rajapyykeistä ei makseta valuuttaa, vaan kuntoisuuslomia, aterialipukkeita sotkuun/kanttiiniin sekä mahdollisuus kauden päätteeksi tulla palkituksi kunniamerkein tai jopa ylennyksellä?
Ja Kari Piiroinen saa hyvistä torjunnoistaan pari päivää lomaa paperitehtaan johtotehtävistä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin kuin jo eilen tuonne Veti mielen iloiseksi-ketjuun kirjoitin niin olen jokseenkin poikkeuksellisen tyytyväinen nyt tähän että minulla on tänäänkin vapaapäivä. Jos olisi ollut työpäivä nyt niin olisin saanut kävellä tuolla kovassa pakkasessa yhteensä tunnin verran tänään. Kyllä sattuikin sopivasti vapaapäivä tälle päivälle, saa olla lähinnä neljän seinän sisällä koko päivän.

Ja nyt minulla on siis pidennetty viikonloppuvapaa. Toki muutenkin olen tyytyväinen siihen että just perjantaina on vapaapäivä myös, ei tarvitse osallistua keittiön viikkosiivoukseen. Pestä viemäreitä, lattioita ja muuta kivaa. Enhän minä toki töissä valita mutta kotona sitten saattaa muutama valitus ja toive tullakin suusta.
 
Joo se on lattiassa kiukaan alla, tuollainen on ollut ihan normaalia juurikin joskus vielä 70-luvulla rakennetuissa taloissa. Nykyään ei toki enää.

Ja siis joo katossa olevaa räppänää suljen ja aukaisen aina sen mukaan milloin saunon, käytännössä saunomisen ja lämmityksen aikana tuo on kiinni ja sitten muuten auki. Lattiassa olevaan räppänään en ole juuri pahemmin koskenut, se on aina ollut tuolla tavalla kuin nyt eli silleen hieman raollaan koko ajan ja ilmaa tulee sieltä sisään. Mutta siis ilmeisesti tuohonkin voi koskea ihan huoletta?

Vissin ne on nuo muissa tiloissa olevat poistoilmaventtiilit joita ei kait saa kauheasti saa rassata.
Onko kiuas sähköllä vai puulla lämpenevä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jääkukkasia ilmestyi ikkunaan. Ei tämä puhelimen kamera tuo niitä oikeastaan oikeuksiinsa.
 

Liitteet

  • IMG_20210115_120527~2.jpg
    IMG_20210115_120527~2.jpg
    390,3 KB · kertaa luettu: 75
  • IMG_20210115_111238~3.jpg
    IMG_20210115_111238~3.jpg
    708,5 KB · kertaa luettu: 67

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Asun rivarissa, 70-luvun lopulla valmistunut talo. Yksi tuloilmaventtiili on saunan lattialla kiukaan alla. Nyt tässä on huomannut eilisen ja tämän päivän aikaan että tuohon venttiilin kannessa on kertynyt pienesti jäätä. Ei siis mitenkään paljon, sellaista pientä huurretta enemmänkin. Pakkastahan tuolla on ihan perkeleesti, mutta onko tuo nyt ihan normaalia?

Jäätä/huurretta ei ole muualla kuin siinä kannessa.

Normaalista en tiedä, mutta lapsuudenkodissa oli tuollainen ja kyllä se oli usein umpijäässä kovilla pakkasilla. En muista, että tuosta olisi koskaan mitään isompaa ongelmaa aiheutunut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olipas piristävä (kävely)lenkki. Parinkymmenen asteen pakkasessa tosin meinasi tulla hiki, näpit vähän kohmeessa ja silmäripset jäässä.

Nyt jaksaa taas muutaman tunnin tehdä duunia, sitten viikonlopun viettoon. Ja tänään saunaan, toki.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Mä metsästin 48 luistimia kuin juoppo pulloa. No sellaiset löytyi EE-lestillä Oulusta ja silti ovat pienet. Eilen käytiin skrinnailemassa Martsarissa ja vasen puristaa kuin pukama. Huomenna teen vanhan neuvostojipon ja lyön ne bastuun 30min, märillä sukilla klabbit sisään, kiristys ja jäähdytys. Jos ei toimi niin sitten saa saatana olla. Tai sitten taivun ja tilaan Kanadasta US 15:ta olevat, verot-tulli-lähetyskulut tekevät jo sen satkun ja putket 200e.

Muutama vuosi sitten menin Puhoksen Interiin huhtikuussa ja siellä oli reebokin putket 49, tuntuivat mahtavalta, hinta kamalalta! Nyt vituttaa, siinä olisi ollut mulle loppuelämän skrinnarit.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lainattu Rip-ketjusta.

Ei tule menemään, etenkään kun @Moderaattorit komppaa vierellä kilpaa, että kuinka oli hienosti rikottu taas vähintään kolmea eri pykälää, mutta koska sen tekee Pyhän Kolmiyhteisen Paskaläjän nimissä, niin antaa mennä vain.

Tähän täytyy tarttua vielä sen verran että pyhän kolmiyhteisen paskaläjän, eli Jumalasta vittuilun sijaan ainoat moukaroinnin kohteet tulisivat olla valikoivasti raamatun tekstejä tulkitsevat ihmisviemärit.

Evankeliumi=ilosanoma on monissa eri seurakunnissa ja sitä kautta uskovien keskuudessa muovattu uhkailukeinoksi vaikka se kirjaimellisesti viittaa ihan päinvastaiseen.

Raamattu on todella ristiriitainen teos, mutta sieltäkin käy selväksi ettei ihmisen tule leikkiä Jumalaa eikä tuomaria. Oikeasti hyvä uskovainen ihminen toteuttaa evankeliumia positiivisen kautta, rakastaa lähimmäistään ja jättää kaiken homovihan, helvetillä uhkailun ja väkivaltaan viittailun pois pelikirjastaan. On siis ihminen eikä enempää.

Tähän kaikkeen liittyen on tullut oman historian kautta käytyä lukuisia keskusteluja seurakunnissa vaikuttavien ihmisten kanssa ja melko moni onkin todennut että on parempi pyrkiä hyvään ja sitten eräänä päivänä se kaikkivaltias saa avata mistä oli kyse.

Raamattu on monille buffetti tai sitten kirjaimellisesti tulkittava teos. Toki sillä erotuksella että ne keskeiset hyvyyteen ohjaavat pointit unohdetaan. Onneksi monien oman ikäluokan ja vähän vanhempien uskovaisten keskuudessa on päätetty sivuuttaa ikäloppujen fossiilien ajattelumalli.

Valitettavasti edelleen löytyy noita @demitra n kaltaisiakin tapauksia. Ironista kyllä, mutta toteuttavat paholaisen työtä.

Ja ei, en ole uskovainen vaikka olen altistunut vuosien ajan uskon hyville ja pääasiassa huonoille puolille.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@ZayWest

Hyvä kirjoitus. Oon ikuisesti katkera että oon murrosikäni joutunut elään fundamentalistihihhulin kanssa kun porukat eros kun olin jotain 11v. Isältä ei ees kysytty että ottasko se mut asuun kanssaan. Pakko oli mennä sekopään mutsin katon alle. No mitä siitä tuli...? Väkisin viätiin kokouksiin, paasaamista, kaikkee paskaa mistä mä pikku poikana jo tiäsin että toi on ihan huuhaata. . Ei oo paljoo hyvää sanottavaa mutsista. Helvetinmoista katkeruutta, äkkipikasuutta, spontaania väkivaltaa, rikoksia, kapinaa kaikkea vastaan... Hitto että mä rakastan uskontoja. Mää oon nyt 40v. ja mulla on viäkin "haavoja" ton paskan takia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Johnny B. Goode

Uskon varjolla ja nimissä saa kyllä tehtyä tuhoa, mutta en ulkoista ihmisten omaa vastuuta valinnoistaan. Voit valita tuotatko hyvää vai pahaa. Ja nyt en mene historian syövereihin vaan ihan kokemukseeni raamatusta ja sen nimissä toimivista ihmisistä jotka vaikuttaneet itseeni.

En minä erityisesti arvosta pääasiassa kaikkia uskovaisia vihaavia ihmisiäkään. Tunnen ikävä kyllä periaate-ateisteja joilla ei ole mitään käsitystä mistä puhuvat. Syyttävät leimaamisesta uskovia ja tekevät itse ihan tismalleen samaa.

Itse olen tyytyväinen että tiedän nykyaikaisia seurakuntapastoreita jotka ovat riittävän nuoria ja oppineet myös kantamaan vastuuta. Heidän kannaltaan on valitettavaa että ovat jatkuvassa grillissä noiden fossiilien kanssa.

Kuitenkin hyvä tietää ettei ainakaan tiettyjä väyliä pitkin se vanhoillinen ja traumatisoiva paska enää etene ja tuhoa nuoria. Annetaan selkeä vapaus valita eikä suvaita uhkailua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Opettaja soittelee mulle ja lähettää viestejä. On kännissä. Onhan perjantai. Tuli vähän déjà-vu-fiilis. Tästähän voisi yleistää että opettajat on perjantait, lauantait ja lomat kännissä. Kyllä mä ymmärrän. Olisin minäkin jos joutuisin semmoista sakkia viikot kestämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös