Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 339
  • 68 305

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olipas piristävä (kävely)lenkki. Parinkymmenen asteen pakkasessa tosin meinasi tulla hiki, näpit vähän kohmeessa ja silmäripset jäässä.

Nyt jaksaa taas muutaman tunnin tehdä duunia, sitten viikonlopun viettoon. Ja tänään saunaan, toki.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Mä metsästin 48 luistimia kuin juoppo pulloa. No sellaiset löytyi EE-lestillä Oulusta ja silti ovat pienet. Eilen käytiin skrinnailemassa Martsarissa ja vasen puristaa kuin pukama. Huomenna teen vanhan neuvostojipon ja lyön ne bastuun 30min, märillä sukilla klabbit sisään, kiristys ja jäähdytys. Jos ei toimi niin sitten saa saatana olla. Tai sitten taivun ja tilaan Kanadasta US 15:ta olevat, verot-tulli-lähetyskulut tekevät jo sen satkun ja putket 200e.

Muutama vuosi sitten menin Puhoksen Interiin huhtikuussa ja siellä oli reebokin putket 49, tuntuivat mahtavalta, hinta kamalalta! Nyt vituttaa, siinä olisi ollut mulle loppuelämän skrinnarit.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lainattu Rip-ketjusta.

Ei tule menemään, etenkään kun @Moderaattorit komppaa vierellä kilpaa, että kuinka oli hienosti rikottu taas vähintään kolmea eri pykälää, mutta koska sen tekee Pyhän Kolmiyhteisen Paskaläjän nimissä, niin antaa mennä vain.

Tähän täytyy tarttua vielä sen verran että pyhän kolmiyhteisen paskaläjän, eli Jumalasta vittuilun sijaan ainoat moukaroinnin kohteet tulisivat olla valikoivasti raamatun tekstejä tulkitsevat ihmisviemärit.

Evankeliumi=ilosanoma on monissa eri seurakunnissa ja sitä kautta uskovien keskuudessa muovattu uhkailukeinoksi vaikka se kirjaimellisesti viittaa ihan päinvastaiseen.

Raamattu on todella ristiriitainen teos, mutta sieltäkin käy selväksi ettei ihmisen tule leikkiä Jumalaa eikä tuomaria. Oikeasti hyvä uskovainen ihminen toteuttaa evankeliumia positiivisen kautta, rakastaa lähimmäistään ja jättää kaiken homovihan, helvetillä uhkailun ja väkivaltaan viittailun pois pelikirjastaan. On siis ihminen eikä enempää.

Tähän kaikkeen liittyen on tullut oman historian kautta käytyä lukuisia keskusteluja seurakunnissa vaikuttavien ihmisten kanssa ja melko moni onkin todennut että on parempi pyrkiä hyvään ja sitten eräänä päivänä se kaikkivaltias saa avata mistä oli kyse.

Raamattu on monille buffetti tai sitten kirjaimellisesti tulkittava teos. Toki sillä erotuksella että ne keskeiset hyvyyteen ohjaavat pointit unohdetaan. Onneksi monien oman ikäluokan ja vähän vanhempien uskovaisten keskuudessa on päätetty sivuuttaa ikäloppujen fossiilien ajattelumalli.

Valitettavasti edelleen löytyy noita @demitra n kaltaisiakin tapauksia. Ironista kyllä, mutta toteuttavat paholaisen työtä.

Ja ei, en ole uskovainen vaikka olen altistunut vuosien ajan uskon hyville ja pääasiassa huonoille puolille.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@ZayWest

Hyvä kirjoitus. Oon ikuisesti katkera että oon murrosikäni joutunut elään fundamentalistihihhulin kanssa kun porukat eros kun olin jotain 11v. Isältä ei ees kysytty että ottasko se mut asuun kanssaan. Pakko oli mennä sekopään mutsin katon alle. No mitä siitä tuli...? Väkisin viätiin kokouksiin, paasaamista, kaikkee paskaa mistä mä pikku poikana jo tiäsin että toi on ihan huuhaata. . Ei oo paljoo hyvää sanottavaa mutsista. Helvetinmoista katkeruutta, äkkipikasuutta, spontaania väkivaltaa, rikoksia, kapinaa kaikkea vastaan... Hitto että mä rakastan uskontoja. Mää oon nyt 40v. ja mulla on viäkin "haavoja" ton paskan takia.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Johnny B. Goode

Uskon varjolla ja nimissä saa kyllä tehtyä tuhoa, mutta en ulkoista ihmisten omaa vastuuta valinnoistaan. Voit valita tuotatko hyvää vai pahaa. Ja nyt en mene historian syövereihin vaan ihan kokemukseeni raamatusta ja sen nimissä toimivista ihmisistä jotka vaikuttaneet itseeni.

En minä erityisesti arvosta pääasiassa kaikkia uskovaisia vihaavia ihmisiäkään. Tunnen ikävä kyllä periaate-ateisteja joilla ei ole mitään käsitystä mistä puhuvat. Syyttävät leimaamisesta uskovia ja tekevät itse ihan tismalleen samaa.

Itse olen tyytyväinen että tiedän nykyaikaisia seurakuntapastoreita jotka ovat riittävän nuoria ja oppineet myös kantamaan vastuuta. Heidän kannaltaan on valitettavaa että ovat jatkuvassa grillissä noiden fossiilien kanssa.

Kuitenkin hyvä tietää ettei ainakaan tiettyjä väyliä pitkin se vanhoillinen ja traumatisoiva paska enää etene ja tuhoa nuoria. Annetaan selkeä vapaus valita eikä suvaita uhkailua.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers

Liitteet

• 133717475_10159390051729701_2454424877744259220_n.jpg
    133717475_10159390051729701_2454424877744259220_n.jpg
    28,5 KB · kertaa luettu: 161

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Opettaja soittelee mulle ja lähettää viestejä. On kännissä. Onhan perjantai. Tuli vähän déjà-vu-fiilis. Tästähän voisi yleistää että opettajat on perjantait, lauantait ja lomat kännissä. Kyllä mä ymmärrän. Olisin minäkin jos joutuisin semmoista sakkia viikot kestämään.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Opettaja soittelee mulle ja lähettää viestejä. On kännissä. Onhan perjantai. Tuli vähän déjà-vu-fiilis. Tästähän voisi yleistää että opettajat on perjantait, lauantait ja lomat kännissä. Kyllä mä ymmärrän. Olisin minäkin jos joutuisin semmoista sakkia viikot kestämään.
@Evil -opettaja vai joku muu ope?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
@Evil -opettaja vai joku muu ope?
Mie soittelen ainoastaan akustista perseräpsytintä.

4

444

Lainattu Rip-ketjusta.

Tähän täytyy tarttua vielä sen verran että pyhän kolmiyhteisen paskaläjän, eli Jumalasta vittuilun sijaan ainoat moukaroinnin kohteet tulisivat olla valikoivasti raamatun tekstejä tulkitsevat ihmisviemärit.

Evankeliumi=ilosanoma on monissa eri seurakunnissa ja sitä kautta uskovien keskuudessa muovattu uhkailukeinoksi vaikka se kirjaimellisesti viittaa ihan päinvastaiseen.

Raamattu on todella ristiriitainen teos, mutta sieltäkin käy selväksi ettei ihmisen tule leikkiä Jumalaa eikä tuomaria. Oikeasti hyvä uskovainen ihminen toteuttaa evankeliumia positiivisen kautta, rakastaa lähimmäistään ja jättää kaiken homovihan, helvetillä uhkailun ja väkivaltaan viittailun pois pelikirjastaan. On siis ihminen eikä enempää.

Tähän kaikkeen liittyen on tullut oman historian kautta käytyä lukuisia keskusteluja seurakunnissa vaikuttavien ihmisten kanssa ja melko moni onkin todennut että on parempi pyrkiä hyvään ja sitten eräänä päivänä se kaikkivaltias saa avata mistä oli kyse.

Raamattu on monille buffetti tai sitten kirjaimellisesti tulkittava teos. Toki sillä erotuksella että ne keskeiset hyvyyteen ohjaavat pointit unohdetaan. Onneksi monien oman ikäluokan ja vähän vanhempien uskovaisten keskuudessa on päätetty sivuuttaa ikäloppujen fossiilien ajattelumalli.

Valitettavasti edelleen löytyy noita @demitra n kaltaisiakin tapauksia. Ironista kyllä, mutta toteuttavat paholaisen työtä.

Ja ei, en ole uskovainen vaikka olen altistunut vuosien ajan uskon hyville ja pääasiassa huonoille puolille.
En mä tästä oikeastaan ole eri mieltä. Mutta tuota kolmatta kappalettasi korjaisin siten, että pudotetaan sieltä se ”uskovainen” pois. Oikeasti hyvä ihminen toimii juuri noin riippumatta siitä, uskooko jesseen vai belsebuubiin vai vaikka ihan itseensä. Ihminen joka perustelee omat valintansa sillä, että uskoo johonkin tiettyyn moosekseen, on minun silmissäni melkoisen arvaamaton ihminen. Mikäli tahto tehdä hyvää ja elää hyvää elämää tulee omasta itsestään sisältä, niin lähtökohta on huomattavasti parempi. Silloin se perustuu johonkin aivan muuhun kuin ulkoiseen auktoriteettiin.

Oma historiani pitää sisällään jos ei nyt uskontohihhulismia niin vähintäänkin seurakunta-aktiivisuutta. Tuota kesti aivan liian pitkään. Ja vaikka ko. ajanjaksoon sisältyy myös hyviä asioita, niin todella selväksi sinä aikana kävi myös se, minkälaisia hahmoja tuo evankelis-luterilainen kirkkomme pitää palkkalistoillaan. Sellaista helvetillistä (pun intended) itsensä korostamista, itsensä muiden yläpuolelle nostamista ja uskonnon nimissä suoranaisen paskan suoltamista. Ja vaikka ko. seurakunta on hyvinkin vapaamielinen monessa kirkkoa yleisesti askarruttavissa asioissa, niin yhtälailla siellä sai monesti tuntea itsensä aidosti huonoksi ihmiseksi, kun nämä vitun fariseukset pääsivät ääneen. Silkkaa henkistä pahoinpitelyä ko. laitos.

Se että käytän termiä Pyhä Kolmiyhteinen Paskaläjä johtuu siitä, että se on tässä tapauksessa totta juuri minulle. Ihan vastaavaa termiä voisin käyttää muistakin ”jumalista”, joiden nimissä vainotaan ihmisiä ja käyttäydytään kuten mikäkin ihmisperse. Jos ihmiset ovat valmiit julistamaan jotain jumalaa ja samalla raiskaavat lapsia tämän jumalansa nimessä, niin kyseinen jumala edustaa minulle juuri tuota termiä. Ei mitään muuta. ”Järkevä” uskovainen puolestaan osaa sivuuttaa tällaisen termin siinä missä senkin, että kirjoitan nimet sun muut pienellä samassa asiayhteydessä. Termillä ei ole tarkoitus loukata uskovaisia - siinähän uskovat, ei ole minulta pois - vaan tuoda esille se, mitä mieltä minä olen moisesta kaikkivaltiaasta, joka sallii tuon kaiken paskan.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Ishmael

Uskosta ja uskovaisista saa puolestani käyttää siis millaista kieltä haluaa. Halusin vain tuoda esiin että omien kokemusten pohjalta aika moni itseään uskovaiseksi kutsuva on ilman uskoakin ihmisperse.

Voi mennä vähän saivartelun puolelle, mutta hyvä uskovainen ihminen on myös hyvä ihminen tuossa minun pointissani. Minusta on fiksua tuoda tuo uskovaisuus kuitenkin esiin kun juurikin kaikki ansaittu ja ansaitsematon kritiikki leimaa myös hyvät yksilöt. Eli se usko maalataan taatusti yleistävään sävyyn yhtälöön.

Muutoin ollaan samoilla linjoilla siitä miten röyhkeästi, vastuuttomasti ja tuhoavasti kaikkea paskaa uskontojen nimissä on tehty ja tehdään.

Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kännissä soittelu on kuitenkin suhteellisesti vähentynyt nykyään veikkaisin. Itekin sitä harrastin aikoinaan.
Minä en soita kuin kännissä. Kitaraa siis. Selvänä joskus joutuu puhelinta. Mutta mieluiten soitan vaan stereoita.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy