Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 099
  • 66 813

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miks mä kuuntelen 10 vuotta ja siitä vanhempia biisejä, muutamaa lukuunottamati? Menis tyhmien kysymyksien tai känni ketjuun, mut täytyy tännekki saada sormenjälki.
Sehän riippuu paljolti siitä millaista musiikkia kuuntelet. Sitä paitsi 10 vuotta sitten oli 2010 eli ihan äsken.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Älä yllytä mua tähän ja tiiän et meillä vuosi vaan ikäeroa jos sun sanaan voi luottaa
Eikun ihan vilpittömästi kysyin. Omalla soittolistallakin on kappaleita alkaen jostain 60-luvulta (voi olla jopa vanhempiakin) ja päättyy sitten ihan tuohon 2020. Vasta tein kaksi sellaista soittolistaa jossa oli yksi biisi per yksi artisti ja siten vielä listattu että kyseinen biisi on tullut jonain elinvuotenani. Eli esim. 1991 vuoden kohdalla oli Gunnareiden You Could Be Mine jne.
 

jatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
alhaalta ponnistavat
Eikun ihan vilpittömästi kysyin. Omalla soittolistallakin on kappaleita alkaen jostain 60-luvulta (voi olla jopa vanhempiakin) ja päättyy sitten ihan tuohon 2020. Vasta tein kaksi sellaista soittolistaa jossa oli yksi biisi per yksi artisti ja siten vielä listattu että kyseinen biisi on tullut jonain elinvuotenani. Eli esim. 1991 vuoden kohdalla oli Gunnareiden You Could Be Mine jne.

Siis ymmärrän et haet jotain ja myönnän jo nyt et kuuntelen viime vuosikymmenen musiikkia myös. Jätti hitit ja myynti menestykset tuli kuitenkin 2000 luvulla tai ennen sitä. Bullet for my valentine, avenged sevenfold ja billy talent sano no noista muut mitä tahansa on vaikuttanu muhun jo 15 vuoden ajan.
En mä oikeesti jaksais näitä vanhempia alkaa luetteleen, mut bowiesta nirvanaan ni kelpaako vastaukseks?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siis ymmärrän et haet jotain ja myönnän jo nyt et kuuntelen viime vuosikymmenen musiikkia myös. Jätti hitit ja myynti menestykset tuli kuitenkin 2000 luvulla tai ennen sitä. Bullet for my valentine, avenged sevenfold ja billy talent sano no noista muut mitä tahansa on vaikuttanu muhun jo 15 vuoden ajan.
En mä oikeesti jaksais näitä vanhempia alkaa luetteleen, mut bowiesta nirvanaan ni kelpaako vastaukseks?
Joo kyllä. Mutta siis tosiaan ei sitä yhtään kannata ihmetellä jos tykkää kuunnella "vanhempaakin" musiikkia. Itsestä toki tuntuu että vanhan musiikin määritelmä menee koko ajan kauemmaksi. Esimerkiksi Metallican Black Album tuntui vuonna 2006 paljon vanhemmalta kuin mitlä esim. Nightwishin levy Once tuntui viime vuonna 2019. Molemmat levyt kuitenkin täyttivät 15 vuotta mainittuina vuosina, eli Black Album 2006 ja Once viime vuonna.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kyllä. Mutta siis tosiaan ei sitä yhtään kannata ihmetellä jos tykkää kuunnella "vanhempaakin" musiikkia. Itsestä toki tuntuu että vanhan musiikin määritelmä menee koko ajan kauemmaksi. Esimerkiksi Metallican Black Album tuntui vuonna 2006 paljon vanhemmalta kuin mitlä esim. Nightwishin levy Once tuntui viime vuonna 2019. Molemmat levyt kuitenkin täyttivät 15 vuotta mainittuina vuosina, eli Black Album 2006 ja Once viime vuonna.
Been there, done that. Joitain ensimmäisiä uutuuksina ostamiani CD:itä olivat esim. U2:n Achtung Baby, Guns N Rosesin Use Your Illusionit ja Manic Street Preachersin Generation Terrorists. Ne ovat nyt suurinpiirtein yhtä vanhoja kuin tuolloin The Beatlesin ensimmäiset albumit olivat. Tsiisus.
 

jatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
alhaalta ponnistavat
Joo kyllä. Mutta siis tosiaan ei sitä yhtään kannata ihmetellä jos tykkää kuunnella "vanhempaakin" musiikkia. Itsestä toki tuntuu että vanhan musiikin määritelmä menee koko ajan kauemmaksi. Esimerkiksi Metallican Black Album tuntui vuonna 2006 paljon vanhemmalta kuin mitlä esim. Nightwishin levy Once tuntui viime vuonna 2019. Molemmat levyt kuitenkin täyttivät 15 vuotta mainittuina vuosina, eli Black Album 2006 ja Once viime vuonna.

Tuo on kyllä totta, mutta siinä tämä ikäharhakin on, että missä ajassa oot elänyt. Jos sulla on isä elossa (anteeksi jollei ole) ni hänkin sanois varmasti, että 30 vuotiaana tunsi musiikkimaun vanhaksi.
 

jatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
alhaalta ponnistavat
Varmaan puolet raumalaisista ajattelee samoin, hehe. Ihan yksi lysti. Kouvolakin on betoniviidakko, Helsinki ahdas sekamelska ja Turku Suomen perärööri. Näitä riittää. Ja Pori on maan suurin junttila.
Älä pistä sanoja mun suuhun. Mä en oo Raumalla 15 vuoteen käyny ni älä hauku mua sikäläiseks. Mä oon vaan täältä maakunnasta, mut eihän mua ja meitä ikinä kuunnella oli sitte kierrätyskeskus tai eduskunta vaalit.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei oo ei ja en mä silti porista, raumalta, tai saatika turusta enkä tampereelta ole. Sen myönnän nyt, et Pori on lähin, mut porilaiset täysiä kusipäitä, toki ei kaikki.
Jaa Kankaanpääläisiä eksynyt tänne.
 

jatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
alhaalta ponnistavat
3 kertaa Kankaanpäässä käyny, kerran juniori potkupalloa, kerran töissä ja kerran panemassa. Eipä oo muuta tarvetta ollu :D
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Huomenna Kouvolaan saunomaan sekä kouluttautumaan. Alkaa tulla semmoinen vahva "I'm too old for this shit" fiilis kun näissä käy. Liittyvät siis opiskelijajärjestö hommiin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No tämän yön jälkeen ymmärrän hieman paremmin Glovea ja Vilperiä (en tägää koska mainioille kavereille ei sinänsä mitään asiaa, niin ei turhaan häiritä) kun puhuvat huonosti nukutusta yöstä. Uni ei tullut sitten millään, kiitos vaimon, joka katsoi vieressäni puhelimestaan jotain sarjaa, sekä muutaman kärpäsen. Nyt on silmät sikkurallaan ja pieni hedari. Koirille annoin äsken aamupalaa ja päästin takapihalle pissalle. Josko tämä tästä taas uusi päivä urkenisi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tätä en kyllä tiedä. Joku naisfutari varmaankin? Tai sitten futsalin puolelta joku. En tiiä, kerro!
Auttaako, jos edustettujen seurojen listalle lisätään TPS ja HC Davos? Ihan on tunnettu suomalainen kiekkomies.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kissa on aivan sekaisin, kun koulut alkoivat. Kesää lukuun ottamatta sen normaaliin arkirytmiin kuuluu, että lähettää lauman kouluun ja töihin ja aloittaa sitten omat yöunensa hiljaisuudessa. No, nyt viikonloppuna pyöritään jaloissa kaikki ja herätään miten sattuu ja rouva yrittää kohteliaasti pysyä hereillä eikä ymmärrä, että tätä tää taas on talvikauden. Tällä hetkellä istuu selin tähystyspaikallaan keittiössä ja pään asennosta tiedän, että pilkkii. Ei auta kuin kantaa se makuuhuoneeseen peitonmutkaan ja silitellä uneen. Minkä laumanjohtaja luonteelleen voi.

Sama kissa muuten valvoo öisin mun vierellä aina, kun lapset ovat kipeitä ja vaikka kovassa kuumeessa. Ei yleensä nuku lasten vuoteissa, mutta heidän sairaana ollessaan ei juuri sieltä poistu kuin syömään ja pissalle. Tykkään tuosta kissasta niin kovin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään olen ollut lehtikaalin kimpussa samalla kun mehu tuossa hellalla "höyrystyy". Keräsin, otin ruodit pois, ryöppäsin ja suristin koneella sileäksi mössöksi. Sitten laitoin muutaman lusikallisen minigripin (amergripin) minipusseihin. En minä sitä itse tarvitse mutta äiti laittaa sitä isäni smoothieen. Isälläni on parkinsonin tauti ja salaatin ja muiden tuoreiden vihannesten nieleminen alkaa olla hidasta ja hankalaa. Joten äitini tekee hänelle vihersmoothieita niin saa sillä tavalla sitten tarpeellisia vitamiineja ja sun muuta.
 
K

Kiekkokatsoja

Parin viikon tauon jälkeen, tuli mirri yllätten sisään. Terassin ovi oli auki, ja siitä oli livahtanut. Yhtäkkiä se vaan pyöri jaloissa, tuossa makuuhuoneen ovensuulla.
Tälläkertaa olin varautunut yllätysvieraaseen, ja tarjosin muutaman kissankarkin. Näkyi kelpaavan.
Se on siitäkin hassu kissa, että jos istahdan sohvalle, niin se menee matolle makuulle. Ikäänkuin osoittaa, että hän on sitten tässä.
Tuli se eilen aamulla parkkipaikalla vastaan, mutten ehtinyt jäädä jutulle, kun oli kiire lääkäriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös