Milles Mortenson
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Se olisi tänään treffit. Vähän perhosia vatsassa. Toivotaan, että eivät paljastu varpusiksi. Varmaan ikinä siivonnut näin perusteellisesti kotiani.
Meinasin jo ryhtyä tarjoamaan vinkkejä, mutta sitten oivalsin että ilman minun vinkkejäni luultavasti pyyhkii hyvemmin. Eli nostan vaan peukalon.Se olisi tänään treffit. Vähän perhosia vatsassa. Toivotaan, että eivät paljastu varpusiksi. Varmaan ikinä siivonnut näin perusteellisesti kotiani.
Nynny, kaksplussan palstalle nämä.Voi vittu, kirjotinko mää just palstalle päiväkirjaripulia...?
Se olisi tänään treffit. Vähän perhosia vatsassa. Toivotaan, että eivät paljastu varpusiksi. Varmaan ikinä siivonnut näin perusteellisesti kotiani.
Kalja jäillä kuulostaa aina niin helvetin pahaltau, että varmaan joskus pakko kokeilla.Ajjai... Nyt on viikon velvotteet kaikki tehty. Nyt en tee hetkeen muuta kun rötväilen ja käyttäydyn välinpitämättömästi. Kaadoin tuoppiin Koffia ja laitoin kaliaani jäitä sekaan, ihan vaan koska halusin ja niin ei kuulemma kuulu tehdä. Hähähähäää. Haistakaa paska, olmit. Nyt asemoin itteni omalle kattoterassille ja odotan koska alkaa paukkua ja salamoida. Good life.
Voi vittu, kirjotinko mää just palstalle päiväkirjaripulia...?
Höpöhöpö, uwwwaaaa on. Nam.Kalja jäillä kuulostaa aina niin helvetin pahaltau, että varmaan joskus pakko kokeilla.
Kalja jäillä kuulostaa aina niin helvetin pahaltau, että varmaan joskus pakko kokeilla.
Luulen että maistuu samalta kuin pitkään jääkapissa auki ollut kalja. Ei jatkoon.Kalja jäillä kuulostaa aina niin helvetin pahaltau, että varmaan joskus pakko kokeilla.
En varsinaiseti jäätynyttä, mutta pari kertaa jääkaappi ottanut vähän kierroksia ja maito menny hileeseen. Ihan hyvää oli juotuna. Ei varmaan toimisi kahvissa? En tiedä kun en juo kahvia.Vaan oletteko @Gennadi ja @Johnny B. Goode maistanut jäätynyttä maitoa (ei jäätelö)? Pari kertaa mennyt maito vähän jäähän ja ne jäiset maitokikkareet saavat minussa oksennusrefleksin aikaan.
Mä en maitoihimisiä ole ollut koskaan, joten paha sanoa. Kuullostaa ainakin hirveältä. Noh nyt kun funtsaan, niin tulihan valkovenäläisiä 90-luvulla tehtyä, valioa, uralmocca-likööriä (liekö enään olemassa) sekä votukkaa.Vaan oletteko @Gennadi ja @Johnny B. Goode maistanut jäätynyttä maitoa (ei jäätelö)? Pari kertaa mennyt maito vähän jäähän ja ne jäiset maitokikkareet saavat minussa oksennusrefleksin aikaan.
En ole koskaan ymmärtänyt maidon ja viinan sekoittamista keskenään. Olen kyllä valkovenäläistä maistanut ja jotain muutakin, en muista sen nimeä, mutta mun kohdalla ei mennyt jatkoon.Mä en maitoihimisiä ole ollut koskaan, joten paha sanoa. Kuullostaa ainakin hirveältä. Noh nyt kun funtsaan, niin tulihan valkovenäläisiä 90-luvulla tehtyä, valioa, uralmocca-likööriä (liekö enään olemassa) sekä votukkaa.
Varmaan neljä kertaa putkeen Full Metal Jacket?
Eräs taannoinen työkaverini (naispuolinen) tykkäsi (tykännee edelleen) juoda oluen Spritella.Kalja jäillä kuulostaa aina niin helvetin pahaltau, että varmaan joskus pakko kokeilla.
En ole ravintolaihminen (siis tarkoitan nyt ruokaravintoloita), joten en viitsi ravintolaketjua mennä sotkemaan. Työporukan kanssa noissa ns. paremmissa paikoissa tulee kuitenkin keskimäärin pari kolme kertaa vuodessa syötyä eikä oikeastaan mikään ole jäänyt millään tavalla mieleen. Siis siinä mielessä että tekisi mieli mennä uudestaan puhumattakaan siitä että tekisi omalla rahalla mieli maksaa jonkun ravintolan sapuskoista.
Eilen oli kyllä sen verran huono kokemus, että pakko jakaa. Ravintolaksi oli tällä kertaa valikoitunut Shelter (katajanokalla kanavarannassa). Järjestäjät olivat valinneet kaikille 4 ruokalajin yllätysmenun, joten aluksi tarjoilija kyseli vain allergiat ja ottaako viinipaketin. Alkumaljat, 4 ruokalajia ja jokaiselle niistä oma lasillinen viiniä. Kuulostaa teoriassa ihan hyvältä.
Pöytävaraus oli klo 20 (olimme kyllä paikalla jo joku 10min etuajassa). Ensimmäinen alkuruoka (joku pieni erikoinen juustoköntti ja pari pientä kaalinlehteä) tuli 20:50. Toiseen (3 paistettua neulamuikkua) meni suunnilleen yhtä kauan. Tuon jälkeen tajusin että alkaa olla jo kiljuva nälkä. Pääruokaa sentään (jotain angus flank steak) oli sentään vähän enemmän mut se oli täysin raakaa eikä oikein minun makuuni. Medium miinuskin vielä menee mutta tuommoinen täysin raaka vähän tökkii (söin kyllä kaiken kun oli niin kova nälkä). Ruokailu saatiin päätökseen noin 23:30.
Jos tuo sapuskointi olisi sujunut normaalissa ajassa niin olisi varmaan alkoholikin vähän tuntunut päässä ja olisin jatkanut iltaa jossain paremmin minulle sopivassa anniskeluravintolassa. Mutta kun kesti niin älyttömän kauan niin ainoa vaikutus oli että rupesi älyttömästi nukuttamaan ja lähdinkin erään autolla olleen työkaverin kyydllä kotiin ruokailun jälkeen (muistaakseni ensimmäistä kertaa).
Rupesi taas vituttamaan tuo niin tein itselleni drinkin (konjakkia ja kokista) sillä aikaa kun kaljat kylmenee.
Joo, näin hänkin taisi mainita. Hyh hyh.Eikö tämä ole suunnilleen sitä englantilaisten rakastamaa Shandyä?
Tykätään siitä muuallakiin, ainakin Saksassa.Eikö tämä ole suunnilleen sitä englantilaisten rakastamaa Shandyä?
Tunnettuja juomasekoituksia ovat muun muassa:
- Alsterwasser tai Radler (”pyöräilijä”): puolet lager-olutta ja puolet sitruunalimonadia
- Weizenradler: puolet vehnäolutta ja puolet sitruunalimonadia
- Cola-Weizen: puolet vehnäolutta ja puolet colaa
- Diesel: puolet lager-olutta ja puolet colajuomaa
- Shandy: puolet lager-olutta ja puolet ginger ale'a
- Tango: puolet lager-olutta ja puolet appelsiinilimonadia
- U-Boot (”sukellusvene”): oluttuoppiin pudotetaan täysi snapsilasi
En ole koskaan ymmärtänyt maidon ja viinan sekoittamista keskenään. Olen kyllä valkovenäläistä maistanut ja jotain muutakin, en muista sen nimeä, mutta mun kohdalla ei mennyt jatkoon.
Dunkirk, Veteen Piirretty Viiva, Vihollisen Porteilla (on muuten edelleen ihan dorka) ja 9.huhtikuuta
Full Metal Jacketin vois kyllä vielä vilkaista, kun tuli tuhlattua aikaa tuohon Vihollisen Porteilla elokuvaan. Tosin Perikatoa en ole pitkään aikaan nähnyt ja toisi jotain vaihtelua tähän pelkkään tappamiseen. Ehkä katson molemmat.
Tykätään siitä muuallakiin, ainakin Saksassa.
Jotkuu ammattidokaajat saattavat nauttia alkoholinsa piimän kanssa kun se on ainoa joka ei aiheuta närästystä vatsassa kuulemma. Minuakin alkoholi närästyttää useasti mutten tykkää piimästä... Joku kompromissi pitäisi löytää. (Jätän sanaleikkimahdollisuuden @Johnny B. Goode :lle)