Roger Moore
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Upeeta Ville upeeta, KuPS
Mä olen ehkä vähän tylsä ja pikkutarkka nillittäjä, mutta hieman kyseenalaistan Yleisradion olympiaviikonlopussa yhden valinnan. Huomenna siellä ilmeisesti katsellaan Leo-Pekka Tähden parhaita paloja. Okei, ihan ensinnäkin teen selväksi että arvostan Tähteä helvetisti ja heittämällä parhaita suomalaisia urheilijoita koskaan, mutta Tähti ei ole olympiaurheilija eikä etenkään olympiavoittaja. Tähti on paraurheilija ja moninkertainen paralympiavoittaja (ei siis paraolympia), mutta olympiavoittajaksi ja olympiaurheilijaksi voit tulla ainoastaan olympialaisissa.
En muista onko vammaisurheilijat itse nostaneet esille tuota asiaa mutta jotenkin on jäänyt mielikuva että hekin tekevät sitä pesäeroa että eivät ole olympiaurheilijoita. En tiedä yritetäänkö jotenkin tasa-arvon nimissä nostaa paralympiavoittaja samaan kategoriaan olympiavoittajien kanssa, mutta mielestäni tuo ei kuitenkaan tee sitten oikeutta niille olympiavoittajille.
En muista onko vammaisurheilijat itse nostaneet esille tuota asiaa mutta jotenkin on jäänyt mielikuva että hekin tekevät sitä pesäeroa että eivät ole olympiaurheilijoita. En tiedä yritetäänkö jotenkin tasa-arvon nimissä nostaa paralympiavoittaja samaan kategoriaan olympiavoittajien kanssa, mutta mielestäni tuo ei kuitenkaan tee sitten oikeutta niille olympiavoittajille.