Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 594 630
  • 68 313

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehkä sut on laskettu mukaan HIFK:n yleisömäärään, kun liigan sivujen mukaan matsissa yleisöä on ollut 1 katsoja.
Hitto näitä Liigan yleisömääriä. Jotain tars tehdä.

Glove

Jäsen
Talvisodan päättymisestä 80vuotta.
Pitkä aika siis. Ja pian panikoidaan koronasodassa. Tai ainakin tuntuu, että osalla tämäkin on poikkeusoloa. Toki ymmärrettävää sikäli, että pitkäaikaissairaat ja vanhukset voivat kaatua tähän.
Eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka veli venäläinen intoutuu joukkoineen tulemaan rajan yli kun kaksi kolmannesta suomalaisista kärvistelee koronan runtelemana karanteenissa, yhteiskunta uhkaa sortua ja puolustuskyky on täysin kyseenalainen. Ja seuraa uusi sota, jossa vähät suomalaisjoukot pyrkivät sissitaktiikalla hidastamaan venäläisten etenemistä.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joo voi helevetti sentään. Aamukakan jälkeen huomasin että taloudessamme ei ole enää vessa- eikä talouspaperia. Minä ostan kaikkea mitä kaupasta saa, jopa tamppooneja, ihan sujuvasti ja häpeilemättä, mutta tänään sai kyllä kassajonossa hävetä kun kahden säästökokoisen paperisäkin kanssa jonotti.

K

Kiekkokatsoja

Eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka veli venäläinen intoutuu joukkoineen tulemaan rajan yli kun kaksi kolmannesta suomalaisista kärvistelee koronan runtelemana karanteenissa, yhteiskunta uhkaa sortua ja puolustuskyky on täysin kyseenalainen. Ja seuraa uusi sota, jossa vähät suomalaisjoukot pyrkivät sissitaktiikalla hidastamaan venäläisten etenemistä.
Ei tänne kukaan ole tulossa. Toki pitää olla kohtuullinen maanpuolustus olemassa, varmuuden vuoksi.

K

Kiekkokatsoja

Otin kuukauden loman ja lähen eri puolelle Suomea karkuun. Ei hermot kestä tätä hysteriaa. Lapissa muutama viikko kuunnellen pöllön huhuilua tasoittaa mielen.
Ei paha. Pitkä loma olisikin mukava, jos nyt mahdollista.

Raportti ruokakaupasta:
-WC paperia on runsaasti myytävänä. Niitä oli hyllyt ja käytävän lattia täynnä, vaikkakin tavallista useammalla, oli paperisäkki kärryssään. -Hyvin pyyhkii!
(Kauppa oli ääs market).

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Älä unohda paskapaperia! Osta sitä minkä mainoksessa on se sympaattinen karvakamu.
Pakko ostaa sitä mitä irti saa...

No oikeasti en ostanut vessapaperia ja sitä oli kyllä hyllyt täynnä ja kaikkea muutakin löytyi kyllä. Makaronihyllyt näytti sisältävän pieniä aukkoja ja kuivahiiva oli lähes loppy. Mutta kassoilla oli valtavat jonot ja lähestulkoon kaikilla oli kärryt täynnä tavaraa... Vessapaperia unohtamatta. "Paras esitys" oli yhdellä miehellä jolla oli kärry vuorattu kerroksella vissyjä ja limsoja ja näiden päällä oli sitten kerros vessapaperisäkkejä. No tuollahan selviää pitkälle...

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko ostaa sitä mitä irti saa...

No oikeasti en ostanut vessapaperia ja sitä oli kyllä hyllyt täynnä ja kaikkea muutakin löytyi kyllä. Makaronihyllyt näytti sisältävän pieniä aukkoja ja kuivahiiva oli lähes loppy. Mutta kassoilla oli valtavat jonot ja lähestulkoon kaikilla oli kärryt täynnä tavaraa... Vessapaperia unohtamatta. "Paras esitys" oli yhdellä miehellä jolla oli kärry vuorattu kerroksella vissyjä ja limsoja ja näiden päällä oli sitten kerros vessapaperisäkkejä. No tuollahan selviää pitkälle...
Olin itse kanssa kaupassa aamulla n.9.30 aikoihin ja jo kauppaan mennessä kohtasin masentavan näyn. Tuohon aikaan oli neljä kassaa käytössä ja jokaisessa jonot käytäville asti. Aivan uskomatonta. En enää yhtään ihmettele, miksi hallituksemme on ottanut "vähättelevän" (=reagoitu myöhään ja pienin askelin) linjan koronaan. Tämä kansa luo itse itsensä hysteriaan heti kun on vähänkin aihetta.

K

Kiekkokatsoja

Olin itse kanssa kaupassa aamulla n.9.30 aikoihin ja jo kauppaan mennessä kohtasin masentavan näyn. Tuohon aikaan oli neljä kassaa käytössä ja jokaisessa jonot käytäville asti. Aivan uskomatonta. En enää yhtään ihmettele, miksi hallituksemme on ottanut "vähättelevän" (=reagoitu myöhään ja pienin askelin) linjan koronaan. Tämä kansa luo itse itsensä hysteriaan heti kun on vähänkin aihetta.
Tai sitten asia on toisinpäin. Jos heti alussa olisi puhuttu enemmän varautumisesta koronaan, tai yleisesti kotivarautumiseen.. kun tilanne olisi ollut vielä hyvä.. olisivat ihmiset pikkuhiljaa hamstranneet tavaroita.
Pikapaniikki olisi vältetty.
Ainakin mun kaupassa oli tavaroita vielä runsaasti tänään.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tai sitten asia on toisinpäin. Jos heti alussa olisi puhuttu enemmän varautumisesta koronaan, tai yleisesti kotivarautumiseen.. kun tilanne olisi ollut vielä hyvä.. olisivat ihmiset pikkuhiljaa hamstranneet tavaroita.
Pikapaniikki olisi vältetty.
Ainakin mun kaupassa oli tavaroita vielä runsaasti tänään.
Itseasiassa se on varmaan juuri noinpäin kuin sinä sen esitit.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei. Lähisiwassasi on enää kolme reissumiespakettia ja yksi paketti eldoradon kissanhiekkaa. Sekin täyttää turvotessaan vatsaa yllättävän hyvin joten suosittelisin juoksemaan.

Siis oliko tämä vain sattumaa vai muistaako joku täällä vanhempiakin asioitani? Olen varmaan joskus ennen vuosia sitten kirjoittanut että lähikauppani todella on Siwa. Se oli vielä silloin kuin asuin Hämeenlinnassa sen nimisessä kaupunginosassa kuin Ojoinen. Sieltä asuinpaikasta sain kyllä jo häädön viisi vuotta sitten. Eikä tuo Siwakaan ole enää Siwa vaan K-market. Tosin käyn tuossa kaupassa vieläkin joskus kun se sijaitsee lähellä myös nykyistä työpaikkaani.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkos Jatkoajassa koronaviruksen saaneita? Sehän ei tartu netitse, tiedoksi yllättävän usealle.

PS. Tämä oli viestini numero 15 000 tälle palstalle. En juhli. Enkä matkusta.
On muuten käynyt mielessä, että pitäisikö avata seurantaketju tartunnan saaneille. Menisi kuitenkin hassutteluksi, joten ei kannata nähdä vaivaa. En usko tuohon etteikö korona tarttuisi netin välityksellä. Alkuunhan sen piti olla täysin vaaraton flunssa ja nyt on puoli maailmaa kiinni. Joten en usko mitään mitä siitä sanotaan. Se on näkymätön tappaja, jolta ei voi suojautua. Onnea muuten tuosta viestimäärästä, muutama asiallinenkin viesti on tullut sinulta luettua.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nonni. Altistuneena sitten himassa. No, en käynyt vessapaprua hamstraamassa. Enkä muutenkaan.
Olin jo valmiiksi etänä, joten tämäkin päivä menee normisetillä.
Jossain vaiheessa täytyy käydä kaupassa (muutaman päivän päästä). Jos kävisi yöllä.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nonni. Altistuneena sitten himassa. No, en käynyt vessapaprua hamstraamassa. Enkä muutenkaan.
Olin jo valmiiksi etänä, joten tämäkin päivä menee normisetillä.
Jossain vaiheessa täytyy käydä kaupassa (muutaman päivän päästä). Jos kävisi yöllä.
Harmittelut altistumisesta. Se ei tosin liene yllättänyt meitä kumpaakaan, kun tiedossa on, että matkustat työsi puolesta jonninkin verran. Mutta ethän sä nyt kauppaan voi lähteä altistuneena altistamaan muita. Edes yöllä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Harmittelut altistumisesta. Se ei tosin liene yllättänyt meitä kumpaakaan, kun tiedossa on, että matkustat työsi puolesta jonninkin verran. Mutta ethän sä nyt kauppaan voi lähteä altistuneena altistamaan muita. Edes yöllä.
No en mä tästä mihinkään lähde. Katsotaan kun safka loppuu. Mutsi toki lupas jo tuoda oven taakse.
Mut ei tullut yllätyksenä, tosin tällä kertaa se altistus tuli Tukholmasta konttorille. Tää nyt on altistuksen altistus, kun kollegan vaimolla on tartunta.

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Nyt jo ahdistaa kun pitäisi lähteä kauppareissulle tässä illan päätteeksi. Ei yhtään jaksaisi mitään hysteriaa tuolla kaupungilla liikkuessa... No ehkä yllätyn positiivisesti ja meno on suht normaalia.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Onhan tämä nyt kaiken lisäksi todella absurdi tilanne, että Jokerit on se viimeinen suomalaisjengi jonka pelit jatkuvat...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy