Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 598 468
  • 68 332
K

Kiekkokatsoja

Tipaton tammikuu, tai joku sellainen. No nyt 3viikkoa tipatta.

Kai mielummin ukolla tipaton, kuin akalla tapiton tammikuu. Tai jotenkii sillee. Niinkuu yleisesti.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä on P-kausi ja millä perusteella/perusteilla palvelusaika määräytyy? Jos vaan viitsisit, voisit kertoa, kiinnostaa suhteellisen ajankohtaisena aiheena.
Peruskoulutuskausi, mikä kestää 8 viikkoa ja on kaikille sama. Sen jälkeen alkaa erikoistumiset eri paikkoihin/ hommiin.

Meillä on ainakin sanottu noista, mihin pääsee/joutuu että eniten vaikuttaa Puolustusvoimien tarve, sitten oma halu/motivaatio, sitten valintapisteet. Noita pisteitä kerätään kaikista suorituksista, kuten ammunnoista ja lihaskuntotesteistä.

Ja noi hommat nyt kestää eri aikoja. Jos haluat päästä puolella vuodella niin kannattaa yrittää löytää joku mielenkiintoinen homma ja pyrkiä siihen.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muistan omalta sotavuodeltani että peruskoulutuskauden jälkeen meidän joukkueen 36 tyypistä varmaan joku 25 yritti päästä pois sotilaspoliisikomppaniasta ihan vaan jotta pääsisivät 6 kuukaudella, itsekin toki yritin. Oisko joku 3 sit päässy, näistä 2 oli murtanut jalkansa ja saivat b-miehinä jotain kirjurihommia tai vastaavaa. Loput sit joutu olee spollien 9 kuukautta, no jotkut onnettomat joutu olemaan sen 12 jopa, kun pakko oli sinne aukkiin jotain väkeä kanssa pistää. Itelläni ei sentään ihan niin huono tuuri käynyt.

Tuolloin ku ois jotain jostain tienny ni ois pitäny hakea lääkintämieheksi tai vip-kuskiksi eikö haihatella turhaan 6 kuukaudesta, lämeillä ja kuskeilla oli aika mukavat oltavat.

Yksi joka spollikomppaniasta muuten sai 6 kk linjalle siirron oli Elastinen. Saatanan heikko vätys, ei se pärjänny meidän terminaattorien kanssa.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kanssasi on niin hyvä olla, syliisi helppo tulla...

Kuinka antaumuksella te hoilaatte suihkussa?
Tuollaisten iskelmien laulaminen ihan missä tahansa on niin nynnyä, etten harrasta. Ja tuollainen rakkauslaulu vieläpä tuossa, jota siteeraat, hyi. En ole nynny. Jossain maaseudun tanssilavoilla varmaan noita tuommoisia hoilataan.

Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ai hitto, tuollahan voisi vaikka haravoida. En taida kuitenkaan viitsiä. Märkäähän nurmikolla on että ihan kengän alla litsuu. Jaaha, Stockmannkin on antanut positiivisen tulosvaroituksen...

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on P-kausi ja millä perusteella/perusteilla palvelusaika määräytyy? Jos vaan viitsisit, voisit kertoa, kiinnostaa suhteellisen ajankohtaisena aiheena.

P-kaudella tosiaan aika hyvin jo selviää kiinnostaako se paikka vai ei. Kannattaa ihan itseään kuunnella, eikä mennä sinne mihin upseerit "suosittelee". Onhan siellä niitä kevyempiä hommia jos ei kiinnosta metsässä rymytä. Tosin sitten jää kyllä väliin eeppisiä seikkailuja Suomen ryteiköissä. Varmaan aika levotonta läppää myös jossain vaiheessa.

Onhan tuo armeija sellainen kokemus, että kyllä mä voisin sen uudestaankin käydä. Ei nyt mikään hinku takaisin ole, mutta ainakin näin jälkeenpäin se oli ihan ok mesta.

Glove

Jäsen
Tein sen taas. Hukkasin käsineet johonkin kun kävin asioilla. Toki vasta toiset tälle talvea plus yksi pipo jääny johonkin. Viime talven saldo taisi olla 2+2. Miten minä onnistun tässä joka talvi?

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tein sen taas. Hukkasin käsineet johonkin kun kävin asioilla. Toki vasta toiset tälle talvea plus yksi pipo jääny johonkin. Viime talven saldo taisi olla 2+2. Miten minä onnistun tässä joka talvi?
Oletko tässä noin kuukauden sisään ollut jossakin baarissa Kontulassa? Minulla nimittäin on yhdet ylimääräiset hanskat ja pipo.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Yritin youtubea kirjottaa googleen niin tuli tour de ski. Ihan mielenkiintoista tämäkin.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen pistänyt merkille sen viime aikoina että olen alkanut viihtymään tuolla työkokeilussa vain yhä paremmin. Ja jaksankin enemmän sekä en ole niin väsynyt työpäivän jälkeenkään kuin työkokeilun alussa olin.

Sanoisin isoksi syyksi kaikelle rutiinin muodostumisen. Hommiin on tullut jo rutiinia, eikä ole läheskään enää niin epävarma kuin ennen. Kun suurimmaksi osaksi ne on samoja hommia päivästä toiseen niin on jo huomannut että piru vie, minähän osaan niin sitten on helpompi tehdä töitä. Ei tarvitse enää niin paljoa jännittää miten hommat sujuvat.

Työpaikka on minulle jo tuttu samoin työkaverit. Hommat ovat jo tuttuja, niin sanoisin tämän olevan syy sille miksi viihdyn työkokeilussa nyt vain entistä paremmin. Alussa se oli vähän sellaista hermoilua ja jännittämistäkin, mutta enää ei tarvitse niin paljoa ainakaan "puristaa mailaa". Vaan on tosiaan huomannut että osaa tuon ja tuon homman jo niin on tullut lisää itseluottamustakin.

Samoin siitä työssä käynnistä on tullut minulle jo vähän kuin rutiini ja on tottunut siihen rytmiin jo niin sekin varmaan vähentää sitä väsymyksen tunnetta työpäivän jälkeen. Ja hyvähän se on että ajattelen näistä asioista näin ja tältä näkökannalta. Ikävämpää olisi jos olisin jo leipääntynyt työhöni. Ehkä siihen porkkanoiden ja sipuleiden kuorimiseen olen vähän leipääntynytkin, muut on ihan mielekkäitä tehtäviä.

K

Kiekkokatsoja

Liv kanavalla näyttäisi olevan, tositarinaan perustuva elokuva koiran uskollisuudesta. Kehuttu arvosteluissa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Valvominen pitkälle yöhön on silmien ja aivolohkojen rääkkäystä. Sananiekan on vaan silti tehtävä mitä sananiekan on tehtävä.

Ai mitä? Selitäs mitä on tehtävä?

Mullahan on lääkkeet eikä tartte valvoa eikä mitään tehdä. Se on hieno hetki kun alkaa nukahtaa!

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai mitä? Selitäs mitä on tehtävä?

Mullahan on lääkkeet eikä tartte valvoa eikä mitään tehdä. Se on hieno hetki kun alkaa nukahtaa!

Tämä on itseasiassa todellakin aika hieno fiilis. Siis se kun tuntee, että nyt tulee uni. Kun tiedän ettei tarvitse seuraavana aamuna herätä, pyrin välillä oikein venyttämään nukkumaan menemistä. Sen kun tietää, että samantien kun painaa päänsä tyynyyn, se uni tulee sieltä.

Nyt kyllä nukuttais melkein juuri tuolla tavalla. Vaimon veli on kylässä tässä kolme viikkoa, ja näillä on tapana istua ja ryypätä melkein joka ilta. Ei siinä mitään, mutta kun tuo vaimo könyää nukkumaan, alkaa sellainen kuorsauskonsertti että olis läskimpikin äijä ihmeissään. Aika paljon lähtee meteliä pienestä ihmisestä. Eikä sitä saa millään lopettamaan. Tai sais, mutta en vielä turvaudu väkivaltaan.

Menen siis hakemaan lisää kahvia.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vaimon veli on kylässä tässä kolme viikkoa, ja näillä on tapana istua ja ryypätä melkein joka ilta.

KOLME VIIKKOA! Mullahan on lista ihmisistä, jotka A) eivät tule meidän ovesta sisään ja B) jotka eivät meillä yövy. A-listalle on ollut tunkua. Sanoinkin yhdelle ääliölle, että sä oot mun A-listallani, mistä ääliö oli tyytyväinen, että hän on oikein A-listalainen....

Eräs B-listalainen päätyi A-listalle, kun kesken vierailunsa totesi, että hänpä käy nyt suihkussa. Se oli siinä. Saattelin kaverin ulos ovesta välittömästi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy