Jahans. Vuosi 2019 alkaa olla pulkassa, eikä hetkeäkään liian ajoissa, olisi saanut loppua jo joskus kesän alkupuolella. Alkuvuosi oli ihan ok aikaa, ei mitään huippua, mutta ei huonoakaan.
Kesäkuun ensimmäisenä viikonlopulla olin sen perjantain onnellinen, kunnes lauantaiaamu aloitti huono kierteen tähän vuoteen (tietäjät tietää).
Se, kun ihminen menee töihin, pitäisi parantaa rahatilannetta, niin nyt kävi toisin. Mulkku työnantaja maksoi näemmä kokoajan liian vähän ja lopetin työt Marraskuun alussa. No, tämä työnantaja jätti sitten maksamatta viimeisen palkan, lomapäivät, lomarahat, pekkaspäiviä en saanut pitää ja nekin jäi maksamatta. Samoin hän pakotti minut yksityislääkärille vaivojeni takia, käski ottaa laskulle, hän maksaa kyllä. No eilen meni ensimmäinen laskuista ulosottoon, koska en ole itsekään kyennyt sitä maksamaan, koska itse irtisanoutuessani fyysisestä työstä nivelreuman aktivoitumisen takia ja pomon kusetusten takia, sain kolmen kuukauden karenssin.
Maksamattomat palkat on menossa liiton kautta oikeuteen todennäköisesti. Ja kun palkkaa en ole saanut ja karenssi on päällä, niin olo on ollut aivan järkyttävän huono henkisesti. Salilla käynti on pitänyt pään jotenkin kasassa.
Tänään sain kuitenkin helpottavan päätöksen Kelasta, pystyn maksamaan laskut, tosin luottokorttivelka on tässä kasvanut huolestuttavaan tahtiin, koska on pitänyt kuitenkin syödä.
Taksia aloin ajaa sitten tuossa Marraskuun lopulla ja ajoin sitä viikon verran, josta kiitoksena kuukauden kestänyt alaselän ja vasemman alaraajan jatkuva kipu. Juuri tänään kävin fysiatrilla ja hän sanoin, että olisi lannenikamassa vika, ei onneksi välilevyssä.
Ja jotta ei mene pelkäksi itkemiseksi, niin laitetaan parit hyvät asiat. Kesä oli lämmin. Minun luona kävi tänä vuonna yhteensä 18 uutta sohvasurffaajaa, pari vanhaa ja muutamat kävi useammin kuin kerran. Myös suomalaisia uusia tuttavia tuli ihan kivasti, osaa voisin kutsua kavereiksi. Sekä pääsin Lenny Kravitsin keikalle ihan ilmaiseksi.
Toivottavasti ensi vuosi olisi kulunutta vuotta huomattavasti parempi. Ja toivottavasti tuleva vuosikymmen hakkaa kuluneen mennen, tullen ja palatessa.
Hyvää uutta vuotta ja vuosikymmentä 2020 kaikille!!