Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 362 648
  • 66 900

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nää Hall of Famet on ihan perseestä, pitäisi kieltää. Kyllä muusikot, artistit ja yhtyeet ovat kaivertaneet nimensä historiaan ilman niitäkin, tai sitten eivät ole. Vaan kun on niin hienoa päästä punaisille matoille hymyilemään ja Elton John. Vittu Lemmy olisi kussut sille matolle ja Bon Scott olisi tullut paikalle kännissä, iskenyt lähimmän misun ja painunut pubiin. Mitä ne itkee näitä, aikuiset ihmiset. Vai onko luottamus oman tuotannon kestävyyteen niin heikko, että tarvitaan tällaista keinotekoista tunnustusta?
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Komppaniassa herätys!"
Juu ja "AAMUJAAA"
Missä tulet suorittamaan asepalveluksesi, jätkä?
Voi kuulostaa tyhmältä, mutta en halua paljastaa sijaintia. En ole muutenkaan halunnut kertoa asuinpaikkaani ja täältä melkein kaikki kuitenkin menee tuonne samaan paikkaan armeijaan. Voi vaikuttaa, että oon jossain psykooseissa, kun en halua kertoa, mutta kun on pieni paikkakunta ja kaikki tuntee kaikki. Tuskinpa kukaan saisi tietää henkilöllisyyttäni, vaikka kertoisin, mutta oon nyt pitänyt se salassa, joten jatketaan sillä.

Sellaset psykoosit sieltä :)
Taitaa olla 27 tai 28 vuotta siitä kun sain hullun paperit käteen.
Joo yritin samaa sanomalla, että mulla on Bemari ja siinä subbari sekä seitsemän wunderbaumia. Ei onnistunut...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulla vasta kahdeksan, ei kyllä harmita.
Muistan kun menin kutsuntoihin vuonna 91. Ensin lyötiin käteen kaavake, jossa oli 25 kysymystä, kyllä vai ei. Myöhemmin kuulin, että jos kyllää oli enemmän kuin viisi, oli maanpuolustuksen kannalta epäilyttävä. Mulla oli 19. Paitsi että yksi ei ollut kyllä eikä ei, kun kysymys oli että onko sinulla ripulia useammin kuin kavereillasi. Kirjoitin siihen, että en tiedä kun en tongi toisten paskoja.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistan kun menin kutsuntoihin vuonna 91. Ensin lyötiin käteen kaavake, jossa oli 25 kysymystä, kyllä vai ei. Myöhemmin kuulin, että jos kyllää oli enemmän kuin viisi, oli maanpuolustuksen kannalta epäilyttävä. Mulla oli 19. Paitsi että yksi ei ollut kyllä eikä ei, kun kysymys oli että onko sinulla ripulia useammin kuin kavereillasi. Kirjoitin siihen, että en tiedä kun en tongi toisten paskoja.
Vuonna 2018 ei ollut mitään kyllä vai ei kyselyä muuten. Vähän on muuttunut varmaan muutenkin koko touhu armeijassa. Huonompaan suuntaan tottakai.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Muistan kun menin kutsuntoihin vuonna 91. Ensin lyötiin käteen kaavake, jossa oli 25 kysymystä, kyllä vai ei. Myöhemmin kuulin, että jos kyllää oli enemmän kuin viisi, oli maanpuolustuksen kannalta epäilyttävä. Mulla oli 19. Paitsi että yksi ei ollut kyllä eikä ei, kun kysymys oli että onko sinulla ripulia useammin kuin kavereillasi. Kirjoitin siihen, että en tiedä kun en tongi toisten paskoja.
Hahah! Luojan kiitos sukupolvea myöhemmin tuollaisesta puuduttavista kysymyskaavakkeista on luovuttu. Oisin kyllä tosin vastannut täysin rehellisesti vaikka 50 kysymykseen jos ois tarvinu. Valheilla on jäljet jne.

Mä muistan olleeni kutsuntojen aikaan niin vahvassa mielialalääkityksessä että meinasin "nukahtaa" silmät auki siinä vuoroa odotellesani ja taisin unohtaa oikean huoneenkin. Joo, en ollut ihan läsnä noissa kutsunnoissa ja ehkä hyvä niin. Menin ihan täydestä mt potilaasta ja kun multa löytyi vielä lapsuuden sairashistoriasta tuo rolandinen epilepsia josta en siihen saakka ikinä uskonut olevan mulle mitään etua, niin sekin tieto painoi lääkärin tarkistuksessa vaakakupissa kun mua arvioitiin.

Lyhyehkö, tuolloin reilusti alipainoinen sekä silmin nähden varmasti sekavan oloinen hukassa oleva nuori jolta löytyi vielä se lapsuuden epilepsia sairaalatiedoista. Tais olla melko ilmaset C-paperit vaikka en mä noista kutsunnoista oikeastaan mitään muuta itse muista kuin sen vapauden tunteen siinä kohtaa kun tajusin että mua ei olla sittenkään raahaamassa vasten tahtoani yhtikäs mihinkään.

Olo helpottui potenssiin sata ja huomasin että suurin osa siitä massiivisesta ahdistuksesta ja itsetuhoisista ajatuksistakin katosi sen sileän tien kun pääsin kutsunnoista pois ja faija tuli hakemaan mut kotiin. Huomasin etten tarvinut enää sitä hemmetin lääkettäkään mihinkään kun mieli oli taas vapautunut.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Niin, toisille sopii tanssiminen, jossa voi toteuttaa itseään vapaasti liikunnan kautta. Toisille sitten taas sopii paremmin ammuskelemisen harjoittelu, metsässä ryömiskely ja tarkat päivärutiinit. Sitä mä en vaan vieläkään tajua, että kun tuon tanssimisharrastuksen aloittaminenkin on muistaakseni täysin vapaaehtoista niin mihin me tarvitaan miehille (puoli)pakollista asepalvelusta enää 2020-luvulla? Sama toki pätee pakkoruotsiin. Molemmat ovat vain pitkiä perinteitä, joista me ei olla osattu päästää irti. Kumpaakaan ei tarvisi enää olla, kunhan nyt ovat jääneet koska sääntö-Suomi ja historia.

Ruotsin opiskeleminen voi olla jees jos siitä taidosta kokee hyötyvänsä tulevaisuudessa. Samaten asepalveluksen suorittamisesta voi olla nuorelle miehelle tai miksei naisellekin kosolti hyötyä, jos on kiinnostunut niistä jutuista mitä armeijassa pääsee tekemään. Mutta kun ruotsia ainoana pääkielenään täällä harjoittaa enää vain murto-osa, eikä välitöntä sotauhkaa ole ollut ilmassa enää vuosikymmeniin, niin eikö noista voisi ihan aikuisten oikeasti tehdä pikkuhiljaa kaikille vapaavalintaisia juttuja, että voi tehdä jos kokee itselleen hyödylliseksi, ilman lakisääteistä painostusta. Mietinpähän vain.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Pakkoruotsi aiheuttaa monille vilunväristyksiä ja vihantunteita, mutta meikäläistä se ei ole haitannut. Pidän ruotsista ihan menevästi enkä muutenkaan vihaa kieliä. Ei minulla ole myöskään syitä kavahtaa asepalvelusta. Olen melko neutraali tyyppi, ainakin yleensä.
Joo ei minussakaan. Mulle ruotsin opiskelemisesta nuorena miehenalkuna oli jopa oikeasti käytännön tasolla hyötyä kun osa mun suvusta asuu kuitenkin Ruotsissa ja siellä tulee käytyä siksikin usein. Ymmärrän kuitenkin enemmän kuin hyvin miksi jollekin muulle tuo on täällä ns. turha kieli.

Hah! Ite olen kyllä neutraalista tyypistä melko kaukana. Multa kyllä löytyy yleensä sanottavani aiheeseen ku aiheeseen. Toi hiljaa pysyminen tietyissä tilanteissa onkin sellanen taito mitä oon edelleen joutunut opettelemaan.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En tiedä mikä olisi paras ketju seuraavalle viestille, joten kirjoitan sen tänne. @Evil hei, kuunteleppas Mastodonin "the last baron". Huomaat että musiikki ei ole nykyaikaan niin paskaa kuin luulet.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiks siä oo kuitenkin joka toisessa torpassa isäntä joka myy kotiponantzaa velaaks...?
Joo kai. En vaan uskalla mennä heille puhumaan.
Pari vieraspeliä kaudessa. Ei kiitti. Ja ens kesän futiskausarikin tuli jo postissa.

Jostain muualta olis Tallinnaankin pitempi matka. Funtsikaa. Suomen hinnat jossain seksissä.
Jaa no kyllä tossa onkin jo ihan tarpeeksi landeilua taas vuodeksi.
 
K

Kiekkokatsoja

Koittakaapa kävellä kapakan ohi. Ei ole helppoa.
Mulla se on päinvastoin. En halua mennä kapakkaan. Ei kiinnosta, oikeastaan en millään edes haluasi mennä sisään. Kalliimpaa kaljaa, ei mitään tekemistä sisällä. Samat pöljät kantajuopot sisällä.
Poikkeuksena olisi se, että jos jokin hyvä bändi soittaisi siellä, mutta eipä niitäkään oo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös