Olen jotenkin näiden kahden edellisen viikon aikana oppinut arvostamaan hyvää yöunta entistä enemmän. Sen kun huomasi mitä vähäiset yöunet ja väsymys ihmiselle saattaa vähitellen aiheuttaa. Minulla väsymys ainakin vaikutti selkeästi ainakin mieleen, jaksamiseen ja kuntoon.
Myös vähitellen kun aloin olemaan riittävän väsynyt niin myös sydämen rytmihäiriötkin tuntuivat olevan aika lähellä. Sydän kun löi muutaman kerran epänormaalin tiheään. No minulla oli muutama vuosi sitten noita oireita mutta nyt ne on saatu kuriin lääkkeillä. Ja mahakin alkoi olemaan sekaisin, luulin eilen melkein jo oksentavanikin.
Nyt tietenkin suurin osa on vain minun oletuksia. En ole tarkistanut juurikaan näitä oletuksiani mistään joten voin olla jossain asioissa väärässäkin. Mutta uskon unella olevan paljon vaikutusta ihmiseen ja terveyteen.
Joskus vähäisillä yöunilla leveillään. Minä olen kova kundi, pärjään lyhyemmilläkin unilla. Mutta mielestäni tuollainen leveily on typerää.
No minulla ja teksteissäni on nyt paljon pyörinyt uneen liittyvät asiat. Se varmaan johtuu siitäkin että ne asiat ovat pyörineet paljon mielessäni. Siinähän se onkin yksi juttu, kun ei saa nukuttua kunnolla niin sitten se asia alkaa pyörimään mielessä ja sekin nakertaa niitä yöunia.
Mutta toivottavasti nämä nukkumisvaikeudet päättyivät viime yön pitkiin yöuniin. Ja asian vatvominen vähitellen päättyy ja ajatukset taas normalisoituu, sen verran kuinka normaaleiksi nyt ajatukseni voivat muuttua. Olisi aika alkaa taas elämään täpöllä ja jättää murheet ja huolet unholaan!