Ottaa päähän, kun en saa nukuttua pitkään. Sitten olen valmiiksi väsynyt jo heti aamusta. Menin eilen kuitenkin siinä iltakymmenen aikoihin maate ja heräsin nyt jo puoli kuudelta. Ja eilen heräsin jo vähän yli viisi. Yöunet ovat jääneet lyhyiksi tässä viime päivinä ja oikeastaan jo pidemmän aikaa olen taas ollut aamuvirkku. Minulla on aina ollut sellaisia ajan jaksoja, joskus nukun aamulla pitkäänkin ja joskus taas olen erittäinkin aamuvirkku.
No ehkä tämä huonounisuus johtuu tästä muutosta uuteen asuntoonkin vielä. Ehkä täällä ei vielä pysty rennosti nukkumaan ja nukkuukin melko levottomasti. Sekä melko vähän. Ja ehkä tämä tästä paranee, kun tottuu nukkumaan täällä.
Tänään voisi pitää jopa vapaapäivänkin kaikesta muuttoruljanssista, kun loppusiivouskin on hyvällä mallilla jo ja nopeastihan siellä toisessa asunnossa sitten lattiat siivoaa kun asunto on tyhjä. Ei ole esteitä siivoamiselle. Mutta täytyy siellä vanhassa asunnossa käydä tänäänkin, ainakin puhdistamassa uunin. Kun uunissa on ollut pesuaineet likoamassa jo torstaista alkaen.
Ja eilen oli kiva ja kiinnostavakin päivä kun yleisurheilun MM-kisat ja Korisliiga molemmat käynnistyivät eilen. Korisliigan ensimmäiset pelit missasin taas sen ikävän urheilulähetysten päällekkäisyyden takia. Katselin tuolloin HPK:n ottelua Jukureita vastaan. Mutta yleisurheilua jonkin verran seurasin. Tässä nyt kokeilen yleisurheilun osalta oppisiko se vanha koira uusia temppuja? Eli niin kuin tuonne toiseen ketjuun jo kirjoitin niin en koskaan ole oikein ollut yleisurheilun ystävä ja ollut kiinnostunut siitä mutta nyt koitan opetella seuraamaan yleisurheiluakin.
Tänään tuleekin aika ruhtinaallisesti urheilua. Kun näkyy kuukauden ilmaiseksi Elisa Sport, Telia ja Viasatin jääkiekkokanavat, tämän viikonlopun ilmaiseksi Cmore ja vielä Yleltäkin tulee ainakin yleisurheilua niin kyllähän sitä seurattavaa urheilua tulee runsaasti. Tänään laskeskelin että taitaisi olla edessä jopa sellainen 12 tunnin katseluputki urheilun parissa jos vain jaksaisi. Mutta etenkin loppuillasta voi jaksamisen kanssa tulla jo vaikeuksia. Kun tämä huonounisuus vaivaa.
Siinä kahden aikaan iltapäivällä urheilut ainakin jo alkavat kun Cmorelta tulee jokin La liga-peli ja kahden aikaan aamuyöllä sitten urheilut loppuvat ainakin NHL:n harjoitusotteluun ja yleisurheilulähetyksiin.