Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 499
  • 66 549

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Tuli tänään kerättyä pihalta raparperit ja karviaiset. Juuri sopiva määrä seuraavaan kotiviini satsiin, elikkä n. 7 kiloa. Pakkaseen laitoin odottamaan, että nykyinen kuplimassa oleva viinimarja satsi valmistuu.

Tuli tätä uutta harrastusta varten netistä tilattua eräästä nettikaupasta monenlaista pikkukivaa härpäkettä. Kaikki kotoa löytyneet tyhjät viinipullot myös pesin tiskikoneessa.

On muuten todella hypnoottista seurata miten tuo vesilukko pulpahtelee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä kun puhutaan ajoittain myös musiikista, niin pitää sanoa että minulla on viime päivinä soinut päässä ja korvissa se Tuure Kilpeläisen ja Kaihon karavaanin Eloon! kappale. Ja se kappale kertookin aika hyvin tämän hetken fiiliksistäni.

Mä herään eloon, iloon, elämään! Elämäni ollut niin nousujohteista koko tämän viikon että tuntuu kuin heräisin tosiaan eloon tässä taas! Monta asiaa mennyt tällä viikolla roimasti eteenpäin ja palaset loksahtaneet kohdalleen että fiilis on ihan kiva.

Tiistaina kirjoitin vuokrasopimuksen ja löysin itselleni uuden asunnon. Nyt tänään selvisi että pääsen sinne kuntoutuskotiin keittiölle ainakin kuukaudeksi työkokeiluun. Ehkä pidemmäksikin aikaa, se riippuu siitä miten työtkin sujuvat. Miten sopeudun tuonne paikkaan ja niin edelleen.

Olo on nyt tosiaan iloinen, onnellinen ja varsin toiveikas. Tästäkö se elämä taas alkaa rullaamaan? On käynyt hyvä tuurikin tällä viikolla ja tällaisia merkittäviä asioita ratkennut tämän viikon aikana.

Pitkin kesää ei meinannut mikään asia järjestyä, mutta nyt sitten moni asia alkaa sujumaan yhdessä viikossa. Tässähän täytyy kohta laittaa lottorivikin sisään, jos tämä tuuri jatkuu yhtä hyvänä.

Minulla oli tälle kesälle etenkin kaksi tavoitetta eli löytää just tuo uusi asunto ja saada töitä kesän aikana ja nyt ne on edes jollain tasolla molemmat saavutettu. Nyt on kyllä olo varsin toiveikas, tästähän se elämä lähtee taas sujumaan. Minä uskon ainakin siihen!
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huomenna alkaa viikonloppu. Miten aiot viettää sen? Rauhallisesti kotona vai bailaten baarissa?
Huomenna on Kouvolassa Taiteiden yö ja palkkapäiväkin. En usko sinne kuitenkaan päätyväni. Lauantain aamun vietän töissä. Illalla ehkä johonkin viettämään iltaa ja no, yö saa muodostaa itse itsensä. Sunnuntai sitten varmaan riippuu pitkälti siitä, miten tuo lauantain ilta etenee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on mies nukutettu niin voi jutella teidän kanssa. Eipä minulla ihmeempiä asioita ole. Siivosin tänään kaappeja... Kyllähän niihin oli kertynyt jonkin verran sellaista mitä ei tarvita. Ystävä kävi keräämässä loput marjat pensaista ja meillä oli ihan kivaa kun kerättiin ja juteltiin. Nyt on viinimarjasesonki ohi täällä tältä vuodelta. Ensi vuonna uudelleen jos ollaan hengissä. Mummoni aina terästi suunnitelmat sanomalla että tehdään jos olen hengissä. Siitä on tullut lentävä lause meille kun suunnitellaan pidemmän päälle... Tehdään jos ollaan hengissä.
 

Glove

Jäsen
Kiire on hirvittävän usein ihmisen oma valinta, joten on melko kummallista, että siitä valitetaan niin usein.
Kaveri toimii yhdessä noin parin sadan urheilijan urheiluseurassa. Jos on joku kokous tai jotain vastaavaa, kaikilla on aina niin kiire, ettei ehdi paikalle. Kaiken huippu taisi olla pienten koululaisten kotiäiti, joka ei ollut ehtinyt lukea sähköpostia kolmessa kuukaudessa. ”Kun on ollut niin kiire.”

Olen kyllä samaa mieltä tuosta kiireestä, se on usein itseaiheutettua. Huonosti suunniteltua ajankäyttöä jne. Itsekin toimin yrittäjänä puolenkymmentä vuotta ja yhden miehen firmassa tekemistä tietenkin riitti, mutta en minä tuntenut kovinkaan usein, että olisi ollut kiire. Toki joskus tuli hoppu jos aikataulut petti aamulla ja iltapäivälle oli sovittuna jotain.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olin Kouvolassa soittamassa rumpuja. Selvisin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
"Kiire" on vain nykyaikana paras tekosyy vältellä jotain epämiellyttävää tekemistä. Käytän toki itsekin sitä joskus. Töissä sentään oikeasti joskus kiire, mutta vapaa-ajalla ei oikeastaan ikinä.
Juuri näin. Jos jokin on tärkeää, niin kyllä lähes kuka tahansa sille kykenee juuri sen verran aikaa päivästään uhraamaan vaikka olisikin vähän kiireisempi aikataulu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaaha, mitähän tänään tekisi. Voisi vaikka vaihteeksi katsella telkkaria. Tai siis sitähän teen joka päivä. Lenkillä voisi käydä. Ruokaa laittaa. Mutta nyt voisin vaikka yrittää käydä vielä nukkumaan. Ottaa päähän että olen valvonut tunnin verran vaikka olisi hyvä aika nukkua. Perjantaihan se on... Joo ja viikonloppu edessä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Huomenna alkaa viikonloppu. Miten aiot viettää sen? Rauhallisesti kotona vai bailaten baarissa?

Todennäköisesti rauhallisesti kotona vietän tämän alkavan viikonlopun. HPK:lla olisi juhlaturnauskin tänä viikonloppuna mutta minulla ei ole varaa laittaa tällä hetkellä rahaa mihinkään ylimääräiseen. Että saan tuon vuokravakuussumman kasaan, jos Kela ei siihen avustusta annakaan.

Ja HPK ei ole ainakaan vielä lahjoittanut tänne kuntoutuslaitokseen kahta kausikorttia joka syksyiseen tapaan että niillä pääsisi pelejä katsomaan.

Sitten toki olisi tänä viikonloppuna myös Elofest eli elomessuihin liittyvä musiikkitapahtuma Aulangolla mutta siihen samat sanat kuin muuhunkin eli nyt ei ole varaa törsätä rahaa.

Just on kasassa säästöissä se vuokravakuussumma. Vuokravakuus on uudessa asunnossani jotain 490 euroa ja minulla on säästöissä vähän yli 500 euroa. Eli ei tuosta parane nyt törsätä kai mihinkään ylimääräiseen rahaa.

Tosin jos säästössä oleva rahasummani pienenee niin sitten minulla on mahdollisuus taas päästä toimeentulotuen piiriin ja silloin mahdollisuus siihen että Kela maksaa vuokravakuuden puolestani niin ymmärtääkseni kasvaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Huomenna alkaa viikonloppu. Miten aiot viettää sen? Rauhallisesti kotona vai bailaten baarissa?
Mökille jos tästä lähtis. Nyt kun ei ole enää työvelvoitetta - palkka juoksee - niin mikäs tässä. Saatan viihtyä landella pidempään. Uusi duuni kun alkaa vasta parin viikon päästä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juuri näin. Jos jokin on tärkeää, niin kyllä lähes kuka tahansa sille kykenee juuri sen verran aikaa päivästään uhraamaan vaikka olisikin vähän kiireisempi aikataulu.

Mitä jos tekisikin enemmän sitä mikä on tärkeää ja sen sijaan uhraisi vain joskus aikaa sille ns. kiireiselle aikataululle?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei jumalauta saatana naapurin telkkari on kovalla. Vähänkin jos ois vielä kovemmalla, niin ei tarvisi lukea hesariakaan, kun saa aamun uutiset tuosta selville.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mökille jos tästä lähtis. Nyt kun ei ole enää työvelvoitetta - palkka juoksee - niin mikäs tässä. Saatan viihtyä landella pidempään. Uusi duuni kun alkaa vasta parin viikon päästä.
Itseäni lainaten. Joo, kohta mennään. Poika tulee messiin, ei hän ole aiemmin paikalla ollut. Vähän koukkaa, Tampere kun ei ole matkan varrella.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hei vaan taas mussukat!

Nyt on kuukauden päivät siitä kun palstan stasilainen inkvisitio tuomitsi Johnnyn tyrmään samankaltaisesta hassutteluviestistä joita palstalle kirjoitellaan päivittäin ilman seuraamuksia.
Kyllä oli pitkä aika lusia pimeässä tyrmässä käytännössä syyttömänä. Ilman toistuvia joukkoväkisinmakaamisia ja muita satunnaisia perverssejä simputuksia olisin varmaan ajautunut itsetuhon partaalle. Vittu, kukaan ei käyny edes kattomassa! Oli kyllä mukava vapautua, mutta olen vielä pahasti laitostunut. Pyydänkin ymmärrystä käytökselleni, sillä jos täällä läsnäollessani esimerkiksi huudetaan kovaa, niin saatan purskahtaa spontaanisti hysteeriseen itkuun. Lisäksi naisihmisten läsnäollessa saatan menettää itsehillintäni ja laueta pelkästä feminiinin presenssin voimasta. Onneksi en siis kokonaan ole muuttunut eristykseni aikana. Tässähän on paras osa kesää päässyt vierähtämään pimennossa. Välillä olen koittanut tiirailla kalterien raosta mitä tänne sivistykseen kuuluu. Tiivistäkää, toverit, ne tärkeimmät? @Iisoppi n mies oli ainakin ralleissa, jonkun päävärkki oli muuttanut habitustaan näppiksen voimalla, veli @Turha Kaukalo tuli vihdoinkin estradille mikrokullinsa kanssa (Varasin muuten sulle ajan tohtori Gerhardille ensi viikolle.), @FASlapsi on yhä kova Wacko-Jacko fanipoika, teini-idoli @Punamusta tykittää tekstiä eetteriin taas tauon (?) jälkeen tasaisen tappavasti kuin gatling kk ja @pettter ei vissiin oo vieläkään kyllästynyt deliriumeissa vieraileviin mönkiäisiin sekä paskan poltteeseen housuissa. Mutta yhtä kaikki, I'm back!

ps. Onks Karii näkyny...?
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ahaa... tuo "Let's Get Rocked" on vuoden 1992 albumilta "Adrenalize", joten olet 90-luvun alussa perehtynyt Leppardiin. Komea juttu. Meikäläisen vuoro on tullut 2010-luvun lopussa. Olen kaveripiirini ainoa, joka kuuntelee Leppardia, mutten ainoa joka silti tykkää siitä. Näin Saksassa viime vuoden kesäkuussa yhdellä noin 20-vuotiaalla jannulla Hysteria-paidan, kun olin Schwerinin kaupungissa. Sen näkemisestä tuli hyvä mieli.
Sinä tunnut olevan varsin kehityskelpoinen yksilö musiikin suhteen. Hienoa nähdä, kun nuori mies tykkää vanhasta kunnon rokista ja sukkahousuhevistä.

Kun musiikkimaku näyttää venyvän myös Toton ja Mikko Jaakonpojan suuntaan, niin oletko kuunnellut Queenia ja Doorsia? Voi löytyä hienoja elämyksiä. Ja molemmista bändeistä voi sanoa, että solistit olivat varsin värikkäitä persoonia. Ja jos leffat kiinnostaa, niin tsekkaa Queenista kertova Bohemian Rhapsody. Hyvä raina, kun ei väksin takerru pieniin faktavirheisiin. Siinä musiikki on tuotu luontevasti ja elävästi osaksi leffakokemusta.
 

Glove

Jäsen
Huomenna alkaa viikonloppu. Miten aiot viettää sen? Rauhallisesti kotona vai bailaten baarissa?
Iltapäivällä laitan kuopuksen esikoisen ja sen poikakaverin kyytiin niin pääsee tyttö takaisin äitinsä luokse. Sitten käyn hakemassa kaupasta ruokaa viikonlopuksi ja todennäköisesti muutaman lonkeron. Illalla lämmitän saunan ja juon ne lonkerot siinä saunomisen yhteydessä. Lauantaina voisi käydä katsomassa vaikka jonkun lätkämatsin kun näyttää olevan useampia junnujen pelejä tarjolla. Sunnuntaina voisi käydä vaikka katsomassa miesten kakkosta. Siis futista. Voi siinä käydä niinkin, että olen vaan kotona.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässähän on paras osa kesää päässyt vierähtämään pimennossa. Välillä olen koittanut tiirailla kalterien raosta mitä tänne sivistykseen kuuluu.
Tervetuloa takaisin ja toivottavasti toivut hyvin lusimisesta nyt kun pääsit taas vapauteen. @abianos on nyt lusimassa mutta hänellä on vain viikko ja vissiin syystä (kun modet sanoi että hiljaa niin abianos ei malttanut olla hipihiljaa).

Edit. Joo, mies oli jossain päin Jyväskylää tai missä kunnassa ne nyt ajoi niitä pätkiään. Tuli takaisin kunnossa ja terveenä (tiettävästi) ja hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös