Mistä tietää, että on tullut kesä?
Kiireisistä autoilijoista. Ohittajia, ja peräkontissa kiinni ajavia on entistä enemmän.
Monilla on tosi hyvä työpaikka, kun joka aamu sinne pitää ajaa hemmetin lujaa.
Mistä tiedät, jos niillä on vain kusipäinen pomo. Ei siitä ole kuin vajaa parikymmentä vuotta, kun kävelin reippaasti kohti siivousfirman toimistoa kesätehtaalle ja tiesin kyllä kellon olevan jo 7.07.
Sitten soi puhelin "MISSÄ SÄ OOT, OOTSÄ TULOSSA OLLENKAAN"
"Öh joo, mä oon tässä parin sadan metrin päässä, oon ihan just siellä"
Nykyään ehkä on meininki muuttunut, mutta tuohon aikaan pomot olivat toisaalta syystäkin peloissaan, kun eivät suomalaiset juopot aina tulleet paikalle ollenkaan. Ei silti pitäisi raivota tuolla tailla, kun siellä toimistolla kuitenkin vain polteltiin savukkeita ja juotiin neljäs kuppi kahvia ennen hommien aloittamista. Ja oltiin kännissä tai krapulassa.
Onneksi nykyään on ulkomaista työvoimaa, niin saadaan siivoushommat tehtyä. Suomalaiset ei niitä hommia halua tehdä, mutta enpä haluaisi palkatakaan.
Evoluution seuraava vaihe lienee siis se, että 2020-luvulla televisiossa kilpaillaan siitä, kuka saa olla jälleen tavis. Luonnonvalinta löytää kyllä aina keinonsa, kuten jo Darwin aikanaan tiesi
Mikähän tässä on viimeisin tieto. Ainakin ei niin kauan aikaa sitten saattoi kysyä lapselta mikä on haaveammattisi ja se oli julkkis.