Minulla oli tänään kuntoutuspalaveri. Siellä se joku kuntoutustyöntekijä sanoi että olen esimerkillisimpiä kuntoutujia minkä hän työuraltaan muistaa. Etenkin jos vielä onnistun löytämään niitä töitäkin. Se sai liikuttumaan ja hyvinhän tämä kuntoutuminen on tietenkin sujunutkin vuosien varrella.
Ja varmaan parasta sekä tärkeintä on ollut etten ole jäänyt vain tuleen makaamaan, valittelemaan omaa kohtaloani vaan yrittänyt aina mennä eteenpäin. Samalla tuo kuntoutustyöntekijä, tai on hänen virallaan hienompikin nimi, sanoi että voisin ihan hyvin ryhtyä kokemusasiantuntijaksi. Kertomaan kuinka minä nousin vielä työkykyiseksi sairastumiseni jälkeen.
Ja kyllähän se työn haku onkin mennyt tänään taas eteenpäin. Tänään tuli lyhyen ajan sisällä kaksi työhaastattelukutsua. Mahdolliset työpaikat eivät vain olisi täällä Hämeenlinnassa joten siinäkin on mietittävää onko sitä vielä valmis kuitenkaan muuttamaan Hämeenlinnan ulkopuolelle?
Ja toinen asia mitä pitää ilman muuta miettiä, on se että miten tuo koko muutto nyt sitten mihin tahansa toteutetaan? Pakko tässä olisi kuitenkin muuttaa mielummin vielä lyhyen ajan sisällä sillä ei tämä paljon puhumani kuntoutuskeskus kuitenkaan mikään normikerrostalo ole ja minä alan olemaan siinä kunnossa ettei minulla ole enää tarvetta tällaiselle palveluasumiselle. Joku sellainen jolla on enemmän tarvetta tällaiselle asumiselle voisi olla halukas muuttamaan tilalleni.
Niin miten tuo edessä oleva muutto toteutuu? Se hiukan huolestuttaakin minua. Isänikin alkaa olemaan jo sen ikäinen ettei häntä niin mielellään enää vaivaisi tällaisilla asioilla, velikin on kuollut. Ainoastaan siskon mies voisi lähteä muuttoavuksi, muita miespuolisia henkilöitä ei oikein lähipiiriini kuulu. Kavereitakaan ei ole paljoa ja suurin osa on naisia. Viitsiikö sitä naisiakaan vaivata fyysisesti raskailla muuttoasioilla?
Onhan sitä kai rahasta saatavilla muuttoapua, mutta oletan että se on aika kallista lystiä. No se ilahduttaa että PAMilta saankin ansiopäivärahan ensimmäisiltä kahdelta viikolta jo ylihuomenna. Siinä ei sen enempää aikaa kulunut.