Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 440 711
  • 67 263
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kylläpä vituttaa tämän tämmöinen ajanvaraus. Luulin varanneen hammaslääkäriajan klo 11.00, mutta minulle kerrottiin, että se on klo 11-12 johonkin aikaan. Nyt sain tarkennusviestin ajasta, se on klo 11.40. Nälkä jo melkoinen ja alkaa vituttaa. Luulin olevani tuohon aikaan kotona syömässä. Perseenreikä sentään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla oli tänään kuntoutuspalaveri. Siellä se joku kuntoutustyöntekijä sanoi että olen esimerkillisimpiä kuntoutujia minkä hän työuraltaan muistaa. Etenkin jos vielä onnistun löytämään niitä töitäkin. Se sai liikuttumaan ja hyvinhän tämä kuntoutuminen on tietenkin sujunutkin vuosien varrella.

Ja varmaan parasta sekä tärkeintä on ollut etten ole jäänyt vain tuleen makaamaan, valittelemaan omaa kohtaloani vaan yrittänyt aina mennä eteenpäin. Samalla tuo kuntoutustyöntekijä, tai on hänen virallaan hienompikin nimi, sanoi että voisin ihan hyvin ryhtyä kokemusasiantuntijaksi. Kertomaan kuinka minä nousin vielä työkykyiseksi sairastumiseni jälkeen.

Ja kyllähän se työn haku onkin mennyt tänään taas eteenpäin. Tänään tuli lyhyen ajan sisällä kaksi työhaastattelukutsua. Mahdolliset työpaikat eivät vain olisi täällä Hämeenlinnassa joten siinäkin on mietittävää onko sitä vielä valmis kuitenkaan muuttamaan Hämeenlinnan ulkopuolelle?

Ja toinen asia mitä pitää ilman muuta miettiä, on se että miten tuo koko muutto nyt sitten mihin tahansa toteutetaan? Pakko tässä olisi kuitenkin muuttaa mielummin vielä lyhyen ajan sisällä sillä ei tämä paljon puhumani kuntoutuskeskus kuitenkaan mikään normikerrostalo ole ja minä alan olemaan siinä kunnossa ettei minulla ole enää tarvetta tällaiselle palveluasumiselle. Joku sellainen jolla on enemmän tarvetta tällaiselle asumiselle voisi olla halukas muuttamaan tilalleni.

Niin miten tuo edessä oleva muutto toteutuu? Se hiukan huolestuttaakin minua. Isänikin alkaa olemaan jo sen ikäinen ettei häntä niin mielellään enää vaivaisi tällaisilla asioilla, velikin on kuollut. Ainoastaan siskon mies voisi lähteä muuttoavuksi, muita miespuolisia henkilöitä ei oikein lähipiiriini kuulu. Kavereitakaan ei ole paljoa ja suurin osa on naisia. Viitsiikö sitä naisiakaan vaivata fyysisesti raskailla muuttoasioilla?

Onhan sitä kai rahasta saatavilla muuttoapua, mutta oletan että se on aika kallista lystiä. No se ilahduttaa että PAMilta saankin ansiopäivärahan ensimmäisiltä kahdelta viikolta jo ylihuomenna. Siinä ei sen enempää aikaa kulunut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mahdolliset työpaikat eivät vain olisi täällä Hämeenlinnassa joten siinäkin on mietittävää onko sitä vielä valmis kuitenkaan muuttamaan Hämeenlinnan ulkopuolelle?

Kuinka pitkästä välimatkasta puhutaan? Olen joskus joutunut tahtomattani muuttamaan vain toisaalta huomatakseni aika samanlaista se lopulta on siellä uudellakin paikkakunnalla, kunhan vain asumisjärjestelyt saa jotenkin kuntoon.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuinka pitkästä välimatkasta puhutaan? Olen joskus joutunut tahtomattani muuttamaan vain toisaalta huomatakseni aika samanlaista se lopulta on siellä uudellakin paikkakunnalla, kunhan vain asumisjärjestelyt saa jotenkin kuntoon.

No ei nyt onneksi kovin pitkistä välimatkoista. Toinen työpaikka on Lahdessa ja toinen Helsingissä. Helsingissä voi olla vaan aika kalliit vuokrat.

Minun muuttamistani vaikeuttaa joka tapauksessa täällä Hämeenlinnassakin se että menetin luottotietoni silloin vuonna 2015. Mutta onko noissa viisi vuotta se aika kun luottotiedot ovat pois vai onko siihen asti kun vaikkapa ulosottovelka on maksettu?

No vieraallakin paikkakunnalla saisi kyllä varmaan, etenkin kaupungeissa niin kotikuntoutuspalvelua. Se voisi helpottaa sopeutumista toiseen paikkakuntaan.

Ja en minä itse niin vastaan ollut muuttamista toisellekin paikkakunnalle, eikä asiaa vastustettu edes tänään siinä kuntoutuspalaverissa vaikka siitä oli puhetta. Vaan isäni siitä numeron aikaan sai, mutta koskapa ne vanhemmat eivät liikaa lapsistaan huolehtisi? Etenkin kun minunkin taustani on mikä on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vaan isäni siitä numeron aikaan sai, mutta koskapa ne vanhemmat eivät liikaa lapsistaan huolehtisi? Etenkin kun minunkin taustani on mikä on.

Tämä ei ole taustasta kiinni vaan puhdas sukupolvikysymys. Me olemme (kenties onneksi) viimeinen sukupolvi missä vanhempien rakkaus lasta kohtaan on sellainen, että eihän muualle muutto tule kysymykseen.

Sitten lopulta se tuleekin, kun asiaa koittaa vähän selittää miksi tässä niin tekisi.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varasin juuri äskön parturiin ajan. Kävin parturissa vimeksi viime vuoden tammikuussa. Hiukset on siis kasvanut noin 1v 4kk. Pian on ylioppilasjuhlani, niin pakko on mennä. Äiti on varmaan viimeisen vuoden puhunut parturiin menosta ja nyt sanoi, ettei järjestä juhlia jos en mene. Perjantaina on siis aika mennä pitkästä aikaa parturiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Varasin juuri äskön parturiin ajan. Kävin parturissa vimeksi viime vuoden tammikuussa. Hiukset on siis kasvanut noin 1v 4kk. Pian on ylioppilasjuhlani, niin pakko on mennä. Äiti on varmaan viimeisen vuoden puhunut parturiin menosta ja nyt sanoi, ettei järjestä juhlia jos en mene. Perjantaina on siis aika mennä pitkästä aikaa parturiin.

Toivotan vilpittömästi onnea matkaan. En itsekään käy kuin kaksi tai kolme kertaa vuodessa tai tarvittaessa harvemminkin.

En ole halunnut kertoa tähän ketjuun tai mihinkään muuallekaan mitä viimeksi tapahtui, kun en ole täysin yli traumoista. Sanotaanko, että leikkasivat vähän enemmän mistä oli sovittu. Vaikka sen tajuaa nopeasti, niin se on sitten jo hieman myöhäistä.

Toisaalta karvoilla on kai tapana kasvaa takaisin, niin siinä mielessä mitään täysin peruuttamatonta ei ehkä ole tapahtunut. Asiakassuhteelle tosin saattoi niin käydä, vaikka sainkin reilun alennuksen ja lahjakortin, jos tulen uudelleen. Joku pikkupomo myös pahoitteli kovasti.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Siis käykö joku noin harvoin parturissa? Mun on käytännössä pakko käydä kolmen viikon välein. @pernaveikko @SMT
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivotan vilpittömästi onnea matkaan. En itsekään käy kuin kaksi tai kolme kertaa vuodessa tai tarvittaessa harvemminkin.

En ole halunnut kertoa tähän ketjuun tai mihinkään muuallekaan mitä viimeksi tapahtui, kun en ole täysin yli traumoista. Sanotaanko, että leikkasivat vähän enemmän mistä oli sovittu. Vaikka sen tajuaa nopeasti, niin se on sitten jo hieman myöhäistä.

Toisaalta karvoilla on kai tapana kasvaa takaisin, niin siinä mielessä mitään täysin peruuttamatonta ei ehkä ole tapahtunut. Asiakassuhteelle tosin saattoi niin käydä, vaikka sainkin reilun alennuksen ja lahjakortin, jos tulen uudelleen. Joku pikkupomo myös pahoitteli kovasti.
Onnea tarvitaanki, koska alkoi vähän jännittämää, kun piti painaa varausnappia. Kyllähän se tulee muuttamaan ulkonäköä, kun n.15 senttiä takatukkaa lähtee pois. Menen tammikuussa armeijaan ja sen jälkeen olen jo ajatellut alkaa kasvattamaan hiuksia uudestaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis käykö joku noin harvoin parturissa? Mun on käytännössä pakko käydä kolmen viikon välein. @pernaveikko @SMT

Olen ymmärtänyt ainakin poliitikkojen käyvän jotakuinkin noin tiheään tahtiin, kun pitää näyttää aina samalta. Tavallisella kansalaisella ei ole niin väliä miltä näyttää. Mitä nyt äidiltä tai tyttöystävältä voi joskus tulla hiillostusta kuinka joskus voisi useammin käydä. Työnantaja ei ainakaan vielä ole sanonut mitään, kun en sillä lailla asiakkaiden kanssa ole tekemisissä.

No vanhojen tanssien jälkeen se parturi vaan jäi yli vuodeksi. Lisäksi, jos on pitkä tukka, niin huomio ei kiinnity rumaan naamaan.

Jopas muistot palaa. Sanoin tanssipartnerille meneväni kyllä ennen tansseja. Unohdin mennä, mutta käytin sentään shampoota ja olikohan jotain geeliäkin. Melko usein monista asioista voi sopia. Hän ei tosin koskaan sanonut mitä oikeasti ajatteli, jos ajatteli jotain. Tanssit meni hyvin. Käytiin ala-asteellakin vetämässä pikkuveto, kun jostain pyyntö tuli olisiko vapaaehtoisia.

En voi mitenkään saada tietää jäikö lapsille traumoja, mutta ainakaan mitään palautetta ei heti tullut.
 
Viimeksi muokattu:

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Niin miten tuo edessä oleva muutto toteutuu? Se hiukan huolestuttaakin minua. Isänikin alkaa olemaan jo sen ikäinen ettei häntä niin mielellään enää vaivaisi tällaisilla asioilla, velikin on kuollut. Ainoastaan siskon mies voisi lähteä muuttoavuksi, muita miespuolisia henkilöitä ei oikein lähipiiriini kuulu. Kavereitakaan ei ole paljoa ja suurin osa on naisia. Viitsiikö sitä naisiakaan vaivata fyysisesti raskailla muuttoasioilla?

Onhan sitä kai rahasta saatavilla muuttoapua, mutta oletan että se on aika kallista lystiä. No se ilahduttaa että PAMilta saankin ansiopäivärahan ensimmäisiltä kahdelta viikolta jo ylihuomenna. Siinä ei sen enempää aikaa kulunut.

Mä luulen että täältäkin tuommoiseen rojektiin saattaa löytyä apukäsiä, minä ainakin voin tulla auttamaan kunhan on viikonloppuna. Tsemppiä, kyllä sen kämpän ilman luottotietoja saa
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Politikko en ole. En ole testannut työnantajaa. Mutta kun on verokonsultti, niin ei rehottaminen ole suotavaa. Ja en tunne omakseni rehottavaa partaa (sen kasvu on huono, jotkut naiset sanoo että sänki sopii).
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jopas muistot palaa. Sanoin tanssipartnerille meneväni kyllä ennen tansseja. Unohdin mennä, mutta käytin sentään shampoota ja olikohan jotain geeliäkin. Melko usein monista asioista voi sopia. Hän ei tosin koskaan sanonut mitä oikeasti ajatteli, jos ajatteli jotain. Tanssit meni hyvin. Käytiin ala-asteellakin vetämässä pikkuveto, kun jostain pyyntö tuli olisiko vapaaehtoisia.

En voi mitenkään saada tietää jäikö lapsille traumoja, mutta ainakaan mitään palautetta ei heti tullut.
Kyllähän ne vanhat oli ihan mukava kokemus. Itselläni oli kolmet samana päivänä. Aamulla vanhalla yläasteella, jossa oli myös ala-astelaisia. Päivällä oman koulun väelle ja illalla oikein suurelle yleisölle. Tanssit meni itselläni ihan hyvin. Muutama virhe sattui, mutta nii varmaan kaikille. Tanssien jälkeen sitten jatkoille johonkin korpeen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin miten tuo edessä oleva muutto toteutuu? Se hiukan huolestuttaakin minua. Isänikin alkaa olemaan jo sen ikäinen ettei häntä niin mielellään enää vaivaisi tällaisilla asioilla, velikin on kuollut. Ainoastaan siskon mies voisi lähteä muuttoavuksi, muita miespuolisia henkilöitä ei oikein lähipiiriini kuulu. Kavereitakaan ei ole paljoa ja suurin osa on naisia. Viitsiikö sitä naisiakaan vaivata fyysisesti raskailla muuttoasioilla?

En tiedä oletko ns. kirkon miehiä, mutta seurakunnat ainakin täälläpäin antavat ilmaiseksi muuttoapua. Sitä en tiedä kuuluuko tuo palvelu myös pakanoille, vai pelkästään kirkollisveron maksajille.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis käykö joku noin harvoin parturissa? Mun on käytännössä pakko käydä kolmen viikon välein. @pernaveikko @SMT

Ihan mahdoton ajatus itselle, että joutuisi noin usein käymään parturissa. Tai, että olisi sellainen kuontalo, jota joutuisi aamulla jotenkin hoitamaan tai asettelemaan. On jotenkin niin vastenmielistä touhua meikäläiselle nuo hommat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mä luulen että täältäkin tuommoiseen rojektiin saattaa löytyä apukäsiä, minä ainakin voin tulla auttamaan kunhan on viikonloppuna. Tsemppiä, kyllä sen kämpän ilman luottotietoja saa

En tiedä oletko ns. kirkon miehiä, mutta seurakunnat ainakin täälläpäin antavat ilmaiseksi muuttoapua. Sitä en tiedä kuuluuko tuo palvelu myös pakanoille, vai pelkästään kirkollisveron maksajille.

Tämä Jatkoajan keskustelupalsta on vuosien ajan ollut paikka josta olen saanut paljon apua. Joskus jopa ihan konkreettista apua ja varsin usein neuvoa antavaa apua. Ei tällaisesta keskustelupalstasta voi olla kuin kiitollinen. Ja arvasin nytkin että apua alkaa järjestyä kun alkaa täällä kirjoittelemaan huolen aiheistaan.

Toisaalta tästä Jatkoajan keskustelupalstasta on tullutkin sitten vuosien varrella paikka josta melkein kysyy ensimmäisenä sitä apua tai sitten laittaa pientä viestiä ja koputtelee kepillä jäätä, ei laita varsinaista avun pyyntöä mutta apua voi silti järjestyä kun vähän siihen malliin vihjailee että avulle saattaisi olla tarvetta...

Pitää yrittää ensin tuota kirkon tarjoamaa muutto-apua. Minä kun muistaakseni kuulun kirkkoon niin apua voi sieltäkin kautta järjestyä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On jotenkin niin vastenmielistä touhua meikäläiselle nuo hommat.

Minua ei itsessään haittaa se, jos joku mies hieroo päätä tai joku isotissinen tyttö leikkaa. Se mikä on vastenmielistä, niin on joutua varailemaan jotain aikoja. Joskus ne sanovat ei tänään ehdi.

Esimerkiksi vaikka ruokakaupassa en muista, että koskaan olisi ollut liian täyttä. Pubissa on kerran sanottu ei tänään eri syystä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuossa on lähes vierekkäin iso K-kauppa ja S-kauppa. Koska ei ole elämää, niin olen viime aikoina käynyt vähän molemmissa vuorotellen. Siellä K-kaupassa lähes kaikki ostamani tuotteen maksaa vähän enemmän kuin S-versiossa. Mikähän järki tuossakin on.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Synttärit tänään. Grillailtu ja juotu kaljaa. Pari pulloa skumppaa ja silleen.

No onnea, taisin juhlia sit sun synttäreitä. Mulla huomenna pyöreitä mut otin vähän varaslähtöä, onko paha.
Ei ole oikein koskaan tullu isommin juhlittua tämmösiä, nyt toivoin lahjaksi omaa rauhaa ja juotavia, ja sain. Kiitos vaimo
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös