Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 435 453
  • 67 212

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai ooks sä syöny kirahviiki? Jätkä on kunnon hc.
Olin sotimassa Afrikassa meidän itsenäisyyden puolesta ja siellä jouduin luonnon armoille astuttuani maamiinaan. Menetin puolet peniksestäni ja sotatoverini, jonka jälkeen jouduin syömään eläimiä selvitäkseni. Kirahvi nyt sattui ekana vastaan. Väänsin siitä marakatin ja pistelin poskeen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä on aina vituttanut reissatessa, muut syö aamupalaa ja mie litkin kahvia ja tuoremehua. Se aamupala pitäisi saada ottaa vaihtoehtoisesti rahana. Eriarvoistava käytäntö, joka suosii aamuisin syömään kykeneviä.

Älä sentään tuosta stressaannu, mikä pakko sinne aamiashuoneeseen on mennä. Enemmän kuin muutaman kerran on sanottu porukalle nähdään puolen tunnin päästä, odotellen tässä. Sitten ottaa hieman tasoittavia ja lukee uutisia. Sen jälkeen innokas aamiasporukka jo palaakin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Oon siitä erikoinen, että en voi sietää pekonia. Ja se on yhtä haitallista keholle kun tupakka, joten pitkän elämän haluavana skippaan pekonin senkin takia.
Mitäs sitten vaikka olisikin? Tuskin vedät yhtä tai kahta pakettia pekonia joka päivä elämäsi ajan. Kyllähän monesta asiasta saadaan vaarallista laittamalla vain määrät suuriksi. Tuskin henkilölle joka polttaa tupakkaa vaikka 3 askia vuodessa se paljon mitään haittaa aiheuttaa, mutta jos siinä rinnalla vedät pekonia naamaan jatkuvasti, niin sanomattakin selvää kumpi se suurempi vaara on.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paras hetki olla kuntosalilla on juuri nyt. Saatanan kuuma ja ilmastointi ei toimi. On meinaa paljasta pintaa näkyvillä. Täällä pitäs olla aurinkolasit päässä, nii vois tuijottaa huomaamatta koko ajan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Irtokarkkeja on pussissa vielä runsaasti jäljellä. Suklaata ja hedelmää, ei muuta. Ne tuttikarkit sekä hedelmämadot ovat herkullisia. Suklaapastillejakin on hurumykkä. Ulkona tuulee, kuten aina.
Missä salmiakit ja kirpeät? (Heh, rupesin miettimään vaaleanpunaisia ufoja ja niitä mansikka-salmiakkikiekkoja ja leukaperiä alkoi refleksinomaisesti nykiä ajatus happamuudesta.)
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jotenkin kummallista kun ihmiset liikkuvat paljon enemmän aurinkoisina ja lämpöisinä päivinä. Tarkoitan siis nimenomaan liikunnallista liikkumista. Tuota omaa tuttua lenkkipolkua kun kiertelee usein, niin viileempinä päivinä saa ihan rauhassa mennä. Tänään oli väkeä ruuhkaksi asti. Täytyy siirtyä kesäksi taas vähän syrjempään liikkumaan. Tässä tapauksessa onneksi pari kilometriä sivuun riittää, koska se on jo nykyihmiselle kaukana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jotenkin kummallista kun ihmiset liikkuvat paljon enemmän aurinkoisina ja lämpöisinä päivinä. Tarkoitan siis nimenomaan liikunnallista liikkumista. Tuota omaa tuttua lenkkipolkua kun kiertelee usein, niin viileempinä päivinä saa ihan rauhassa mennä. Tänään oli väkeä ruuhkaksi asti. Täytyy siirtyä kesäksi taas vähän syrjempään liikkumaan. Tässä tapauksessa onneksi pari kilometriä sivuun riittää, koska se on jo nykyihmiselle kaukana.

Tämä. Toisaalta ihmisten lisääntynyt liikkuminen ottaa päähänkin. Joukossa kun on näitä joiden kanssa täytyy olla varovainenkin. Yksikin pyöräilijä pyöräili edellä niin että kulki pyörätien keskellä ja aaltoili välillä laidasta laitaan, pyöräili vielä sen verran hitaasti että ohi olisi pitänyt mennä mutta ei oikein tiennyt mistä puolelta ohittaa. Toki olisi voinut varmaan kelloa käyttää.

Ja sitten vituttaa ihmiset jotka tukkivat koko kävely-tai pyörätien. Menevät kaksistaan ja niin leveästi. Kerran taas yksi pojan kloppi tuli vastaan alamäkeä kovalla kyydillä, vasta viime hetkillä jarruttamalla. Luulin että päiten tulee.

Tässä mieleen tulleet esimerkit siitä kun ne muut liikkujat on ottanut päähän. Kaiken maailman kloppeja sitä valitettavasti joukkoon mahtuu kun on paljon porukkaa liikenteessä.

Ja karkeista... En nyt lainaa tähän mitään. Mutta karkit nyt on onneksi sellaiset mistä itse en ole kovin paljoa innostunut. Ne eivät juurikaan maistu minulle. Mikä on onni minun kannaltani. Ihan riittävästi jo muutenkin näitä mielitekoja joita vastaan tapella.
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Syöttekö joskus lämmitettyä purkkihernekeittoa?
Itse juuri siihen syyllistyin. Joskus, mutta varsin harvoin näin. Parasta se olisi laavulla lämmitettynä. Lisään siihen silloin sipulia, sinappia, ja jotain lihapitoista hieman.
 
Syöttekö joskus lämmitettyä purkkihernekeittoa?
Itse juuri siihen syyllistyin. Joskus, mutta varsin harvoin näin. Parasta se olisi laavulla lämmitettynä. Lisään siihen silloin sipulia, sinappia, ja jotain lihapitoista hieman.
Joo noita on kiva tuunata esim. savustetuilla kinkkusuikaleilla tai ihan perus savukinkulla. Pekonikin maistuu hyvältä valmishernarin seassa, vaikka en muuten olekaan mikään suuri pekonin ystävä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Syöttekö joskus lämmitettyä purkkihernekeittoa?
Itse juuri siihen syyllistyin. Joskus, mutta varsin harvoin näin. Parasta se olisi laavulla lämmitettynä. Lisään siihen silloin sipulia, sinappia, ja jotain lihapitoista hieman.

Tietysti. Aina silloin, kun sitä on saatavilla. Omia purkkeja ei jaksa kehitellä ja tämä on yksi harvoja keittoja mitä tulee eineksenä hankittua.

Ei siihen laavua tarvitse, että on sipulia ja sinappia. Eikä torstaita.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Syöttekö joskus lämmitettyä purkkihernekeittoa?
Itse juuri siihen syyllistyin. Joskus, mutta varsin harvoin näin. Parasta se olisi laavulla lämmitettynä. Lisään siihen silloin sipulia, sinappia, ja jotain lihapitoista hieman.

Juu, syön. Lidlistä saa vielä aika halpaakin purkkihernekeittoa. Purkkihernekeitto on yllättävän hyvääkin, ilman tuunaustakin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä purkkihernarit hyviä on. Olen alkanut viime vuosina väsään hernekeittoa myös ihan herneistä, koska sekin on naurettavan helppoa ja sillä saa puoli-ilmaiseksi pakkasen täyteen hernaria, jota voi sitten sulatella tasaisesti iltasapuskaksi. Yhden matsin ajan sitä joutuu tosin keittelemään, että aikaa ja kotona olemista tuo toki vaatii.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli tuosta Lidlin hernarista mieleeni että nämä halpatuotteet on meidän köyhienkin aarre, pelastus jne. Tuota hernaria taitaa saada Lidlistä 50 senttiä/purkki ja siinä on raavaammallekin miehelle ainakin yhden päivän ruoka.

Ja nämä halpatuotteet on mielestäni ihan hyviäkin. Kahviakin saa halpatuotteena ja sekin on mielestäni ihan juotavaa. Margariinikin on nykyään tosi edullista ja maito myös.

Monia tuotteita saa nykyään onneksi aika edullisesti ja se on kiva juttu. Enkä tiedä tuleeko aina edullisemmaksi se kotiruokakaan, tietenkin se on lähes aina parempaa kuin einesruoka mutta jos pelkän hinnan takia valinnan tekee niin voi einesruoka joskus olla varmaan edullisempaakin. Tällä viikollakin sain ostettua lihaperunasoselaatikon vain 79 sentillä ja siitä tuli täten aika edullinen hinta yhden päivän ruoalle.

Mutta juu, mielummin sitä kuitenkin itse ruoan tekee kuin ostaa eineksiä. Itse tehty ruoka on kuitenkin aina parempaa.

Ja kannattaako niissä S-ryhmän kaupoissa käydä illalla alennustuotteiden toivossa? Ja mihin aikaan niissä kaupoissa tällöin kannattaa käydä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joo, kiva nähdä sinuakin. Oliko yhtään ikävä? Mitäs siellä jaloissa pyörit?Ai ruokaa tahtoisit... Mitä eikös isäntä ole antanut sinulle ruokaa? Taidat huijata nyt. No okei, ihan vähän voin antaa nappuloita ja vähän rapsuttaa. Joo, olet suloinen kissaseni.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuli tuosta Lidlin hernarista mieleeni että nämä halpatuotteet on meidän köyhienkin aarre, pelastus jne. Tuota hernaria taitaa saada Lidlistä 50 senttiä/purkki ja siinä on raavaammallekin miehelle ainakin yhden päivän ruoka.

Kunpa ruokailua saisi yhtenäistettyä. Paikallinen Lidl näyttää ulospäin aivan samanlaiselta kuin Suomessa, mutta hernekeittoa sieltä on turha etsiä tai kysyä.

Maksalaatikkoa ei varsinkaan kannata kysyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös