Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 606 166
  • 68 376

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jotenkin kummallista kun ihmiset liikkuvat paljon enemmän aurinkoisina ja lämpöisinä päivinä. Tarkoitan siis nimenomaan liikunnallista liikkumista. Tuota omaa tuttua lenkkipolkua kun kiertelee usein, niin viileempinä päivinä saa ihan rauhassa mennä. Tänään oli väkeä ruuhkaksi asti. Täytyy siirtyä kesäksi taas vähän syrjempään liikkumaan. Tässä tapauksessa onneksi pari kilometriä sivuun riittää, koska se on jo nykyihmiselle kaukana.

Tämä. Toisaalta ihmisten lisääntynyt liikkuminen ottaa päähänkin. Joukossa kun on näitä joiden kanssa täytyy olla varovainenkin. Yksikin pyöräilijä pyöräili edellä niin että kulki pyörätien keskellä ja aaltoili välillä laidasta laitaan, pyöräili vielä sen verran hitaasti että ohi olisi pitänyt mennä mutta ei oikein tiennyt mistä puolelta ohittaa. Toki olisi voinut varmaan kelloa käyttää.

Ja sitten vituttaa ihmiset jotka tukkivat koko kävely-tai pyörätien. Menevät kaksistaan ja niin leveästi. Kerran taas yksi pojan kloppi tuli vastaan alamäkeä kovalla kyydillä, vasta viime hetkillä jarruttamalla. Luulin että päiten tulee.

Tässä mieleen tulleet esimerkit siitä kun ne muut liikkujat on ottanut päähän. Kaiken maailman kloppeja sitä valitettavasti joukkoon mahtuu kun on paljon porukkaa liikenteessä.

Ja karkeista... En nyt lainaa tähän mitään. Mutta karkit nyt on onneksi sellaiset mistä itse en ole kovin paljoa innostunut. Ne eivät juurikaan maistu minulle. Mikä on onni minun kannaltani. Ihan riittävästi jo muutenkin näitä mielitekoja joita vastaan tapella.

Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Syöttekö joskus lämmitettyä purkkihernekeittoa?
Itse juuri siihen syyllistyin. Joskus, mutta varsin harvoin näin. Parasta se olisi laavulla lämmitettynä. Lisään siihen silloin sipulia, sinappia, ja jotain lihapitoista hieman.

Itse juuri siihen syyllistyin. Joskus, mutta varsin harvoin näin. Parasta se olisi laavulla lämmitettynä. Lisään siihen silloin sipulia, sinappia, ja jotain lihapitoista hieman.
Joo noita on kiva tuunata esim. savustetuilla kinkkusuikaleilla tai ihan perus savukinkulla. Pekonikin maistuu hyvältä valmishernarin seassa, vaikka en muuten olekaan mikään suuri pekonin ystävä.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Tietysti. Aina silloin, kun sitä on saatavilla. Omia purkkeja ei jaksa kehitellä ja tämä on yksi harvoja keittoja mitä tulee eineksenä hankittua.

Ei siihen laavua tarvitse, että on sipulia ja sinappia. Eikä torstaita.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue

Juu, syön. Lidlistä saa vielä aika halpaakin purkkihernekeittoa. Purkkihernekeitto on yllättävän hyvääkin, ilman tuunaustakin.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä purkkihernarit hyviä on. Olen alkanut viime vuosina väsään hernekeittoa myös ihan herneistä, koska sekin on naurettavan helppoa ja sillä saa puoli-ilmaiseksi pakkasen täyteen hernaria, jota voi sitten sulatella tasaisesti iltasapuskaksi. Yhden matsin ajan sitä joutuu tosin keittelemään, että aikaa ja kotona olemista tuo toki vaatii.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuli tuosta Lidlin hernarista mieleeni että nämä halpatuotteet on meidän köyhienkin aarre, pelastus jne. Tuota hernaria taitaa saada Lidlistä 50 senttiä/purkki ja siinä on raavaammallekin miehelle ainakin yhden päivän ruoka.

Ja nämä halpatuotteet on mielestäni ihan hyviäkin. Kahviakin saa halpatuotteena ja sekin on mielestäni ihan juotavaa. Margariinikin on nykyään tosi edullista ja maito myös.

Monia tuotteita saa nykyään onneksi aika edullisesti ja se on kiva juttu. Enkä tiedä tuleeko aina edullisemmaksi se kotiruokakaan, tietenkin se on lähes aina parempaa kuin einesruoka mutta jos pelkän hinnan takia valinnan tekee niin voi einesruoka joskus olla varmaan edullisempaakin. Tällä viikollakin sain ostettua lihaperunasoselaatikon vain 79 sentillä ja siitä tuli täten aika edullinen hinta yhden päivän ruoalle.

Mutta juu, mielummin sitä kuitenkin itse ruoan tekee kuin ostaa eineksiä. Itse tehty ruoka on kuitenkin aina parempaa.

Ja kannattaako niissä S-ryhmän kaupoissa käydä illalla alennustuotteiden toivossa? Ja mihin aikaan niissä kaupoissa tällöin kannattaa käydä?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joo, kiva nähdä sinuakin. Oliko yhtään ikävä? Mitäs siellä jaloissa pyörit?Ai ruokaa tahtoisit... Mitä eikös isäntä ole antanut sinulle ruokaa? Taidat huijata nyt. No okei, ihan vähän voin antaa nappuloita ja vähän rapsuttaa. Joo, olet suloinen kissaseni.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuli tuosta Lidlin hernarista mieleeni että nämä halpatuotteet on meidän köyhienkin aarre, pelastus jne. Tuota hernaria taitaa saada Lidlistä 50 senttiä/purkki ja siinä on raavaammallekin miehelle ainakin yhden päivän ruoka.

Kunpa ruokailua saisi yhtenäistettyä. Paikallinen Lidl näyttää ulospäin aivan samanlaiselta kuin Suomessa, mutta hernekeittoa sieltä on turha etsiä tai kysyä.

Maksalaatikkoa ei varsinkaan kannata kysyä.

K

Kiekkokatsoja

Hernekeitosta ja maksalaatikosta löytyi mielipiteitä.
Entäpä pikanuudeli, maistuuko se? Sellainen joka on yhden annoksen kokoinen, pussissa mukana mausteseos.
Itse syyllistyn siihen pika-ateriaan, kun en viitsi tehdä kunnon ruokaa. Maustepussin mauste on melko pahan makuinen, mutta en laita sitä kokonaan annokseen. Lisään chiliä maustepurkistani.
Nuudelin kanssa on jotain proteinipitoista, kuten broileri siivuja. Lisukkeena salaatti ja raejuusto.
Hyvää on, ja kohtuu hintaistakin.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Entäpä pikanuudeli, maistuuko se? Sellainen joka on yhden annoksen kokoinen, pussissa mukana mausteseos.
Itse syyllistyn siihen pika-ateriaan, kun en viitsi tehdä kunnon ruokaa. Maustepussin mauste on melko pahan makuinen, mutta en laita sitä kokonaan annokseen. Lisään chiliä maustepurkistani.
Nuudelin kanssa on jotain proteinipitoista, kuten broileri siivuja. Lisukkeena salaatti ja raejuusto.
Tottakai nuudelitkin menee. Eipä noita kovin usein tule syötyä, kun vanhemmilla vielä asun. Ehkä opiskeluaikoina sitten enemmän. Olen kyllä, ehkä huono vastaamaan näihin, kun syön melkein mitä vaan.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Kyllähän noita pienenä meni, jossain kohtaa aika paljonkin. Vaikka joskus oli ihan kohtuupalkkainenkin kesäduuni, niin silti nuudelia vain lounaaksi.

Milloinkohan viimeksi, siitähän on muuten todella kauan. Pitäisikö laittaa listalle, en edes keksi missä hyllyssä ne olisi, mutta varmaankin jossain, jos vaikka Lidliin menee.

Toki tältä talvelta on tuore kokemus, kun lensin Vantaalle ja kone oli täynnä selvästi Lappiin meneviä aasialaisturisteja. Siellä ne vain vetelivät omia nuudeleitaan.

K

Kiekkokatsoja

kone oli täynnä selvästi Lappiin meneviä aasialaisturisteja. Siellä ne vain vetelivät omia nuudeleitaan.
Joskus ihmettelen, että miksihän lomamatkalla ei voisi kokeilla paikallisia ruokia. Onhan Suomen ravintolat hinnakkaita, jos tulee tulotasoltaan vähäisemmästä maasta. Mutta silloinhan voisi vaikka kokeilla sellaista noin kympin lounaspöytää.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kyllä jotkut markettipussukoista on sen verran syömäkelpoisia että välillä tulee otettua modatavaksi. Normaali setti on pussillinen esim. lidlin tom yum katkarapunuudeleita joiden sekaan tuorejuustoa, tiikerikatkarapuja (tai mikä suomen kauppanimi onkaan, tuommoisia melko isoja mitä aasiakauppa myy tiger shrimp -nimellä), valkosipulia, chilitahnaa ja kuivattuja sieniä. Yleensä tulee toki tuo setti tehtyä maustamattomista ja vähän paksummista nuudeleista kun tom yum tahnaakin luonnollisesti löytyy kaapista.

edit.
Joskus ihmettelen, että miksihän lomamatkalla ei voisi kokeilla paikallisia ruokia. Onhan Suomen ravintolat hinnakkaita, jos tulee tulotasoltaan vähäisemmästä maasta. Mutta silloinhan voisi vaikka kokeilla sellaista noin kympin lounaspöytää.
Siinäpä olisi kotomaassa kerrottavaa kun pääsi paikallisten tavoin Apsille syömään kermantapaisessa aineessa uivaa lohta ja pyöryköitä pippurikastikkeessa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Ei se rahasta ole kiinni Eurooppaan matkustavilta aasialaisilta. Pitää vain saada nuudelia koko ajan.

Nämä on näitä elämän kulttuurikysymyksiä.

K

Kiekkokatsoja

Ei se rahasta ole kiinni Eurooppaan matkustavilta aasialaisilta. Pitää vain saada nuudelia koko ajan.
Nämä on näitä elämän kulttuurikysymyksiä.
Voi hyvinkin olla niin. Joskus lentokentällä katselin, kun siellä paikallisessa aasiaravintolassa oli täynnä aasialaisia, nuudelikuppinsa ääressä. Mietin että tänne asti tulevat syömään tuttua ruokaa.
@Wiljami , niin Suomessa on paljon hyviä lounaspöytä ruokapaikkoja. Siitäpä löytyy monenlaista ruokaa, jota voi poimia makunsa mukaa. Muitakin kuin hieman vaatimaton abc.
Paljon vaikeampaa on löytää lounaspöytä, varsinkin yhtä monipuolinen ja edullinen lounaspöytä, monesta muusta maasta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy