Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 426
  • 68 365

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ruokajakeluistahan saa kauppojen hävikkiruokaa ilmaiseksi. Välillä oon miettinyt että jos leipäjono maksaisi niin hipsterit varmaan kävis ja ylpeänä snäppäilisi someen kuvia.

Pitäisi tosiaan tutkia nämä eri ruokajakeluvaihtoehdot täällä Hämeenlinnan seudulla. Ottaa nyt tosissaan itseään niskasta kiinni ja alkaa kunnolla tutkimaan minkälaisia mahdollisuuksia sitä on olemassa.

Kokeileppa ResQ-sovellusta. Hävikkiruokaa halvalla kaupoista ja ravintoloista.

No tuon sovelluksen asensin älypuhelimeeni. Vielä siellä ei ole mitään tarjouksia Hämeenlinnan seudulla mutta nyt on kyllä vappupäivä. Ehkä sovellus alkaa tehokkaammin toimimaan myös Hämeenlinnan seudulla vapun jälkeen. Toivossa on ainakin hyvä elää.

Ja nyt vasta huomasin että on sitä näemmä muitakin palveluja joista voisi saada ruokaa edullisesti. Kuten tällainen kuin Fiksuruoka.

Kauppojen roskiksista esimerkiksi löytyy aivan syömiskelpoista ruokaa, mutta onko se sitten enää ihmisarvoista elämää.

No roskisdyykkaukseen en vielä alennu. Asiat eivät ole kuitenkaan vielä niin pahasti ja en oikein kykenisi syömään roskiksesta poimittua ruokaa. Vaikka se ruoka tai elintarvike olisikin siellä roskiksessa paketissa.

Mutta ehkä nuo ruokajakelut ja ResQ sekä Fiksuruoka tuovat apua. Täytyy tosissaan nyt alkaa perehtymään asioihin kun tajusin että onhan sitä paikkoja josta voisi saada ruokaa edullisesti tai ilmaisesti mutta niistä pitäisi olla paremmin kartalla.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei kuulemma viitsinyt yöllä soittaa minua hakemaan yöllä vaan punkkasi kaverin sohvalla. Oli kuulemma kiva ilta eikä mennyt edes myöhään...
Tässä haisee kyllä nyt palaneenkäry pahemmin kuin aikanaan Auschwitzin laitamilla....

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Miksi @SOF1969 luulee, että yrittäisin kalastella Cobolille lisäpenalttia? Jo on kumma syytös.

Ei tänne valehtelemaan olla tultu. On suotavaa, että säännöt olisivat samat kaikille nimimerkistä riippumatta :)

Aistin että tässä hieman yritit kysellä lisää?

Nimimerkki Cobol on laskujeni mukaan kolmatta kertaa samasta aiheesta pelikiellossa vuoden sisällä ja neljättä kertaa muuten. Kysymykseni kuuluu, missä paljon puhuttu "aikaisempi rikehistoria vaikutti pelikieltoon korottavasti" tuomio on?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Koko kevään olen yrittänyt muistella mikä se kappale oli jota soitettiin keväällä 2006 paljon ainakin täällä Hämeenlinnan paikallisradiossa. Olen yrittänyt kysellä asiasta tälläkin palstalla ja muuallakin mutta en ollut vielä saanut vastausta ja ei vain kyseinen kappale muistunut minunkaan mieleeni.

Mutta päätin sitten sunnuntaina laittaa asiasta kysymyksen Kirjastohoitajille. Laulussa laulettiin jotain tyyliin että se on kultaa, se kiiltää ja se kuumeen aikaan saa. No näillä laulusta muistamillani sanoilla Kirjastonhoitajat tiesivät kertoa että kappale oli ja on Hauli Brosin Kultakypärä. (Linkki vie Youtubeen.)

Ei nyt mikään erikoinen kappale, mutta melkoinen ahaa-elämys tuli silti kun vihdoin oikea kappale löytyi vuosien takaa. Tämähän se oli! Kiva juttu että tämäkin asia ratkesi.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tasavallan presidentti Niinistö kommentoi, että Venezuelan sisäpoliittinen tilanne on "selvästi epäselvä".

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on se syy miksi äänestin häntä. Ei saa koulukiusata, karismaattinen kansamme johtaja millä ei ole valtaa. Ne mitkä ovat pitäneet valtaa on ainakin onnistuneet hieman epäonnistumaan monissa asioissa.

Siinä on muuten oikeasti karismaattinen presidentti, enkä yhtään ihmettele, miksi Jennin polvet notkahtivat Saulin edessä kun katseet kohtasivat ensimmäisen kerran. Ja loppu onkin tasavaltamme historiaa.

No joo tää karkas taas lapasesta, mutta on charmikas kaveri.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Siinä on muuten oikeasti karismaattinen presidentti, enkä yhtään ihmettele, miksi Jennin polvet notkahtivat Saulin edessä kun katseet kohtasivat ensimmäisen kerran. Ja loppu onkin tasavaltamme historiaa.

No joo tää karkas taas lapasesta, mutta on charmikas kaveri.
Karismaa toki on. Mut tälläkin kertaa olisi voinut sanoa ihan oikeasti jotain.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vapun pitäisi olla tenuttajien juhlaa ja vapunpäivä etenkin on karistanut suurimmat amatöörit kotisohvalle potemaan krapulaa ja tekijämiehet jatkavat menoaan. En ole vappua pitänyt mitenkään merkittävänä juhlana, vaikka en lasiin syljekään, mutta kalenterijuopottelu ei ole mun juttu.

Vaimo läks tänään iltavuoroon töihin ja käytiin sitä ennen läheisessä ählyn pitämässä buffamestassa syömässä. Sielläkin yllätys oli melkoinen, kun arkeen verrattuna täysin saman buffapöydän hinta oli nostettu vapun kunniaksi normi kympistä 21€:on. Jäätiin silti sinne, kun tarkotus ei tosiaan ollu mennä millekään paremmalle vappulounaalle, eikä muutakaan olis varmaan ollu tarjolla. Ruuan jälkeen ajattelin käydä jossain rauhallisessa paikassa ottamassa parit viinit, huomenna kuitenkin työpäivä. Ei onnistunu. En siis halunnu lähteä minnekään ydinkeskustan mölymestaan ja hain vähän rauhallisempaa kantakaupungin paikkaa, jossa olis voinu lukea lehtiä rauhassa viinin kera. Kaikki lähitienoon ajateltavissa olevat mestat olivat kuitenkin kiinni. Hummpubiin tai Koronaan en mene kuin puolessatoista promillessa ja silloinkin vain jostain erityisestä syystä. Muuten mukava lähikuppilani oli tietysti kiinni, kuten aina kaikkina mahdollisina juhlapyhinä. Samoin kulman takana sijaitseva sisarravintolansa. Kaksi muutakin lähijuottolaa pitivät ovensa tiiviisti säpissä. Baarit näköjään tulkitsevat vapunpäivän merkityksen eri tavoin. Toisessa ovet avataan pyhäisin klo 12 ja arkisin klo 15. Toinen taas aukeaa pyhäisin klo 18 ja arkisin klo 14. Kuitenkaan n. klo 14.15 kumpikaan ei ollut avoinna. No, väliin jäi päiväviinit. Vähän ihmetyttää, etteivät ravintoloitsijat arvostaa vapunpäivää sen vertaa, että avaisivat ovensa janoisille jo hyvissä ajoin.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Luova krapula. Rumpujen ääreen siis.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onko jollakin muka krapula? Mulla ei, edes vappupäivän aamulla.

Ei ole krapula ei. Edelleen kuunnelkaa fiksun miehen sanoja: Ryyppäämään ei ratkea, kun pitää mielessä että vihaa krapulaa. Ihan oikeasti keksin tuon ihan ite. Tuon kun pitää mielessä, on helppo olla ilman alkoholia. Auta armias silloin kun se unohtuu... Minulle on joskus niin käynyt mutta onko teille koskaan käynyt niin? Keneltä kuulostan? Vihje: Nimimerkin eka kirjain on p, ja hän on joskus ostanut repullisen Nobelaneria Lidlistä. Miekin oon muuten tehnyt niin mutta hitto siitäkin on jo vuosia aikaa. Buahahaha!

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ole krapulaa täälläkään, vaikka eilen muutaman joinkin. Parilla kaverilla tosin varmaan on tai ainakin oli aamulla sen perusteella mitä eilen kerkesi heitä näkemään. Heillä oli vapun kunniaksi vauhti päällä.

Lukion jälkeen elämä on kyllä helpottunut melko paljon. Viikot käydään töissä ja viikonloppuisin saa tehdä mitä lystää. Ei tarvitse oikein mistään stressata.

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Popeda laulo helvetin pitkästä perjantaista, ite mietin että tästä tulee helvetin pitkä torstai ennen kuudetta finaalia...

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Toi Ile Uusivuori ei oikein riitä tuolla Mestareiden liigan studiossa.
Joo, C More vetää kyllä muuten hyvin nämä UCL-televisioinnit, mutta Uusivuoren tilalle pitäisi saada kyllä pätevämpi studioisäntä. Ville Lepistö oli hyvä kun veti La Ligan osalta El Clasico -studiota, miksi ei voisi olla myös Mestareiden liigassa isäntänä?

npc

Jäsen
Meikäläinen käyttää mielellään krapulasta termiä darra. Ihan vain koska 2-3 vuotta sitten katselin paljon Pasilaa, ja sieltä tuo tapa tarttui kieleeni kuin kärpänen liimapaperiin. Onneksi ei ole darraa.
No jos on kaverilla näin hyvät perustelut niin silloin se ei ole ainoastaan soveliasta sanoa darra vaan suorastaan pakollista.

Itse en uskalla katsoa yöllä mitään DVD:tä kun niissä niitä trailereita tai pistää jotain filcolinssia soimaan.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ehkä olit näitten sollien ja sämpylöiden kanssa kahdeksalta salilla tsiigamassa tyttöjen tiukkoja pyllyjä? Juntit ryyppää ja potee krapulaa, tai darraa kuten böndellä tupataan sanoa.
Onks darra oikeesti böndekieltä? Mä oon jotenki mieltäny darran aina nimenomaan stadin slangiksi. No whatevö, krapulaa käytän itse anyway, olkoonkin että harvemmin tulee vedettyä perseitä.

In other news aattelin tässä yön tunteina yhdistää huvin ja hyödyn. Nimittäin toisesta kurssista jota vielä avoimena suoritan loppuun viimeinen tehtävä on niinkin simppeli kuin "elokuvatehtävä", eli mun pitää katsoa elokuva, kertoa siitä ja millaisia tunteita herätti. Löysin Pokemon 3 leffan DVD:n jostain huoneeni kätköistä juuri pari päivää sitten joten nyt olisi kai hyvä hetki nostalgisoida kyseisen leffan parissa :) Menenkö sen jälkeen nukkumaan vai valvonko koko yön koska Dallas Starsin peli alkaa 4:40 maissa.. no sen näkee sitten.

npc

Jäsen
Onks darra oikeesti böndekieltä? Mä oon jotenki mieltäny darran aina nimenomaan stadin slangiksi. No whatevö, krapulaa käytän itse anyway, olkoonkin että harvemmin tulee vedettyä perseitä.

- Noh, ensinnäkin olen itsekin böndejanari
- Olet oikeasssa, tsadilaisten snagaridaijukieltä
- Aattelin vaan että monesti menee trendisanasto pienellä viiveellä muualle Suomeen stadista ja siten voisi olettaa stadin starbojen kelaavan että hah, ai nyt noi juntitkin sanoo tuolla tikkurilassa darra kun meillä täällä muunteeveessä puhutaan jo ihan muista taakeista pössiksikstä.
- Olen myös hesalainen kirkon kirjoissa

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy