Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 396 768
  • 67 053

Nick Neim

Jäsen
Voi jumalauta, että siilit osaavat pitää kovaa ääntä. Takapihan terassille kun tuossa äskettäin hiippailin, niin se kuulosti ihan siltä, kuin joku olisi nylkenyt vierasta sikaa aidan takana. Aivan järkyttävän kovaäänistä puuskuttamista, ja kun valon kanssa sinne aidan taakse kurkistin, niin siellähän ilmeisesti herra ja rouva siili hengailivat. En ole varma, että keskeytinkö heidän lemmenhetken vai oliko puhisemisessa kyse tavallisesta vappuriidasta yön pikkutunneilla, mutta heidän tiensä erosivat ainakin hetkeksi eri suuntiin, kun taisivat pelästyä meikäläistä vielä enemmän kuin minä heitä.

Toinen siileistä melkein tuli vieläpä kämppään melkein sisälle, kun etsi piilopaikkaa pelottavalta ihmiseltä. Tai sitten se yritti tehdä puolisoaan mustasukkaiseksi, mutta tällä kertaa siinä onnistumatta.

E: En tuhonnutkaan heidän suhdetta! Siellähän ne taas mun pihaa käyttää jonain bordellina, ja tutustumiset on käynnissä. Nyt eivät edes pelästyneet meikäläistä, ja puuskutus jatkuu. Jollain sivustolla tuota verrattiin käyntiin lähtevään höyryveturiin, ja on kyllä osuva kuvaus tuosta äänestä.

On mullakin saatana kaikkien aikojen vappu käynnissä.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jouluna ollaan perheen kanssa, se on selvä. Vaikkei uskonnollisia ollakaan. Vappuna nyt tulee keitottua, tavaksi se on teinistä saakka jäänyt. Jos ei halua juoda, niin ei sitten. Jos haluaa, niin antaa palaa. Kukaan ei pakota.

Niin siis ehkä selitin aiemmassa viestissäni asiani ja ihmettelyni väärin. Tarkoituksenani ei ollut ihmetellä sinällään joulun ja vapun merkitystä. Vaan ihmettelystäni huolimatta, minullekin ne ja etenkin joulu ovat tärkeitä juhlia.

Vaan tarkoituksenani oli hieman pohtia sitä että tarvitaanko siihen välttämättä sitä joulua tai vappua viettääkseen samanlaista juhlaa ja samanlaista vuorokautta kuin silloin vietetään? Etenkin jos ei ole uskonnollisia siteitä. Tätä minä aina välillä olen miettinyt.

Voisiko sitä vaikka joku ihan tavallinen lauantai kutsua ne läheiset koolle, tehdä hyvää ruokaa ja ostaa tarvittaessa vaikka muutama lahja? Vai pitääkö tämän kaiken tapahtua juuri jouluna (tarkoittaen sitä ajankohtaa 24.-26.12)?

Kun oli täällä kuntoutuskeskuksessa puhetta siitä että hieman myöhässä meidän vappujuhlan järjestäminen. Ehdotin sitten että vietetään erityistä kevätpäivää joku toinen kerta sitten. Johon hoitaja kysyi, että montakos vappua ajattelin täällä vielä sitten viettää?

Minä justiin siihen sanoin sitten taas että en tarkoittanutkaan että vietetään vappuna sitä hauskaa kevätpäivää vaan jonain aurinkoisena kevään päivänä ja tänä keväänä. Vai tarvitaanko siihen sitä vappua justiin ajankohtana taas? Vai voisiko niitä samoja juttuja, myös vaihtoehtoisesti ryypätä jonain muuna ajankohtana?

Juhlapyhät on sinällään tärkeitä sen vuoksi mitä silloin tapahtuu. Mutta tarvitaanko siihen joulua, pääsiäistä ja vappua että tekee sitä mitä noiden juhlapäivien aikana tekee? Tietenkin ihmettelyni vähän romuttuu sillä että esimerkiksi joulu on sidottu niin tiukasti uskonnollisten syiden vuoksi tiettyyn ajankohtaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muistatteko tekin sen yhden vapun, kun kavereiden kanssa pidettiin hauskaa ulkona, elämä oli edessä, ikävät velvollisuudet oli takana, kaikki oli vielä mahdollista ja ilmakin oli kerrankin kaunis ja lämmin? En minäkään.

Muistan. Toki hieman harmitti, kun olin hävinnyt typerän kännivedon ja hintana oli litra viinaa. Se oli aika kallis paukku.

Voisiko sitä vaikka joku ihan tavallinen lauantai kutsua ne läheiset koolle, tehdä hyvää ruokaa ja ostaa tarvittaessa vaikka muutama lahja? Vai pitääkö tämän kaiken tapahtua juuri jouluna (tarkoittaen sitä ajankohtaa 24.-26.12)?

Ei mitään mahdollisuutta muistaa mikä ikivanha Aku Ankan numero, mutta siinä oli joulun vietto tammikuussa, kun kaikki on halvempaa ja alennuksessa. Ei se tunnelma vain ole sama.

Ja sehän koskee myös juhannusta. Totta kai koko kesä mökkeillään, mutta siinä on silti oma tunnelmansa sinä tiettynä päivänä. Tunnehan on kaiketi keksittyä ja jotain psykologista vaan se ei poista sitä, että niin se on.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muistatteko tekin sen yhden vapun, kun kavereiden kanssa pidettiin hauskaa ulkona, elämä oli edessä, ikävät velvollisuudet oli takana, kaikki oli vielä mahdollista ja ilmakin oli kerrankin kaunis ja lämmin? En minäkään.
Hämärästi muistan. Taisi olla 1989. Vedettiin viinaa VR:n tukkipinoilla, miekin kiskaisin silloin 50-kiloiseen varteeni kolme varttia Jim Beamia. Putosin Varasjokeen, josta ystäväni Jouni minut onki kuiville. Kiitos, ilman sinua olisin hukkunut. Bändimme treenikämpältä löytyi sitten kuivaa ylle, eli rumpalin isän puvuntakki. Minusta on otettu kuva, jossa hymyilen tuo takki ylläni. Kuvan otti sisareni, hymy muistuttaa lähinnä irvistystä. Eikä ilma ollut lämmin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olisi ehkä oikeastaan onnellisuusketjun asiaa, mutta pistetään nyt tänne. Sain tänne parhaan kaverini lisäksi houkuteltua (ircissä, se on muuten vieläkin kova juttu ainakin aikuisille ihmisille) yhden tuttavan vuosien takaa. Hänet olin tavannut viimeksi joskus vuosituhannen vaihteessa, jonka jälkeen hän sortui hieman alkoholia vahvempiin aineisiin. Mutta ollut jo nyt pitempään kuivilla ja myös liittynyt takaisin kaveriporukkamme irc-kanavalle.

Tuli jotenkin mieleen tapaaminen abianoksen kanssa (vaikka abi ei huumehörhö olekaan) kun vuosikausien tapaamattomuuden jälkeen oltiin silti kuitenkin samalla aaltopituudella ja oli ihan pirun kiva ryypätä yhdessä.
Minä olen aikuinen, mutta en tiedä mikä on irc. Ehkä olen jo liian aikuinen.

Edit. Joku lyhennehän se on väkisinkin. International Retard Channel?
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minä olen aikuinen, mutta en tiedä mikä on irc. Ehkä olen jo liian aikuinen.

Edit. Joku lyhennehän se on väkisinkin. International Retard Channel?
Joo, ehkä teidän ikäisillenne lyhenne toimii, mutta lähinnä tuo oli vain kuitti nykyiselle ns. some-aikakaudelle. IRC on muuten ihan suomalainen keksintö: https://fi.wikipedia.org/wiki/IRC (linkki suomenkieliseen wikiin).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Muistatteko tekin sen yhden vapun, kun kavereiden kanssa pidettiin hauskaa ulkona, elämä oli edessä, ikävät velvollisuudet oli takana, kaikki oli vielä mahdollista ja ilmakin oli kerrankin kaunis ja lämmin?
Joo muistan... Vuosi oli 1990. Juotiin lonkeroa ja kossukolaa kaverin kotona pienellä porukalla ja sitten lähdettiin kaupungille kiertämään rundia ja tavattiin tuttuja. Seuraavana aamuna istuttiin kolmestaan kavereiden kanssa parvekkeella juomassa vielä parit kossukolat, aurinko paistoi ja oli lämmin. Käytiin vapputorillakin...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
vuosikausien tapaamattomuuden jälkeen oltiin silti kuitenkin samalla aaltopituudella ja oli ihan pirun kiva ryypätä yhdessä.

Tämä on tätä miesten välistä ystävyyttä. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka kauan on ollut viime tapaamisesta. Elämä vie eri suuntiin ja joskus yhteydenpito katkeaa, mutta sitten taas ollaan kuin oltaisi viimeksi eilen nähty.

Jos palstalla on naisia, niin voivat tulla kertomaan oman näkemyksensä siitä sukupuolesta. Miesten kanssa se menee aina näin ja se on uskomattoman hienoa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä on tätä miesten välistä ystävyyttä. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka kauan on ollut viime tapaamisesta. Elämä vie eri suuntiin ja joskus yhteydenpito katkeaa, mutta sitten taas ollaan kuin oltaisi viimeksi eilen nähty.

Jos palstalla on naisia, niin voivat tulla kertomaan oman näkemyksensä siitä sukupuolesta. Miesten kanssa se menee aina näin ja se on uskomattoman hienoa.
Joo, eilen soitti hyvä ystäväni jonka kanssa olen viimeksi jutellut joskus viime kesänä. Sujuvasti keskustelu jatkui siitä mihin se silloin jäi. Ja oikeasti kyseessä on ihan läheinen ihminen, poikani kummisetä. Me vaan ei juoruta eikä lärpätetä turhia silloin kun asiaa ei ole. Eilen oli, puhuttiin pari tuntia. Ehkä sitten vuoden päästä tai joskus jutellaan taas.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tekisi mieleni mennä joko vappubrunssille tai lounaalle johonkin ravintolaan mutta ei oikein ole varaa. Siksi "tyydynkin" keittämään perunat ja lämmittämään tuota jo maanantaina tekemääni lihapullakastiketta ruoakseni. No onnekseni tuokin kastike on hyvää ja jos jotain erilaisuutta haluan niin voinhan syödä vaikka ulkona?

Varsinkin tämä kuukauden alku elettävä nyt kitsastellen ja sanottava tiukasti ei monille mielihaluille. Helppoa se ei välttämättä ole henkisestikään mutta pakko mikä pakko. Rahatilanne sen verran epävarma tällä hetkellä.

Täytyy tutkia netistäkin minkälaisia säästövinkkejä ja vinkkejä kitsaaseen elämään on olemassa ja elellä niidenkin mukaan.

Huhtikuu oli rahapelien osalta tosiaan pelaamaton kuukausi ja toivottavasti sama meno jatkuu tässäkin kuussa. Ei olisi nimittäin varaa laittaa rahaa vedonlyöntiin tai pelikoneisiinkaan.

Tarjousten mukaan tässä pitää elellä ja oliko älypuhelimeen joku sovellus olemassa mihin tulee kätevästi tiedot kauppojen tarjouksista?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Tekisi mieleni mennä joko vappubrunssille tai lounaalle johonkin ravintolaan mutta ei oikein ole araa. Siksi "tyydynkin" keittämään perunat ja lämmittämään tuota jo maanantaina tekemääni lihapullakastiketta ruoakseni. No onnekseni tuokin kastike on hyvää ja jos jotain erilaisuutta haluan niin voinhan syödä vaikka ulkona?

Varsinkin tämä kuukauden alku elettävä nyt kitsastellen ja sanottava tiukasti ei monille mielihaluille. Helppoa se ei välttämättä ole henkisestikään mutta pakko mikä pakko. Rahatilanne sen verran epävarma tällä hetkellä.

Täytyy tutkia netistäkin minkälaisia säästövinkkejä ja vinkkejä kitsaaseen elämään on olemassa ja elellä niidenkin mukaan.

Huhtikuu oli rahapelien osalta tosiaan pelaamaton kuukausi ja toivottavasti sama meno jatkuu tässäkin kuussa. Ei olisi nimittäin varaa laittaa rahaa vedonlyöntiin tai pelikoneisiinkaan.

Tarjousten mukaan tässä pitää elellä ja oliko älypuhelimeen joku sovellus olemassa mihin tulee kätevästi tiedot kauppojen tarjouksista?

Kokeileppa ResQ-sovellusta. Hävikkiruokaa halvalla kaupoista ja ravintoloista.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipas kiva käydä salilla katselemassa hyviä pyllyjä tiukoissa pöksyissään heti aamusta. Nuo tytöt eivät ole olleet eilen vappua juhlimassa. He ovat kunnollisia tyttöjä. Ihanat persikat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täytyy tutkia netistäkin minkälaisia säästövinkkejä ja vinkkejä kitsaaseen elämään on olemassa ja elellä niidenkin mukaan.

Hippien matkailupalstoilla on kaikenlaisia vinkkejä miten päästä seuraavaksi reissuun. Iso osa niistä on aika uskomattomia eikä tavallisille ihmisille tarkoitettuja, vaikka sinänsä toimiviksi todettuja.

Kauppojen roskiksista esimerkiksi löytyy aivan syömiskelpoista ruokaa, mutta onko se sitten enää ihmisarvoista elämää.

Kokeileppa ResQ-sovellusta. Hävikkiruokaa halvalla kaupoista ja ravintoloista.

Kuulinkin tästä, kehitys kehittyy eikä ehkä tarvitse mennä itse penkomaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olipas kiva käydä salilla katselemassa hyviä pyllyjä tiukoissa pöksyissään heti aamusta. Nuo tytöt eivät ole olleet eilen vappua juhlimassa. He ovat kunnollisia tyttöjä. Ihanat persikat.
Minä en ole koskaan käynyt ”salilla”. Kuntosaliahan tässä ilmeisesti haetaan? Miksi kuntosali on ”sali”? Miksei tanssisali, biljardisali, juhlasali... Mitä hyvää kuntosali on tehnyt ansaitakseen yleispätevän ”sali”- nimityksen?

Valehtelin äsken. Kävin kuntosalilla montakin kertaa vuonna 87. Lieksassa oli kuntosali, jonka aulassa oli helevetin hyvä flipperi, sitä kävin räikyttämässä. Muutoin assosioin ”salin” aina biljardisaliin.

Tiukkapyllyisiä tyttöjä en tietenkään vastusta. Oi niitä aikoja, kun unet olivat vielä märkiä ja pierut kuivia...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihan mukava ilma, aurinko paistaa eikä tuolla edes kovasti palele. Kävin juuri laittamassa toiset pyykit narulla. Ekassa satsissa oli pyyhkeitä ja liinavaatteita. Toisessa pesin omia vaatteitani. Mies on pihalla putsaamassa grilliä niin päästään kohta kärtsäämään pihvejä, tomaatteja ja sieniä. Mies tuli kymmenen jälkeen kotiin kaverin kyydillä. Ei kuulemma viitsinyt yöllä soittaa minua hakemaan yöllä vaan punkkasi kaverin sohvalla. Oli kuulemma kiva ilta eikä mennyt edes myöhään... Olivat jo ennen puolta yötä kuulemma kämpillä. No ei tuolla kamala krapula vaikutaolevan. On kuulemma kiva tulla kotiin kun en ole vihainen vaikka ajelu muuttuikin baari-illaksi. No sellaista sattuu....

Mutta Rufukselta terveisiä (liitteessä), ja onko sinullakin aina kukkohattupäässä, kun kissanne näin vaatii?
Eikös tuo ole pannumyssy mikä sinulla on päässä. Meidän likka ei vielä (jos koskaan) osaa vaatia minulta, meiltä mitään ihmeempiä vermeitä päälle... Kunhan ruokaa tulee ja ulos pääsee niin melko OK.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mies tuli kymmenen jälkeen kotiin kaverin kyydillä. Ei kuulemma viitsinyt yöllä soittaa minua hakemaan yöllä vaan punkkasi kaverin sohvalla. Oli kuulemma kiva ilta eikä mennyt edes myöhään... Olivat jo ennen puolta yötä kuulemma kämpillä.
Tuota selitystä olen käyttänyt kolmella eri vuosikymmenellä, monelle eri naiselle, useita kertoja. Koskaan, koskaan ei ole mennyt läpi.

Toki voi olla, että miehelläsi ei oikeasti mennyt myöhään ja oikeasti nukkui kaverin sohvalla. Ja ihan yksin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä kyllä luulen että Iisopin mies on toiminut kuten on sanonut toimineensa. Vaikuttaa sellaiselta tyypiltä ja hän voisi sanoa jos olisi vetänyt ihan kaameat naamat. Hankkikaa kateelliset ittellenne sellainen muija, jolle voi olla rehellinen. Joo ei niitä puussa kasva, tiedetään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mä kyllä luulen että Iisopin mies on toiminut kuten on sanonut toimineensa. Vaikuttaa sellaiselta tyypiltä ja hän voisi sanoa jos olisi vetänyt ihan kaameat naamat. Hankkikaa kateelliset ittellenne sellainen muija, jolle voi olla rehellinen. Joo ei niitä puussa kasva, tiedetään.
Mulla on nyt sellainen muija. 19 vuotta on oltu kimpassa, niistä 17 naimisissa. En tunne enää edes tarvetta käydä baareissa. Vaimo käy joskus. Joskus hän soittaa, että jää kaverin sohvalle yöksi. Joskus ei viitsi soittaa, ettei herätt...

Hetkinen!!! Mitä helvettiä?!?!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hankkikaa kateelliset ittellenne sellainen muija, jolle voi olla rehellinen. Joo ei niitä puussa kasva, tiedetään.

Vaikka olisi parisuhteessa tai avioliitossa, niin aivan kaikkea ei kerrota. Silti, jos olisin keskusrikospoliisin rikostutkija, niin ei tuo silti vaikuta ollenkaan mahdottomalta kuviolta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy tutkia netistäkin minkälaisia säästövinkkejä ja vinkkejä kitsaaseen elämään on olemassa ja elellä niidenkin mukaan.
Ruokajakeluistahan saa kauppojen hävikkiruokaa ilmaiseksi. Välillä oon miettinyt että jos leipäjono maksaisi niin hipsterit varmaan kävis ja ylpeänä snäppäilisi someen kuvia.

Olipas kiva käydä salilla katselemassa hyviä pyllyjä tiukoissa pöksyissään heti aamusta. Nuo tytöt eivät ole olleet eilen vappua juhlimassa. He ovat kunnollisia tyttöjä. Ihanat persikat.
Missähän vaiheessa muuten toi punttisalijuttu muuttui nolosta normaaliksi. 20v sitten niissä kävi ne "mitään en oo ottanut" -tyypit.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Missähän vaiheessa muuten toi punttisalijuttu muuttui nolosta normaaliksi. 20v sitten niissä kävi ne "mitään en oo ottanut" -tyypit.
Salihousut, purjehduskengät, neonvärinen takki ja viikset. Parkkipaikalla BMW. Taustapeilistä roikkumassa puolen tusinaa eri väristä Wunderbaumia. Ja karvanopat.

Tiesittekö muuten, mikä on maailman turhin ammatti? Vilkkujen asentaja BMW:n tehtaalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nisteiltä ostin lonkeroa, joista puolet möin mustalaisille. Eilen tein kaljakauppaa virolaisten kanssa. Hitto viimeks niiltä ostetuissa kossuissa oli vaan 30 %. Ootteks te kans pisnismiehiä? Olihan se Turhapurokin. Vapise Hjallis!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi siideri on kyllä mysteeri. No saapahan vitamiinia. Ei tarvii hedelmiä ostella. Myydäänkö niitä edes normaaleille. Pitääkö olla tukkukortti tai hygieniapassi. Marimekon jokapoika vai tasaraita. Lautapelit ja Game of thrones. Tyttöystävä kaupan päälle. Ja se punttisali.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös