Valmistin tuossa itse perunasalaattia. Keitin oikein perunat ensin, sitten kuorin ja pilkoin ne ja joukkoon lisäsin suolakurkun kuutioita, omenaa kuutioituna ja sipulia. Sekä sitten tein kermaviilistä ja muutamasta eri mausteesta kastikkeen jonka sekoitin salaatin joukkoon. Siitä tuli oikein hyvän makuista ja nyt se vieläpä saa tekeytyä jääkaapissa kylmässä muutaman tunnin. Joten maku varmaan vielä paranee.
Syön tuota salaattia sitten huomenna grillatun makkaran kanssa. Meillä on täällä kuntoutuskeskuksessa huomenna grillikauden avajaiset ja grillataan tällä kertaa lähinnä makkaraa. Lisukkeena syön sitten tuota perunasalaattia.
Se olisi pääsiäinenkin nyt. Mitään kummempaa en tällä kertaa pääsiäisenä tee, tai toki seuraan urheilua toivottavasti paljon koko pääsiäisen aikana. Eritoten liigan finaaleja ja tänään alkavia korisliigan pudotuspelejä.
Ruokapuoli pääsiäisenä on ihan ok tällä kertaa. Perjantaina ja sunnuntaina syön tämän kuntoutuskeskuksen ruokalassa ruoan, tänään siellä oli uunilohta ja sunnuntaina karitsanpaistia. Ruoan hinta on noin 5,50 euroa mikä nyt ei ole kovin paljon. Kun tulisi sillekin hintaa kuitenkin melko paljon jos kotona kokkaisi jonkun juhlallisemman aterian.
Ja lauantaina sitten grillataan. Maanantain ruoasta en vielä tiedä muuta kuin että tuota perunasalaattia jää varmaan vielä maanantaiksikin. Ja sehän on melko ruokaisaa salaattia, välttämättä tarvi lisukkeeksi kuin korkeintaan sitä makkaraa tai uudenvuoden tyyliin nakkeja.
Mämmiä olen myös ostanut jonkun verran pääsiäiseksi. Meni useita vuosia kun edes maistoin mämmiä, koska en ollut todellakaan pitänyt siitä. Mutta nyt eilen tosiaan opin siitäkin tykkäämään. Maistoin sitä piruuttain pienen rasiallisen ja sehän olikin yllättävän hyvää.
Finaalit tässä alkaa hiljalleen mielessä pyörimään. Tähän asti olen tosiaan nyt ensin vain nauttinut siitä jo saavutetusta finaalipaikasta mutta nyt on se aika kun voisi alkaa keskittymään itse finaalisarjaan.
Toivottavasti tänne Hämeenlinnaan saadaan kunnon finaalihuumaa nyt aikaan ja hyvät ennusmerkitkin on kyllä jo olemassa kun tuo ensi viikon lauantaina täällä Hämeenlinnassa pelattava finaalipeli oli jo eilen loppuun varattu.
Sisko tuossa eilen Facebookissa kertoi että lähtee lapsiensa kanssa huomenna oikein Ouluun saakka finaaleja katsomaan. Itse en ajatellut lähteä koska ei ole varaa, reissu on todella pitkä etenkin jos ei juo alkoholia ja ei ei ole välttämättä helppoa katsella kun moni muu ryyppää ja itse ei pysty ottamaan mitään.
Parempi pysyä kotona ja katsellaan finaalipeli taas isommalla porukalla täällä kuntoutuskeskuksessa. Minulla on nyt niitä mustia, oransseja ja kullan värisiä ilmapalloja ja serpentiinejäkin sekä jotain oranssisia hyrräkoristeita tms että saa kisakatsomon koristeltua finaalin arvoiseksi.
Aika iso toivon kipinä on hiljalleen syttynyt siitä että tämä kausi olisi HPK:n kausi. Mutta täytyy kyllä jo muistaa että jo nyt HPK:n kausi on ollut todella hieno ja ei voi olla pettynyt vaikka "vain" hopeaa tulisi. Hopea ei todellakaan olisi häpeä.
Luin tuossa aamulla noita kausiennakoitakin ja monissa veikkauksissa Kerhon kaudesta ei kovin ruusuista povattu tulevan. Mutta niin vain sittenkin tuli ja on osattava nyt nauttia tästä.