Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 347 337
  • 66 869

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jos sä ajat 50 km/h alueella neljääkymppiä ja hidastat jokaiseen lentokentän levyiseen mutkaan vauhdin kolmeenkymppiin, niin sun paikka ei oo yleisessä liikenteessä, vaan harjoitteluradalla. Comprende?
Pääkaupunkiseudun teiden kunnosta en ole tarkemmin tietoinen, mutta ainakin täällä periferiassa pidän suorastaan toivottavana että niihin risteyksiin himmailtaisiin, sen verran ihanassa silojäässä kaikki tiet ovat ja tänään vielä parin pakkaspäivän karheuttamat pinnat jälleen silenneet plussa-asteiden ansiosta. Juuri sellainen keli että se auto (tai mikä tahansa muukin kulkine/kulkija) voi lähteä hyvin helposti liukumaan juuri fysiikan lakien osoittamaan suuntaan, vaikka ohjastaja yrittäisi osoittaa ihan eri suuntaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tällä hetkellä ajan Turussa ja täällä ainakin on yleiset tiet hyvässä jamassa. Ei sudi yhtään jos laittaa lusikan lattiaan. Tällä ihmettelenkin näitä hidastelijoita.
Ok, etelässä siis tiet ovat yleisemmin ajokuntoiset. Tosiaan täällä Jyväskylässä on tuo tilanne ainoastaan paikoitellen, joten ihan hyvä jos kulkijat muistavat olla varovaisia.

Kovin paljoa ei näy parannusta kyllä ajokeliin sääennusteiden perusteella, lämpötilat sahaa täällä -10 - +5 asteen väliä, eli reilusti sulavesiä jäätymään seuraavana yönä teiden pinnoille.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tällä hetkellä ajan Turussa ja täällä ainakin on yleiset tiet hyvässä jamassa. Ei sudi yhtään jos laittaa lusikan lattiaan. Tällä ihmettelenkin näitä hidastelijoita.

Paluumatkalla käy siinä yhdessä paikassa, niin, sämpylällä. Kivihovin jälkeen, kyllä sä tiiät. Erinomaiset sämpylät!

Tuli muuten väärään ketjuun, kun meillä on se sämpylät ynnä muut -ketjukin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paluumatkalla käy siinä yhdessä paikassa, niin, sämpylällä. Kivihovin jälkeen, kyllä sä tiiät. Erinomaiset sämpylät!
Siellä ois nakkikeittoa lounaana. Nakkikeitto on hyvää, mutta ensiksi pitää käydä kurkistamassa nakkeja. Jos nakkikeittoon käytetään kuorellisia nakkeja, se on pahempi asia kun kansanmurha. Itselläni jää syömättä. Siksi - kurkista nakki - maksa sen jälkeen. Nakkikeitosta tulee aina lapsuuden ajat mieleen. Kotona oli varmaan 364 päivää vuodessa nakkikeittoa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Lyhythiuksiset naiset. Mikä ihme niissä monella tökkää? Itse pidän kovasti. Joskus kun oli vielä kavereita kuului samaan porukkaan yksi joka piti välillä jopa siilitukkaa, sopi hänelle oikein mainiosti. Ja oli aivan mahtava persoona, semmoista elämäniloa harvoin tapaa. Kenties kaikki se itsevarmuus jota tuo hiustyyli nykyajan naiselta vaatii. Kauniita kuvia heistäkin saa sinne instagrammeihin ihan samalla tavalla.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Lapset pyörivät unissaan sen verran että olin ylhäällä jo kuudelta ja aattelin että jospa kerrankin valmistautuisin ajoissa töihin ettei tuu kiire. No kello on kymmentä vaille seitsemän ja kirjottelen tyhjänpäiväisyyksiä ja kattelen vanhimman lapsen kanssa Leijonakaartia. Taidanpa taas myöhästyä....
 

Nick Neim

Jäsen
Lapset pyörivät unissaan sen verran että olin ylhäällä jo kuudelta ja aattelin että jospa kerrankin valmistautuisin ajoissa töihin ettei tuu kiire. No kello on kymmentä vaille seitsemän ja kirjottelen tyhjänpäiväisyyksiä ja kattelen vanhimman lapsen kanssa Leijonakaartia. Taidanpa taas myöhästyä....
Tämä on kyllä hauska ilmiö. Jos töihin herää normaalia aikaisemmin ja aamulla on ns. kunnolla aikaa valmistautua, niin se on aivan varma, että kiire tulee. Sitten taas normaalina aamuna ne aamurutiinit menevät niin heittämällä pikaisesti läpi, että ehtii aina komeasti töihin ilman kiireen tuntua.

Routalempeä Pasilasta lainatakseni, on se jännä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lyhythiuksiset naiset. Mikä ihme niissä monella tökkää?
Minun kummipojalla (alle kouluikäinen) tökkää pitkät hiukset tai ainakin minun. Hän on useamman kerran sanonut että minun pitäisi käydä parturissa (en ole vielä opettanut että parturi on tarkoitettu vain miehille). Ja kun kerroin että olin käynyt leikkauttamassa hiuksia niin poika tokaisi että miksi ne on vieläkin pitkät. Luulen että hän on tottunut lyhyempään malliin kun äidillä, mummoilla ja monilla muillakin lähipiirissä on lyhyet hiukset, no ei sentään siilitukka mutta lyhyet hiukset. Itse en tällä hetkellä ole luopumassa tästä pitemmästä hiusversiosta vaikka olenkin pariin otteeseen kokeillut lyhyttä mallia.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt saa luottotiedotonkin lainaa, näin mainostaa uusi pikavippiyhtiö. Kunhan on puhdas niminen takaaja, jolla on omistusasunto.

Ihmettelen vaan, että kuka idiootti lähtee tota kautta ottamaan lainaa? Eikö se oo sama ton takaajan ottaa se laina jostain. Sama lopputulos jos jättää maksamatta.

Tosin ei tuo taida pitkään pystyssä olla, kun laki kieltää lainaamasta luottotiedottomalle, joka on myös aika absurdia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pikavippiyhtiöiden moraali on tietysti oma lukunsa, mutta olen pitempään ihmetellyt ihan arvostettavien mediatalojen pikavippifirmoille antamaa mainostilaa. Eikö sitä mainospaikkaa todella mikään kunnon firma ostaisi, vai eikö medioilla ole mitään eettisiä kriteereitä mainostajille? Toisaalta kun esim ajattelee näitä telkkarin puhelinvisailuita niin samaa paskaa nekin on.
Joku sen joskus sanoi hyvin että pikavippejä ottavat vain ne joiden ei missään nimessä pitäisi ottaa pikavippejä.
 
Viimeksi muokattu:

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Pikavippiyhtiöiden moraali on tietysti oma lukunsa, mutta olen pitempään ihmetellyt ihan arvostettavien mediatalojen pikavippifirmoille antamaa mainostilaa. Eikö sitä mainospaikkaa todella mikään kunnon firma ostaisi, vai eikö medioilla ole mitään eettisiä kriteereitä mainostajille? Toisaalta kun esim ajattelee näitä telkkarin puhelinvisailuita niin samaa paskaa nekin on.
Joku sen joskus sanoi hyvin että pikavippejä ottavat vain ne joiden ei missään nimessä pitäisi ottaa pikavippejä.

Samaa ihmettelen. Ihmettelen myös sitä kuka idiootti soittaa niille ennustajille tai arvaa automerkki linjoille. Pöljän touhua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
"Nimimerkki FASlapsi mukahassuttelee seuraavat kaksi viikkoa katsomon puolella. Hassuttelullekin on paikkansa, mutta kyseisen nimimerkin kirjoitukset NHL-osiossa olivat niin turhia ja ala-arvoisia, että koimme pienen huilitauon olevan paikallaan."

Tämä vituttaa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tervehdys, kuomat. Mitä kuuluu?

Kysyn, koska olen ollut käytännössä pari vuotta pois palstalta. Arvelen, että tuona ajanjaksona rekisteröityneet eivät minua tiedä. En ole lukenut palstaa lainkaan, ja kurkkasin mielenkiinnosta lähettämieni viestien määrän viimeisen parin vuoden ajalta. Lopetin aktiivisen kirjoittamisen syksyllä 2016, sen jälkeen olen lähettänyt viisi viestiä vuonna 2017 ja toiset viisi vuonna 2018. Siis kymmenen viestiä, jotka olivat lähinnä antamiani ääniä kesätyttö- ja musiikkiketjuihin. Minulla ei ole hajuakaan, ketkä vanhoista palstatutuista vielä tällä saitilla vaikuttavat.

Kuuntelen nostalgiapäissäni 5FDP:tä, jonka parissa kasvoin teini-ikäni aina parikymppisiin asti. Death Punch soi usein, kun asettelin kirjaimia perätysten palstalle. Musiikki vei ajatuksissa niihin päiviin ja yllätin itseni pohtimasta, että mitähän Jatkiksen kirjoittajille kuuluu. Täällä olemme nimimerkkien takana, mutta muistan useita skribenttejä, joiden kirjoitustyyli oli niin tunnistettava, ettei käyttäjätunnusta olisi tarvinnut edes vilkaista. Ikävänkantaja, Musta Nuoli, Pisin Kääpiö, FASlapsi, pettter, Evil, Scissors... teitä on aivan liikaa lueteltavaksi, mutta en minä unohtanutkaan ole.

Tulin käyneeksi kanssanne useita hienoja keskusteluja. Moni niistä haastoi ajattelemaan ja toisinaan piti ihan antaumuksella keskittyä vahvistamaan omaa argumentointiaan. Joskus pystyi kertomaan tärkeämmistä asioista, ja arvostan niitä monia yksityisviestittelyjä, joissa − vaikkakin yhä nimimerkin takaa − kirjoitettiin ihmiseltä ihmiselle. Muistelen esimerkiksi erästä sanojenvaihtoa pettterin kanssa. Hänen viestinsä palstalla ovat värikkäitä ja henkilöstä nimimerkin taustalla saa varsin poikkeuksellisen kuvan kuin muista, sekä hyvässä että pahassa. Jonain päivänä pettter oli lukenut jonkun postaukseni ja keskusteli kanssani hyvin maanläheisesti. Hän muistaakseni halusi kertoa arvostavansa ajatuksiani ja sanoi pitävänsä minua hyvänä tyyppinä. Ruudulta luettavat, tuntemattoman henkilön lähettämät merkkisarjat ovat harvoin liikuttaneet niin kuin silloin.

Poistuin palstalta ehkä siksi, koska tunsin, että tutut ja palstalle sielun luoneet kirjoittajat olivat yksitellen häipyneet. Toisaalta poistumiseen vaikutti myös ulkoasumuutos. En edelleenkään pidä nykyisestä ulkoasusta, nyt täällä on tykkäyksetkin. Hädin tuskin muistin, että täällä voi tägätä kirjoittajia. Call me old school, mutta kun olet kirjoittanut tuhansia viestejä palstalle, haraat kaikenlaisia muutoksia vastaan. Lisäksi on sanottava, että kiinnostus jääkiekkoa kohtaan on lopahtanut merkittävästi. Tilalle on tullut uusia kiinnostuksenkohteita. Seuraan kyllä jonkin verran, mutta en voi väittää olevani perillä kaikesta, toisin kuin ehkä joskus.

Tuhansista viesteistä puheen ollen luin taannoin jotain ketjua, jossa tuli vastaan mielestäni hyvin perusteltu ja tyyliltään vallan mainio viesti. Ajattelin, että jo on perin taidokas kynäniekka − vain huomatakseni, että sehän olen minä. Tuhansia viestejä, kuten sanoin, joten ei kaikkia voi muistaa. En voi kieltää, ettenkö olisi silti myhäillyt. Päinvastainen reaktio tuli tänään ennen tätä viestiä. Löysin omia viestejäni vuodelta 2012. Olin silloin 16-vuotias ja viesteistä paistoi nyt, seitsemän vuotta vanhemmilla silmillä katsottuna, nuori uhmakkuus. Itsearviointina voin sanoa, että osasin näemmä jo tuolloin kirjoittaa, mutta kulmat olivat teräviä kuin mitkä.

Nyt 2019 olen ehkä oppinut ajattelemaan asioita laajemmassa kontekstissa ja jäsentämään ajatuksiani fiksummin. En halua menettää tyyliäni, kyllä ilmaisussa pitää olla särmikkyyttä, jotta pointti iskee vastaanottajan tajuntaan. Olikohan palstalaisista Carlos (?), joka kerran erään viestini luettuaan totesi, että ajattelen amerikkalaisittain (American Dream) − siten, että kaikki on mahdollista − ja että Jawsista tulee fiilis, että tästä pojasta tulee vielä jotain. Tuo viesti on seurannut minua tähän päivään asti, ja oli se sitten Carlos tai joku muu, ei mikään muu viesti ole pinttynyt niin vahvasti mieleen. Se on antanut hurjasti motivaatiota, joten kiitos siitä!

Vaikken halua muuttua liikaa, en halua jäädä junnaamaan paikallenikaan. Palstapoistumisessa oli ehkä syynä sekin, että oli vain aika keksiä muuta ja siirtyä eteenpäin. Elämässä menee edelleen ihan hyvin, ei ole valittamista. Ajatusmaailmani on yhä se, että itseään kannattaa kehittää. Hyvät asiat ovat seuraamusta tästä. Siksi haluankin olla paras mahdollinen versio itsestäni. Palsta on antanut minulle paljon, ja kaiketi tähän viestiin puskenut voima oli halu nostalgisoida menneitä. On mukava ajatella olevansa osa tätä yhteisöä ja sen jatkumoa. Kerran olin keltanokka, ja vaikken ole vanha, tunnen olevani yksi palstan "konkareista". Vai miten selitätte kaipauksen ja muistelon?

Siinä minun kuulumiseni. Onko täällä vielä tuttuja, vai oletteko kaikki lähteneet?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Jaws
Neuvoisin näin vähän vanhempana valtiomiehenä ihan ensimmäisenä välttämään nimimerkkejä @Sir Markku (se johtaa jotain Markku-Liitto nimistä rikollisjärjestöä ) ja koittaa rekrytoida hyväuskoisia jäseniä tuohon Belsebubilaiseen yhteisöönsä. @sämpylä89 on myöskin syytä varoa. Miestä epäillään useista seksuaalissävytteisistä rikoksista ja on aiheuttanut lukemattomia avioeroja ja anuksenkorjausleikkauksia.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
(en ole vielä opettanut että parturi on tarkoitettu vain miehille)

Jaa niin miksi se on vain miehille? Toki suurin osa naisihmisistä käyttää mieluumin kampaamopalveluita, mutta miksi ihmeessä lapselle pitäisi opettaa että parturi on tarkoitettu vain miehille? Kyllä niin parturissa kuin kampaajallakin saa käydä ihan haarovärkkeihin tai sukupuoli-identiteettiin katsomatta.

Terveisin
Mies
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Olemme tässä autoilemassa espanjalaisen esimieheni kanssa, ja hän tiedusteli minulta, että mikä ton läppähommelin nimi on. Siis sen millä estetään auringon säteilyä saavuttamasta näköelimiä. En saatana osannu vastata. Mikä sen nimi on?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Olemme tässä autoilemassa espanjalaisen esimieheni kanssa, ja hän tiedusteli minulta, että mikä ton läppähommelin nimi on. Siis sen millä estetään auringon säteilyä saavuttamasta näköelimiä. En saatana osannu vastata. Mikä sen nimi on?

Parasol. Mikäli siis haluat espajaksi vastata. Suomea hän ei taida osata? Englanniksi sama on tietenkin sun visor.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Jees, kiitokset arvon palstatoverit. Toi mun bossi nimenomaan opettelee suomea ja aina käydään juttuja autossa läpi. Sitten yritän yleensä kertoa miten virallinen ja käytännön suomi eroaa. Sovittiin, että aurinkolippa on parempi kun toi virallinen termi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös