Ikävänkantaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eihän se kysymästä estä?Miten sammakot tietäisi vastauksia kysymyksiin?
Eihän se kysymästä estä?Miten sammakot tietäisi vastauksia kysymyksiin?
Ei tietenkään. Mäkin kyselen seiniltä aina huomisen tapahtumistaEihän se kysymästä estä?
En minä vain tiedä mutta joku "professori" ainakin aikoinaan ennusti säätä sammakoiden avulla. Varmaan tyyliin talvella sataa jossain vaiheessa lunta ja on pakkastakin ja kesällä sataa (vettä) ja voi paistaa aurinkokin ja lämpötila on (enimmäkseen) plussan puolella...Miten sammakot tietäisi vastauksia kysymyksiin?
Onhan noita, vaikka eri maiden saavuttamat mitalit yhteensä , eri lajeissa maiden saavuttamat mitalit. Tietämystä tosin vaatii, mutta randomillakin voi aina heitellä. Eikä tarvitse tietää kilpailijoiden nimiä.
Minulle tuli itse asiassa tänään täsmälleen samanlainen fiilis HPK-HIFK-ottelun toisessa erässä: että mitä merkitystä sillä on minkään kannalta, miten Kerho menestyy, tai mitä väliä on koko lajilla ylipäätään. Vuodesta toiseen samaa pyörimistä.Olin tänään Ässien ja Kärppien välisessä ottelussa, tyypilliseen tapaani Padan pelipaita päällä seuraamassa peliä ihan vaan seuraamisen ilosta. Mutta kun siinä ottelu eteni, Kärpät painoi pari häkkiä, oululaiset esittivät provoja vähän väliä, Ässät ei tehnyt kuin yhden maalin ja lopulta jäi ilman pisteitä, niin tuli sellainen ihmeellinen tunne, että polttoaine olisi loppumaisillaan. Olenko sitten liiankin paljon käyttänyt aikaani yksinomaan jääkiekon seuraamiseen... Ässien tukena olen jaksanut käydä peleissä kuukaudesta toiseen, vaikka ongelmia on ollut organisaatiolla ja joukkueella jatkuvasti siellä sun täällä. Jotenkin tänään tuli sellainen olo, että nyt on oikeasti mietittävä, jaksanko enää käyttää näin paljon aikaa ja vaivannäköä yhteen urheilulajiin. Jaksanko mä päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen vain katsella lätkää... jotenkin on koko mielenkiinto touhuun romahtanut ainakin väliaikaisesti.
Voi ihan hyvin olla, että huomenna olen jo toisissa aatoksissa, mutta nyt vaan tuntuu siltä, että miksi mä jaksan vaan olla tässä mukana... tässä lajissa, tässä touhussa. Olisiko tauon paikka? Pitäisikö antaa loppukauden vaan olla? Pitäisikö vain keskittyä hoitamaan lukion kakkosvuoden opiskelut kunnialla loppuun, hyvillä arvosanoilla... paha sanoa.
Taidan miettiä asiaa myöhemmin. Tulipa nyt hieman kirjoitettua tämänhetkisiä mietteitäni.
Minulle tuli itse asiassa tänään täsmälleen samanlainen fiilis HPK-HIFK-ottelun toisessa erässä: että mitä merkitystä sillä on minkään kannalta, miten Kerho menestyy, tai mitä väliä on koko lajilla ylipäätään. Seuraavan maalin jälkeen tunnetila haihtui, mutta silti - olipa kummallinen kokemus.
Nyyttikestit ja sauna... @Johnny B. Goode missä sä olet? Nyt olis helppo passi jätetty, lauo sisään.Tänään on saunailta AMK:ssa kanssani opiskelleiden likkojen kanssa. Meille on varattu Lahden keskustasta saunatilat ja sen jälkeen voi sitten suunnistaa johonkin jatkoille. Ei ole kyllä mitään käryä mihin mentäisiin, on tuo Lahden nykyinen yökerho tms. tilanne vähän vieras. Jotain pientä purtavaa nyyttikesti-henkeen pitäisi ottaa mukaan.
Keskity siihen lukioon, myöhemmin ehdit sitten ässähommiin. Itse näitä pelejä kauan katsoneena, ja olihan tuossa 90- luvulla pidempiäkin jaksoja, kun ei napannut, niin otteluihin ja sarjoihin syntyy sellainen isompi näkemys. Ja sitten huomaa pitävänsä aivan eri asioista kuin nuorempana. Edelleen iso patasydän, ja aina vähän ahistaa, kun hävitään, mutta silti huomiseen katsoen. Parempi aika on edessä. Hoida koulut, niin kaikki maistuu paremmalta. Usko pois.Olin tänään Ässien ja Kärppien välisessä ottelussa, tyypilliseen tapaani Padan pelipaita päällä seuraamassa peliä ihan vaan seuraamisen ilosta. Mutta kun siinä ottelu eteni, Kärpät painoi pari häkkiä, oululaiset esittivät provoja vähän väliä, Ässät ei tehnyt kuin yhden maalin ja lopulta jäi ilman pisteitä, niin tuli sellainen ihmeellinen tunne, että polttoaine olisi loppumaisillaan. Olenko sitten liiankin paljon käyttänyt aikaani yksinomaan jääkiekon seuraamiseen... Ässien tukena olen jaksanut käydä peleissä kuukaudesta toiseen, vaikka ongelmia on ollut organisaatiolla ja joukkueella jatkuvasti siellä sun täällä. Jotenkin tänään tuli sellainen olo, että nyt on oikeasti mietittävä, jaksanko enää käyttää näin paljon aikaa ja vaivannäköä yhteen urheilulajiin. Jaksanko mä päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen vain katsella lätkää... jotenkin on koko mielenkiinto touhuun romahtanut ainakin väliaikaisesti.
Voi ihan hyvin olla, että huomenna olen jo toisissa aatoksissa, mutta nyt vaan tuntuu siltä, että miksi mä jaksan vaan olla tässä mukana... tässä lajissa, tässä touhussa. Olisiko tauon paikka? Pitäisikö antaa loppukauden vaan olla? Pitäisikö vain keskittyä hoitamaan lukion kakkosvuoden opiskelut kunnialla loppuun, hyvillä arvosanoilla... paha sanoa.
Taidan miettiä asiaa myöhemmin. Tulipa nyt hieman kirjoitettua tämänhetkisiä mietteitäni.
Mitä on skeittipunkki?
Kiitoksia vastauksesta. Noin olenkin ajatellut, että jos nyt jaksaisi vaikka väkisin vetäistä koulut loppuun hyvin, niin tuntuisi heti paljon paremmalta. Vielähän tässä olisi kaksi koeviikkoakin jäljellä, joten niihin sitten kunnon panostus. Loput kotipelit käyn toki katsomassa, mutta muuten taidan antaa koko jutun vain olla.
Olen tätä veikkausasiaa enemmänkin miettinyt tässä ja pohtinut olisiko tämän palstan HPK-ketjusta tutun HPK-veikkauksen kaltainen veikkaus mahdollinen?
... Esports ei ole urheilua. Se on puuhastelua, josta tukijat maksavat miljoonia. Urheilun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ajoin poikasena Scaletrixiä, ja katselin naapurin Tainan varhaiskypsiä tissejä, mutta ei silläkään ollut mitään tekemistä urheilun kanssa...
Suomis-Tapsa kertoo/twiittaa miten asiat todellisuudessa on, vaikka herrat ja eliitti yrittää häntä vaientaa!
Keskity siihen lukioon, myöhemmin ehdit sitten ässähommiin. Itse näitä pelejä kauan katsoneena, ja olihan tuossa 90- luvulla pidempiäkin jaksoja, kun ei napannut, niin otteluihin ja sarjoihin syntyy sellainen isompi näkemys. Ja sitten huomaa pitävänsä aivan eri asioista kuin nuorempana. Edelleen iso patasydän, ja aina vähän ahistaa, kun hävitään, mutta silti huomiseen katsoen. Parempi aika on edessä. Hoida koulut, niin kaikki maistuu paremmalta. Usko pois.
Itse vertaisin ehkä ennemmin jopa dartsiin tai snookeriin (tai joukkuelajeista vaikka keilaamiseen tai curlingiin) kuin pokeriin ja shakkiin. Noissa e-sporteissa kuitenkin lajivalikoima pääasiallisesti sellainen että käsi-silmäkoordinaatio on yhtä oleellista taktisen ja strategisen ajattelun suhteen.eSports on urheilua siinä missä pokeri ja shakkikin on urheilua, eli mielen urheilua. Fyysisen suorituksen kanssa hyvin vähän tekemistä - toki hyvä fyysinen kunto yleensä heijastuu myös muuhun suorittamiseen. Ei kuitenkaan tarvitse olla huippukunnossa ollakseen huippu vaikkapa CS:GO'ssa. Ei se toki haittaakaan.
Itse vertaisin ehkä ennemmin jopa dartsiin tai snookeriin (tai joukkuelajeista vaikka keilaamiseen tai curlingiin) kuin pokeriin ja shakkiin. Noissa e-sporteissa kuitenkin lajivalikoima pääasiallisesti sellainen että käsi-silmäkoordinaatio on yhtä oleellista taktisen ja strategisen ajattelun suhteen.
Kysyin omilta pojilta, että mitä haluatte tehdä hiihtolomalla? Isompi sano, että haluaa mennä IFK:n matsiin. Nuorempi haluaa kakkaa housuun. Aloin miettimään, että molemmat aluksi saattavat tuntua hyvältä idealta, mutta loppujen lopuksi saattaa alkaa harmittaa.