En muuten pidä kotona rintaliivejä jos meillä ei ole vieraita käymässä. Kyllähän niitä olisi hyvä pitää mutta ei vain tule aamulla laitettua jos ei ole mihinkään lähtöä. Eikä päivällä viitsi virittää jos ei ole mitään erityistä. Mutta harvassa on niin vapaat päivät ettei ole mitään menoa...
Aika harva nainen taitaa liivejä pitää ns. kotioloissa ja kotivaatteissa jos ei tarvitse mihinkään lähteä eikä kukaan ulkopuolinen häiritse, joten et ole poikkeus.
Eikä niitä välttämättä edes ole niin hyvä pitää joka päivä: jos ei selkä- ja niskalihasvaivoja aiheuttavia ns. jättilolloja huomioida niin monen tutkimuksen mukaan rinnat voivat itse asiassa paremmin jos ei käytä liivejä ainakaan koko ajan.
Iltalehden jutut ovat toisinaan ns. puppua, mutta on niissä välissä totuuden jyväkin,
kuten tässä jutussa joka käsittelee liivittömyyttä:
"-Vastoin yleistä uskomusta rintaliivittömyys saattaa itse asiassa parantaa rintojen muotoa eikä suinkaan aiheuta niiden roikkumista. Näin väittää ranskalainen tutkimus, jonka mukaan liivien pitkäaikainen käyttö heikentää rintalihaksia ja näin aiheuttaa rintojen riippumista.
-Tiukkojen vaatteiden jatkuva käyttö saattaa häiritä verenkiertoa puristuksellaan. Rintaliivit voivatkin puristaa rintakehän ympärillä olevia suuria verisuonia
-Kun rintojen täytyy taistella itse painovoimaa vastaan, niiden lihakset työskentelevät kovemmin ja vahvistavat rintoja.
-rintaliivien käyttö saattaa hidastaa terveen rintarauhaskudoksen kasvua. Kudos on tärkeää muun muassa siksi, että se voi vähentää esimerkiksi rintasyövän riskiä.
-Liivien pois jättäminen voi helpottaa hapen virtausta keuhkoihin."
Tuossa on syitä kerrakseen, jotta ei tarvitse ainakaan tuntea huonoa omatuntoa liivittömyydestä tai ajatella, että liivit olisivat aina pakollisia.
Näin tasa-arvonäkökulmasta yhteiskunnan pitäisi olla sellainen, että joka nainen saa kulkea liivittä jos huvittaa missä haluaa ilman, että se on ongelma kenellekään, ei miehille eikä toisille naisille. Mitä vähemmän pakollisia pukeutumisnormeja sen parempi kulttuuri, ja vastaavasti mitä enemmän ulkoapäin pakotettuja vaatenormeja (esim. burkha ja muut huivit, kaavut, viitat ja ninjamaskit) sen parempi kaikkien elää.