Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta on tämä urheilu kyllä jakaantunut monelle eri kanavalle. Jos haluaisi oikein laajasti urheilua seurata niin kyllä siinä saisi maksella monesta eri maksukanavasta ja kokonaiskuukausihinta olisi aikas iso.

Niin ja siis kysehän ei välttämättä aina ole absoluuttisesta rahamäärästä. Vaan siitä, että ei tässä kukaan enää pysy perässä mikä näkyy mistäkin.

Oman jalkapalloni olen oppinut milloin on Eurosport ja milloin Canal+, mutta taivas varjele sitten etsiä jotain muita pelejä. Joskus näkyy ja sitten joskus huomaa jaa ei nyt sitten juuri tämä näykään.

Ratkaisuehdotus tilanteeseen olisi se, että jollain summalla näkyisi kaikki pelit samasta paikasta, niin ei pienen kuluttajan tarvitsisi arpoa ja selailla kanavalistoja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olin tänään kaverini syntymäpäiväjuhlissa. Ensin syötiin pitkän kaavan mukaan Haraldissa. Sitten siirryttiin jatkamaan juhlia Teerenpeliin. Sieltä oli tarkoitus vielä jatkaa vaikka Jackalopeen. No minun jaksaminen ihmisten kanssa loppui jo Teerenpelissä vietetyn vajaan tunnin jälkeen ja tiesin että väki ja humalaiset tulee vaan lisääntymään joten lähdin kotiin. Vähänkään pidempi aika siinä paikassa niin olisin varmaan alkanut shotteja vetämään (~vetää ranteet auki).

Olen kyllä sitä mieltä että lauma humalaisia naisia on paljon rasittavampi kuin lauma kännisiä miehiä, paitsi että miehet saattaisi kopeloida... No joo, vaikea oikeastaan sanoa. Hemmetin kikattava, kirkuva ja kälättävä kanalauma niistä naisista taas kuoriutui. Ei sellaista loputtomiin jaksa. Kyllä, minä olen kamala katkera ja tuomitseva akka. Kateellinen saatana, vitun kitisijä!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen kyllä sitä mieltä että lauma humalaisia naisia on paljon rasittavampi kuin lauma kännisiä miehiä

Eihän tämä ole mikään mielipideasia. Naisten ongelma on se, kun ne ryyppäävät niin harvoin, niin sitten sekoavat päästään aivan täysin, kun kerrankin ovat pubissa.

Pikkujoulu-uutisia odotellessa, kun perheen äiti on kuukausia odotellut pääsevänsä johonkin. Se ei hyvin pääty se.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tästähän on puhuttu ennenkin. .Saattanut itsekin sanoa ihan viime aikoina, mutta jos ei muista, niin ei muista. Mikä se jatkuva kiire on. Tai siis eihän mitään oikeaa kiirettä ole, mutta pitää olla olevinaan kiireinen. Vähän, kun töissä osa puhuu, kuinka helvetin kiire on, mutta silti on ainakin 2 tuntia päivästä aikaa istua kahvilla. Mukakiireiset ihmiset ovat hyvin raskas ihmisryhmä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tästähän on puhuttu ennenkin. .Saattanut itsekin sanoa ihan viime aikoina, mutta jos ei muista, niin ei muista. Mikä se jatkuva kiire on. Tai siis eihän mitään oikeaa kiirettä ole, mutta pitää olla olevinaan kiireinen. Vähän, kun töissä osa puhuu, kuinka helvetin kiire on, mutta silti on ainakin 2 tuntia päivästä aikaa istua kahvilla. Mukakiireiset ihmiset ovat hyvin raskas ihmisryhmä.

No joo toisaalta. Mutta hölmöä sekin on, että oletetaan että ihminen pysyy kahdeksan tuntia tehokkaana. Tietysti semmoisessa työssä, jossa työn tehokkuutta mitataan sillä, että montako tämmöistä ja tommoista palikkaa teet työpäiväsi aikana. Mutta monessa työssä pystyy tehostamaan hommat muutaman tunnin jaksoihin ja pitkä lounas siihen väliin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta monessa työssä pystyy tehostamaan hommat muutaman tunnin jaksoihin ja pitkä lounas siihen väliin.

Tämä tulee muuttumaan, kun saadaan dinosaurukset hautaan. Se on täysin kummallista miten jääkiekkolija saa mennä kotiin päikkäreille treenien välissä, mutta tehdasapina joutuu menemään salaa vessaan nukkumaan tai valehtelemaan jotain epämääräistä kuinka pitää käydä pankissa tai huoltomiehelle avata ovea.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei löydy akan numeroa kännystä. Niin eilen se jotain ehdotti, mutta mä sanoin että vaihdettiin jo. Ei saatana oli kiihkeetä. Oliko se kangastus? Aistiharha. Turhaanko rakastuin. Tuliko kuppa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oli kyllä aamulla aika usvaista ja sitä jatkui pitkälle päivään. Liitetty kuva on otettu vähän ennen yhtätoista kun olin ulkoilemassa. Eikä tämä nyt tästä mihinkään ole kirkastunut vaikka usva on hälvennyt. Mutta ihan hyvä ilma puuhailla ulkona kun ei sada. Päiväkahvia minä tässä keittelen tai keitinhän se sitä pöristelee. Kahvin kanssa voi nauttia palasen aamulla paistamaani mutakakkua.

Lisäys klo 14.48 No nyt se aurinko sitten alkoi paistaa, juuri kun laitoin tänne että synkkää on....
 

Liitteet

  • IMG_20181020_104230~2.jpg
    IMG_20181020_104230~2.jpg
    596,8 KB · kertaa luettu: 225
Viimeksi muokattu:

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Ostin eilen Gigantista NHL 19 pelin ja nyt mulle mainostetaan joka nettisivulla Gigantin NHL 19 peliä. No onneks se on saman hintanen millä itsekin ostin sen, ettei jäänyt mitään megatarjousta hyödyntämättä. Sama kävi keväällä, kun ostin kengät. Saman kaupan samoja kenkiä alettiin sen jälkeen mainostamaan minulle.

Miks helvetissä ne alkaa mainostamaan minulle tuotetta, jonka juuri ostin? Ei toi algoritmi näytä ihan täydellisesti toimivan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Miks helvetissä ne alkaa mainostamaan minulle tuotetta, jonka juuri ostin? Ei toi algoritmi näytä ihan täydellisesti toimivan.
Mikäli ostit pelin fyysisesti Giganin liikkeestä, niin eihän sillä algoritmilla ole mitään saumaa tietää, että ostos on jo tehty. Verkkokaupan osalta pystyy poissulkemaan ostoksia tehneet, mutta eipä sekään ole satavarma, kun jengi selailee incognitoilla ja vaihtelee laitteita ja selaimia.

Kysymykseesi vastaus on siis se, että sinut nähdään erittäin potentiaalisena asiakkaana, jolle mainontaa kannattaa kohdentaa. Olet varmaankin käynyt yhden tai jopa useamman kerran tutkimassa nettikaupan hintoja, joka on jo todennäköinen merkki ostoaikeesta. Gigantti haluaa varmistaa, että kaltaisesi ihmiset ostavat änärinsä juuri heiltä ja silloin ei muutama ylimääräinen mainosnäyttö jo kaupan tehneelle asiakkaalle ole niin vakavaa.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mikäli ostit pelin fyysisesti Giganin liikkeestä, niin eihän sillä algoritmilla ole mitään saumaa tietää, että ostos on jo tehty. Verkkokaupan osalta pystyy poissulkemaan ostoksia tehneet, mutta eipä sekään ole satavarma, kun jengi selailee incognitoilla ja vaihtelee laitteita ja selaimia.

Kysymykseesi vastaus on siis se, että sinut nähdään erittäin potentiaalisena asiakkaana, jolle mainontaa kannattaa kohdentaa. Olet varmaankin käynyt yhden tai jopa useamman kerran tutkimassa nettikaupan hintoja, joka on jo todennäköinen merkki ostoaikeesta. Gigantti haluaa varmistaa, että kaltaisesi ihmiset ostavat änärinsä juuri heiltä ja silloin ei muutama ylimääräinen mainosnäyttö jo kaupan tehneelle asiakkaalle ole niin vakavaa.

Änäriä kävin kieltämättä pari kertaa tutkimassa nettikaupasta. Mutta jo viikkoja sitten.

Sitten nuo kengät. Ihan muissa merkeissä kävin kaupungilla, kun osui silmään yllättävän edulliset kengät. Poistin ne hyllyltä, niin heti mua alettiin spämmäämään samojen kenkien mainoksilla. En koskaan käy missään netin vaatekauppasivuilla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Änäriä kävin kieltämättä pari kertaa tutkimassa nettikaupasta. Mutta jo viikkoja sitten.

Sitten nuo kengät. Ihan muissa merkeissä kävin kaupungilla, kun osui silmään yllättävän edulliset kengät. Poistin ne hyllyltä, niin heti mua alettiin spämmäämään samojen kenkien mainoksilla. En koskaan käy missään netin vaatekauppasivuilla.
Jos sulla on ollut sijainti päällä puhelimessa, niin jonnekin on voinut mennä sun sijaintitiedot, että nyt @euron kolikko on Lahtisen Kenkä ja Lusikka-liikkeen luona ja jos maksoit ne kortilla, niin jonnekin asiakaskäyttäytymisdatan keruulaitokseen on voinut mennä tieto ostoksesta. :)
Vai tapahtuiko tämä mainosspämmi siis ennen kauppa-aktia?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Änäriä kävin kieltämättä pari kertaa tutkimassa nettikaupasta. Mutta jo viikkoja sitten.

Sitten nuo kengät. Ihan muissa merkeissä kävin kaupungilla, kun osui silmään yllättävän edulliset kengät. Poistin ne hyllyltä, niin heti mua alettiin spämmäämään samojen kenkien mainoksilla. En koskaan käy missään netin vaatekauppasivuilla.
On ihan yleistä, että sivustolla vierailleet saavat uudelleenmarkkinointia kuukaudenkin verran.

Kenkiä en osaa selittää muulla kuin sattumalla tai sillä, että kenkäliike haluaa tehdä hyvin lokaalia markkinointia liikkeessään asioineille ihmisille. Nykyään kännykät jättää aika tarkan reitin käyttäjänsä liikkeistä ja sitä dataa voi käyttää markkinointiin. Ja ettei kukaan ryntää foliokaupoille, niin myytävänä ei ole euron kolikon gps-dataa, vaan nimettömänä ryhmänä kaikki liikkeessä tai sen välittömässä läheisyydessä vierailleet.

Tai sitten se on vaan perinteinen mainoskampanja ja satuit osumaan sekä kohderyhmään, että ostamaan ne kengät. Aika monta tuotetta ihminen kuitenkin ostaa ilman että niistä tulee mitään mainoksia perään.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Aki Ruotsala nappaamassa Rauman kaupunkikehitysjohtajan tontin, pienen parranpärinän säestämänä. Ja eikö sais napata?

Siltikin näin jälkijättöisesti mietittynä entistä vaikeampi hahmottaa, mitä vittua Pori Jazz mietti haaliessaan Kauhava-Merikarvia akselilla vaikuttaneen kristillisdemokraatin toimarikseen. Oli sitten rauhanturvaaja Kosovossa tai ei.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miks helvetissä ne alkaa mainostamaan minulle tuotetta, jonka juuri ostin? Ei toi algoritmi näytä ihan täydellisesti toimivan.

Tämä on asia mitä en vain ymmärrä. Sama toistuu esimerkiksi hotelleissa. Jos olen juuri palannut jostain, niin lähes varmasti en ole sinne heti menossa uudelleen. Silti ilmeisesti kannattaa kertoa kuinka tuonne voisit mennä.

Automaatio tulee, mutta murrosvaihe on pidempi kuin mikään pomo suostuu myöntämään ja samaan aikaan käytetään paskoja vehkeitä.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Tämä on asia mitä en vain ymmärrä. Sama toistuu esimerkiksi hotelleissa. Jos olen juuri palannut jostain, niin lähes varmasti en ole sinne heti menossa uudelleen. Silti ilmeisesti kannattaa kertoa kuinka tuonne voisit mennä.

Automaatio tulee, mutta murrosvaihe on pidempi kuin mikään pomo suostuu myöntämään ja samaan aikaan käytetään paskoja vehkeitä.

Myös esimerkiksi Viaplay/Viasatin mainoskatkoilla mainostetaan palvelua, jonka katsojat ovat lähtökohtaisesti jo ostaneet. Eihän he muuten edes näkisi niitä mainoksia.

Toki mulla saattaa joskus olla kaveri kylässä katsomoassa matsia, niin ehkä ne mainokset on juuri hänelle kohdistettu. Ja baareissa tietty käy ihmisiä kattomassa urheilua, joilla ei ole kanavapakettia kotona.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onhan tämä lauantai ollut melkoinen penkkiurheilijan superpäivä. 12.25 alkaen olen seurannut jotain urheilua tähän kellon lyömään asti ja vielä urheilun seuraaminen jatkuukin ainakin muutaman tunnin.

Yötä kohden tässä mennään ja saa nähdä miten tuon nukkumisen käy. Kiinnostaisi valvoa pitkänkin aikaa tänä yönä. SIeltä kun tulee NHL:ää, NBA:ta ja formuloita. Malttaako sitä mennä lainkaan tänä yönä nukkumaan?
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
No joo toisaalta. Mutta hölmöä sekin on, että oletetaan että ihminen pysyy kahdeksan tuntia tehokkaana. Tietysti semmoisessa työssä, jossa työn tehokkuutta mitataan sillä, että montako tämmöistä ja tommoista palikkaa teet työpäiväsi aikana. Mutta monessa työssä pystyy tehostamaan hommat muutaman tunnin jaksoihin ja pitkä lounas siihen väliin.

Kyllä. Mutta jos työpäivä alkaa tunnin aamupalalla ja paskanjauhamisella, niin oliai helpompi ymmärtää. Lopettaisi sen kiireen itkemisen ja tekisi työnsä, niin kaikki olisi hyvin. Muutenkin se kiireinen Ihmisryhmä sisältää kiireisiä jonkun 5%.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muutenkin se kiireinen Ihmisryhmä sisältää kiireisiä jonkun 5%.

Tämä on jumalan totuus. Tunnen ihmisiä millä on oikeasti kiire, kun joka suunnasta kysytään sitä ja tätä.

Ei meillä lopuilla oikeasti ole kiire yhtään mihinkään, mutta kai siitä tulee vaikka jotenkin parempi mieli, kun voi kuvitella olevansa kiireinen. Täysin keksitty asia useimmilla ihmisillä. On vain pelkkää aikaa, mutta silti on kiire.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onhan tämä lauantai ollut melkoinen penkkiurheilijan superpäivä. 12.25 alkaen olen seurannut jotain urheilua tähän kellon lyömään asti ja vielä urheilun seuraaminen jatkuukin ainakin muutaman tunnin.

Yötä kohden tässä mennään ja saa nähdä miten tuon nukkumisen käy. Kiinnostaisi valvoa pitkänkin aikaa tänä yönä. SIeltä kun tulee NHL:ää, NBA:ta ja formuloita. Malttaako sitä mennä lainkaan tänä yönä nukkumaan?

Jep, kyllähän näitä katsoisi vaikka enemmänkin kun olisi järkevämmin aikataulutettu. Tuossa klo 8-14 välillä ei ollut oikein mitään ja nyt sitten illalla on useita päällekkäin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen aika naatti, taidan suoria itseni tästä nukkumaan. Hittojako minä tässä enää vetkuttelen. Kaktuksessa on muuten nuppuja. Toin sen viime viikolla sisälle kun se oli koko kesän viettänyt ulkona.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alko niin paljon vituttamaan tää ay-kommareiden lakkovouhotus, että erosin eilen omasta ammattiliitostani. En halua maksa enää senttiäkään näiden änkyröiden kassaan. Pienen ihmisen vaatimaton protesti suurta koneistoa vastaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tunnin päästä alkaa telkussa ohjelma jossa heppaset hyppivät esteitä. Ajattelin katsoa. Joskus nuorempana haaveilin siitä että osaisi ratsastaa mutta ei minulla mitään aikomuksia millekään tunneille ollut mennä, kuhan haaveilin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös