Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 339 106
  • 66 857

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hahaa! Täällä sitä ollaan oltu jo maanantaista lähtien ja kivaa on ollut. Siis Kyproksella. Eipä tässä oikeastaan muuta ja siinä ne tärkeimmät.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitä helvettiä? Uusi ja jopa varsin tunnettu sauna ja siellä pitää leikkiä amerikkalaista tsimmarit päällä?
Voi hitsi, kun uimahallissakaan ei saa mennä uikkarissa saunaan. No sääntönsä kullakin, taitaa olla yhteissauna mutta silti... Suomessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Välillä mietin miksi yritän niin paljon. Miksi en vain anna olla? Tiedän että demonini väijyy minua koko ajan ja odottaa kun herpaannun. Ja minä elän elämääni niin kuin niitä ei olisi ollut koskaan olemassakaan. En voi pysähtyä... Koska jos pysähdyn, en ehkä pääse taas liikkeelle. Aivot huutaa... Ne haluaa että tuhoan kaiken. Tiedän että niissä on vika jonka asensin itse. En saa antaa periksi. Välillä haluan olla niin hiljaa ettei kukaa näe minua. Välillä haluan huutaa kun maailma ei tajua minua. Olen itseni vanki... muiden armoilla?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä sataa nyt kaatamalla kun katto noin ropisee. Ei se ole kiva ääni. Sade ja peltikatto ei ole minun lemppareita... Se ääni on kuulemma joillekin rauhoittava. No minua se harmittaa ja saa hamuamaan korvatulppia jos yritän nukkua.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään klo 15 koitti vihdoin kauan odotettu loma. Toki vain kaksi ja puoli viikkoa, mutta loma sekin on. Vuoroduunissa pääsee nauttimaan kesästä vapaapäivinäkin. Loma oli mukava aloittaa pienimuotoisen muuttokeikan (kuskin ja avustajan roolissa) jälkeen pizzalla ja viinillä Ruissalon Sergion al maressa. Ei ehkä kuitenkaan ollu niin hyvä pizza, mitä odotin kuulemani perusteella, mutta nälkä silläkin lähti.
Nyt valmisteltu vaimon ja viinin kanssa huomisia kesän viimeisiä grillijuhlia ja aika hyvällä mallilla alkaa homma olemaan.
16 päivää menee nopeasti, mutta sitä ei kannata tällä hetkellä murehtia yhtään, nyt on vaan pienessä viinissä aika mukava olotila. Loman jälkeen alkaa rankka viiden ja puolen kuukauden puristus, mutta maaliskuussa sitten odottaa viiden viikon todellinen irtiotto.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pitäisi siivota huoneeni, tai työhuonehan se virallisesti on. Mutta menen sinne silloin kun en jaksa olla miehen kanssa. Se on minun maailma, mun paikka. Olen aloittanut siivouksen monta kertaa. Mutta aina löytyy jotain muuta tai voi vaikka levähtää hetkeksi kirjaa lukien. Huone pitää siivota jotta sinne voi majoittaa häävieraita.
 

Fremont

Jäsen
Vakuutusmaksu 10 € ja laiminlyöntimaksu 20 € valtionkonttorille kun haltuuni siirretty traileri oli kaksi päivää vakuuttamatta, eli viikonlopun, minkä jälkeen tein tuon ilmoituksen. Oi rankaiskaa minua laiminlyöjää!
Ja vittu mitä byrokratiaa, mutta kai se sitten on konttorin työntekijöidenkin elettävä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pitäisi siivota huoneeni, tai työhuonehan se virallisesti on. Mutta menen sinne silloin kun en jaksa olla miehen kanssa. Se on minun maailma, mun paikka. Olen aloittanut siivouksen monta kertaa. Mutta aina löytyy jotain muuta tai voi vaikka levähtää hetkeksi kirjaa lukien. Huone pitää siivota jotta sinne voi majoittaa häävieraita.
Olen miettinyt oman huoneeni siivoamista vasta noin vuoden. Vetoan yleensä siihen, että minulla ei ole imuria niin ei kannata selkää rasittaa turhaan. Hiljattain sain stereot siirrettyä nojatuolilta pöydälle kun hankin jatkojohdon niin piuhat yltävät paremmin. Pizzalaatikoita voisi kanssa siirtää noin 20 kappaletta joku päivä pois.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitäisi siivota huoneeni, tai työhuonehan se virallisesti on. Mutta menen sinne silloin kun en jaksa olla miehen kanssa. Se on minun maailma, mun paikka. Olen aloittanut siivouksen monta kertaa. Mutta aina löytyy jotain muuta tai voi vaikka levähtää hetkeksi kirjaa lukien. Huone pitää siivota jotta sinne voi majoittaa häävieraita.

Mulla on sellanen oma työnurkka. Oli mulla joskus ihan työhuonekin, mutta en mä jaksanut siitä maksaa 100-140 egeä kuussa kun en siellä juuri edes ollut, joten luovuin siitä. Mä oon just se jätkä, joka käyttää työhuoneenaan noita kahviloita, mutta väitän olevani rahaa yritykseen tuova asiakas enkä inha pummi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olin tänään yhden pariskunnan kanssa ulkoilemassa (terassilla) kun pariskunnan naisoletettu vähän hermostui, kun hän luki kännykästä että dösä oli pudonnut raiteille Kuopiossa. Siinä oli vähän se, että pariskunnan kaveri oli just tulossa dösällä Kuopiosta Helsinkiin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun liikenneturvallisuus on nostettu framille, ja Pasternaiset ja muut koppalakit hehkuttaa miten liikenneturvallisuus lisääntyy kun sakotetaan pienistäkin ylityksistä. Mä vaadin lakia joka sanoo et jokaiseen skoude autoon pitää tulla ajopiirturi, aina kun poliisimiehellä karkaa nopeus, vaikka alamäessä sakkorajalle, niin piirturista lähtee tieto "sakkokeskukseen" ja poliisimies saa sakon. Tietenki hälytysajo erikseen. Tasa-arvo toteutus näin. Sitähän ne miliisit tekee, kyttää jossain alamäessä et karkaako jonkun vauhti vaikka 10km/h yli rajoitusten.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuo korkin narahtaminen näin viikonloppuisin on suhteellisen surullinen juttu, kun sama kaava näemmä aina toistuu. Toivotaan kaikkea parasta lähiomaisille, etteivät vain joudu suden suuhun.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viettääkö jengi täällä Cheekendiä? Timantit on ikuisia ja silleen. Eiku oliko se se Bond-leffa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Viettääkö jengi täällä Cheekendiä? Timantit on ikuisia ja silleen. Eiku oliko se se Bond-leffa.

Dokkari tuli katsottua eilen ja viimeinen keikka tulee väijyttyä tänään neloselta. Tuntuu kieltämättä enemmän velvollisuudelta kuin miltään cheekendin viettämiseltä. En siis arvosta kovin korkealle 2010-luvun tuotantoa vaikka yksittäisiä osumia löytyykin. En viitsi sen enempää avautua kun vasemmistolaisen köyhyyskurjuudenkin keulakuva heitti positiivista kommenttia. Arvostan sitä että Cheek lopettaa huipulla eikä vajoa esimerkiksi Sillanpään tasolle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Dokkari tuli katsottua eilen ja viimeinen keikka tulee väijyttyä tänään neloselta. Tuntuu kieltämättä enemmän velvollisuudelta kuin miltään cheekendin viettämiseltä. En siis arvosta kovin korkealle 2010-luvun tuotantoa vaikka yksittäisiä osumia löytyykin. En viitsi sen enempää avautua kun vasemmistolaisen köyhyyskurjuudenkin keulakuva heitti positiivista kommenttia. Arvostan sitä että Cheek lopettaa huipulla eikä vajoa esimerkiksi Sillanpään tasolle.
Katsoin ihan huvikseni että millaisen settilistan Cheek on eilen vetänyt, ei siellä paljoa vanhaa tuotantoa näkynyt. Tai ainakin omaan silmään näytti siltä että suuri osa on tätä uudempaa. Liekö 2000-luvun ekalta vuosikymmeneltä mitään?

Luulisi että tänään viimeisellä keikalla tulisi jotain vähän harvinaisempaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Katsoin ihan huvikseni että millaisen settilistan Cheek on eilen vetänyt, ei siellä paljoa vanhaa tuotantoa näkynyt. Tai ainakin omaan silmään näytti siltä että suuri osa on tätä uudempaa. Liekö 2000-luvun ekalta vuosikymmeneltä mitään?

Luulisi että tänään viimeisellä keikalla tulisi jotain vähän harvinaisempaa.

Cheekin tuotannon samaistuttavin otos on mielestäni vuosilta 2004-2008. Kun unohdetaan ne pahimmat provot. Sieltä luultavasti tulee vain ask, tuhlaajapoika ja liekeissä. Hittejähän noilta vuosilta ei liioin ole. Tuo keikkasetti on niin tarkkaan hiottu ettei yllätyksille ole tilaa.

Sen sijaan ihan hienoa nähdä kunnon spektaakkeli(kun nyt telkkarissa livenä tykitetään) eikä mitään "intiimisti, sinun" -kuraa. Ehkäpä nuo muut kotimaiset artistit nyt tajuavat että sillä kliseisellä omalla jutulla voi suorittaa isosti.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuo keikkasetti on niin tarkkaan hiottu ettei yllätyksille ole tilaa.
Näinhän se usein menee jos on vähänkin jotain teemaa ympärillä. Nightwish on nyt kieränyt tätä Decades -kiertuettaan ja ideana on soittaa vanhoja biisejä paljon, ihan hyvä idea mutta harmillisesti settilista on ihan paria biisiä lukuunottamatta käytännössä sama jokaisella keikalla. Hyviä biisejä toki siitä en valita, mutta sieltäkin löytyisi materiaalia josta ammentaa.

Sen sijaan ihan hienoa nähdä kunnon spektaakkeli(kun nyt telkkarissa livenä tykitetään) eikä mitään "intiimisti, sinun" -kuraa. Ehkäpä nuo muut kotimaiset artistit nyt tajuavat että sillä kliseisellä omalla jutulla voi suorittaa isosti.
Tämä on ihan totta. Tuskin kokonaan jaksan tuota seurata, mutta kanavasurffailun ohessa varmaan illalla menee. Onhan tämä sinällään toki hieno juttu suomalaisen viihteen nimissä, harvoin nimittäin artistien kokonaisia keikkoja näytetään valtakunnallisella tv-kanavalla suorana lähetyksenä.
 

Fremont

Jäsen
Huonosti ymmärrän vakuutuksia, joten älkää kivittäkö! Tai kivittäkää, mutta kertokaa ensin, mitä kaikkea liittyy laiminlyöntimaksuun? Mikä se on?

No edellinen omistaja oli tässä tapauksessa sanonut vakuutuksen irti tietysti samana päivänä kun siirsi kärryn omistuksen minulle, tuo päivä sattui olemaan perjantai. Minun olisi pitänyt ottaa vakuutus viikon sisällä, vaikka kärry käyttämättömänä makasikin pihalla, eli seuraavaan perjantaiseen mennessä. Tuo nyt kuitenkin kiireistä ja työmatkasta johtuen jäi, ja tein heti viikonlopun jälkeen tarvittavat ilmoitukset.
Aika tarkkana siellä on oltu, pari päivää pitkäksi, ja oikein korostetulla tekstillä kirjattu a-nelosen keskelle Liikennevakuutuskeskus on katsonut teidän laiminlyöneen vakuuttamisvelvollisuutenne. Teemme näin ollen Valtionkonttorille esityksen vakuutusmaksua vastaavan maksun ja laiminlyöntimaksun määrämisestä.

Kas kun ei pidätysmääräystä annettu näinkin vakavan asian ollessa kyseessä. Epäilen kyllä, että tuo 30 € summa ei korvaa vaivaa ja työtä mitä kiusaamisen eteen on nähty, mutta eikö se pienikin kiusa ole kiusa?
Mahtaisinko päästä tästä hirvittävästä pulasta esittämällä kehitysvammaista, maahanmuuttajataustaista (isän puolelta norjalaista), feministiä (siis äijäfeministiä), uskovaista tms. muuten rajoittunutta?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No edellinen omistaja oli tässä tapauksessa sanonut vakuutuksen irti tietysti samana päivänä kun siirsi kärryn omistuksen minulle, tuo päivä sattui olemaan perjantai. Minun olisi pitänyt ottaa vakuutus viikon sisällä, vaikka kärry käyttämättömänä makasikin pihalla, eli seuraavaan perjantaiseen mennessä. Tuo nyt kuitenkin kiireistä ja työmatkasta johtuen jäi, ja tein heti viikonlopun jälkeen tarvittavat ilmoitukset.
Aika tarkkana siellä on oltu, pari päivää pitkäksi, ja oikein korostetulla tekstillä kirjattu a-nelosen keskelle Liikennevakuutuskeskus on katsonut teidän laiminlyöneen vakuuttamisvelvollisuutenne. Teemme näin ollen Valtionkonttorille esityksen vakuutusmaksua vastaavan maksun ja laiminlyöntimaksun määrämisestä.

Kas kun ei pidätysmääräystä annettu näinkin vakavan asian ollessa kyseessä. Epäilen kyllä, että tuo 30 € summa ei korvaa vaivaa ja työtä mitä kiusaamisen eteen on nähty, mutta eikö se pienikin kiusa ole kiusa?
Mahtaisinko päästä tästä hirvittävästä pulasta esittämällä kehitysvammaista, maahanmuuttajataustaista (isän puolelta norjalaista), feministiä (siis äijäfeministiä), uskovaista tms. muuten rajoittunutta?
Tuskinpa tuota on ihan vaan kiusaamistarkoituksessa on tehty tai määrätty. Laissa ja asetuksissa nyt vaan sattuu olemaan joku määräaika sille, että missä ajassa uuden omistajan pitää se ajoneuvo, joksi peräkärrykin tässä yhteydessä määrittyy, omiin nimiinsä siirtää ja vakuutus sille ottaa. Tuon viikon ajan, vaikka se edellinen omistaja olisi omat juttunsa siitä irtisanonutkin, viime kädessä se edellisen omistajan liikennevakuutus kattaa mahdolliset ko. ajoneuvon syypäänä olevat onnettomuudet. Sen jälkeen ajoneuvo on vakuuttamaton. Ja jos vakuuttamattomalla ajoneuvolla sitten aiheutetaan onnettomuus, niin mahdollisten aineellisten vahinkojen lisäksi myös erilaiset ansionmenetykset, eläkkeet ym. voivat tulla kaikkien meidän maksettavaksi.

Olisit pystynyt tuon vakuutusasian luultavasti myös välttämään sillä, että olisit tehnyt kärrylle liikennekäytöstä poiston. (Tästä en tosin ole ihan varma, olisiko auttanut tai onnistunut.)

Joka tapauksessa, jos asiaa ajattelee vähän laajemmasta näkökulmasta, on ihan ymmärrettävää, että jo lyhyestäkin vakuuttamisvelvollisuuden laiminlyönnistä, johtuu se sitten kiireistä, unohduksesta, tarkoituksellisesta välinpitämättömyydestä tai mistä tahansa syystä, tulee joku pieni huomautus.

Toki tässä nykyisessä individualistisessa yhteiskunnan ilmapiirissä voisi huomioida jokaisen yksilölliset tarpeet, tilanteet ynnä muut ja arvailla siellä liikennevakuutuskeskuksessa, että minkäköhän takia se tämä peräkärry on nyt vielä vakuuttamatta. Ehkä sille on ihan hyvät syyt, ei tälle tarvitse tehdä mitään. Toisaalta sitten, kun joku ajaisikin moisen ajattelun takia kolarin vakuuttamattoman ajoneuvon kanssa ja joutuisi sen takia vaikkapa normaalia suurempaan tappeluun korvauksistaan, niin sillekin löytyisi kritisoija, että miksi nämä eivät tee työtään ja miksi lusmuilijoita ei rangaista jne.

Ymmärrän vitutuksesi, mutta ehkä nyt eniten kannattaa katsoa sitä vittuuntumisen syytä peili-nimisestä kapistuksesta.
 

Fremont

Jäsen
Ymmärrän vitutuksesi, mutta ehkä nyt eniten kannattaa katsoa sitä vittuuntumisen syytä peili-nimisestä kapistuksesta.

Kolmekymppiä tai vaikka satanen on yksi paskan hailee itselle vaikka hukkaisin rahan. Pointti on siinä, että yhteiskunnan varoja tuhlataan papereiden pyörittelyyn ja asian pallotteluun eri viranomaistahoilla, vaikka summa on yksi hyttysen paska,
Peiliin katsomisen paikka on systeemillä, onko järkeä uhrata voimavaroja tällaiseen? Tai aikoinaan 2,30 € takaisinperintään opiskeluajalta työnantajan maksaessa edellisen vuoden lomarahoja ja tulojen ylittäessä kuukausirajan tuon huimat reilu kaksi euroa. Pelkkä paperinivaska mitä asian tiimoilta parissa erässä postitettiin, maksoi enemmän mitä peritty summa, puhumattakaan nyt työn hinnasta. Järjetöntä meininkiä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kolmekymppiä tai vaikka satanen on yksi paskan hailee itselle vaikka hukkaisin rahan. Pointti on siinä, että yhteiskunnan varoja tuhlataan papereiden pyörittelyyn ja asian pallotteluun eri viranomaistahoilla, vaikka summa on yksi hyttysen paska,
Peiliin katsomisen paikka on systeemillä, onko järkeä uhrata voimavaroja tällaiseen? Tai aikoinaan 2,30 € takaisinperintään opiskeluajalta työnantajan maksaessa edellisen vuoden lomarahoja ja tulojen ylittäessä kuukausirajan tuon huimat reilu kaksi euroa. Pelkkä paperinivaska mitä asian tiimoilta parissa erässä postitettiin, maksoi enemmän mitä peritty summa, puhumattakaan nyt työn hinnasta. Järjetöntä meininkiä.
Ymmärrän näkemyksesi ja sinänsä olen jopa samaa mieltä kanssasi. Mitä ehdottaisit paremmaksi tai toimivammaksi toimintatavaksi? Ottaen kuitenkin huomioon sen reunaehdon, että se vakuutus on pakollinen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Onhan tämä sinällään toki hieno juttu suomalaisen viihteen nimissä, harvoin nimittäin artistien kokonaisia keikkoja näytetään valtakunnallisella tv-kanavalla suorana lähetyksenä.

Toivottavasti kotimaiseen musabisnekseen pesiytyy nyt kunnolla tuo suuren maailman ajattelu. Sehän on jo melko arkipäivää että vähänkään enemmän breikanneelta artistilta löytyy oma levy-yhtiö ja tuo kehitys toivottavasti ohjautuu siihen suuntaan että kassakoneiden kilinän voimistuessa artistit uskaltavat satsata uusiin lahjakkaisiin tapauksiin jotka todennäköisesti kyykytettäisiin huolella isojen lafkojen pukumiesten toimesta. Tästä Cheekin rahakeskeisyydestä voi seurata jotain oikeasti hyvääkin.

Täytyy Cheekiin liittyen sanoa että on ollut jokseenkin koomista seurata kun viimeisen kuuden vuoden aikana toimittajat, vihaajat sekä rakastajat ovat yrittäneet keksiä ja selitellä tuota menestyskoodia. Olen kuvitellut että toimittajat ovat tuosta kartalla ja kaikki hattarapalvonnat ja oskarionnismaiset ripulit ovat olleet vain klikkaushakuisuutta. Nyt Cheekin lopettamisen nurkilla näyttää että kuka muu muka on oikeasti saanut jallitettua jengiä 150-0.

Tuo menestyskoodi ja nimenomaan se poikkeuksellinen tekijä kun on lopulta hyvin yksinkertainen. Riippumatta uran kulloisestakin menestystilanteesta, on Cheek pitänyt aina vihamassan aktiivisena. Mies on melko suoraan sanonutkin tuon ja puhunut polttoaineesta. Vihaajien avautumiset ovat taasen pitäneet fanit lähes jatkuvassa lataustilassa. Tuo vastakkainasettelu on sitten laukaissut milloin mitäkin lieveilmiötä. Ei se nyt ihan sattumaa ole että melkein levyllä kuin levyllä on jokseenkin perusteltua sisältöä ja sitten täysin irrallisia biisejä kuten vaikkapa jehu, vihaajat vihaa, kuka muu muka tai chekkonen. Sitten joku Rumban toimittaja hykertelee "sainpas sinut" -syyhyn vallassa eikä tajua että häntä ollaan kairaamassa tarakan väliin. Syntyy mediakohu ja pam.

Cheekissä on luonnostaan lahtelaista räppijunttiutta, mutta silti herra on näyttäytynyt yksinkertaisempana tyyppinä kuin oikeasti on. Tätä nk. teatteriaspektia on nyt sentään silloin tällöin väläytelty ilmoille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös