Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 606 501
  • 68 377

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eipä yllättänyt että muutama sankari taas siirtyi kierrätyskeskukseen näyttämään tasonsa, kun ei normi ketjut riitä.

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Nyt on apu tarpeen. Ajattelin pyöräyttää emännälle ja sen muksulle yllärinä pannukakkua iltapalaksi. Jääkaapissa olevista munista mennyt päiväys kuitenkin 14.7. Täältä palstalta vast'ikään bongasin, että jos muna kelluu niin ei kannata käyttää. Nämä eivät kelluneet eivätkä rikottuani haisseet pahalle. Uskallanko siis käyttää moisia ilman pelkoa ribalikostosta?

godspeed

Jäsen
Nyt on apu tarpeen. Ajattelin pyöräyttää emännälle ja sen muksulle yllärinä pannukakkua iltapalaksi. Jääkaapissa olevista munista mennyt päiväys kuitenkin 14.7. Täältä palstalta vast'ikään bongasin, että jos muna kelluu niin ei kannata käyttää. Nämä eivät kelluneet eivätkä rikottuani haisseet pahalle. Uskallanko siis käyttää moisia ilman pelkoa ribalikostosta?

Jos ne kuitenkin seisoivat päällään pohjalla, niin kaasua on muodostunut jonkun verran.

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Jos ne kuitenkin seisoivat päällään pohjalla, niin kaasua on muodostunut jonkun verran.
En minä niin tarkasti katsellut asentoa - kunhan katsoin että pohjassa pysyvät ja haistelin tarkasti kun rikoin ja minkäänlaista epämääräistä hajua ei kyllä ollut. Noh, taikinaan ne meni - toivotaan siis parasta.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nämä eivät kelluneet eivätkä rikottuani haisseet pahalle. Uskallanko siis käyttää moisia ilman pelkoa ribalikostosta?
Kyllä aistinvarainen arviointi toimii hyvin kananmunien syötävyyden selvitämisessä. Jos kananmuna ei haise ja näyttää ns. normaalilta niin syöntiin vaan. Kun pannukakku on kypsennettävä tuote niin sekin auttaa asiaa. Että ei tarvi mielestäni olla huolissaan.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Rupean paistamaan kananmunia ja päiväys oli eilen. Tiedän ihmisen mikä ei noihin koskisi.

teppana

Jäsen
Rupean paistamaan kananmunia ja päiväys oli eilen. Tiedän ihmisen mikä ei noihin koskisi.

Itse tiedän parikin jotka maidon ja lihan kanssa ainakin ovat aivan älyttömän tarkkoja päiväyksistä.

Munien kanssa se on aivan arpapeliä. Joskus menee pilalle jo parin päivän sisällä ja joskus kestää hyvin viikon kaksi yli päiväyksen.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse tiedän parikin jotka maidon ja lihan kanssa ainakin ovat aivan älyttömän tarkkoja päiväyksistä.

Munien kanssa se on aivan arpapeliä. Joskus menee pilalle jo parin päivän sisällä ja joskus kestää hyvin viikon kaksi yli päiväyksen.

Maitoa nyt pystyy helposti useimmiten käyttämään vielä viikko päiväyksen jälkeenkin.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Rasvaton tuppaa menemään aika nopeasti huonoks. Tässä ihan viikko sitten kahviin laitoin yhden päivän yli mennyttä ja oli sellaista puuroa jo ettei voinut käyttää.
Kyllä minä olen käyttänyt rasvatonta maitoa jonka päiväys oli mennyt viikkoa aiemmin. Et vain osaa säilyttää.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jännästi Valiolla on päiväykset 1.5-2vkoa alakanttiin vrt. paikalliseen meijeriin.

Ite oon lihan suhteen noudattanut sitä esim. grillipihveissä et jos paketti ei oo pullistunut/haise kaasulle/pihvit muuten vaan harmaita, niin pannulle vaan 5-15min pitemmäksi aikaa.

Nick Neim

Jäsen
Rasvaton tuppaa menemään aika nopeasti huonoks. Tässä ihan viikko sitten kahviin laitoin yhden päivän yli mennyttä ja oli sellaista puuroa jo ettei voinut käyttää.
En ala kinaamaan ja varmasti on noin voinut käydäkin. En tiedä kuinka suuresta salaisuudesta puhutaan, mutta tiedän parikin tuotantolaitosta varmuudella, jossa esimerkiksi joulun pyhinä lyödään maitoon parin päivän lisäleima. Siis siihen ihan samaan maitoon, joka normaalisti pakataan leimalla X, ja joka jouluna muuttuukin muotoon X+2.

Ilmeisesti ne joulukuun lehmät ovat pitkäpiimäisempää väkeä.

No joo, joka tapauksessa Suomessa esimerkiksi maidon suhteen leima on vedetty äärimmäisen kireälle. Pari päivää pitäisi mennä suht kevyesti ja viikkokin vielä kelvollisesti, tai kyseessä olisi (teoreettisesti) kuluttajapalautteen paikka.

teppana

Jäsen
Jännästi Valiolla on päiväykset 1.5-2vkoa alakanttiin vrt. paikalliseen meijeriin.

Ite oon lihan suhteen noudattanut sitä esim. grillipihveissä et jos paketti ei oo pullistunut/haise kaasulle/pihvit muuten vaan harmaita, niin pannulle vaan 5-15min pitemmäksi aikaa.

Sama itsellä. Sen verran vikaa ruoan suhteen minussa on, että raakaa kalaa en yleensä osta -30%. Varmasti pään sisällä vika, mutta tuntuu että siinä maku kärsii.

Muissa tuotteissa en katso päiväyksiä. Kahdestaan kun asutaan niin ruokaa tulee ostettua sen verran vähän, ettei se juuri koskaan pääse vanhaksi menemään.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vau. Tykkään tommosista keräämisistä, vaimokin tykkäis, mutta kun asutaan täällä asfalttiviidakossa niin hankalaa.
Tänään keräsin karviaiset ja keitän niistä myöhemmin hilloa. Kolmisen litraa sain marjoja parista pensaasta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jätkät, jätkät hei! Missä on kaikki pieruverkkariset tuplauunot ja riettaat liemikeisarit!? Mitä täällä tapahtuu?! Sir Markku on tullut ja pitkin asiaviestein rakentaa itselleen ansiokasta Jatkoaika -uraa tarjoten meille muille kiintoisaa kerrontaa! Kerro kerro pierupeili, mis on miehet.. Eiku en keksikään tohon mitään.

Vahva sisääntulo on @Sir Markku -nimimerkiltä, tullut tosissaan haastamaan vuoden tulokkaan tittelistä @sämpylä89 ä. Kisasta tulee kova.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sir Mara kiilaa väistämättä ohi. Sämpylä on määrittelemättömän ajan loukkaantuneena vastustajan selästätaklaamisen johdosta vapaalta puolelta.

Ei oo. En usko. Ei täällä taklailla selästä ilman noutoa. Ei.

Edit. ahaa! tutkin asiaa. Taas jotkut ovat olleet näreissään. Antaa heidän olla näreänä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Täällä on vissiin kato käynyt jonkin verran kun olen taukoa pitänyt. Kirjoittelija sai vissiin pysyvät banaanit ja scholl viettää parempaa elämää pelkästään lätkäkeskustelun puolella? Väkevää suorittamista ilmeisesti molemmilta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Täällä on vissiin kato käynyt jonkin verran kun olen taukoa pitänyt. Kirjoittelija sai vissiin pysyvät banaanit ja scholl viettää parempaa elämää pelkästään lätkäkeskustelun puolella? Väkevää suorittamista ilmeisesti molemmilta.

Mutta hyviä vahvistuksia on saatu, kun siirtoikkuna on ollut auki ja omatkin juniorit nostaneet tasoaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy