Mainos

Ketä äänestät presidentiksi?

• 9 685
  • 136

Ketä äänestät presidentiksi?

• Tarja Halonen

Ääniä: 108 20,2%
  • Sauli Niinistö

Ääniä: 266 49,7%
  • Matti Vanhanen

Ääniä: 36 6,7%
  • Bjarne Kallis

Ääniä: 3 0,6%
  • Henrik Lax

Ääniä: 8 1,5%
  • Heidi Hautala

Ääniä: 29 5,4%
  • Timo Soini

Ääniä: 43 8,0%
  • Joku muu, kuka?

Ääniä: 7 1,3%
  • En äänestä, enkä haluaisikaan äänestää

Ääniä: 16 3,0%
  • Mikä on presidentti?

Ääniä: 19 3,6%

• Äänestäjiä
    535

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Mun mielesta Halonen ei oo tehnyt mitaan niin negatiivista etteiko han voisi jatkaa toisenkin kauden. Painvastoin nainen maan presidenttina tuo mukavaa lisahuomiota kansainvalisissa kokouksissa ja tapaamisissa. Toinen kausi vaan peraan.

Niiniston aika tulee viela, mutta vasta Liikasen jalkeen joskus myohemmin. Elakoon siihen asti puolivallatonta elamaansa hillolandissa.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tarja, Tarja, Tarja! :) Eli Tarja Halonen, jonka tukiryhmässä olen.

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuskin äänestän ollenkaan. Jos nyt kuitenkin käy niin että Juntti-Matti valittaneen toiselle kierrokselle, niin äänestän hänen vastaehdokastaan.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
1Timer kirjoitti:
Mun mielesta Halonen ei oo tehnyt mitaan niin negatiivista etteiko han voisi jatkaa toisenkin kauden. Painvastoin nainen maan presidenttina tuo mukavaa lisahuomiota kansainvalisissa kokouksissa ja tapaamisissa. Toinen kausi vaan peraan.

Niiniston aika tulee viela, mutta vasta Liikasen jalkeen joskus myohemmin. Elakoon siihen asti puolivallatonta elamaansa hillolandissa.

Jos ehdokkaan suurin positiivinen asia on se, että mitään erityisen negatiivista ei löydy, eikö kannattaisi katsella vaalikeskustelut rauhassa ja tarkkailla, josko jostain ehdokkaasta löytyisi jotain konkreettista positiivista?

Saulilla on kyllä tilanne siitä hyvä tulevaisuuden kannalta, että omasta puolueesta ei ainakaan nyt ole näköpiirissä ketään, joka voisi nousta kilpailemaan ehdokkuudesta realistisesti, jos Sauli tulevissakin vaaleissa haluaa ehdolle asettua. Eduskunnan ulkopuolella oleminenkin taitaa olla vain etu.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Moto kirjoitti:
Ensimmäisellä kierroksella todennäköisimmin Niinistöä. Toisella kierroksella, kunhan sellainen toivon mukaan tulee, ketä tahansa muuta kuin Halosta.

Samaten.

Tosin... jos siellä sattuisi olemaan Timo Soini tai Bjarne Kallis vastassa, joutuisin todennäköisesti anomaan poliittista turvapaikkaa Myanmarista.

peikko#13

Jäsen
Saulille lähtee ääni täältä kunhan vaalit koittaa. Jos tulee toinen kierros ja Sauli ei ole mukana niin äänen saa Tavjan vastaehdokas vaikka sitten se keskustalainen pökkelö, mutta kovasti taistellaan Halosen jatkoa vastaan.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Milloin nämä kinkerit nyt ovatkaan? Näin paljon siis olen kiinnostunut. Luulen että Conan puffaa Tarjan ylivoimaiseen voittoon, tosin Niinistössä ja Weinbergissä on jotain samaa, tiukoille voi vetää.

Viimeksi muokattu:

peikko#13

Jäsen
tuuski kirjoitti:
Milloin nämä kinkerit nyt ovatkaan?

Jos en väärin muista niin 15. tammikuuta, jos tarvitaan toinen kierros niin se on pari viikkoa ensimmäisen kierroksen jälkeen.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Kuka tahansa paitsi Haloska, eli puolivallaton poikamies lienee ensimmäisen kierroksen nimilapussa. Jos toisella kierroksella kävisikin niin hienosti että valittavana olisi vain miesväkeä, niin Vanhanen saisi näistä ääneni. Vanhasen äänen uhraan kuitenkin Tarjan päävastustajalle ensimmäisellä kierroksella, ettei muumimamma vain luiskahtaisi sukkana voittoon.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Halosta en todellakaan äänestä, yksi kausi riitti, tai oli oikeastaan aivan liikaa. Mammat pois sieltä, antaa muiden hoitaa politiikka.

Olikos Soini tämä, joka vastustaa kaikkea, lähinnä EU:ta? Jos hän olisi yhtään vahvempi ehdokas, ääneni menisi ilman muuta sinne. Näillä näkymin ääni jakautuu akselille Niinistö - Vanhanen.

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ikä ei valitettavasti tämänkertaisiin äänestyksiin riitä, mutta Tarjaa luultavasti äänestäisin.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moto kirjoitti:
Ensimmäisellä kierroksella todennäköisimmin Niinistöä. Toisella kierroksella, kunhan sellainen toivon mukaan tulee, ketä tahansa muuta kuin Halosta.

Juuri näin.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ghost kirjoitti:
Jos ehdokkaan suurin positiivinen asia on se, että mitään erityisen negatiivista ei löydy, eikö kannattaisi katsella vaalikeskustelut rauhassa ja tarkkailla, josko jostain ehdokkaasta löytyisi jotain konkreettista positiivista?

Tanne ei nay noi vaalikeskustelut, mutta tulen kylla seuraamaan hieman lehdista ja netista valittyvaa sanailua. Se ei silti tule muuttamaan sita, etta tulen aanestamaan Halosta myos naissa vaaleissa. Reilu 7 vuotta eurooppalaisen huippupolitiikan alttarilla seisoskeltuani ja tahyiltyani olen edelleen vakuuttunut siita, etta han on Suomelle TASSA VAIHEESSA se paras vaihtoehto. Silla vaikka presidentin valtaoikeuksista on kayty jo pitkaan keskustelua, niin kyllahan Suomen Tasavallan Presidentin rooli on enemman ja enemman menossa edustukselliseen suuntaan. Poliittisella taustalla ja historialla ei siina ole juuri mitaan vaikutusta. Siis silloin kun silla pallilla istutaan. Halonen on luonu paljon positiivista kuvaa Suomesta jo hanen ensimmaisella kaudellaan.

Minulla ei sinallaan ole myoskaan Niinistoa vastaan yhtaan sen kummempaa. Han ei ole kuitenkaan VIELA osoittanut mitaan sen kummallisempaa, miksi hanet nyt jo nostaisin Halosen edelle. Ja ennen kaikkea miehella on varmasti viela sanansa sanottavana niin Suomen kuin Euroopankin finanssipolitiikassa, joten en missaan tapauksessa tyrkkaisi hanta jo nyt presidentin valtaistuimelle "homehtumaan" ja sen jalkeen kissanristiaisissa puhumaan. Niin kun sanoin jo aiemmin, hanen aikansa tulee varmasti viela. Nyt jos hanesta tulisi presidentti, se olisi suomalaisittain tarkeiden voimavarojen hukkaamista. Eurooppalaisittainkin kovasta poliitikosta tulisi pienen Suomen vahamerkitykseton presidentti. Vahamerkitykseton Euroopan ja maailman valtakeskuksissa.

Vanhanen taas... Omasta mielestani han on Keskustan "hapettoman aikakauden" tuotos. Mietitaanpa miten hanesta tuli paaministeri... Nyt hanen taustajoukoissaan tuimasti napsutteleva Jaatteenmaki ryssi oman mahdollisuutensa taysin ja osoitti olevansa kykenematon suurille nayttamoille. Mita tapahtui? Kansa aanesti hanet pois Suomesta ja tilalle nostettiin nuorehko ja variton "seuraava vaihtoehto", Matti Vanhanen. Ja nytko hanesta pitaisi yht'akkia tulla Suomen Tasavallan Presidentti? Kuka edes tiesi kuka Matti Vanhanen on 10 vuotta sitten?? Mina tiesin toisista yhteyksista, mutta tiesiko valtavaesto? Han kylla sopii paaministerin tehtaviin juuri nyt, kun Suomessa eletaan seestaista ja varsin mukavaakin aikaa. Isompiin tehtaviin hanesta ei viela ole. Onko koskaan? Mene ja tieda. Hanen valitseminen omaksi ehdokkaaksi kertoo minun mielestani nimenomaan siita, etta ollaan jotain toista niin paljon vastaan, etta jopa Vanhanen olisi parempi vaihtoehto. Tai sitten on keskustalainen ;)

Muita ehdokkaita en lahde edes ruotimaan. Heidan kampanjansa on rahan ja ajan hukkaa. 5%, ja alle, kannatuksella pitaisi vetaytya jo nyt tuhlaamasta voimavaroja ja alkaa tukea varteenotettavia vaihtoehtoja. Saastyis rahaakin. Parempiin tarkoituksiin.

Itse jos kritisoisin jotain tassakin keskustelussa, niin kritisoisin ennen kaikkea heita, jotka menevat henkilokohtaisuuksiin. Sitahan presidentin vaalit eivat ole. Heikoilla jailla ollaan, jos istuvan presidentista ei muuta keksi sanottavaa kun Tavja. Ja se mielessa lahdetaan aanestamaan...

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Soinin Timppaa ajattelin avauksessa äänestää ja jatkossa (jos tulee) jotain muuta kuin Halosta tai Mattia... Niinistö jäänee sitten vaihtoehdoksi.

Oikeasti en haluaisi että Soini olisi pressa vaan äänestän ns. muutosvoimien puolesta. Politiikka on niin saatanan tylsää ja kansalaisia aliarvioivaa kun samat heput junailee samat virheet vanhasta muistista yhä uudelleen ja uudelleen. Vaihtelu virkistäisi kummasti.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei ole ollut Suomen kansa näin tyytyväinen kai presidenttiinsä sitten Kekkosen kuin mitä nyt.
Tarja Halonen on koko Suomen presidentti. On hoitanut asiansa hyvin.On persoonana todella mukava, ja täytyyhän leikkimielisesti sanottuna meidän muumimaailmassa olla Muumimamma johtajana. Näin se vain on.
Siinä muutama syy miksi äänestän Halosta.
Vanhasta ja Niinistöä en äänestä.Yksinkertaisesti siitä syystä,että ovat oikealla. Niinistökin mainostaa itseään myös työläisen presidenttiehdokkaana,ja että on sama talous ja mitä kaikkea muuta.
No onhan tietenkin porvarilla ja työläisväellä sama talous,mutta se vaan että porvarit ajavat taloudessaan itselleen lisää rahaa ja jättävät työväen huomioimatta. Eli siis yksinkertaisesti sanottuna,sama talous,mutta eri päämäärä. Porvarit yrittävät ajaa itselleen etuja vaikka oikeasti ne kuuluisi työväelle.Koska työväki on se joka sen työn tekee.
Halonen on ainoa vaihtoehto ketä äänestää presidentiksi. Koska vasemmammalla olevilla puolueilla ei omia ehdokkaita ole.
Näin helppoa ei äänestäminen ole ollut minulla koskaan. No enhän minä kovin kauaa ole kyllä vielä saanut äänestääkään.

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä minä aion äänestää Halosta. Sen verran vasemmalle suuntautunut olen, ettei oikeistolaisen presidenttiehdokkaan äänestäminen tule ihan ensimmäisenä mieleen. Jos Tarja ei olisi ehdokkaana, voisin kuvitella antavani ääneni myös Heidi Hautalalle.

Myönnän, että sukupuoli vaikuttaa päätökseeni jossain määrin - olenhan ihan hirvee feministi, kommari ja ennen kaikkea kettutyttö. Kuitenkin, jos muita vaihtoehtoja ajattelee, niin herrat Niinistö ja Vanhanen "Kaarinoineen" eivät mielestäni ole vakavasti otettavaa presidenttiehdokasta nähneetkään. Muita nyt on turha edes mainita.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Matti Vanhanen. Jostain syystä olen aina äänestänyt Keskustaa, jotta mikä ei nytkin. Kolmas kerta kun äänestän Keskustaa.

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
1Timerilta harvinaisen paljon asiaa. Ei kai ole kahta sanaakaan siitä, etteikö muumimammamme olisi hoitanut hommansa erinomaisesti. Vaikka tällaista oikeistoteiniä [(c) Lapanen] välillä vituttaakin aivan suunnattomasti jotkut hänen lausuntonsa. Mutta nämä lausunnot harvemmin kuuluvat Halosen varsinaiseen toimenkuvaan ja voidaan siten unohtaa työtä arvioidessa (vaikka jossakin määrin hyväksyn esim. Risto DJ Penttilän kritiikin Haloskaa kohden).

1Timer kirjoitti:
Minulla ei sinallaan ole myoskaan Niinistoa vastaan yhtaan sen kummempaa. Niin kun sanoin jo aiemmin, hanen aikansa tulee varmasti viela. Nyt jos hanesta tulisi presidentti, se olisi suomalaisittain tarkeiden voimavarojen hukkaamista. Eurooppalaisittainkin kovasta poliitikosta tulisi pienen Suomen vahamerkitykseton presidentti. Vahamerkitykseton Euroopan ja maailman valtakeskuksissa.
Minä kyllä uskon, että Niinistön mahdollisuus tulla presidentiksi meni kuusi vuotta sitten. Valitettavasti herra ei silloin itse halunnut. Tällä kertaa presidentin virka ei ole jaossa ja uskon, että kaikki muut mukana olevat hukkaavaat sen vähän nosteensa näissä vaaleissa. Ensi kerrallakin Niinistö on halutessaan vielä mukana, mutta se kertoo lähinnä kokkareiden varteenotettavien ehdokkaiden joukosta kuin Saulin kyvyistä. Niinistö joka tapauksessa saa ääneni, jos äänestyspäivänä ei ole parempaa tekemistä kuin äänestämässä käyminen.

1Timer kirjoitti:
Vanhanen taas... Omasta mielestani han on Keskustan "hapettoman aikakauden" tuotos. Mietitaanpa miten hanesta tuli paaministeri... Nyt hanen taustajoukoissaan tuimasti napsutteleva Jaatteenmaki ryssi oman mahdollisuutensa taysin ja osoitti olevansa kykenematon suurille nayttamoille. Mita tapahtui? Kansa aanesti hanet pois Suomesta ja tilalle nostettiin nuorehko ja variton "seuraava vaihtoehto", Matti Vanhanen. Ja nytko hanesta pitaisi yht'akkia tulla Suomen Tasavallan Presidentti?
Harvinaisen samaa mieltä kanssasi Vanhasesta. Vanhanen on erinomainen "virkamies"pääministeri, mutta presidentti? En usko, että edes itse haluaa tähän virkaan. Keskustan välikauden ehdokas, ensi kerralla varmaan jo nainen keskustan(kin) listoilla...

1Timer kirjoitti:
Itse jos kritisoisin jotain tassakin keskustelussa, niin kritisoisin ennen kaikkea heita, jotka menevat henkilokohtaisuuksiin. Sitahan presidentin vaalit eivat ole. Heikoilla jailla ollaan, jos istuvan presidentista ei muuta keksi sanottavaa kun Tavja. Ja se mielessa lahdetaan aanestamaan...
No, mitä edustuksellisempi hommasta tulee, sitä enemmän keskustellaan persoonasta ja hattuvalinnoista. Näin se vain on. Vaalien alla tullaan näkemään ehdokaat antamassa lausuntoa mitä ihmeellisimmistä asioista ja esiintymissä kaikissa hölmöimmissä viihdeohjelmissa. Onneksi tässä maassa muuten ollaan päästy kaikista kammottavimmista itsehäpeän ilmaisuista. Kaksitoista vuotta sitten ehdokkaat pistettiin puhumaan englantia arvostelun kera. Huoh, niin kuin aksentin sujuvuus kertoisi siitä, kuinka asiansa saa kerrottua tai niin kuin huono englanti ei olisi politiikan universaali kieli.

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Eiköhän oteta vaalien lopputulos tästä äänestyksestä ja todeta, että jo ensimmäisellä kierroksella Saulista tuli uusi presidentti.

Ja eihän noista vaihtoehdoista voi harkita ketään muuta kuin Saulia. Pikkasen eri kasteissa liikkuu muut ehdokkaat.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Tykki kirjoitti:
Toisella kierroksella äänestän Halosen vastaehdokasta.
Sama vika, ihan sama kuka kunhan ei Halonen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy