Jep. Tämä touhu on taas tätä. Muuten @Pulle Nah sulla on loistava nimimerkki.Kuivatkaa nyt aikuiset ihmiset ne kyyneleet.
Jep. Tämä touhu on taas tätä. Muuten @Pulle Nah sulla on loistava nimimerkki.Kuivatkaa nyt aikuiset ihmiset ne kyyneleet.
Ei helvetti sentäs, kaveri tulee tänne haukkumaan olkiukkojen väsäämisestä ja samaan syssyyn vetelee ite ihan olan takaa, että oljet vaan pöllyää. Hauskin viesti ehkä ikuna.Helvetti mä myöhästyin. Älä poika lähre sinne! Sä voit vain hävitä kun tää sopulilauma tulee ja jyrää sut olkiukoillaan ja huutelullaan. Et voi tätä voittaa, on vain yksi oikea mielipide ja se on heidän. Mikään "emme ota kantaa, kun ei liity meidän toimintaan, missä toimimme perustuslain takaaman tasa-arvon mukaan". Ei näille kelpaa. On vain yksi kanta ja se on heidän ja sen joko hyväksyt tai sut jyrätään.
Pride ja muu "sateenkaaren tuputtaminen" taitaa vituttaa juuri niitä, jotka jotenkin suoraan tai alitajuisesti pelkäävät sitä, että se perustuslain takaama tasa-arvo toteutuisi joskus myös ihan käytännössä tai niitä, joilla on jotakin perustuslain takaamaa tasa-arvoa vastaan.
Kysyvätkö urheiluseurat ihmisten seksuaalistasuuntautimista näiden liittyessä mukaan?
Näköjään Jumala ei vihaakkaan homoja koska sääennuste lupaa Helsinkiin seitsemäätoista astetta ja puolipilvistä lauantaiksi.Mutta joitain ehkä lohduttanee se tieto, että ilmatieteilijöiden mukaan lauantaina tulee vettä kuin Esterin, tai Ernestin perseestä ja homopropagandaa levittävät ahdistelijahinturat kastuvat värikkäissä asuissaan sillee suht komeasti. :)
Missäs minä puhuin homoista? Tuo kirjoittaja ihan aiheellisesti tuota sanoi, että tälläisillä on paha tapa kääntyä itseään vastaan. Lisäksi ihan asiallisesti kirjoitti että urheiluseurat ja yritykset voivat aivan järjellisesti jättäytyä tälläisestä politikoinnista syrjään. Ja johan oli taas palstan väärinymmärtäjät kimpussa ja väärinymmärtämässä, sitten saa taas selittää usean viestin verran kun on muka väärin kirjoittanut, kun tahallaan halutaan ymmärtää väärin. Aivan normaalia näille ketjuille.Ei helvetti sentäs, kaveri tulee tänne haukkumaan olkiukkojen väsäämisestä ja samaan syssyyn vetelee ite ihan olan takaa, että oljet vaan pöllyää. Hauskin viesti ehkä ikuna.
Väärin homorummutettu.
Mikä ihmeen puolesta - vastaan -asetelma syntyy, jos yritykset osallistuvat prideen? Keitä/mitä vastaan ne ovat?Puhuin yksityisen ihmisen omasta mielipiteestä. Enkä suoraan väittänyt, etteikö firmat saisi ottaa kantaa, vaan pohdin onko se järkevää, kun siitä syntyy puolesta - vastaan -asetelma.
Onko nuo marssijat tehneet jotain pahaa noissa tapahtumissa joskus vai mistä tämä närkästys?
Mikä ihmeen puolesta - vastaan -asetelma syntyy, jos yritykset osallistuvat prideen? Keitä/mitä vastaan ne ovat?
Nyt tulen, jälleen, kimppuunhyökätyksi, mutta ei haittaa. Niin kauan kuin ei ole niitä vastauksia antaa, niin, niin kauan voin myös jatkaa päpättämistä. Minulle on edelleen se ja sama mitä kukakin puuhailee omassa makuukammarissaan, tai miten hänen aivonsa on muotoutuneet kuvaamaan hänen minäkuvaa. Ei ole minulta pois, mutta tämä tuputtaminen ja poliittisten asioiden muka yhteisenä juttuna ajaminen ottaa silti pattiin, kuten ottaa feminismin väittäminen tasa-arvoksikin. Pride on poliittinen pelleily ja minusta on täysin käsittämätöntä että valtio on ollut siinä osallisena ja minusta on täysin ymmärrettävää että on tahoja jotka haluaa jättäytyä tämän kaiken keskustelun ulkopuolelle. Siihen pitäisi heillä olla täysi oikeus, ilman mitään leimaamista ja tuomitsemista. Lisäksi näistä asioista ja niiden tuomista ongelmista pitäisi voida keskustella, ilman että heti tullaan leimaamaan joksikin joka ei muka tiedä, koe, osaa tuntea tai on vain kusipäämulkkurasistinatsi.
Mietin ihan samaa. Ovatko yritykset jotain vastaan, jos ovat naisten, lasten tai vammaisten oikeuksien puolella? Joskus elämä tuntuu olevan joillekin vaikeaa. Jos se, että joku yritys muuttaa logonsa viikoksi sateenkaaren väreihin tai myy lippunsa sateenkaaren väreissä aiheuttaa itselle närää, niin kannattaa ehkä miettiä, että mikä omassa päässä on vialla sen sijaan, että miettii, mikä niissä yrityksissä on vialla.
Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan. Jaan samat ajatukset. Ei osalle porukasta mun alkuperäinen pointti tosiaan mennyt perille, vaan piti tahallaan väärin ymmärtää ja alkaa leimaamaan ahdasmieliseksi homofoobikoksi.
Pitääkö rautalangasta vääntää, jos ei älli riitä ymmärtämään mun pointtia? Esimerkiksi jos jokin urheiluseura päättäisi ruveta kannattamaan julkisesti kommunismia, niin sillä olisi seuran fanien keskuudessa "puolesta-vastaan -astelema". En tarkoittanut että firma/seura olisi ketään vastaan, vaan heidän asiakkaat/fanit ovat.
En nyt väitä, että kukaan alkaisi kannattamaan kommunismia vaan otin esimerkin, jonka sinäkin voisit ymmärtää. Sama esimerkki pätee mihinkä tahansa muuhun poliittiseen asiaan, joka ei liity urheiluun mitenkään.
Elämä vaikeaa minullako? Ei ole. Ehkä osalle porukasta on, kun piti vetää herneet nenään mun kirjoituksesta. Mullakin on eri asioissa omat mielipiteet, enkä revi pelihousujani, jos joku on niistä eri mieltä, kuten osa porukka täällä tekee.
I'm done.
Vertaat kommunismia ihmisoikeuksiin? Keksi mulle esimerkki ihmisoikeuksista, niin sitten voin ehkä ymmärtää sua.
Mitä helvettiä selität? Sanoin, että se oli esimerkki eikä vertaus. Etkö tajunnut pointtia, kun kiinnitit huomiosi pelkästään aihealueeseen? Älä edes yritä ymmärtää mua, jos ei noin yksinkertainen pointti mennyt perille.
Miltä osin Suomessa ei ihmisoikeudet toteudu seksuaalivähemmistöjen osalta? Oma mutu on, että homot ja lesbot ovat Suomessa tasa-arvoisessa roolissa heteroiden kanssa. Toki syrjintää tapahtuu, mutta sitä tulee tapahtumaan aina erinäisin syin koska kaikki ei vain tykkää kaikista ja suosii sen vuoksi jotakuta. Oli sitten kyse iästä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, harrastuksista, pituudesta, painosta, uskonnosta, tai jostain muusta seikasta.Vertaat kommunismia ihmisoikeuksiin? Keksi mulle esimerkki ihmisoikeuksista, niin sitten voin ehkä ymmärtää sua.
Kummasta muuten mahtaa olla enemmän haittaa joukkuehengelle: homoseksuaalisuudella vai ahdasmielisyydellä?
Miltä osin Suomessa ei ihmisoikeudet toteudu seksuaalivähemmistöjen osalta?
Oma mutu on, että homot ja lesbot ovat Suomessa tasa-arvoisessa roolissa heteroiden kanssa.
Toki syrjintää tapahtuu, mutta sitä tulee tapahtumaan aina erinäisin syin koska kaikki ei vain tykkää kaikista ja suosii sen vuoksi jotakuta. Oli sitten kyse iästä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, harrastuksista, pituudesta, painosta, uskonnosta, tai jostain muusta seikasta.
Miltä osin Suomessa ei ihmisoikeudet toteudu seksuaalivähemmistöjen osalta? Oma mutu on, että homot ja lesbot ovat Suomessa tasa-arvoisessa roolissa heteroiden kanssa. Toki syrjintää tapahtuu, mutta sitä tulee tapahtumaan aina erinäisin syin koska kaikki ei vain tykkää kaikista ja suosii sen vuoksi jotakuta. Oli sitten kyse iästä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, harrastuksista, pituudesta, painosta, uskonnosta, tai jostain muusta seikasta.
koska minä en huomaa syrjintää = sitä ei ole… välittämättä siitä, miten nää ihmiset itse asian kokee. jep jep
Varsinkin pienet firmat voivat luulla tai pelätä (realistista tai ei), että osallistumalla näkyvästi Pride-kampanjaan on isompi riski menettää asiakas tai pari kuin saada muutama lisää. Nimenomaan "Vähä-Mutikkalan autohuolto" -tyyppisissä firmoissa voidaan näin ajatella.En tarkoittanut että firma/seura olisi ketään vastaan, vaan heidän asiakkaat/fanit ovat.
Onko tässä asiassa lause "Näin ne asiat koetaan..." oikeutetumpi, kun puhutaan yksilön kokemasta syrjinnästä yms?
toisten kokemiset ovat parempaa kokemista.
Lisättäköön vielä, että urheiluseuralle, joka haluaa homoseksuaalien tai oikeastaan minkä tahansa vähemmistön edustajien viihtyvän harrastuksissaan ja väreissään, on ihan tervettä haluta Pridesta loukkaantuvat kauaksi toiminnastaan. Se tarkoittaa sitä, ettei toimijoiden osalta tule syrjintää yhtä helposti, eikä katsomosta kuulu turhia "homo" tai "neekeri" -huutoja.
Olen täysin eri mieltä. Juuri siksi urheiluseurojen tulisi pidättäytyä ottamasta kantaa mihinkään ulkourheilullisiin asioihin, vaikka ne enemmistön mielestä olivat kuinka tavoiteltavia, kuten juuri homojen oikeuksiin tai pride-kulkueihin.
Nykyaikana ylhäältäpäin tullut valistus ja kulkueet eivät juuri kenenkään mielipidettä muuta, ainakaan toivottuun suuntaan.
Seuran ottaessa voimakkaasti kantaa seksuaalivähemmistöjen puolesta, ajaen ”pride-loukkaantujat” pois toiminnastaan, se vain vahvistaa mielipiteiden polarisoitumista.
Sen sijaan urheiluseuran tulisi olla asiassa täysin neutraali toivottaen tasavertaisesti tervetulleiksi toimintaansa sekä homot että homojen oikeuksia vastaustavat.
Yhdessä seuran toiminnassa urheillessa tai katsomossa kannattaessa, nämä vastustajat takuulla ennen pitkää tajuavat, että ei tuo vieressä oleva homo olekaan sen kummallisempi tai ihmeellisempi kaveri kuin minä ja mielipiteet varmasti alkaisivat nykyaikaistua.
Ratkaisu homofobisten ihmisten fobioiden voittamiseen ei ole kulkueet, eikä missään nimessä eristäminen, vaan kanssakäymisen lisääminen, johon urheiluseurat olisivat mitä mainioin alusta. Seurat eivät vain saa lähteä valistamisen ja eristämisen tiellä.
Tietenkin syrjivään käytökseen seuran sisällä, on se mitä tahansa, tulee puuttua mutta se on eri asia.