Tai sitten jotkut homojen romantisoijat eivät vain ymmärrä.
Nyt on vain niin seksikästä olla homoseksuaali. TV-ohjelmissakin on nykyisin "kiintiöhomo" (tai lesbo, samaa tarkoitan). Mikä vitun trendi siitä tarvitsee tehdä? Ihan samanlaisia ihmisiä he ovat kuin me heterotkin. Miksi pitäisi nostaa jalustalle kun joku on niin rohkea että uskaltaa tulla ulos kaapista.
OT: No sitä voit kysyä ihan tv-ohjelmien tuottajilta, että miksi pitää olla niitä kiintiövähemmistöjenedustajia. En minä ainakaan mitään tv-sarjaa niiden takia katso. Jos haluan nähdä homoja, niin menen baariin ;) Nämä tosi-tv:t (lue: "BB") ovat sitten vielä ihan oma lukunsa, koska sinne hakevat homot eivät kyllä anna kovin tasapainoista kuvaa homoseksuaaleista yleensäkään.
Eikä tässä kai ole kukaan homoseksuaaleja jalustalle nostamassa, mutta on se nyt kumma, jos ei näe siinä mitään vikaa, että joillain ihmisillä ei ole samanlaisia oikeuksia esimerkiksi avioliiton tai adoption suhteen vain sen perusteella ketä sattuu rakastamaan.
Sen lisäksi: Olisiko sinusta mukavaa, jos et voisi osallistua normaaliin keskusteluun vaikkapa perhesuhteista esim. työ- tai kaveriporukassa, koska pelkäät paljastavasi homoutesi ja pelkäät muiden reaktioita? On totta, että nykyaikana nämä pelot ovat usein aiheettomia, eivätkä aiheuta ainakaan välitöntä reaktiota. Usein seurauksena saattaa kuitenkin olla välien viilentymistä ja työyhteisössä on ihan aiheellinen pelko, että homoseksuaalisuuden paljastuminen saattaa vaikuttaa esim. työsuhteen jatkumiseen pätkätöissä. Tiedän, koska olen kokenut molempia.
Kolmas asia on se, että monet tuntuvat näkevän punaista, jos esim. samaa sukupuolta oleva pari uskaltaa pitää toisiaan kädestä tai pussailla julkisesti. Heterothan eivät tietenkään tee koskaan mitään vastaavaa. Sanotaan, että homous ei aiheuta mitään reaktioita, ja että se on jokaisen oma asia, mitä makuuhuoneessaan puuhaa ja kenen kanssa. Näinhän asia tietysti onkin, mutta niin kauan, kun tässä maassa ei kielletä julkisia hellyydenosoituksia lailla... Niin kauan koen, että myös minulla on oltava oikeus esim. pitää poikaystävääni kädestä missä haluan ilman, että saan osakseni halveksivia katseita, pilkkaavia kommentteja tai fyysistä väkivaltaa. Viimeksimainittua en ole omalta osaltani onneksi kokenut.
Minä uskon, että ainoa tapa jolla homoseksuaalit todella tulisivat hyväksytyiksi on se, että uskalletaan aidosti olla sellaisia, kuin olemme. Ei varmaan tarvitse enää erikseen muistuttaa, etten suinkaan halua oikeutta tehdä mitä vain mihin muillakaan ei ole oikeutta, vaan pelkästään oikeuden tulla kohdelluksi ihmisenä edellä mainitun kaltaisissa tilanteissa.
Ja tosiaan... voisi ehkä erottaa tämän keskustelun omaksi ketjukseen