Miten ihmeessä käräjäoikeus voi kieltää FinnCommia myymästä osakkeita tasan sille, joka niitä haluaa ostaa?
FinnComm on käsittääkseeni Finnairin yhteistyökumppani, ei tytäryhtiö.
Joku joka tietää tästä enemmän voi kertoa.
Taitaa olla niin, että tuo yhteistyö on käynnistetty aikanaan sen takia, että Finnair ei halunnut lentää tätä syöttöliikennettä omilla koneillaan (liian iso kalusto ja liian kalliit lentäjien sopimukset noille reiteille). Finnair on siis käytännössä luopunut omista reiteistään ja "antanut" ne FinnCommille, kuitenkin saaden tästä syöttöliikenteestä jatkavat asiakkaat. Tuskin kukaan Finnairissa olisi niin sinisilmäinen, että tekee tuollaisen diilin ilman mitään ehtoja. En jaksa uskoa siihen, että Finnair vain antaa toiselle reitit ilman kilpailua ja toivoo ettei kaveri näytä yhtäkkiä persettä. Jokin diili siinä on oltava... Nyt tämä juttu ei taida enää olla kivaa FinnComin kannalta kun on ilmestynyt potentiaalinen ostaja. TJ Pakari taisi mainita jossain:
"...ei ainakaan sellaista sopimusta ole josta voisi syntyä mitään...", eli soppari on mutta ei huvita sitä noudattaa. Voi kyynel.
Minä kaipaan kyllä kanssa kilpailua alalle tänne Suomeen, mutta en ilman Finnairia tai Helsinki-Vantaata (esim.syöttöliikenne menisi ohi Seutulan). Helsinki-Vantaan lentoasema on koko ajan pirun korkealla lentoasemavertailuissa maailmanlaajuisesti ja homma toimii (paitsi tuo laukkusählinki ja lomalentojen lähtöselvitykset). Tää on toki mun mielipide enkä siellä viikoittain käy, tusinan kertaa vuodessa.
Olen viime vaaleissa äänestänyt edustajia kokoomuksesta ja vihreistä, joten jätetään kommari puheet seuraavasta kommentista: Jos me haluamme kilpailua (halpaa sellaista) esim. juuri lentoliikenne, junaliikenne, metsäteollisuus, teknologia, tulee se Suomen ulkopuolelta. Eli kaikki raha menisi muualle, mutta kukas sitten maksaa Suomelle? Ok, tähän voi sanoa että meidän monikansalliset tuo rahaa kyllä, mutta entä jos nekin kääntää takamuksensa kun kotimaassa hyljitään ja haukutaan.