pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi maksaa hotelli ennen matkaa?
Meinasin itsekin tiedustella samaa, mutta onhan noita joskus kohtuullisia tarjouksia, jos viitsii maksaa koko roskan etukäteen.
Miksi maksaa hotelli ennen matkaa?
Jopa tällainenkin on kai mahdollista, kun tuhkapilven läpi lentää: http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19820624-0
Minulla on nauhoitettuna noin 10 vuoden takainen National Geographic -dokumentti, missä kerrottiin Alaskassa sattuneen tulivuorenpurkauksen aiheuttamasta vaaratilanteesta.
Miksi maksaa hotelli ennen matkaa? Itse olen aina varannut sen Visalla ja sitten poislähtiessä maksu. Varauksen voi peruuttaa yleensä vuorokautta ennen ensimmäistä yötä veloituksetta ja sen jälkeenkin peruutuksen takia veloitetaan yleensä vain yhden yön hinta.
Se menee juuri noin.Olen lentämässä Amsterdamista Newarkin kautta Clevelandiin, niin mitenkäs nuo maahantulo-muodollisuudet pitää hoitaa?
Jostain netistä luin, että minun pitää jo Newarkin kentällä suorittaa se maahansaapuminen, passin tarkastus ja sen I-94 formin kanssa pelleily sekä noutaa laukku ja kävellä tullin läpi ja sitten palauttaa laukku lentoyhtiöille jotta se kulkee mukanani Clevelandiin...
Eipä ole paljon pelivaraa. No en ole Newarkin kentän kautta kovin usein mennyt, joten en muista millaiset jonot siellä on, mutta JFK:ssa varaisin vähintään kaksi tuntia koneen saapumisesta seuraavan lähtöön. Yleensä ne laukut tulevat aika nopeasti ja ovat usein odottamassa valmiina, mutta maahantulotarkastusjonossa voi mennä paljonkin aikaa, ja jos siinä tulee jotain epäselvyyksiä niin sitten sitäkin enemmän aikaa menee siihen touhuun.macnevis kirjoitti:Niin olenko ymmärtänyt asian oikein ja paljonkohan tuo vaatii aikaa, että se laukkukin osaa tulla ajallaan mukana?
Itsellä on 1,5 tuntia aikaa siihen seuraavan lennon alkuun...
En ole kuin kerran Philadelphiassa käynyt vähän enemmän ajan kanssa, eikä siellä paljon katsomista näyttänyt olevan. Kai se joku Liberty Bell siellä on, mutta ei kai siinä nyt paljon katsomista ole.Lättykiekko kirjoitti:Philadelphiakin kiinnostaa jonkin verran. Varmasti aihetta käsitelty monta kertaa, mutta miten hyvin Philadelphiassa saa ajan kulumaan? Onko hotellien hinta/laatu -suhde paljonkin New Yorkia parempi? Juna tietysti kuljettaa Manhanttanille, mutta onko sen arvoista? Eniten kiinnostaisi nimenomaan New York.
Saa tietty hyvinkin, riippuu siitä mitä ja kuinka paljon haluat nähdä. Mutta jos päänähtävyydet riittää, niin varmasti viikko riittää. Itse kävin Australian läpi viikossa :)Lättykiekko kirjoitti:Saako viikkoon mahtumaan sekä Philadelphian/Bostonin, että New Yorkin?
Eipä ole paljon pelivaraa. No en ole Newarkin kentän kautta kovin usein mennyt, joten en muista millaiset jonot siellä on, mutta JFK:ssa varaisin vähintään kaksi tuntia koneen saapumisesta seuraavan lähtöön. Yleensä ne laukut tulevat aika nopeasti ja ovat usein odottamassa valmiina, mutta maahantulotarkastusjonossa voi mennä paljonkin aikaa, ja jos siinä tulee jotain epäselvyyksiä niin sitten sitäkin enemmän aikaa menee siihen touhuun.
Eli Jenkeissä vaihtolennoilla pitää aina napata matkalaukut hihnalta ja viedä ne uudestaan lähtöselvityksen kautta uudelle lennolle?Jep, no pitää toivoa parasta ja koittaa syöksyä koneesta mahdollisimman röyhkeästi sinne jonojen kärkeen. Vähän kyllä vituttaa, kun vasta nyt tajusin nuo ongelmat Jenkeissä vaihtamisen suhteen.
Ne laukut pitää vaan kävelyttää tullin läpi jonne pudotetaan se tullauslomake. Heti sen jälkeen on yleensä piste johon laukut voi jättää jatkolentoa varten, joten ei uutta lähtöselvitystä tarvitse toki tehdä.Eli Jenkeissä vaihtolennoilla pitää aina napata matkalaukut hihnalta ja viedä ne uudestaan lähtöselvityksen kautta uudelle lennolle?
Itse olen kesällä lentämässä Detroitiin, jossa 2h20min aikaa vaihtaa Losin koneeseen.
Olen lentämässä Amsterdamista Newarkin kautta Clevelandiin, niin mitenkäs nuo maahantulo-muodollisuudet pitää hoitaa?
Voi vain kuvitella sitä v-käyrää jos pidempään suunnitellut lomat haihtuvat tuhkana tuuleen.
Sinällään edelleen vituttaa, kun oma lento olisi ollut 13.15 ja Schiphol suljettiin joskus aamu seitsemän aikaan ja sen ei pitänyt avautua ennen kahta. No kummasti klo 13.00 alkoi lennot taas liikkumaan, mutta Continental oli jo peruuttanut tuon meikäläisen lennon. Helvettiäkö ne meni sen perumaan, olisivat asettaneet sen aamulla Delayed-tilaan, niin oltas päästy iltapäivällä jo lentämään.
Onhan se hyvä soittaa ja varmistaa, mutta käsittääkseni laukut voi tsekata ihan normaalisti tiskillä ilman ennakkoilmoitusta. Tosin en ole viime aikoina yrittänyt kahden laukun kanssa, joten 100% varma en ole.Haluan tuoda Yhdysvalloista 2 matkalaukkua Suomeen, joten toisesta pitää Lufthansalle maksaa 40€ ylimääräistä, koska lennän ihan siellä peruskarjaluokassa. Joten pitääkö minun ottaa etukäteen yhteyttä Lufthansaan, että ovat tietoisia, vai riittääkö, että menen vain checkkaamaan itseni normaalisti sisään ja siinä ilmoitan, että laitan ruumaan kaksi laukkua ja maksan toisesta sen 40€?
Joten pitääkö minun ottaa etukäteen yhteyttä Lufthansaan, että ovat tietoisia, vai riittääkö, että menen vain checkkaamaan itseni normaalisti sisään ja siinä ilmoitan, että laitan ruumaan kaksi laukkua ja maksan toisesta sen 40€?
Unitedilla meni niin, että siinä automaatilla chekatessa pyysi sitten luottokortin, kun ilmotin 2 laukkua ja sitten kortilta vedettiin 50 dolsua. Tämä reilu 2 viikkoa sitten.
StevieY
Viimeksi kävin jenkeissä 10 vuotta sitten, joten saattaa olla hiukan vanhentunutta tietoa. Maahantulotarkastus ei ainakaan silloin tuottanut mitään päänvaivaa. Tosin se oli Friscon kentällä. Vai tultiinko sittenkin JFK:n kautta...? En muista enää. Mutta ehkä viime aikojen tapahtumat ovat hiukan jäykistäneet byrokratiaa. Tuskin se mikään espanjalainen inkvisitio kuitenkaan on.macnevisin jutun perusteella aloin itsekin miettiä tuota koneen vaihtoa.
Olen suunnittelemassa matkaa tulevaksi talveksi, jossa koneen vaihdot olisivat 1) Heatrow´lla tai Schiphol´lla
JA
2) Los Angelesissa.
Pari tuntia riittänee kohdan 1)-lentokentillä, mutta entäpä LAX:ssa? Maahantulotarkistukset, laukkujen noudot ja muut. Riittääkö kaksi tuntia mihinkään?
En ole vielä varannut matkaa, mutta vaihtoehtoja löytyy useita: reittejä ja aikatauluja. San Franciscon tai Seattlen kauttakin pääsisi vaihtamaan. Tosin kokonaishinta on jossain tapauksissa aika kova verrattuna tuohon LAX:in kautta menemiseen.
Onko joku saapunut maahan Los Angelesiin, kestää kauan maahantulotarkistukset? Todennäköisesti terminaalia ei tarvitsisi vaihtaa, mutta sehän nyt voi muuttua koska vain.
Onko joku saapunut maahan Los Angelesiin, kestää kauan maahantulotarkistukset? Todennäköisesti terminaalia ei tarvitsisi vaihtaa, mutta sehän nyt voi muuttua koska vain.
Ei ainakaan Heathrow meille tuottanut mitään ongelmia, kun lennettiin Miamiin sen kautta. Vaihtoaikaa per suunta oli 4h. Kaikki meni hyvin, joten voisin suositella.Mutta älä ikinä, toistan, ikinä suunnittele vaihtoa Lontoon kautta. Schiphol on sujuva kenttä, päinvastoin kuin mikä tahansa Lontoon kentistä. Tai jos sulle on sama, tuleeko matkatavarat samalla lennolla mukana vai ei, niin mikäs siinä.
Lennän vuosittain noin 8 kertaa Lontoon kautta ja kerran on jääneet matkatavarat tulematta Lontoon vaihdon takia. En oikein jaksa ostaa tuota tarinaa. Nykyään matkatavaroiden jääminen matkalle yleensä johtuu Helsingin yhä jatkuvasta viivytyslakosta. Se mitä Heathrowsta voi kritisoida on terminaali 5n turvatarkastusjonoa aamuisin. Schiphol kävisi, jos ei tarvitsisi lentää KLMllä.Mutta älä ikinä, toistan, ikinä suunnittele vaihtoa Lontoon kautta. Schiphol on sujuva kenttä, päinvastoin kuin mikä tahansa Lontoon kentistä. Tai jos sulle on sama, tuleeko matkatavarat samalla lennolla mukana vai ei, niin mikäs siinä.