Keskustelua lentomatkailusta

  • 725 028
  • 3 644

MegaForce

Jäsen
Kyllä mä ymmärrän yksityisyrittäjää, jolle tulee kulujen lisäksi ansionmenetyksiä. Sun empatia kuulostaa siltä, että kyseessä olisi aurinkomatkailija, jota hiukan harmittaa. Toi Finskin politiikka on valitettavasti tullut itsellenikin tutuksi, mutta ei onneksi tuossa mittakaavassa. Aivan helvetin huonosti hoidettu paikanpäällä liki 200 matkustajan asioiden hoitaminen.
Tilanne on toki ärsyttävä, mutta silti parempi vaihtoehto kuin nousta taivaalle teknisen vian tai muun ongelman kanssa vain siksi, ettei yksityisyrittäjälle koituisi ansionmenetyksiä. Tällaiset tilanteet ovat harmillisia, mutta uskon asiakkaiden ymmärtävän ne. Nyt vaikuttaa siltä, että hänen ongelmansa on nostettu muiden matkustajien edelle.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Finnairin chatbotti on superpaska, mutta olet itse saanut suhteellisen hyvin palvelua kun olen kirjoittanut chattiin "ihminen" niin monta kertaa, että botti viimein ymmärtää mun haluavat virkailijan palvelua. Sitten olen valinnut englanninkielisen chatin, koska siellä jonottaminen on aina ollut suhteellisen nopeaa. Toki tällasen parisadan ihmisen rykäys varmasti vaikuttaa palveluun sielläkin.

Tuohon IL:n ja Meerin tilanteeseen yleisesti sen verran, että kuka vetää kustannuksensa niin tappiin, ettei ole enää yhtään rahaa tai luottokortilla katetta paluumatkalle lähtiessä. Aina voi tulla jotain vastoinkäymistä ja ylimääräistä rahan tarvetta.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Helsinki-Vantaan lentokenttä.
On varmasti hienot nuo uudet läpivalaisulaitteet mutta en tiedä kuinka hyviä ne on jos ruuhka-aikana lähes kaikki laukut menee manuaaliseen tarkastukseen. Arvioisin että 75%.
Tunti meni aiemmin viikolla turvatarkastuksesta portille aamulla. Käsimatkatavaroilla.
Mitähän tuo mahtaa olla sitten oikein ruuhkan aikaan, 2h?
Muuten kyllä hieno kenttä kaikkien remonttien jälkeen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joo, noi uudet masiinat ovat vain siirtäneet sen sähläämisen tavaroiden kanssa hihnan toiseen päähän.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Helsinki-Vantaan lentokenttä.
On varmasti hienot nuo uudet läpivalaisulaitteet mutta en tiedä kuinka hyviä ne on jos ruuhka-aikana lähes kaikki laukut menee manuaaliseen tarkastukseen. Arvioisin että 75%.
Tunti meni aiemmin viikolla turvatarkastuksesta portille aamulla. Käsimatkatavaroilla.
Mitähän tuo mahtaa olla sitten oikein ruuhkan aikaan, 2h?
Muuten kyllä hieno kenttä kaikkien remonttien jälkeen.

On kyllä ihan eri kokemus. Varmaan se 25 %, jos sitäkään (toki sekin on varsin paljon) tippunut takahihnalle tämän talven noin kymmenen lentokerran aikaan, kun sitä on siinä katsellut.

Silloin kun uudet koneet tulivat, meni suurempi osa, mutten tunnista tuota yhtään nyt. Viimeksi kuluneella viikolla 2 m/p lentäneenä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On kyllä ihan eri kokemus. Varmaan se 25 % jos sitäkään tippunut takahihnalle tämän talven noin kymmenen lentokerran aikaan, kun sitä on siinä katsellut. Silloin kun uudet koneet tulivat, meni suurempi osa, mutten tunnista tuota yhtään nyt. Viimeksi kuluneella viikolla 2 m/p lentäneenä.
Mä en edes muista, milloin oltaisiin molemmat päästy ilman laukkujen avaamista noista läpi.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Helsinki-Vantaan lentokenttä.
On varmasti hienot nuo uudet läpivalaisulaitteet mutta en tiedä kuinka hyviä ne on jos ruuhka-aikana lähes kaikki laukut menee manuaaliseen tarkastukseen. Arvioisin että 75%.
Tunti meni aiemmin viikolla turvatarkastuksesta portille aamulla. Käsimatkatavaroilla.
Mitähän tuo mahtaa olla sitten oikein ruuhkan aikaan, 2h?
Muuten kyllä hieno kenttä kaikkien remonttien jälkeen.
Itse jäin seulaan myös tuossa vuoden lopulla juuri, kun tuo nestesäädös muuttui. Työntekijä siinä tutkiessaan laukkua kertoi, että valitettavasti on tarkastettava nyt enemmän laukkuja, kun ei voi arvioida onko yli ali sallitun rajan nesteitä per purnukka. Ennen tuota muutosta pääsi todella nopeasti yleensä läpi, mutta tuon jälkeen tuntui muuttuneen juuri Helsinki-Vantaalla.

Nyt taasen tältä viikolta kokemus Hel-Cph. Prioritystä pääsi sukkana läpi kaikki paitsi yksi, joita siinä kerkesin seurata hetken.

Kööpenhaminassa muuten sitten usein on tehty pyyhkäisytesti. Siellä ei ole käytössä yleensä noita koneita, joita on Helsinki-Vantaalla ja sanoisin, että hitaampi se prosessi on aiemmin ainakin ollut.
 
Kööpenhaminassa muuten sitten usein on tehty pyyhkäisytesti.
Mulla käy joku uskomaton tuuri näiden kanssa ja varmaan 50% kerroista keskimäärin joudun tähän. Kerran kävi vielä niin erikoisesti, että jouduin tutkittavaksi ja siinä sitten pyyhittiin sieltä sun täältä. Noh ei ollut mitään, työntekijä lähti johonkin tauolle tjsp ja minä jäin pakkaamaan kamoja. Kun siitä sitten lähdin eteenpäin niin eiköhän sieltä tätä kahvittelijaa paikkaamaan tullut työntekijä ohjaa minut uudestaan siihen testiin. Ei auttanut selittelyt vaan taas tavarat levälleen ja testiä tekemään.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
On kyllä ihan eri kokemus. Varmaan se 25 %, jos sitäkään (toki sekin on varsin paljon) tippunut takahihnalle tämän talven noin kymmenen lentokerran aikaan, kun sitä on siinä katsellut.

Silloin kun uudet koneet tulivat, meni suurempi osa, mutten tunnista tuota yhtään nyt. Viimeksi kuluneella viikolla 2 m/p lentäneenä.
Kaikki kenellä oli nestettä menivät tarkastukseen. Pojalla ja mulla oli niin sinne. Vaimolla ei niin pääsi heti läpi.
Varsinkin hammastahnoja laittoivat siihen koneeseen. Ja tottakai itse jouduin vielä erikoistarkastukseen muutenkin, lääppiminen ja huumeet. Tuntuu että tuokin tulee joka kerta omalle kohdalle.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kaikki kenellä oli nestettä menivät tarkastukseen. Pojalla ja mulla oli niin sinne. Vaimolla ei niin pääsi heti läpi.
Varsinkin hammastahnoja laittoivat siihen koneeseen. Ja tottakai itse jouduin vielä erikoistarkastukseen muutenkin, lääppiminen ja huumeet. Tuntuu että tuokin tulee joka kerta omalle kohdalle.

Tämän talven aikana joka kerralla laukussa hammastahnaa, energiageelejä, joitain roll-on stickejä. Ei ikinä laukkua sinne perähihnalle.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mä jään varmaan lähes kerta kiinni käsidesigeelistä. Ensi kerralla jätän kotiin ja ostan vasta matkalta.
 

Lubeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Anaheim Ducks
Itse jäin viime kerralla kiinni eväsleivistä kun olin laittanut melko tuhdit määrät maustekurkkua ja leivät oli kieltämättä aika kosteat, mitään nesteitä ei mukana ollut. No, eipä siinä kiirettä ollut, mutta olihan se jotenkin absurdi tilanne kun eväsleipäpussia siinä pyöriteltiin.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu, sokea mummo
Mikä idea tuon non-Schengen -> Schengen alueen välisen turvatararkastuksen idea on HeValla? Joku sattunut edellisen lennon aikana rakentamaan pommin?

Eikai tuota vielä jokunen vuosi sitten ollut?
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Mikä idea tuon non-Schengen -> Schengen alueen välisen turvatararkastuksen idea on HeValla? Joku sattunut edellisen lennon aikana rakentamaan pommin?

Eikai tuota vielä jokunen vuosi sitten ollut?

Muistan kyllä kulkeneeni sekä Vantaalla että muuallakin "aina" turvan läpi, kun olen siirtynyt non-Schengen puolelta Schengen puolelle.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Muistan kyllä kulkeneeni sekä Vantaalla että muuallakin "aina" turvan läpi, kun olen siirtynyt non-Schengen puolelta Schengen puolelle.
Hetkinen, ihan oikeasti? Mä en koskaan Vantaalla ja olen tuosta nyt aika monta kertaa mennyt läpi. Ethän nyt sotke passintarkastukseen?
 

12961

Jäsen
Hetkinen, ihan oikeasti? Mä en koskaan Vantaalla ja olen tuosta nyt aika monta kertaa mennyt läpi. Ethän nyt sotke passintarkastukseen?
Edellinen kerta Vantaalla noin vaihtaessa on muutaman vuoden takaa, viime vuonnakin useamman kerran juuri tuossa välissä on ollut turva ainakin Arlandassa, Riikassa ja Frankfurtissa.

Vantaalla edellinen kerta taisi olla Dubaista tullessa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Chicagossa meinannut kolista kunnolla eilen kun kone ollu laskeutumassa kiitoradalle niin sivusta on rullannut pienempi kone...

Linkki tässä faceen.

Vähän liikaa tainnu kolista viime viikkoina kun se kopteri ja lentokone törmäs Washingtonissa,Alaskassa tippu se yks kone ja eikös joku ambulanssilento tullut tonttiin kanssa. Ja oliko se Jenkeissä jossa Deltan kone veti katolleen...

Oi suuri ja mahtava Donald,voitko selvittää miksi noin käy
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Oi suuri ja mahtava Donald,voitko selvittää miksi noin käy
Kyllähän Donald jo haukkui lennonjohtajat, ja tuo video katsomalla tuli kyllä itsellekin mieleen, että joku ryssi nyt ja pahasti. Oliko se lennonjohto vai lentäjä selvinnee tutkimuksessa? Suuri onni oli, että ylösveto onnistui noin loppuvaiheessa. Olisi jälki ollut aika hirveää.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Syyllisiä ovat ainakin Obaman palkkaama keskinkertainen henkilöstö lennonjohtotehtäviin, jotka Trumpin mukaan vaativat ylivoimaista älykkyyttä. Lisäksi Bidenin hallinto jatkoi Obaman jälkeen vammaisten ja psykologisista ongelmista kärsivien palkkaamista samoihin hommiin. Ei myöskään pidä unohtaa woken osuutta.

Nyt varmasti otetaan homma haltuun välittömästi, kunhan ensin on saatu Dogen toimesta poistettua kaikki epäpätevät henkilöt heille epäsopivista tehtävistä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On varmasti hienot nuo uudet läpivalaisulaitteet mutta en tiedä kuinka hyviä ne on jos ruuhka-aikana lähes kaikki laukut menee manuaaliseen tarkastukseen. Arvioisin että 75%.

Tämä oli hämmentävä kokemus. Ei aikaisemmin ole tuollaista ollut. Tosiaan kolme neljästä laukusta meni manuaaliseen tarkastukseen ja siellä loppupäässä hihnaa oli avohärdelli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös