Keskustelua lentomatkailusta

  • 668 442
  • 3 372

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tukholman kautta kesällä Suomeen ja ajattelin käyttää vanhenevat Norskin pisteet pois samalla. Finski Arlandassa 14.15 ja Norski lähtee 16.25. Meneekö liian tiukille ruumalaukun kera?

Edit. Eipä kai mene, bussilla pääsee terminaalista toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Mistä Finnairin lennolle saa lisättyä lippuun käsimatkatavaran? Sekä Finnairin appi ja webbisivut plärätty kirjautuneena ja mitään en löydä.

Oikein mainostavat tuolla nettisivuilla, että lataa appi ja osta lisäpalveluita lennollesi, mutta mistään en tuollaista kohtaa löydä :D

Maailman vanhin halpalentoyhtiö.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mistä Finnairin lennolle saa lisättyä lippuun käsimatkatavaran? Sekä Finnairin appi ja webbisivut plärätty kirjautuneena ja mitään en löydä.

Oikein mainostavat tuolla nettisivuilla, että lataa appi ja osta lisäpalveluita lennollesi, mutta mistään en tuollaista kohtaa löydä :D

Maailman vanhin halpalentoyhtiö.
Onko sulla superlight -lippu? Kokeile ihan verkkosivun kautta.
Edit: jaa verkkosivukin katsottuna jo, no sitten en tiedä.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Onko sulla superlight -lippu? Kokeile ihan verkkosivun kautta.
Edit: jaa verkkosivukin katsottuna jo, no sitten en tiedä.
Juu superlight. Tuolla "varaukseni" välilehdellä pitäisi olla paikka josta käsimatka- tai ruumaan meneviä laukkuja voi lisätä, mutta ei täältä sellaista löydy... uskomatonta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Juu superlight. Tuolla "varaukseni" välilehdellä pitäisi olla paikka josta käsimatka- tai ruumaan meneviä laukkuja voi lisätä, mutta ei täältä sellaista löydy... uskomatonta.
Mulla on Finskin lentoja appsissa jonossa, mutta niissä kaikissa näkyy "osta lisämatkatavaroita". Tosin yksikään varauksista ei ole superlight.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Mulla on Finskin lentoja appsissa jonossa, mutta niissä kaikissa näkyy "osta lisämatkatavaroita". Tosin yksikään varauksista ei ole superlight.
Syy löytyi. Yhden lennoista aikataulu oli muuttunut viidellä minuutilla. Muutos piti käydä "hyväksymässä", jonka jälkeen nuo optiot palautuivat matkaan. Heh..
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lisätään tähän perään vielä, että lisäpalvelujen ostaminen apista/verkosta voi tökkiä myös sen vuoksi, jos mahdollinen jatkolento on toisen lentoyhtiön operoima. Asiaa ei auta, vaikka olisi samaa allianssia finskin kanssa ja koko reitti ostettu Finnairin kautta.
 

MegaForce

Jäsen
Finnairista puheenollen, tuo lisämaksu käsimatkatavaroista on täysin käsittämätön asia ja tekee paljon hallaa yhtiön arvolle ja imagolle. Halpalentoyhtiöiltä ymmärrän tuollaisen rahastuksen ja heikon palvelun, mutta en perinteikkäältä valtioilliselta yhtiöltä.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Finnairista puheenollen, tuo lisämaksu käsimatkatavaroista on täysin käsittämätön asia ja tekee paljon hallaa yhtiön arvolle ja imagolle. Halpalentoyhtiöiltä ymmärrän tuollaisen rahastuksen ja heikon palvelun, mutta en perinteikkäältä valtioilliselta yhtiöltä.

Oon eri mieltä. Matkustan pari kertaa kuukaudessa Helsinki-Tukholma väliä, yleensä Finnairilla. Pari viikkoa sitten jouduin ottamaan SAS:n lennot, jossa ymmärtääkseni kuuluu edelleen kaikille myös ylähyllyyn käsimatkatavarat. Ja vittu mitä sekoilua se boarding oli, kun lähes jokaisella oli perässä vedettävä laukku ja osalla pari muuta nyssäkkää lisänä.

Toki jos on kyse kaikkein persaukisimmista matkustajista joille se 20€ kalliimpi lippu on no-go niin harmittaahan tuo. Mutta tällaisena työmatkustajana arvostan sitä, kun kone pääsee pääosin ajallaan liikkeelle ilman älytöntä taistelua matkatavarahyllyllä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Pari viikkoa sitten jouduin ottamaan SAS:n lennot, jossa ymmärtääkseni kuuluu edelleen kaikille myös ylähyllyyn käsimatkatavarat.
On SAS:llakin niitä light-lippuja, joilla saa vain penkin alle menevän ilmaiseksi. Muuten viestistäsi samaa mieltä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei kyllä SAS tarjonnut kuukausi sitten edes sellaista lippuvaihtoehtoa (Helsinki-Arlanda-Malaga) mihin kuuluisi normaalit käsimatkatavarat. Joko ilman niitä tai ruumalaukun kanssa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Oon eri mieltä. Matkustan pari kertaa kuukaudessa Helsinki-Tukholma väliä, yleensä Finnairilla. Pari viikkoa sitten jouduin ottamaan SAS:n lennot, jossa ymmärtääkseni kuuluu edelleen kaikille myös ylähyllyyn käsimatkatavarat. Ja vittu mitä sekoilua se boarding oli, kun lähes jokaisella oli perässä vedettävä laukku ja osalla pari muuta nyssäkkää lisänä.
Ei tainnut @MegaForce puhua persaukisten matkustajien puolesta, vaan ihan siitä miltä se asiakkaan silmiin näyttää, kun luulet ostavasti lipun yhdelle maailman vanhimmista ja arvostetuimmista lentoyhtiöistä, mutta sitten totuus onkin, että palvelu on mallia Ryanair ja "seisomapaikat".

Siis oikeasti, 100 vuotta vanha lentoyhtiö ja sun lippuun ei kuulu enää edes kahvi. Vähän kuin ostaisit Mersun, mutta konepellin avatessa siellä onkin Ladan osat sisällä.

Katsoin Qantasilta lippuja ja kotimaan lennoillekin näyttäisi 23 kilon edestä kuuluvan matkatavaraa ilman lisämaksua.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tainnut @MegaForce puhua persaukisten matkustajien puolesta, vaan ihan siitä miltä se asiakkaan silmiin näyttää, kun luulet ostavasti lipun yhdelle maailman vanhimmista ja arvostetuimmista lentoyhtiöistä, mutta sitten totuus onkin, että palvelu on mallia Ryanair ja "seisomapaikat".

Siis oikeasti, 100 vuotta vanha lentoyhtiö ja sun lippuun ei kuulu enää edes kahvi. Vähän kuin ostaisit Mersun, mutta konepellin avatessa siellä onkin Ladan osat sisällä.

Katsoin Qantasilta lippuja ja kotimaan lennoillekin näyttäisi 23 kilon edestä kuuluvan matkatavaraa ilman lisämaksua.

Voi olla, että taas päädyn johonkin ikuiseen vääntöön, mutta onhan kuluttajallakin tietty vastuu. Jos ostat superlight nimisen lipun niin luulisi jo nimen kertovan ettei siihen kuulu muuta kuin lento.

Edelleen kuulun siihen toiseen leiriin, joka arvostaa sitä ettei tarvitse katsoa sitä tajutonta käsimatkatavarasekoilua ja tuo oli myös Finnairin oma argumentti muutosta julkistaessa. Tämä tällaisen semiaktiivisen asiakkaan silmin.

Osittain kuitenkin samaa mieltä, että köyhäksi on lennon aikaiset tarjoilut menneet, Euroopan sisäisiltä business lennoilta poistettiin jopa shampanja. Toisaalta se lennolla tarjottu kahvi oli ihan alalaatuista ja erehdyin joskus myös lukemaan lentokonekahvin hygieniasta, joka vei viimeisetkin halut juoda kahvia lennolla.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän tuota käsimatkatavarasekoilua jotkut yhtiöt katsoo sormien läpi. Lufthansan ja Swissin koneiseen mentäessä on trolleja mitattu ja laitatettu ruumaan. Uusipana villityksenä näyttää olevan, että perheen 5 vuotiaatkin vetää omaa trollia koneeseen.
 

MegaForce

Jäsen
Oon eri mieltä. Matkustan pari kertaa kuukaudessa Helsinki-Tukholma väliä, yleensä Finnairilla. Pari viikkoa sitten jouduin ottamaan SAS:n lennot, jossa ymmärtääkseni kuuluu edelleen kaikille myös ylähyllyyn käsimatkatavarat. Ja vittu mitä sekoilua se boarding oli, kun lähes jokaisella oli perässä vedettävä laukku ja osalla pari muuta nyssäkkää lisänä.

Toki jos on kyse kaikkein persaukisimmista matkustajista joille se 20€ kalliimpi lippu on no-go niin harmittaahan tuo. Mutta tällaisena työmatkustajana arvostan sitä, kun kone pääsee pääosin ajallaan liikkeelle ilman älytöntä taistelua matkatavarahyllyllä.
Tässä on kyse samasta, kun Finnair ulkoisti asiakaspalvelunsa tekoälylle, tai siitä että tarjoiluja (edes sitä kahvia) ei ole matkustajille. Palveluja heikennetään ja ylimääräisiä lisämaksuja tuodaan asiakkaille, aivan kuten halpalentoyhtiöissä toimitaan. Lisäksi huonoa palvelua ja typerää, että maksu täytyy suorittaa vaikka samalla PRN-koodin lipulla on lento on toisen yhtiön koneella. Kuten todettua, parin-kolemen kympin maksu ei varmastikaan ole suurimmalle osalle ongelma.

Ruuhkaa boardingin aikaan on lähes aina kyllä muutenkin, ja en ole koskaan ollut lennolla joka olisi vetolaukun takia myöhästynyt.
 
Viimeksi muokattu:

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Oulusta kun lähtee, niin Finski on ainoa vaihtoehto, valitettavasti. Hinnoittelu on kyllä sen mukaista että yksin vetävät reittiä. Tuli ostettua superlight ja se lisäkäsimatka kesän Berliinin reissua varten, mutta aika alhaiseksi on kassien yhteispaino vedetty kun 8kg maksimi, vrt 10-12kg monella muulla yhtiöllä. Monasti kun Ryanairia dissataan, niin niillä on sitten aidosti halvemmat hinnat ja ne lisämaksut on selkeät. Mulla ei ole mitään ongelmaa lentää Ryanilla kun tiedän mikä on pelin henki. Finskillä luulee vielä matkustavansa ns paremmalla yhtiöllä, kunnes huomaa että parempaa on vain hinta ei palvelu. Toivon todella että Norski palaisi Oulu-Helsinki välille, niin loppuisi tuo saatanan kuppaus Finskiltä. Menee hyvä kenttä Oulussa ihan hukkaan kun on niin vähän liikennettä. Rovaniemi on mennyt jo reilusti ohi liikenteessä. Etenkin talvikaudella oli kentällä melkoinen kuhina.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Toivon todella että Norski palaisi Oulu-Helsinki välille, niin loppuisi tuo saatanan kuppaus Finskiltä. Menee hyvä kenttä Oulussa ihan hukkaan kun on niin vähän liikennettä
Tuo Lufthansan Munchen-Oulu reitti oli hyvä avaus ja jatkuukin nyt ympärivuotisena. Eiköhän tuo taas ala tuosta elpymään. Käsittääkseni jotakin muitakin reittejä on kehitteillä lähitulevaisuudessa. Koronasta toipuminen näyttää ottavan (pitkän) aikansa. Liekö sitten parantuneet ja nopeutuneet junayheydet etelään päin verottavat kotimaanlentoja Oulunsalosta? Tiedä sitten.

Tuo Norwegianin poistuminen ihmetyttää kyllä. Taisivat tarjota ennen koronaa jotain 4-5 vuoroa per päivä Oulun kentälle vuosien ajan. Parhaimpana aikana taisi jotain 3-4 yhtiötä lentää HEL-OUL väliä?
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tuo Lufthansan Munchen-Oulu reitti oli hyvä avaus ja jatkuukin nyt ympärivuotisena. Eiköhän tuo taas ala tuosta elpymään. Käsittääkseni jotakin muitakin reittejä on kehitteillä lähitulevaisuudessa. Koronasta toipuminen näyttää ottavan (pitkän) aikansa. Liekö sitten parantuneet ja nopeutuneet junayheydet etelään päin verottavat kotimaanlentoja Oulunsalosta? Tiedä sitten.

Tuo Norwegianin poistuminen ihmetyttää kyllä. Taisivat tarjota ennen koronaa jotain 4-5 vuoroa per päivä Oulun kentälle vuosien ajan. Parhaimpana aikana taisi jotain 3-4 yhtiötä lentää HEL-OUL väliä?
Jep, muistan sen hetken kun , Finski, Norski, Blue one ja Air Baltic lensivät yhtä aikaa. Taisi olla ennen sitä isompaa remonttia, jossa tuli putket yms. Air Baltic suunnitteli Oulusta hubia jne. Noh ensin taisi hävitä Air Baltic kun niiden talous meni kuralle, sen jälkeen SAS löi Blue onen nurin ja sitten lopulta Norski luopui. Tuo Lufthansa on sinänsä ihan kiva juttu, mutta kyllähän se vituttaa asua lentokentän vieressä ja sitten lähes aina ajaa joko Helsinkiin tai Rovaniemelle lähteäkseen reissuun. Rollo nyt on suht lähellä, mutta Helsinkiin pitää käytännössä varata etappi anoppilassa pohjanmaalla.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
kyllähän se vituttaa asua lentokentän vieressä ja sitten lähes aina ajaa joko Helsinkiin tai Rovaniemelle lähteäkseen reissuun
Siis hetkinen, eihän Rovaniemeltä mene muualle kuin Helsinkiin pari hikistä vuoroa per päivä sesongin ulkopuolella?
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Siis hetkinen, eihän Rovaniemeltä mene muualle kuin Helsinkiin pari hikistä vuoroa per päivä sesongin ulkopuolella?
No joo, syksyllä ja keväällä (ns talvikausi) tullut lennettyä Lontooseen tuolta. Norski on avaamassa kai uusia reittejä myös sieltä.

Edit, talvikaudelle oli Norskin lennot Lontooseen ja Mucheniin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös