Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 698 128
  • 3 484

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Onko joku viime aikoina onnistunut korottamaan matkustusluokkaa tai saamaan kiinni asiakaspalvelijan?

Finnairista siis kyse. Ilmeisesti firmalla menee taloudellisesti niin hyvin ettei tällainen kiinnosta...
Juuri korotin. Mut sovelluksessa, ihmiskontaktia ei tarvittu tällä kertaa. Varmaan menee aikalailla niinkuin yllä sanottiin, karjaluokan asiakkaat tuovat vain hiekkaa tuulikaappiin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päinvastoin, potkivat pois niin paljon väkeä että eivät ole koko keväänä vastaamaan kasvaneeseen kysyntään. Toisaalta ongelma on että turisti-terojen kysynnän kasvu ei tuo katetta jolla palkata asiakaspalvelua riittävästi vs. Aasian liikematkustus jota ei ole. Lisäväkeä on palkattu mutta pl. Platina-whatsapp-linja, eipä taida riittävästi kun sama tarina kuuluu aika monesta suunnasta.

Sepä se. Nuo Aasian lennot (minne itsekin olen lähdössä ja Venäjä-sulun vuoksi lentoaika se ylimääräinen 3-6 tuntia) ovat Finskin kannattavampia.

Perinteinen huonon firman ratkaisu - kun menee vähän heikommin niin karsitaan sieltä mikä toisi tarvittavaa kassavirtaa.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Mistä tuon korotusmahdollisuuden löytää kyseisessä sovelluksessa?
Omat matkat- kohta auki. Hiukan kun selaa alas niin tulee kohta ”Saatavilla tälle lennolle”. Oli ylimmäisenä siinä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omat matkat- kohta auki. Hiukan kun selaa alas niin tulee kohta ”Saatavilla tälle lennolle”. Oli ylimmäisenä siinä.

Joo ei ole mulla tuollaista kohtaa. Saatavilla ainoastaan istuinpaikan valinta ja lisämatkatavarat.
En usko että bisnesliput olisi myyty loppuun koska economy-lippujakin on vielä lennolle tarjolla. Tai mistä sitä tietää kun ei saa selville.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo ei ole mulla tuollaista kohtaa. Saatavilla ainoastaan istuinpaikan valinta ja lisämatkatavarat.
En usko että bisnesliput olisi myyty loppuun koska economy-lippujakin on vielä lennolle tarjolla. Tai mistä sitä tietää kun ei saa selville.

Eikö siellä Finskin nettisivuilla ole upgradeille oma sivu josta näkee saatavuuden kyseisen lennon upgradeille?

Edit. Tsekkaa tää Tee matkustusluokan korotus
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö siellä Finskin nettisivuilla ole upgradeille oma sivu josta näkee saatavuuden kyseisen lennon upgradeille?

Edit. Tsekkaa tää Tee matkustusluokan korotus

Tuo sivu on jo tsekattu ja näyttää vähän mitä sattuu. Välillä "ei saatavilla" ja toisinaan jumittaa korotusta tehdessä - läpi en ole päässyt vaikka sen puolenkymmentä kertaa yrittänyt. Aspasta kun yrittää kysyä niin ohjataan siihen Finskin tsättiin "jossa juuri nyt on ruuhkaa - kokeile englanninkielistä asiakaspalvelijaa" -> "kaikki englanninkieliset (sekä ruotsinkieliset) aspat myös varattuja"
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuo sivu on jo tsekattu ja näyttää vähän mitä sattuu. Välillä "ei saatavilla" ja toisinaan jumittaa korotusta tehdessä - läpi en ole päässyt vaikka sen puolenkymmentä kertaa yrittänyt. Aspasta kun yrittää kysyä niin ohjataan siihen Finskin tsättiin "jossa juuri nyt on ruuhkaa - kokeile englanninkielistä asiakaspalvelijaa" -> "kaikki englanninkieliset (sekä ruotsinkieliset) aspat myös varattuja"

Itse joskus viime loka-marraskuussa jonottelin tuonne puhelimitse pari tuntia ja chatissa toisen kerran varmaan 4 tunnin ajan. Työpäivän lomassa meni ihan Ok, mutta ymmärrän vitutuksen.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Joo ei ole mulla tuollaista kohtaa. Saatavilla ainoastaan istuinpaikan valinta ja lisämatkatavarat.
En usko että bisnesliput olisi myyty loppuun koska economy-lippujakin on vielä lennolle tarjolla. Tai mistä sitä tietää kun ei saa selville.
Kuinka pitkä aika sulla on matkan alkuun? Voi olla et tulee myöhemmin tarjolle. Meilläkään ei aluksi ollut.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tuo sivu on jo tsekattu ja näyttää vähän mitä sattuu. Välillä "ei saatavilla" ja toisinaan jumittaa korotusta tehdessä - läpi en ole päässyt vaikka sen puolenkymmentä kertaa yrittänyt. Aspasta kun yrittää kysyä niin ohjataan siihen Finskin tsättiin "jossa juuri nyt on ruuhkaa - kokeile englanninkielistä asiakaspalvelijaa" -> "kaikki englanninkieliset (sekä ruotsinkieliset) aspat myös varattuja"

Varmasti toistakymmentä lentoa upgradennut muutaman viime vuoden aikana tuolta, eikä mitään ongelmaa koskaan. Toki aika lähellä lentoa niitä paikkoja on varmimmin.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Viikko sitten perjantaina lensin British Airwaysilla Lontoosta Sao Pauloon.
Ylläri oli melkoinen kun lauantai aamuna Sao Paulossa ilmoitettiin, että yhtä ainutta matkalaukkua ei tullut mukaan koneeseen Lontoosta. En tiedä tuliko väärät matkalaukut mukaan Sao Paulon koneeseen vai mitä siellä Lontoossa tapahtui.
Eipä ole koskaan ennen sattunut tuollaista, että koko koneen kaikki laukut jäävät koneesta ja olen matkustanut vuodesta 1991 lähtien työmatkoja ympäri maapalloa aika hirveän paljon.

No minulla oli jatkolento Sao Paulosta Porto Alegreen, niin laukku oli hotellilla vasta tiistai aamuna.
Saas nähdä saako British Airwaysilta mitään kompensaatiota siitä, kun piti ostaa vähän sukkia, kalsareita T-paitoja sekä henkilökohtaisia hygieniatarvikkeita.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ensimmäistä kertaa Check In tehtynä Finnairin appilla. Tarkoittaako liitteenä oleva ikoni prio-turvaa, tietääkö kukaan? Järjen mukaan muut prioa ei olisi, kun check in on tehty.

Vanha ei löytänyt mistään selitystä ikoneille.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220616-193533.jpg
    Screenshot_20220616-193533.jpg
    19,9 KB · kertaa luettu: 161

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensimmäistä kertaa Check In tehtynä Finnairin appilla. Tarkoittaako liitteenä oleva ikoni prio-turvaa, tietääkö kukaan? Järjen mukaan muut prioa ei olisi, kun check in on tehty.

Vanha ei löytänyt mistään selitystä ikoneille.

Voi olla priority turva ja priority boarding, eli ensimmäisten joukossa koneeseen, niin ei tarvitse rahvaan seassa jonottaa.

Onko sulla joku tasokortti tai parempi matkustusluokka?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lenneltiin tuossa viime viikolla Air Balticilla Legolandiin ja takaisin, eikä kyllä tulla enää tuon yrityksen koneilla lentelemään.

Alun perin katsottiin että kivat vaihtoajat saadaan Riikan kautta Billundiin ja takaisin, eikä oo paha hinta, mennääns noilla nyt sitten. Sitten tuli varmistus että nyt on teillä nää lentoajat mitä halusitte, ja sen jälkeen sitten varailtiin Legolandista majoitukset ja systeemit. Jokunen viikko tästä, niin tuli ilmoitus että ei näitä teidän varaamia lentoja lennetäkään, tässä on vaihtoehdot mistä voitte valita jotkut muut lentoajat näille varaamillenne päiville - ja niissä oli sitten ihan kusiset vaihtoajat, menomatkalla ihan vitun lyhyt vaihtoaika, ja paluumatkalla piti joko ottaa Riikasta Helsinkiin yölento, tai seuraavan arkipäivän aamulento. Majoituksia ei voinut enää muutella tai vaihtaa, joten lentojen siirtely ihan muuhun ajankohtaan tai peruminen ei ollut enää vaihtoehto. Vitutti, että näin ilmoitusluonteisesti kerrottiin että heipä hei, haistakaa vittu, ei me lennetä näitä lentoja jotka teille myytiin. Mutta koska oltiin jo satimessa, ei ollut muuta vaihtoehtoa ku ottaa joku kusisempi vaihtoaikalentoyhdistelmä, ja otettiin sitten paluulle se yölento. Aateltiin että päästään samalla piipahtamaan Riikassakin sitten ihan ajan kanssa, okei ollaan himassa joskus yhdeltä yöllä, se on aika hoosee 5-vuotiaan pojan kanssa mutta kerrankos sitä nyt.

Tuon jälkeenkin sitten tuli vielä viestejä, että ei noi teidän valitut lennot vieläkään ole niitä mitkä lennetään, taas vaihtui menolennon ja paluulennon ajat. Koko ajan sai pelätä että koska tulee taas ilmoitusluontoinen sähköposti että nytpä saatte valita lähdettekö kaksi päivää alkuperäistä aikaisemmin matkallenne, vai viikko myöhemmin.

Matkan lähestyttyä ei enää sentään lentoaikoja vaihdeltu, mutta kun reissu sitten alkoi, joka ikinen vitun lento oli myöhässä. Helsingistä lähtiessä kone tuli alun alkaen tunnin myöhässä edelliseltä reissultaan. Vaihtoaikaa piti olla joku 30 minuuttia Riikassa, mutta Air Balticin reipas väki lentokentällä kertoi, että ehditte kyllä varmaankin sille jatkolennollenne, koska sekin on myöhässä. Sitten kun päästiin koneeseen, lentäjät lähtikin sieltä pois ja sanoivat että törmättiin lintuun tossa kun laskeuduttiin, se pitää nyt tarkistaa että menikö jotain rikki - en tiedä miksi ne keksi tuon vasta siinä vaiheessa tarkistaa kun meitä rahvasta jo johdatettiin koneen sisälle. Sitten venattiin joku 45 minuuttia lisää, ei ollut pelikaani lentänyt turbiiniin joten lento lähti. Riikassa oli vastassa lentokenttäihmiset, jotka huusivat että juoskaa vitun äpärät, juoskaa, koska se Billundiin lähtevä lento odotteli kaikkia Helsingistä tulleita - se oli meille toki ihan kiva, mutta siellä Billundiin menevässä koneessa oli sen verran naama mutrussa olevia ihmisiä että en halua tietää kauanko ne olivat meitä joutuneet venaamaan.

Paluumatkalla oli sitten taas ensimmäinen lento Billundista Riikaan tunnin myöhässä, ja totta perkeleessä sekin kone mukamas törmäsi laskeutuessaan lintuun, ja taas odotettiin tarkastusta jokunen aika lisää. En tiedä onko tuo vaan joku hieno konsti lentäjiltä saada pieni tauko hektisiin aikatauluihinsa, sanoo että lintu osu joo tonne siipeen, niin saa hetken hengittää samalla kun joku kentän orja käy vähän kattelemassa siipeä ja etsimässä että mihin vittuun tähän nyt on muka joku peipponen osunut. Vaihtoaikaa Riikassa oli toki niin helvetisti, että ei paljoa haitannut vaikka pari tuntia alkuperäistä aikataulua myöhässä sinne päästiinkin. Käytiin sateisessa Riikassa pyörähtämässä, ja sitten tultiin odottelemaan 23:20 lähtevää lentoamme - joka toki oli myöhässä tunnin verran, ja sen jälkeen venattiin vielä jotain perkeleen Milanon konetta että sieltä pääsi kaikki jatkolentäjät koneeseen - ihan varmana oli taas joku törmännyt lintuunkin jossain. Lopulta lento Helsinkiin lähti joskus 1:30, viisivuotias oli simahtanut tuntia aikaisemmin äitinsä syliin, koneessa se välillä heräsi, välillä taas kuupahti. Oltiin lopulta joskus aamuneljän aikaan nukkumassa himassa, seuraavan päivän päiväkotipäivä piti perua koska muksu oli niin tokkurassa että olisi ollut ihan kidutusta herättää se muutaman tunnin päästä päiväkotiin.

Air Baltic - Air Delayed tai Air Bird Crashers olisi parempi nimi. Luulin, että Air Baltickin ois tämmönen halpalentoroskafirma, ja että sen touhu perustuisi siihen että niillä annetuilla lentoajoilla saatana lähdetään aina, oli tilanne mikä hyvänsä - Ryanairit ja jotkut muut tämmöset rupulentofirmat kai minun käsittääkseni perustaa toimintansa tämmöseen. Mutta Air Balticilla on kai sitten eri toimintaperiaate, kai tossa joku tolkku on että ensin vaihdetaan varattuja lentoaikoja miljoona kertaa, ja sen jälkeenkin lennot ovat aina myöhässä, jatkolentelijöitä venataan silti muiden matkustajien mielenterveyden kustannuksella, ja selitetään kaikkea tätä aina lintutörmäyksillä. Ihan helvetin vittumaista se kuitenkin on näin matkustajan näkövinkkelistä.

Ens kerralla ei lennetä Air Balticilla. Eikä lennä kukaan meidän suvustakaan eikä työpaikaltakaan, naapureista saa ne mulkuimmat lentää mutta mukaville varoitetaan, ja sitten nekään ei lennä Air Balticilla ikinä, siitäs saatte sitten saatana, konkurssi odottaa! Vitun lintuihin törmäilijät!
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kellään kokemusta Air Francen loungesta CDG:n F-terminaalissa? Myöskin Air Francen Euroopan lentojen bisnes-luokasta? Paluumatkan Finnair Pariisista peruuntui, ja meidät siirrettiin Air Francen lennolle, onneksi bisnes-liput säilyi.. Aiempaa kokemusta vain Finnair/OW systeemeistä, mutta kaipa noilla ranskalaistenkin systeemeillä selviää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kellään kokemusta Air Francen loungesta CDG:n F-terminaalissa? Myöskin Air Francen Euroopan lentojen bisnes-luokasta? Paluumatkan Finnair Pariisista peruuntui, ja meidät siirrettiin Air Francen lennolle, onneksi bisnes-liput säilyi.. Aiempaa kokemusta vain Finnair/OW systeemeistä, mutta kaipa noilla ranskalaistenkin systeemeillä selviää.
Tuo lounge on erittäin miellyttävä.
Muuten toki tuo (oletan) CDG-HEL -lento on samaa tasoa kun muutenkin Euroopan sisäinen Business.
Ehkä parempaa safkaa ja riippuen millä lennetään miten on ekstratilaa. AF lentää tänne A220 ja A319.
 

hege

Jäsen
Voi itku, että taas on lohduttomat jonot Arlandassa jälleen, joku 60 metriä taisi olla kyltille missä luki jonotusajaksi 60 min. Melkein jos aamulla tulisi tänne niin kannattaisi alkaa samantien jonottamaan turvatarkastukseen jotta pois pääsy onnistuisi haluttuun aikaan. Yleisemminkin alkanut taas duunimatkailu vituttamaan.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oikein oletettu, tänään illalla CDG-HEL, ilmeisesti A220, ei liene voi olla kauheasti liikaa tilaa. No, meikäläinen 175/80 lyhyillä jaloilla menee mihin vaan, kollegalla voi olla sitten hankalampaa.

Kiitos @vetti , ja ruuan suhteen, no, parit viimeiset kerrat Finskillä ollut se kana-annos, ja se on melkein huonoin mahollinen. Ne Finskin lihapullat on ihan ok, mutta paras lentokonesafka keskimäärin on ollut Turkkilaisella, ihan karjaluokassa. Toki Qatar jne kokematta. No, nyt saan Air Francenkin vertailuun
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
@FASlapsi ja muutkin, halvalla tosiaan harvoin saa hyvää ja jos täsmällisyys & toimivuus on tärkeää (tai joku muu maksaa lennot...) niin kannattaa oman mielenterveyden takia suosia niitä vähän arvokkaampia vaihtoehtoja. Varsinkin lasten kanssa varmasti ennemmin heittää lentoyhtiötä tonnilla, kun tappelee jonkun haistapaskavaihdon kanssa.

Omalla kohdalla AirBaltic on toiminut aina hienosti, mutta se oli aikaa ennen koronaa ja useimmiten sooloilin ympäri Eurooppaa. Nyt post-covid on vähän tuntunut siltä, että kaikilla lentoyhtiöillä ja -kentillä on hommat hakusessa ja toisinaan sitten ihan vituillaan. Viimeksi Brysselissäkin Luftwaffella lähtöportti vaihtui kolmasti - luonnollisesti eripuolille kenttää - ja konettakin jouduttiin vielä vaihtamaan, myöhässä pari tuntia. Samoin vaimon lento eilen Puolaan oli pari tuntia myöhässä jne.

Suhteessa siihen, miten paljon tuli lenneltyä halpiksilla ennen koronaa varsin vähillä ongelmilla, niin nyt viimeisen vuoden aikana about kymmenestä lennosta ehkä kaksi on sujunut sukkana ja kaikissa muissa on ollut joko kentällä tai itse lennossa jotain viturallaan. Onneksi ei tartte lennellä ellei ole ihan pakko.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Kesällä tulee mentyä Barcelonaan. Onko kukaan lukenut/kokenut kenttää lähiaikoina? Onko siellä ollut vastaavia ongelmia kun muutamassa muussa isossa?
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiitän @vetti jo tässä vaiheessa, 2F lounge on oikein hyvä. Parempi kuin Finskin Vantaan Schengen-lounge, about tasoihin kansainvälisen puolen loungen kanssa. Platinum Wings vielä korkkaamatta, kun oli kiinni korona-ajan, luultavasti senkin näkee loppuvuodesta.

CDG:n osalta en osaa sanoa turvatarkastusjonoista, priorityssä ei ollut ketään kun mentiin läpi.

Helsingissäkin tuli huomattua normipuolella isoja jonoja 2 viikkoa sitten, eli lienee viisautta mennä ajoissa, jollei ole oikeutta priorityyn. Mikään ei ole enemmän perseestä kuin olla kiireessä ja tajuta karmea jono edessä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi itku, että taas on lohduttomat jonot Arlandassa jälleen, joku 60 metriä taisi olla kyltille missä luki jonotusajaksi 60 min. Melkein jos aamulla tulisi tänne niin kannattaisi alkaa samantien jonottamaan turvatarkastukseen jotta pois pääsy onnistuisi haluttuun aikaan. Yleisemminkin alkanut taas duunimatkailu vituttamaan.

Muutama ex-kollega Facebookin perusteella myöhästynyt lennolta vaikka ovat menneet sinne 3,5 tuntia ennen lähtöä.

Jotenkin ei enää yhtään harmita ettei tarvitse enää viikoittain suhata päiväreissulle Tukholmaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös