Laitetaas tännekin tämä eilen todettu mysteeri, kun olipahan taas hämmästyttävä kokemus Finneörin kanssa (kokemus tosin on vielä kesken).
Käytin pisteitä Euroopan sisällä upgradeen, kun on hiihtoreissu ja tavaraa on valtavasti mukana. Sitten kun tuossa tein checkiniä tarjosi järjestelmä muun muassa ostettavaksi loungepaikkaa, ja mietin että mitäs hemmettiä, lipussahan sen jo pitäisi olla.
Katsoin sitten checkinin jälkeen, että boardarissa lukeekin ”business light”, joka on tämä uusi viritelmä, joka ei sisällä priority turvaa, ei mitään ruumatavaraa eikä esimerkiksi loungea. Kuitenkin siinä samassa lukee myös ”Welcome to lounge”… lounge tässä nyt siis sivuseikka, mutta aika eri asia on, saako tavaraa olla 0 vai 60 kg.
Kun ei tässä nyt mitään goldin vertaa lentelyä ole viimeisenä parina vuonna ollut (eli ei järjellistä puhelinpalvelua), kävin sitten illankähmässä kysymässä kentältä ohiajaessa, että miten tämä nyt menee kun upgradessa ei sitä bisneslipun sisäistä luokkaa edes valita, eikä kukaan käytä upgradea johonkin lightiin. Maapalveluihminen katsoo samalta nettisivuilta, että ”joo, tää light ei sisällä tavaroita eikä priorityä”. Sitten kun kysyin, että mitenkäs kun tässä lukee nämä welcomet ja priorityt katsoi itse matkustajatiedon, ja siellä ruumatavarat olivat ”2 pcs”. Eli upgrade toimii kuin ennenkin, tämä olla vain matkalippu jossa väärin… tägit matkaan ja tavarat sitten huomenna koneeseen, kaikki kunnossa.
Miten millään firmalla voi olla noin onneton tietojärjestelmä, jota edes työntekijä tai kumppaniyrityksen työntekijä ei voi osata käyttää, kun tieto on totaalisen ristiriidassa? Vain lentoyhtiöissä mahdollista?