Eli en ollut itse muuttamassa mitään, mutta kun lentoaikataulut muuttui niin olisin ollut itse vastuussa niiden lentojen ja lentodokumenttien muuttamisesta.
Joo, siis kaikkiaan taloudellisesti ihan mitätön juttu, mutta kuten sanoit niin kaikenlaisiin kusetusfirmoihin sitä päätyykin. En yhtään muista miten päädyin flightfinderin asiakkaaksi mutta luultavasti jonkun momondon tms. kautta.
Eihän se noin voi oikeasti mennä, mutta kenties siellä jossain pikkupräntissä asiasta kerrotaan ja siksi toiminta voi jatkua. Muistelinkin käyttäneeni tuota joskus ja kotisivut nähtyäni olin varma ja meilistä löytyikin vanha varausvahvistus.
Kaikki meni oikein hyvin ja eihän sillä lentokentällä ole enää mitään merkitystä minkä salaisen agentin kautta lippu on hankittu. Sehän noissa juuri on, jos ongelmia tulee, niin sitten niitä oletettavasti tulee roppakaupalla.
Niin no, piti se tarkistaa ja se lukeekin isolla:
"Lentoyhtiöt laativat yleensä alustavan aikataulun puolen vuoden välein. Joitakin aikoja saatetaan myöhemmin muuttaa tai joitakin lentoja perua. Jos aikataulumuutos vaikuttaa matkasi toteutumiseen, matkatoimisto tai lentoyhtiö voi siirtää sinut toiselle tai toisille lennoille. Tämä palvelu sisältyy matkatoimistopalveluumme, jonka voit ostaa lippuja varatessasi. Jos et ole valinnut matkatoimistopalvelua, otamme silti yhteyden sinuun ja ilmoitamme muutoksesta sekä kehotamme kääntymään lentoyhtiön puoleen tai ostamaan matkatoimistopalvelumme."
--
Oletettavasti olisit siis saanut muutettua lennot ilmaiseksi suoraan lentoyhtiöstä. Jos tuo on noin selkeä homma, niin eiköhän isommatkin välittäjät tee samalla lailla. Aika useinkin tulee jotain pieniä muutoksia lähtöajoissa mitkä eivät aiheuta toimenpiteitä, mutta tuollaisesta ei ole kokemusta.