Naisena koen, että tekstissä oli hyviä huomioita.
Toisaalta taas esim. tämäntyyppinen ajattelu häiritsee.
”Kun olin lapsi, uskoin, ettei sukupuolellani ole merkitystä. Minua kiinnostivat metsät enemmän kuin vaatteet, leikin sekä Barbieilla että pikkuautoilla ja katsoin pojille suunnattuja piirrettyjä, kunnes löysin Tähtien sodan ja sci-fin. Samoihin aikoihin kiinnostuin myös jääkiekosta.
Vähän vanhempana uskoin pitkään, ettei sukupuolellani ole merkitystä, kunhan en itse tee siitä numeroa. Halusin menestyä elämässäni älyllisillä kyvyilläni ja henkilökohtaisilla saavutuksillani ja pyrin toisinaan jopa ottamaan etäisyyttä toisiin naisiin, jotta minua ei nähtäisi heidän kaltaisenaan.”
Jos haluaa arvostusta naisena pitää myös itse arvostaa muitakin kuin itsensä kaltaisia naisia. Iän myötä on pakko ollut oppia tuo asia. Sinne jäähallillekin mahtuu hyvin erilaisia tyttöjä ja naisia ihan yhtä lailla kuin poikia ja miehiäkin.
Kannattajana olen itse aina kokenut jääkiekkokatsomon hyvinkin tasa-arvoisena paikkana. Me vastaan te- ajattelu on lähinnä kotijoukkueen ja vierasjoukkueen kannattajien kesken ja se kuuluu penkkiurheiluun.