Keskustelua huumorista

• 15 765
  • 109

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei tämä ole mitään keskustelua. Tämä on kaksintaistelu kahden ratakiskon välillä. Fiksumpi taipuu yleensä, tuskin tässä tapauksessa.
Taivun siinä vaiheessa, kun sille on perusteet. Niitä ei ole vielä Foxin puolelta esitetty, joten mun puolesta vääntö saa jatkua.

Jos otsikkona on "Keskustelua huumorista", se johdattaa minut ajatukseen hauskoista asioista. Tästä ketjusta ei löydä edes tahatonta huumoria. Itse asiassa tämä on vähiten huumoria sivuava ketju koko Jatkoajan historiassa.
Pystytkö todistamaan jälkimmäisen jotenkin? Et. No joo, mutta eihän se taas ole ketjun vika, jos joku tulkitsee otsikon omien mieltymystensä mukaan. Saako Naisasioissa keskustella parisuhdeongelmista vai vain panemisesta?

Parasta olisi, jos ketjun otsikko vaihdettaisiin jotain "Missä menee mauttomuuden raja huumorissa?". Vielä parempi olisi, jos tällaiset päähänlyöntikisat käytäisiin yksityisesti.
Otsikon vaihto on ihan ok, jos se jollain tapaa asiaa valaisee enemmän. Ihan vapaasti, jos joku mode niin kokee. En tosin ymmärrä edelleenkään, miksi huumorista keskustelemisesta pitäisi tehdä jotenkin hauskaa. Ehkä siirsin väärään paikkaan vääntömme Foxin kanssa, mutta se ei taas vie pohjaa aiemmalta ja jäljemmältä keskustelulta.

Jos jokin asia aloitetaan julkisesti, käyn sen loppuun julkisesti, ellei nyt aivan henkilökohtaisista asioista ole kyse. Tässä tapauksessa en näe mitään syytä, miksi tämä pitäisi käsitellä yksityisviesteillä, kun mukana on ollut muutama muukin nimimerkki.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos älyni ylistämisestä. Kyllä siellä vaan vastinkappale oli kovasti kumoamassa "sinun" "huumoriasi". Huumori on pallo, ei sitä voi kumota. Pallon kumoamisen yrittäminen on idiotismia.
Ole hyvä.

Kuka määrittelee huumorin palloksi? Miksi huumori pitäisi kumota ja kuka sitä nyt sitten on yrittänyt?

Ja sitten se maku... Nyt aletaan oikeasti liikkua rolfcopter-tasolla ja tiputtaa lolpommeja!
Rolfit voit jättää omaksi kivaksesi, en tajua niistä mitään. Ei nyt puhuta mausta siinä mielessä, että mistä huumorityyleistä kukin pitää tai ei pidä, vaan kyse oli lähtökohtaisesti siitä, onko sopivaa nauraa julkisella foorumilla kuolemille. Kai se sentään sopii tähän ketjuun tai ylipäätään keskustelun aiheeksi?

PYSÄYTTÄKÄÄ PAINOKONEET!!! Joku ei tykännyt samoista asioista kuin joku aivan toinen henkilö!!!
Eli et loppujen lopuksi tajunnut.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä on mielestäni yksi hauskimmista sketseistä, mutta se todennäköisesti saa aika ristiriitaisen vastaanoton nykypäivän yhteiskunnassa.
Kieltämättä. Mulla kyllä blokkaantuu tämän tyyliset aihepiirit automaattisesti, mutta mielestäni tuo ei kyllä toiminut rakenteeltaankaan. Tai sitten aika on tehnyt tehtävänsä ja huipennus vain paistoi lävitse.

Sitten voidaan tietysti miettiä sitäkin, onko se ollenkaan huono asia, ettei tuollainen menisi enää niin helposti lävitse. Jos ongelman vakavuus ja ehkä yleisyyskin on tajuttu, tajutaan laajemmin myös se, että pedofilia ei ole loppujen lopuksi ole mikään pikkukiva ja huoleton kikattelun aihe, vaikka sitä ei olisi lähipiirissä tiedossakaan. Onko tämä nyt sitä empatiaa, ehkä jossain määrin. Nyt tietysti joku sanoo, että tuossakin naurettiin vain namusedän stereotypialle, mutta ei se ilmiö sieltä silti mihinkään häviä. Minusta on vain hyvä asia, jos yleinen mielipide on kääntymässä tiukkapipoisempaan suuntaan tällaisissa asioissa. Aina se ei ehkä palvelu munkaan huumoriani, mutta uhraudun näyttävästi yhteisen hyvän vuoksi.
---

Ihmebantulla on ollut viime vuosien parhaat matskut Suomi-huumorin saralla. Kuvastaa jonkin verran omaa huumorintajuani, koska eniten pidän huumorista, mille ei välttämättä tule kippurassa naurettuakaan. Esim. tämä pätkä Jeesuksesta on mielestäni aika taidokasta huumoria, eikä se ainakaan mun tunteitani loukkaa, vaikka aika rohkeaa onkin.

Tykkään kovasti myös laadukkaista parodioista, joista tämä on hyvä esimerkki, vaikka hiukan alatyyliseksi valuukin.

Pahoittelen viestin sekavuutta, mulla on unihumala.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ei vittu tämä ketju on kaikkien väittelyiden äiti, isä ja pikkuserkku. Vieläkö pitää väitellä tästäkin asiasta. Normipäivä, Lentäjä, Krapula, Teiden ritarit, panomies... Ei ammattilaisia, johon en myös laske Korpelaa ja kumppaneita. Apuva... Ei ammattilaisille.

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä koko ketjuhan on tehnyt itsestään kerrassaan mainion huumorin lähteen. Tolkuton absurdius kertaantuu näissä iloisissa veikkosten väittelyissä, isi vs. poika. Kumpi on oikeassa? Ei kumpikaan. Ja kaikki. Luulin sen olevan huumorin tärkeimpiä pointteja, ei ole yhtä oikeaa huumoria, ei yhtä oikeaa hyvää makua.

Sampiolle on kova pala, kun jotkut nauravat semmoiselle josta hän ei tykkää. Ja siitä pitäisi muka keskustella, ei minuakaan tuo juhannustripla nyt ihmeemmin jaksanut huvittaa mutta jos ihminen ei tykkää jostain, niin miksi vitussa pitää edes mennä lukemaan sellaista? En minäkään lue Tukiais-ketjua.

Hyvän maun raja on veteen piirretty viiva, sampio ei sitä määrittele, enkä minä, se rakentuu tilanteen mukaan.

Ja nyt huitaisin itsenikin tähän mukaan. Toivottavasti tämä ketju vielä päätyy johonkin saatanan Riemurasiaan tai mitä niitä on. Jätä kuule sampio vastaamati, vittuakaan kiinnosta vastauksesi vaikka varmaan hauskaa olisikin.

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vieläkö pitää väitellä tästäkin asiasta.
Ei oikeastaan, olen yrittänyt ohjata menoa keskustelevampaan suuntaan. Muuta en viestistäsi tajunnut, mikä tuo ammattilaisuusviittaus meinasi?

Sampiolle on kova pala, kun jotkut nauravat semmoiselle josta hän ei tykkää.
No eipä oikeastaan ole. Tämä mylly lähti pyörimään, kun kyseenalaistin supertriplassa esiintyneen tavan vetää vitsailuun mukaan kuolemia, joiden taustoista ei tiedetty juuri mitään. Se nyt vain on tyhmää julkisella foorumilla. En minä sitä pysty suitsimaan kokonaan, mutta aion kyllä jatkossakin puuttua älyttömyyksiin. Myönnän kyllä, että oli virhe lähteä Foxin trollaukseen mukaan ja siirtää vääntöä tänne. Toisaalta tämä on poikinut pari ihan fiksuakin viestiä tähän ketjuun.

Hyvän maun raja on veteen piirretty viiva, sampio ei sitä määrittele, enkä minä, se rakentuu tilanteen mukaan.
Olen täsmälleen samaa mieltä. Tartuinkin nimenomaan tuohon jälkimmäiseen pointtiin.

Jätä kuule sampio vastaamati, vittuakaan kiinnosta vastauksesi vaikka varmaan hauskaa olisikin.
Kovasti kiinnosti silti tulla avautumaan tänne.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen itse asiassa lukenut tätä ketjua.
Ok. En muistanut tuota tapausta ollenkaan. En aivan ymmärtänyt, mitä sillä haettiin alunperin, enkä halua toisen puolesta muutenkaan vastata, joten jätetään kellumaan.

Jatkoajan huumori kiteytettynä:

Eli tällaista räiskyvää, välillä ylilyövää verbaaliakrobatiaa.
Niin, tuskin noita on kirjoitettukaan siinä toivossa, että joku lähettäisi ne kikatellen Letkautus-ketjuun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy