Keskusta

  • 629 888
  • 5 171
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pelkään ainoastaan ympäristön suhtautumista asiaan. Kasvatuksellisesti en usko eroa olevan, vaikka kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä kasvattaa lasta verrattuna "normaaliin"
Lapset ovat vaan niin raakoja toisilleen, joten paljastuttua, että lapsella on vaan kaksi isää tai äitiä kiusaaminen alkaa välittömästi, eikä lopu ennenkuin kiusaajat(iso osa) kasvavat yli asiasta. Jotkut eivät vaan pääse yli ikinä. Tuskaa tuottaa varmasti kiusatulle lapselle paljon, mutta jos aikuiseksi asti jaksaa tervepäisenä niin sen jälkeen helpottaa.
Mielestäni myös nykyään sallitaan antaa lapselle mitä eriskummalisimpia nimiä, joiden kanssa ongelmat ovat samat, tosin ehkä lievemmät.

ps. Yksinhuoltajillekaan en antaisi adoptio-oikeutta.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Argumentointisi implikoi, että pidät heteropareja parempina vanhempina. Vetoat asiassa biologiaan, muttet kiihtymykseltäsi pysty ilmeisesti perustelemaan, miksi biologian (tässä tapauksessa lapsien teon) pitäisi määritellä sitä, minkälaisissa perheissä adoptiolapset kasvavat.

Odotan sinulta myös perusteluja sille, miksi yksinhuoltajilla on mahdollisuus hakea adoptiota.

Haluaisin nyt kuitenkin vihdoinkin palata aiheeseen, ja toteankin, että omalla kohdallani kenties suurin ongelma kepussa on tämä ikiaikainen myytti, että koko Suomi olisi pidettävä asuttuna.Miksi? Nimimerkki Tarinankertoja otti jo asian esille, mutta luultavasti viesti hukkui kaiken tämän muun alle.

Eli et edelleenkään ymmärtänyt lukemaasi? Toisekseeen minä olen yksinhuoltajienkin kohdalla sitä mieltä, että ulkopuoliselle adoptiolapselle pitää löytyä isä ja äiti. Olen jo muutamaan kertaan todistanut mielipiteesi vääräksi/ omia ennakkoluulojasi mukailevaksi, ja oikean vastauksen olet voinut lukea jo aikaisemmista vastauksistani, joten enpä enää viitsi tähän pelleilyysi lähteä.

Itse en ole 44:ään ikävuoteen vielä kertaakaan äänestänyt, mutta huolestuttaa, että kaltaisellasi ajatuksenjuoksulla varustettuja ihmisiä Suomessa päästetään äänestämään. No, ilmankos ollaan tässä tilanteessa missä ollaan, ja KEPUkin olisi potentiallinen vaihtoehta.

Suomen asuttamisestakin olen eri mieltä, mutta sinun vääriin mielipiteisiin olen jo tottunut.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Olenko nyt väärässä, jos väitän, että teidän pääargumenttinne on nyt se, että heteroparit ovat parempia vanhempia kuin homoparit, koska ainoastaan heteroparit kykenevät lisääntymään? Vielä kun kertoisitte, että miksi sitten yksinhuoltajat voivat adoptoida.

En tiedä mihin ryhmään minut niputat, koska olen liikkuva äänestäjä. Enkä oikeastaan edes argumentoi vaan kyseenalaistan. Pääpointtini ei liity juurikaan siihen onko joku kasvatusmuoto parempi kuin joku toinen. Sanoisin niiden erojen olevan marginaalisia. Toki rakastava ja kannustava ympäristö on keskimäärin edullisinta, mutta joskus kovakaan kasvatus ei lasta pilaa. Kysymys on siitä että kaikilla lapsilla on isä ja äiti ja toisaalta tämä pitäisi olla myös jokaisen oikeus. Missä määrin tuota oikeutta pitää puolustaa? Eli puhun subjektiivisesta oikeudesta, en niinkään siitä mitkä olosuhteet, pariskuntien kokoonpanot tai kasvatusmuodot olisivat parempia, jos mitkään.

Olet kyllä oikeilla jäjillä pohtiessasi onko lasten oikeuksien kannalta oikein sallia yksinhuoltajan adoptiota. Mielestäni tämäkin on kyseenalaista. Adoptiolasten asettamista eri asemaan kuin muita lapsia pitäisi välttää mahdollisimman pitkään. Minusta monet ovat hirvittävän helposti valmiita vain toteamaan, että eihän sillä nyt ole väliä kuka lapsen kasvattaa, koska eri tavoilla ei ole suurta eroa lopputuloksen suhteen. Minä en haluaisi riistää keneltäkään äitiä tai isää - enkä varsinkaan sellaiselta, jolla ei äitiä ja isää enään ole (tai vanhemmat eivät ole vanhemmuuteen kykeneviä). Enkä näe, että yhteiskuntakaan voi tätä hyvin kevyesti olankohautuksella ohittaa. Kyllä tuota oikeutta isään ja äitiin on pohdittava syvemmin kuin pintapuolisesti toteamalla homoparien kykenevän hyvään vanhemmuuteen - kyse ei ole aikuisista vaan lasten oikeuksista. Erityisesti vielä siitä, että toinen ryhmä lapsia (adoptiolapset) asetetaan toiseen asemaan kuin muut lapset. Sanoisin, että jos tilannetta ei saada muuten ratkaistua, niin vedetään linja ennemmin lasten etujen mukaan kuin aikuisten.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voisiko tätä homorummutusta jatkaa jossain asiaan liittyvässä ketjussa?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli et edelleenkään ymmärtänyt lukemaasi? Toisekseeen minä olen yksinhuoltajienkin kohdalla sitä mieltä, että ulkopuoliselle adoptiolapselle pitää löytyä isä ja äiti. Olen jo muutamaan kertaan todistanut mielipiteesi vääräksi/ omia ennakkoluulojasi mukailevaksi, ja oikean vastauksen olet voinut lukea jo aikaisemmista vastauksistani, joten enpä enää viitsi tähän pelleilyysi lähteä.

Itse en ole 44:ään ikävuoteen vielä kertaakaan äänestänyt, mutta huolestuttaa, että kaltaisellasi ajatuksenjuoksulla varustettuja ihmisiä Suomessa päästetään äänestämään. No, ilmankos ollaan tässä tilanteessa missä ollaan, ja KEPUkin olisi potentiallinen vaihtoehta.

Suomen asuttamisestakin olen eri mieltä, mutta sinun vääriin mielipiteisiin olen jo tottunut.
Eli evääsi on syöty, koska ryhdyt menemään henkilökohtaisuuksiin ja kyseenalaistat luetunymmärtämiskykyni. Kanssasi on näin ollen aika turha käydä rakentavaa keskustelua.

Kerrotko vielä, minkä ennakkoluulon varassa toimin?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Odotan sinulta myös perusteluja sille, miksi yksinhuoltajilla on mahdollisuus hakea adoptiota.

Tuota noin, en koskaan ole ollut tuota mieltä. Lisäksi olen mielipiteessäni ottanut huomioon lastensuojelutyöntekijöiden mielipiteet vuosien saatossa, että heidän huostassaan oleville lapsille tarvittaisiin isän mallia.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Eli evääsi on syöty, koska ryhdyt menemään henkilökohtaisuuksiin ja kyseenalaistat luetunymmärtämiskykyni. Kanssasi on näin ollen aika turha käydä rakentavaa keskustelua.

Kerrotko vielä, minkä ennakkoluulon varassa toimin?

Tuota noin, sinä ilmoitit minun mielipiteeni vääräksi, ja nyt heittäydyt marttyyriksi??? Ja sinäkin toimit ja kirjoitat jatkuvasti omien ennakkoluulojesi varassa, joista syytit aikaisemmin meitä kanssasi erimieltä olevia.
Eipä sinunkaan kanssa kovin rakentavaan keskusteluun pääse, kun lähtökohtaisesti olet sitä mieltä, että erimieltä olevat ovat väärässä?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Argumentointisi implikoi, että pidät heteropareja parempina vanhempina. Vetoat asiassa biologiaan, muttet kiihtymykseltäsi pysty ilmeisesti perustelemaan, miksi biologian (tässä tapauksessa lapsien teon) pitäisi määritellä sitä, minkälaisissa perheissä adoptiolapset kasvavat.

Odotan sinulta myös perusteluja sille, miksi yksinhuoltajilla on mahdollisuus hakea adoptiota.

Haluaisin nyt kuitenkin vihdoinkin palata aiheeseen, ja toteankin, että omalla kohdallani kenties suurin ongelma kepussa on tämä ikiaikainen myytti, että koko Suomi olisi pidettävä asuttuna.Miksi? Nimimerkki Tarinankertoja otti jo asian esille, mutta luultavasti viesti hukkui kaiken tämän muun alle.

Ei implikoi, vaan se on oma päätelmäsi. En myöskään suosittele yksinhuoltajien adoptioita. Tottakai vetoan biologiaan, miten sinä saisit lapsen mies-mies tai nais-nais parille? Kyllä siihen syntymään tietynlaista biologiaa vaaditaan ja jos se on luonnollista niin kaikki on OK. Ja tätä minä lähtökohtaisesti odotan perheen ulkopuoliselta adoptiolta.

Taidanpa rikkoa lupaukseni ja lähteä nelivitosena ensikerran äänestämään ja keskustaa.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kysymys on siitä että kaikilla lapsilla on isä ja äiti ja toisaalta tämä pitäisi olla myös jokaisen oikeus. Missä määrin tuota oikeutta pitää puolustaa? Eli puhun subjektiivisesta oikeudesta, en niinkään siitä mitkä olosuhteet, pariskuntien kokoonpanot tai kasvatusmuodot olisivat parempia, jos mitkään.

Toki kaikilla lapsilla on isä ja äiti, siis biologisessa mielessä. En tosin nyt näe, miten kyseessä olisi mikään oikeus, vaan tuohan on yksinkertainen tosiasia. Se sen sijaan ei tietenkään pidä missään nimessä paikkaansa, että kaikilla lapsilla olisi kasvattajina isä ja äiti. Mitä siis oikeastaan edes tarkoitat tällä "subjektiivisella oikeudella"?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuota noin, sinä ilmoitit minun mielipiteeni vääräksi, ja nyt heittäydyt marttyyriksi??? Ja sinäkin toimit ja kirjoitat jatkuvasti omien ennakkoluulojesi varassa, joista syytit aikaisemmin meitä kanssasi erimieltä olevia.
Eipä sinunkaan kanssa kovin rakentavaan keskusteluun pääse, kun lähtökohtaisesti olet sitä mieltä, että erimieltä olevat ovat väärässä?
Et sitten kuitenkaan vaivautunut vastaamaan kysymykseeni. No, ei se mitään. Eiköhän tämä keskustelu ole jo kypsä päätökseen. Voit pitää vaikka itseäsi moraalisena voittajana, jos se piristää iltaasi.

Tuli kyllä huono omatunto, kun edistin keskustan kannatuksen nousua. Hmph.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Et sitten kuitenkaan vaivautunut vastaamaan kysymykseeni. No, ei se mitään. Eiköhän tämä keskustelu ole jo kypsä päätökseen. Voit pitää vaikka itseäsi moraalisena voittajana, jos se piristää iltaasi.

Tuli kyllä huono omatunto, kun edistin keskustan kannatuksen nousua. Hmph.

Niin olinhan minä moraalinen voittaja jo alun alkaen, kun koskaan et ymmärtänyt sanaa lähtökohtaisesti, ja sen jälkeen kirjoitit sanoja suuhun jostain yksinhuoltajistai. En minä sille mitään mahda, että sinulla on vääriä mielipiteitä, mutta näillä mennään.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Keskusta on tosiaan pääosiltaan äärimmäisen vanhoillinen puolue, joka rakastaa virka-asemiaan maaseutu-Suomessa, eikä niistä hevillä luovu. Mutta tuskin sen johtama hallitus pystyy mitenkään olemaan huonompi kuin tämä nykyinen. Se mikä sitten on vakavasti huolestuttavaa on tämä haikailu johonkin erityissuhteeseen Venäjän kanssa: Suomen näkeminen jonkinlaisena "välittäjänä" lännen ja Venäjän välillä - Suomi on kuitenkin integraalinen osa länttä, emmekä enää ole puolueeton maa. On kauhistuttavaa miten valmiita Keskustassa eräät merkittävätkin poliitikot vaikuttavat olevan YYA-tyyppisen Suomen paluuseen. Isäin henki elää vahvana... Täytyy todella toivoa, että Venäjän talouden heikentyminen estää pahimmat skenaariot tältä osin.
 

Fordél

Jäsen
Keskusta on tosiaan pääosiltaan äärimmäisen vanhoillinen puolue, joka rakastaa virka-asemiaan maaseutu-Suomessa, eikä niistä hevillä luovu. Mutta tuskin sen johtama hallitus pystyy mitenkään olemaan huonompi kuin tämä nykyinen.

Ei varmasti pysty olemaan huompi, koska seuraava hallitus on vain kolmen puolueen hallitus, minkä myötä se on jo lähtökohtaisesti paljon toimintakykyisempi. Ainakin saadaan asioita aikaan, mutta tuskin mitään kovin radikaaleja juttuja ainakaan rakenneuudistusten osalta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei varmasti pysty olemaan huompi, koska seuraava hallitus on vain kolmen puolueen hallitus, minkä myötä se on jo lähtökohtaisesti paljon toimintakykyisempi. Ainakin saadaan asioita aikaan, mutta tuskin mitään kovin radikaaleja juttuja ainakaan rakenneuudistusten osalta.

Toivottavasti PS nyt lähtee tuohon mukaan, eikä livistä taas jonnekin. Tulee olemaan sivustaseuraajillakin hauskaa, ihan jo kun miettii, että ketä valtioneuvostossa tulee pyörimään.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toivottavasti PS nyt lähtee tuohon mukaan, eikä livistä taas jonnekin. Tulee olemaan sivustaseuraajillakin hauskaa, ihan jo kun miettii, että ketä valtioneuvostossa tulee pyörimään.

No jos persuille se joku neljä salkkua tulisi, niin ihan ok poppoon saisivat mielestäni kasaan. Soini, Niinistö, Lindström ja Mäntylä esimerkiksi. Todennäköisesti yksikään noista ei olisi Laura Rädyn tai Sanni Grahn-Laasosen kaltainen kävelevä katastrofi ministerinä.

Kyllähän persut hankalassa tilanteessa joka tapauksessa on. Vaalien suurimpana häviäjänä hallitukseen tekemään epäsuosittuja päätöksiä ei kuulosta suosion kannalta hyvältä. Toisaalta jättäytyminen jälleen oppositioon vahivstaisi mielikuvaa rakkikoirapuolueena, jolla ei munat riitä kantamaan hallitusvastuuta.
 

Fordél

Jäsen
Toivottavasti PS nyt lähtee tuohon mukaan, eikä livistä taas jonnekin. Tulee olemaan sivustaseuraajillakin hauskaa, ihan jo kun miettii, että ketä valtioneuvostossa tulee pyörimään.

Eiköhän nuo lähde mukaan jos vain EU-politiikan ja erityisesti tukipolitiikan suhteen pääsevät sopuun. Jos messissä ovat Keskusta ja SDP niin luulisi tuonkin suhteen olevan asiat hyvin neuvoteltavissa.

Mitä tulee ministereihin niin erkun heittämät nimet pystyvät varmasti hoitamaan ministerin pestit siinä missä vaikka Grahn-Laasosen osaamisella ja kokemuksella pystyy. Ei lähtökohdat voi ainakaan huonommat olla. Persujen onni on varmasti myös se, että tuleva hallitus on kompaktimpi paketti, joten ministerin pestejä on vähemmän jaossa. Salkut voivat olla samalla myös painavampia, mutta siis lukumäärällisesti ei tarvitse löytää yhtä paljon laadukkaita ministerikandidaatteja kuin ennen.

Sen sijaan Keskustan suhteen tilanne on kimurantti jos ja kun se voittaa vaalit. Jos sillä on vaikka viisi ministerin salkkua ja yksi menee Sipilälle niin miten loput jaetaan, kun ottajia on vaikka kuinka? Joku ns. varma nimi jää ulos taatusti ja voi aiheuttaa ongelmia, tyyliin Vanhanen tai Väyrynen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eiköhän nuo lähde mukaan jos vain EU-politiikan ja erityisesti tukipolitiikan suhteen pääsevät sopuun. Jos messissä ovat Keskusta ja SDP niin luulisi tuonkin suhteen olevan asiat hyvin neuvoteltavissa...

Se on kyllä totta, että ainakin Niinistöön löytyy luottoa myös tältä suunnalta. Mutta pääsevätkö nämä kolme, eli Kepu, demarit ja PS kuitenkaan sopuun hallituspohjasta, no aika näyttää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Se mikä sitten on vakavasti huolestuttavaa on tämä haikailu johonkin erityissuhteeseen Venäjän kanssa: Suomen näkeminen jonkinlaisena "välittäjänä" lännen ja Venäjän välillä - Suomi on kuitenkin integraalinen osa länttä, emmekä enää ole puolueeton maa. On kauhistuttavaa miten valmiita Keskustassa eräät merkittävätkin poliitikot vaikuttavat olevan YYA-tyyppisen Suomen paluuseen. Isäin henki elää vahvana... Täytyy todella toivoa, että Venäjän talouden heikentyminen estää pahimmat skenaariot tältä osin.

Kepun kannatusta ei tule lisäämään kosiskelu Venäjän suuntaan. Se ehtii vaaleihin mennessä jopa vieroittaa osan puolueen kannattajiksi palanneista.
Kepu-ministerit voisivat tosin olla valmiita myymään Suomen valtion takauksella Venäjälle vaikka siemenperunansa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1419819467354.html

Linkin takana on mielenkiintoista pohdiskelua Lasse Lehtiseltä siitä, mitä tuleekaan tapahtumaan, jos punamultahallitus toteutuu.

Itse olen kyllä Lassen kanssa samaa mieltä tuosta Suomen ulkopolitiikan tilasta punamullan kourissa. Onhan se nyt täysin selvää, että punamulta toteuttaisi Neuvostoliiton aikaista puolueettomuuspolitiikkaa. Kunhan ei sentään Väyrysestä ministeriä tehtäisi...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Hyvä Paavo! YYA, Varsovan Liitto, SEV, billateraalinen kauppa ja muutama muu juttu takaisin, niin Väyryslandiassa on jälleen kaikki hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tämä herra on siis ensi huhtikuun jälkeen päättämässä Suomen asioista. Postasin tänne jutun Keskustapuolueen pelleilystä Uusi Venäjä puolueen kanssa, pelotti jo silloin. Nyt pelottaa enemmän. Tämä ehdotus saa varmasti paljon kavereita Suomelle muualta EUsta. En ollenkaan epäile, etteikö Väykky tätä sano ääneen, kunhan neuvottelupöytään pääsee.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kiva-Juhan ei tarvitse vastata kuin, että Keskustalla on yksi yhtenäinen linja, jota ajaa niin Rehn kuin Väyrynenkin. Media ylistää ja pinnat paukkuu kolmen kympin yli. Ei vittu...

Media ei kyllä vahingossakaan ota Sipilää myllytykseensä, vaan kantaa Kiva-Juhaa paavimaisessa suojakuplassa kohti vaalivoittoa.

Vaikka arvostankin Väykkää jollain tavalla, niin tämä ryssän perseen nuoleminen menee kyllä niin yli äyräiden. Ja persuja syytellään putinisteiksi (russofobian ohella, toki!), vaikka Soini sanoi täysin suoraan, että Venäjä rosvosi Krimin itselleen ja rikkoi toisen valtion suvereniteettia.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kiva-Juhan ei tarvitse vastata kuin, että Keskustalla on yksi yhtenäinen linja, jota ajaa niin Rehn kuin Väyrynenkin. Media ylistää ja pinnat paukkuu kolmen kympin yli. Ei vittu...

No, katsotaan nyt vielä, että mikä Kepun vaalitulos lopulta on. Sitä on vaikea uskoa, että enää ykköspaikan menettäisivät, mutta pienemmässä mittakaavassa voi vielä käydä uosukaiset, vaaleihin on vielä aikaa.

Sipilää tosiaan suojellaan ja juuri mitään lausuntoja ei hänen kannatakaan antaa, mutta minulla on vahva luotto siihen, että Väykkä onnistuu vielä painamaan prosentteja alaspäin, "raikkailla" lausunnoillaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös