Keskiarvosi 15-vuotiaana?

  • 33 265
  • 281

Keskiarvo 15 vuotiaana

  • yli 9.0

    Ääniä: 81 15,1%
  • 8.5-9.0

    Ääniä: 124 23,1%
  • 8.0-8.5

    Ääniä: 129 24,0%
  • 7.5-8.0

    Ääniä: 77 14,3%
  • 7.0-7.5

    Ääniä: 71 13,2%
  • 6.5-7.0

    Ääniä: 35 6,5%
  • 6.0-6.5

    Ääniä: 13 2,4%
  • 5.5-6.0

    Ääniä: 3 0,6%
  • 5.0-5.5

    Ääniä: 2 0,4%
  • alle 5.0

    Ääniä: 2 0,4%

  • Äänestäjiä
    537

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jotain on siinä ihmisessä pielessä joka saa peruskoulusta keskiarvoksi alle seiskan ilman mitään opiskelua vaikeuttavia sairauksia. Mulla lukuaineet oli 8.75, vaikka olin tasan yhtä vähän kiinnostunut läksyjen tekemisestä ja kokeeseen lukemisesta kuin kaikki muutkin. Jos olisi yhtään viitsinyt yrittää, niin yli ysin olisi varmaan mennyt aika helposti, niin kuin monilla minua fiksummilla menikin. Alle seiskan torspot oli sitten jotain lastenkodin ongelmanuoria tai vaihtoehtoisesti lintsaavia lurjuksia ja oman elämänsä koviksia. Molemmat ihmisryhmät voivat kyllä typeryydestään parantua ja pari sellaista esimerkkiä tiedänkin. Ihan helvetin huono suoritus se kutosella alkava keskiarvo on silti.

Lukiossa iski sitten todellisuus vähän silmille kun pelkkä paikalle ilmaantuminen ei enää riittänyt. Siellä keskiarvo putosi n. yhdellä numerolla, mutta sitähän tässä ei kysytty.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Kasin päälle se oli ainakin ylä-asteelta päästessä, mutta ei voi noin tarkkoja lukuja muistaa. Liikunta oli kuitenkin aina kymppi.

Sen olen huomannut että tärkeämpää on se, mitä siitä opetuksesta muistaa edelleen ja osaako niitä oppeja soveltaa elämässään.

Jälkikäteen tärkeintä ylä-aste- ja lukio-iässä oli myös sosiaalisuus ja harrastukset, jotka kasvattivat itsestäni omasta mielestäni suhteellisen tasapainoisen ihmisen. Oppiaineista kielet jäivät tuohon aikaan helpommin päähän, joten niitä kannatti jonkin verran harrastaa koulussa. Jonkinlaiset matematiikan pohjat helpottivat myös yliopistossa tilastotieteen + joidenkin muiden vastaavien kurssien suorittelua.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Yläasteen päättötodistuksessa 9,2. Enemmänkin olisi voinut olla jos olisin tehnyt jotain koulun eteen, mutta en tehnyt, koska koulu oli muutenkin niin helppoa.

Lukion päättötodistuksessa 8,9 ja se oli kovan työn takana. Jostain syystä valitsin laajan matematiikan ja laajan fysiikan, ja siellä sitä sitten heiluttiin tulevien insinöörien seassa. Sinänsä hyvä kokemus, että nyttemmin olen kyennyt kommunikoimaan työelämässä auttavasti insinöörien kanssa, ja siitä on sitä kautta ollut oikeaa hyötyäkin.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Taisi olla yläasteen päättötodistuksen keskiarvo huidella jossain 8,3 paikkeilla. Mielenkiintoista oli lukioaikoina miettiä, kuinka vähällä työllä tuo yläasteen keskiarvo tuli. Lukion keskiarvo oli sitten lähempänä seiskaa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
9,3. Lukion loppuun petrasin vähän ja pääsin muistaakseni 9,4:ään, kun oikein pyöristeltiin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En muista tarkkaan, enkä jaksa tarkistaa, mutta jotain 8.3-8.4 paikkeilla varmaan. Keskiarvoa laskivat ne aineet, joita ei minusta pitäisi keskiarvoon laskeakaan kuten liikunta ja myös musiikki. Liikunnan arvioiminen numeroilla on turhaa, ei se suosi kuin opettajien lellikkejä ja niitä, jotka harrastivat joissain seuroissa jotain tuikitärkeää lajia.

Sitä paitsi fyysiset rajoitteet kuten koko ja terveydentila estävät (tai ainakin meillä estivät) niin hyvien numeroiden saamisen kuin isommilla koulutovereilla. Ns. reaaliaineita ja kieliä voi sentään opiskella ja saada lukemalla parempaa jälkeä aikaan, mutta eipä se lentopallo tai koripallo tai muu turhuus muuksi muutu, ellei taio maagisesti itselleen pituutta lisää.

No, aika sama. Eipä noita papereita ole hirveästi tuon jälkeen kyselty, ei ainakaan sen jälkeen kun lukioon menin. Ja liikunnanopettajakin on saatana kuollut sydänkohtaukseen, läski irstas juoppo kun oli.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löytyi historiallinen dokumentti vuodelta 198X. Olen näköjään suutuspäissäni tämän A4-arkin taitellut kymmeneen osaan. Keskiarvo on 7.9, kasiluokan keväältä. Englanti, kaupalliset aineet, tietotekniikka ja kuvaamataito ysejä, muuten seiska-kasi-scheissea, saksa mukaanlukien.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
15 vuotiaana taisi olla vielä nippanappa 7,5 paremmalla puolella. Ysiltä kun pääsin, se oli joku 7:n hujakoilla. Olishan tuohon pystynyt pelkällä motivaatiolla vaikuttamaan, mutta kun ei kiinnostanut, niin ei kiinnostanut.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Oi noita ihania kouluaikoja silloin muinoin. Keskikoulun päätin 8.9 keskiarvolla lukematta pätkääkään. Ei siis ihme että lukion ekan luokan spettari kertoi karua kieltä: 6.9. Still alive anyway.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ja liikunnanopettajakin on saatana kuollut sydänkohtaukseen, läski irstas juoppo kun oli.

Oltiinkohan samassa koulussa.. 8,8 muistaakseni oli keskari tuolloin. Oleellisin merkitys sillä oli että pääsi haluamaansa lukioon.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Keskiarvo taisi olla lukioon haettaessa 8,5. Toki nyt lukiossa on tullut reilusti alaspäin, taitaa osapuilleen 7,0 olla. Yläasteen pärjäsi lukemattakin, lukiossa näköjään ei ihan niin hyvin.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Keskiarvo taisi olla lukioon haettaessa 8,5. Toki nyt lukiossa on tullut reilusti alaspäin, taitaa osapuilleen 7,0 olla. Yläasteen pärjäsi lukemattakin, lukiossa näköjään ei ihan niin hyvin.

Tuo on tuttua, nimittäin että vasta lukiossa homma muuttui hankalaksi. Peruskoulussa päättötodistuksen keskiarvo ulkomuistista kaivettuna oli jotain 9,5 tai 9,6 - lukuaineiden osalta sitten hiukan parempi. Lukion suoritus ei ole vertailukelpoinen, kun oli eri arvosteluasteikko ja ihan eri määrä aineita (myös alkoholia).
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
8,1 taisi olla olla ylästeen lopputodistuksessa. Lukuaineista siis. Legendaarisia numeroita, mm. liikunnasta kymppi vaikka en osallistunut liikuntatunneille koko ysiluokan aikana, pl. lätkät. Penikkataudin takia, joka vaivaa edelleen, juokseminen on priorisoimiskymys, mutta laiskuudenhan takia en niillä tunneilla käynyt. Toki myös yleinen turhautuminen kouluun vaikutti asiaan. Liikunnanopettaja oli vaihtunut juuri tuolle viimeiselle luokalle, eikä hän tiennyt edes nimeäni, joten ilmeisesti laittoi edellisen liikunta-arvosanan mukaan numeroni?

Toinen mikä on jäänyt mieleen on käytösnumero. Luokanvalvojani totesi pitävänsä minusta ja olisi kiitettävän käytöksestä antanut, mikäli istumattomia jälki-istuntoja poissaolojen takia olisi ollut 56 tuntia vähemmän. Heh, en koskaan ymmärtänyt keneltä se on pois jos en tunneilla käy, varsinkin kun sen verran fiksu olin, etten tärkeitä (matikan) tunteja jättänyt väliin. Eikä ilmeisesti luokanvalvojanikaan, koska naureskellen tuonkin kommentin mulle totesi. Sen verran hänellä oli pelisilmää, että ymmärsi ettei ollut mitään järkeä istuttaa minua jälki-istunnossa. Tietenkään ei sitä ääneen voinut sanoa.

Luokkahenki meidän tarkkailuluokaksi muodostuneella luokalla oli uskomattoman huono. Jatkuvaa vittuilua ja statuksenhakemista joka ikinen päivä ja tunti. Positiivista sentään se, että vittuilua sai kaikki tasaisesti osakseen, eikä kukaan ollut kiusattu. Koulunkäynti oli siis varsin epämukavaa, eikä fiilistä helpottanut yhtään se, että rinnakkaisluokat olivat pullollaan huikeita tyyppejä ja kaikki ongelmalapset jäivät meille. Olikohan 40% luokastani, jotka jatkoivat ysiltä kymppiluokalle.

Ja koska täällä on opettajiakin palstalla, pakko antaa sapiskaa myös esimerkistä huonolle pelisilmälle. Fysiikan opettaja antoi lopulta kasin todistukseen, vaikka kokeiden keskiarvoni oli 9,4. Kysyin kohteliaasti, että onko tässä tapahtunut jokin virhe, mutta syynä oli kuulemma se, etten tehnyt muistiinpanoja koskaan tunnilla, ja sain vihkoarvosanastani (mikä?) nelosen, koska hän ei suostunut sitä edes tarkistamaan ryppyisyydestä ja kannessa olevan penispiirustuksen takia. Voi pojat!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Peruskouluaikana aina välillä 8.5-9. Lukiossa sitten pikkuisen laski, mutta ei dramaattisesti. Ja korostan, että ihan geeneillä ja yleistiedolla. Koskaan en lukenut kokeisiin, en edes yo-kirjoituksiin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Peruskouluaikana aina välillä 8.5-9. Lukiossa sitten pikkuisen laski, mutta ei dramaattisesti. Ja korostan, että ihan geeneillä ja yleistiedolla. Koskaan en lukenut kokeisiin, en edes yo-kirjoituksiin.
Tuo se oli minunkin metodi pitkään. Ajattelin että jos tunnilla kuuntelee, niin fiksu pärjää sillä, antaa tyhmien hikoilla. Lukion luonnontieteellisissä aineissa huomasin, ettei kirjan kantaminen repussa enää riittänytkään minulle. Ihmeen hyvin sain viimeisellä luokalla kurottua lorvimisesta syntyneen takamatkan kiinni.

Tämä nuoremmille opiksi ja ojennukseksi, työnteko kannattaa aina. Koulussa lopputulos on lopulta suunnilleen lahjakkuuden ja työnteon tulo. Jos jompi kumpi on nolla, niin tuloskin on nolla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siinä n. 7,3-7,5 paikkeilla se pyöri ja se oli jotakuinkin pinnistelyn tulos. Parempaan ei yksinkertaisesti pystynyt, vaikka yrittikin. Ongelma oli ja on keskittymiskyvyn puute. Jos joku juttu ei kiinnosta, niin se ei kiinnosta, vaikka miten kuuntelisi niin mitään ei jää mieleen. Olen aina ollut sellainen, että kiinnostuksen kohteet on hyvinkin rajallisia ja valtaosa asioista menee ihan yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Sinänsä luonteessa on tiettyä periksiantamattomuutta, mutta se ei auta jos ei vaan kykene hahmottamaan riittävästi.

Oli tuo keskiarvo kuitenkin siis parempi mitä joskus alemmilla luokilla, missä se huiteli alle seiskan.
 

Pekkis

Jäsen
Jotain on siinä ihmisessä pielessä joka saa peruskoulusta keskiarvoksi alle seiskan ilman mitään opiskelua vaikeuttavia sairauksia. Mulla lukuaineet oli 8.75, vaikka olin tasan yhtä vähän kiinnostunut läksyjen tekemisestä ja kokeeseen lukemisesta kuin kaikki muutkin. Jos olisi yhtään viitsinyt yrittää, niin yli ysin olisi varmaan mennyt aika helposti, niin kuin monilla minua fiksummilla menikin. Alle seiskan torspot oli sitten jotain lastenkodin ongelmanuoria tai vaihtoehtoisesti lintsaavia lurjuksia ja oman elämänsä koviksia. Molemmat ihmisryhmät voivat kyllä typeryydestään parantua ja pari sellaista esimerkkiä tiedänkin. Ihan helvetin huono suoritus se kutosella alkava keskiarvo on silti.

Lukiossa iski sitten todellisuus vähän silmille kun pelkkä paikalle ilmaantuminen ei enää riittänyt. Siellä keskiarvo putosi n. yhdellä numerolla, mutta sitähän tässä ei kysytty.

Mulla oli 8.62, vaikka urheilu edellä mentiin jo yläasteella. Lukiossa sitten olikin jo kyyti kylmää...

Minäkin tiedän yhden torspon joka oli sitten myöhemmin ryhdistäytynyt. Aika pohjalta joutui tosin nousemaan. Muistan elävästi, kun oltiin menossa rippikouluun, niin puoli pulloa kossua kertoi vetäneensä alle. Koulussa joi kaiken maailman suuvesiä sun muita. Jotenkin oli aina sellainen olo, että kyllä jannu tosta vielä ryhdistäytyy, nyt se vaan vetää jotain vitun roolia. Vuosia myöhemmin näin sen tulevan jostain raumalaisesta insinööritoimistosta salkun kanssa, ja uuden karheaan farmari-Volvoon näytti menevän. Tuli hyvä fiilis.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ala-asteella korkein keskiarvoni oli 8,1. Siitä se sitten tippui tasasen tappavaa tahtia niin että kauppiksen hakupapereihin taiteiltiin keskiarvoksi luvut 6 ja 9. Tuossa järjestyksessä. Sisään kuitenkin pääsin kun olin ekoilla varasijoilla.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Ihan priimaa oltiin. -0,8 maksimista. Käytös, ranska ja belgia olivat ne missä en pystynyt kusettamaan sitä varmaa ysiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pyh. Minimipanostuksella välttävä lopputulos, se riittää.
Koulussa voi sekin vielä riittää, mutta työelämää varten koulua käydään. Siekin olisit varmasti jo vähintään paavi, jos olisit painanut peräsuoli pitkällä oravanpyörästössä joka penteleen päivä.

Mulla on vaan lyhyt belgia, mutta sveitsissä, kanadassa ja meksikossa vedin laajan.
Arvosana laajassa neuvostoliitossa olisi ollut melko meriitti todistuksessa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Koulussa voi sekin vielä riittää, mutta työelämää varten koulua käydään. Siekin olisit varmasti jo vähintään paavi, jos olisit painanut peräsuoli pitkällä oravanpyörästössä joka penteleen päivä.
Sepä kun ei tuo paavius oikein nappaa. Siinä ei pääse panemaan. Tai poikia, mutta kun minua kiinnostaa se naisellinen sukupuoli, ja niistäkin vaan täysi-ikäiset.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sepä kun ei tuo paavius oikein nappaa. Siinä ei pääse panemaan. Tai poikia, mutta kun minua kiinnostaa se naisellinen sukupuoli, ja niistäkin vaan täysi-ikäiset.
Mistä sie tiedät, tai kukaan tietää? Jospa Pietarikirkon uumenissa on paavia, kardinaaleja ja muita hippaheikkejä varten hyvinvarustettu palvelulaitos. Sitä en tiedä olisivatko työntekijät enimmäkseen tyttöjä vai poikia.

Mutta kulin tyylillään. Voi sitä tietysti olla laiskasti ja käväistä vaan nussimassa kun siltä tuntuu.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pyh. Minimipanostuksella välttävä lopputulos, se riittää.

Minimipanoksella maksimitulos, se oli oma mottoni. Toimi ihan hyvin kunnes iski korkeakouluopintojen aika eikä tenttiä edeltävän illan "mikäs kurssilla olikaan aiheena" -tasolta lähtenyt pänttääminen johtanut läheskään aina tentin läpäisemiseen. Olisi pitänyt hankkia kirjakin joskus.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Jossain 8.5 nurkilla tuo pyöri, niistä aineista mitkä kiinnosti sai tasaisen varmaa ysiä, muutamalla kympillä höystettynä ja niistä mitkä eivät napanneet seiskaa ja kasia. Erityismaininnat ruotsille ja kuvaamataidolle, kuutonen molemmista. Edes uskomaton nihilisti matikan opettajana ei onnistunut ysiä huonompaa antamaan, yritys kyllä oli kova, mutta huono on kasia paperiin raapustaa jos kokeiden ka on lähempänä kymppiä kuin ysiä ja tehtävissä huidellaan neljä aihetta opetusta edellä. Erikoisimpana on jäänyt mieleen kun muuta nillityksen aihetta ei keksinyt, niin vähensi puoli pistettä, koska murtoluvun jakoviiva ei ollut samalla tasolla = merkin kanssa. Kertaalleen kyseinen opettaja myös totesi etten saa laskea laskuja omaa tahtiani, koska olen liikaa opetusta edellä enkä voi mitenkään osata uusia asioita. Noh, vihkosta tarkisteltiin sitten yhdessä kaikki laskut läpi löytämättä yhtäkään virhettä.

Kouluun käytin aikaa tasan sen verran mitä tunneilla istuin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös