Jotain on siinä ihmisessä pielessä joka saa peruskoulusta keskiarvoksi alle seiskan ilman mitään opiskelua vaikeuttavia sairauksia. Mulla lukuaineet oli 8.75, vaikka olin tasan yhtä vähän kiinnostunut läksyjen tekemisestä ja kokeeseen lukemisesta kuin kaikki muutkin. Jos olisi yhtään viitsinyt yrittää, niin yli ysin olisi varmaan mennyt aika helposti, niin kuin monilla minua fiksummilla menikin. Alle seiskan torspot oli sitten jotain lastenkodin ongelmanuoria tai vaihtoehtoisesti lintsaavia lurjuksia ja oman elämänsä koviksia. Molemmat ihmisryhmät voivat kyllä typeryydestään parantua ja pari sellaista esimerkkiä tiedänkin. Ihan helvetin huono suoritus se kutosella alkava keskiarvo on silti.
Lukiossa iski sitten todellisuus vähän silmille kun pelkkä paikalle ilmaantuminen ei enää riittänyt. Siellä keskiarvo putosi n. yhdellä numerolla, mutta sitähän tässä ei kysytty.
Lukiossa iski sitten todellisuus vähän silmille kun pelkkä paikalle ilmaantuminen ei enää riittänyt. Siellä keskiarvo putosi n. yhdellä numerolla, mutta sitähän tässä ei kysytty.