Se on totta toki. Lähinnä meinasin juurikin tuota desimaalin tarkkuutta, koska nyt tarkka keskiarvo huitelee jossain 4,3:n holleilla, mutta painotettu keskiarvo on tuo 4. Tokikin kaikkihan sitä gradun arvosanaa enemmänkin kyselee...Kyllä sieltä jotain kuitenkin saa. Tutkintotodistukseen tulee gradun arvosanan lisäksi opintoainekokonaisuuksien painotetut keskiarvot. Tosin ei desimaalin tarkkuudella.
Kysytään sitten: Minkä sait?Tokikin kaikkihan sitä gradun arvosanaa enemmänkin kyselee...
Tähtäin on palauttaa ensi kesään mennessä joten en vielä mitään. Proffalle ilmoitin että Magnaa alempi ei käy. Entä ite?Kysytään sitten: Minkä sait?
Ok. Mulla oli alkutavoite E:ssä, mutta varsin pian kävi selväksi, etten ehdi paneutumaan kirjallisuuteen ja työstämään materiaalia sen vaatimalla tavalla. Pidin kuitenkin Magnaa jonkinmoisena tavoitteena, vaikka pahimmillaan viime talvena tuntui, että kunhan saan paperit vain ulos ja elän vielä sen jälkeen, olen tyytyväinen. Lopulta Magnum tuli ja olen siihen todella tyytyväinen kaiken oheishärväämisen ja varsinkin pääohjaajan nuivan asenteen jälkeen.Tähtäin on palauttaa ensi kesään mennessä joten en vielä mitään. Proffalle ilmoitin että Magnaa alempi ei käy. Entä ite?
7,57. Vitutti kuin pientä oravaa että ka. putosi 7,75:stä tuohon viimeisen puolen vuoden aikana koska äidinkielen opettajani oli mulkku.
Ei mulla ole kyllä mitään muistikuvaa peruskoulun keskiarvosta. Pidän kummallisena, että muut näyttää sen muistavan. Sen kyllä tiedän ettei se kovinkaan hyvä ollut.
Aivan joo. Virallisissa papereissa nuo taidetaan yhä ilmoittaa yhdellä desimaalilla. Muistan vaan itse laskeneeni ns. tarkemmat luvut laskimella. Virallisesti keskiarvoni oli siis peruskoulun päättötodistuksessa 7,6.Milloin näihin on tullut lisää desimaaleja. Ei meillä ollut kuin kymmenyksen välein, 7,8 siihen jäi.
Tai sitten sinä.7,57. Vitutti kuin pientä oravaa että ka. putosi 7,75:stä tuohon viimeisen puolen vuoden aikana koska äidinkielen opettajani oli mulkku.
Hän laski arvosanaani kahdella numerolla koska jätin jotku helvetin kulttuurikäynnit tjsp. käymättä. Sain vikasta kokeesta muistaakseni 9+ tai 9½. Päättötodistukseen 7.Tai sitten sinä.
Viimeinen koe ei nyt välttämättä kerro mitään. Jos olet jättänyt jonkin oleellisen vierailun väliin tahallisesti, eikä aiemmat arvioitavat suoritukset ole olleet tuolla päälle ysin tasolla, ei välttämättä ole mikään ihme, että numero on pudonnut. Tietysti vaikuttaa sekin, milloin tämä on tapahtunut, arviointiperusteet kun nekin elävät. No, ehket sä nyt mulkku ole ollut tuolloin, mutta en lähtisi opettajaakaan näillä tiedoilla vielä mulkuksi leimaamaan, tuossa iässä kun tuntemukset vaikuttavat muutenkin olevan kohtalaisen mustavalkoisia.Hän laski arvosanaani kahdella numerolla koska jätin jotku helvetin kulttuurikäynnit tjsp. käymättä. Sain vikasta kokeesta muistaakseni 9+ tai 9½. Päättötodistukseen 7.