Keskiarvosi 15-vuotiaana?

  • 33 246
  • 281

Keskiarvo 15 vuotiaana

  • yli 9.0

    Ääniä: 81 15,1%
  • 8.5-9.0

    Ääniä: 124 23,1%
  • 8.0-8.5

    Ääniä: 129 24,0%
  • 7.5-8.0

    Ääniä: 77 14,3%
  • 7.0-7.5

    Ääniä: 71 13,2%
  • 6.5-7.0

    Ääniä: 35 6,5%
  • 6.0-6.5

    Ääniä: 13 2,4%
  • 5.5-6.0

    Ääniä: 3 0,6%
  • 5.0-5.5

    Ääniä: 2 0,4%
  • alle 5.0

    Ääniä: 2 0,4%

  • Äänestäjiä
    537

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peruskoulu 8,5, lukio 9,5. Tuli sitä Honda Monkeyn rassaamista ja tinnerin haistelua vähennettyä...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylä aste meni aika lailla vituiksi kun kotiolot olivat mitä olivat ja vasta näin jälkeen päin olen tajunnut että kärsin silloin jonkin asteisesta paniikkihäiriöstäkin. Seiska- ja kasiluokat meni ihan leikkimiseksi ja perseilyksi ja koko ala-asteen ajan siinä kasin tuntumassa pyörinyt keskiarvo oli keskiarvo oli kasiluokan päätteeksi laskenut 6.3:een. Onneksi sain itseäni niskasta kiinni sen verran että ysiluokalla ryhdistäydyin ja nostin vuoden aikana keskiarvoa reippaasti, ja päättötodistuksessa se oli lopulta 7.7. Laiskahan minä aina olin koulussa, nuo kasin keskiarvot tuli käytännössä ilman minkäänlaista työntekoa tai ihan minimimäärällä. Jos olisi edes vähän viitsinyt nähdä vaivaa niin kai tuon olisi helposti saanut hilattua reilustikin paremmaksi. Mutta eipä tuo onneksi ole koskaan missään asiassa elämässä tullut vastaan ainakaan vielä, omasta mielestäni olen pärjännyt hyvin ja saanut tehdä sitä mistä tykkään. Työmoraalikin onneksi nykyisin ihan toista luokkaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kyllä sieltä jotain kuitenkin saa. Tutkintotodistukseen tulee gradun arvosanan lisäksi opintoainekokonaisuuksien painotetut keskiarvot. Tosin ei desimaalin tarkkuudella.
Se on totta toki. Lähinnä meinasin juurikin tuota desimaalin tarkkuutta, koska nyt tarkka keskiarvo huitelee jossain 4,3:n holleilla, mutta painotettu keskiarvo on tuo 4. Tokikin kaikkihan sitä gradun arvosanaa enemmänkin kyselee...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten jengi voi muistaa mitään peruskoulun päättötodistuksen keskiarvoa? Lukiko siinä edes se vai pitääkö se itse laskea. Silloin kait sitä oli vaan tyytyväinen että koulu loppui eikä miettinyt mitään tuollaisia nörttijuttuja.

Joo yleensä numerot oli ehkä hitusen keskitason yläpuolella, tosin yläasteella laiskistuin ja varmaan numerotkin oli heikompia. Matikka, puutyöt ja liikunta oli parhaimmat aineet. Huonoimmat sitten varmaan kielet. Jotain historiaa tai uskontoa tai muutakaan sellaista turhaa mä en ole koskaan halunnut edes oppia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olisikohan ollut 6,9 keskiarvona. Lukiossa nostin sitä pari desimaalia jonnekin 7,2 tms. Keskiarvoon vaikutti se että en juurikaan penkillä viihtynyt ja en edes halunnut oppia mitään. Osasinhan jo kaiken. Lukiossa sitten tajusin että enhän mä mitään osaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tokikin kaikkihan sitä gradun arvosanaa enemmänkin kyselee...
Kysytään sitten: Minkä sait?
---

Olen tainnut vastata johonkin vastaavaan kyselyyn joskus aiemmin ellen peräti tähän samaan, en jaksa tarkistaa. Ilmeisen yleistä peruskoulussa tämä, ettei ketään kiinnosta, eikä kukaan koskaan tehnyt läksyjä tai lukenut kokeisiin ja kaikilla huitelee keskari ysin kieppeillä. No, niin mäkin kai olen sanonut ja sitten hiukan humblebrägännyt 8,6:lla. Ei kato vanhemmat vaatinut mitään enkä mitään muuta tehnyt kuin paikalle tunneille menin. Paskat. Tein läksyistä sen mitä vaadittiin, harvemmin mitään enempää. Kokeisiin en kyllä lukenut kovin tavoitteellisesti, varsinkin, jos aine sattui olemaan sieltä evvk osastolta, kuten kemiasta, josta sain pk-urani ainoan kuutosella alkavan koenumeron sekä päättötodistukseen ainoan seiskani. Mutta siis luin enemmän tai vähemmän, tein läksyt liki aina, mutta kuten tuohon ikään kai kuuluu, ei mullakaan hirveästi mitään sisäsyntyistä natsia ollut ruoskimaan itseäni niihin suorituksiin, mihin olisin varmasti kyennyt.

Duunaritaustaiset vanhempani eivät kyllä koulunkäyntiäni erityisemmin valvoneet, kun käytös- tai huolellisuusongelmia ei ollut ja olin esikoinen. Tämä kai kostautui sitten muutamien vuosien päästä porukoilleni, kun parin koulussa menestyneen pojan jälkeen yläkoulunsa ja samalla koko elämänsä kusaisi siskoni erinäisillä sekoiluillaan. No, tekihän tuo mullekin sen, että kun en osannut sen enempää itseltänikään vaatia ja kuvittelin peruslahjakkuuteni riittävän myös lukiossa, alkoi homma sitten tökkiä. Mangan paprut ja rapian kasin keskarin sieltäkin sain, mutta onhan se harmi, ettei töitä tullut tehtyä kunnolla koskaan. Oikeissa jutuissa pitää toki ylittää aita matalalta, kuten yo:ssa tein, mutta pakko kyllä myöntää, että tykkäsin nyt aikuisena saada femmoja kursseista, johon koin itsekin satsanneeni ja niissä onnistuneeni.

Kyllähän se on ja mun kohdallani olisi ollut vanhempieni tehtävä olla kiinnostunut junnujen koulunkäynnistä ja vaatia sekä tsempata sillä tasolla, mihin lahjat riittävät. Enkä ihan täysin jaksa uskoa näitä juttuja, että täysin surffailemalla kukaan edes yläkoulua menee läpi. Aina siellä jotain joutuu tekemään, vaikka yleisfiilis voi ollakin se, että pääfokus on kavereissa, tytöissä ja mopoissa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä sen minusta pystyy sen asenteen vaihtamaan sitten vanhempanakin siihen suuntaan, että rupeaa tekemään tavoitteidensa eteen töitä jos/kun semmoisia on. Vähän jotenkin kylmää semmoinen ajatus että ala-asteelta lähtien jo kaiken leikkimisen sijasta pitäisi silloin jo ruveta tavoitteellisesti pänttäämään.

Tosissaan kuten sanoin, niin olin itse matikassa luokan parhaimpia koko ala-asteen. Kaikessa muussa olin oikeastaan ihan keskitasoa ja kokeisiin pänttääminen sekä läksyjen teko oli mulle aina yhtä tervanjuontia. Eikä harmita yhtään, että kiinnosti silloin enemmän kaverit ja kaikki muu härvääminen. Paljon mielummin sitä muistelee että on tuolla ulkona leikkinyt ja pelannut kaikki ne lapsuuden vuodet, kuin että olisi jonkun kirjojen edessä nököttänyt.

Minusta mitään rikollista kumminkaan tullut vaan ihan kunnon ihminen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kysytään sitten: Minkä sait?
Tähtäin on palauttaa ensi kesään mennessä joten en vielä mitään. Proffalle ilmoitin että Magnaa alempi ei käy. Entä ite?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tähtäin on palauttaa ensi kesään mennessä joten en vielä mitään. Proffalle ilmoitin että Magnaa alempi ei käy. Entä ite?
Ok. Mulla oli alkutavoite E:ssä, mutta varsin pian kävi selväksi, etten ehdi paneutumaan kirjallisuuteen ja työstämään materiaalia sen vaatimalla tavalla. Pidin kuitenkin Magnaa jonkinmoisena tavoitteena, vaikka pahimmillaan viime talvena tuntui, että kunhan saan paperit vain ulos ja elän vielä sen jälkeen, olen tyytyväinen. Lopulta Magnum tuli ja olen siihen todella tyytyväinen kaiken oheishärväämisen ja varsinkin pääohjaajan nuivan asenteen jälkeen.

AMK-papereita ei ole katsottu yhdessäkään haastattelussani, eikä näitäkään varmaan tulla kyselemään, mutta valehtelisin jos väittäisin, ettei neloset pääaineista ja Magna gradusta merkkaisi itselleni mitään maisterin todistuksessa, kun kuitenkin 60 pinnaa ja päivätyön perheellisenä siinä gradun sivussa suoritin. Onhan se myös pienen pieni humble bragin aihe, mutta enemmän vielä tietty juttu itselleni, kun nuorempana en vain saanut tuollaisia juttuja aikaiseksi. Tästä päästäänkin siihen, että nostan oman virtuaalisen hattuni niille, jotka tajuavat viimeistään lukiossa tehdä duunia unelmiensa eteen ja etenevät sitä kohti määrätietoisesti, lahjojensa avulla tai huolimatta niiden puutteista. Toki myöhempikin herääminen on hieno juttu, mutta tällainen mun kaltainen perse edellä puuhun kiipeäminen on hyvin työlästä ja kuluttavaa, jos sillä hiukan kehuja kollegoilta saakin.
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päättötodistuksessa keskiarvoni oli 6.7. En oikein jaksanut lukea kokeisiin, jos luin niin aloitin lukemaan edellisenä iltana ennen koepäivää.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
7,57. Vitutti kuin pientä oravaa että ka. putosi 7,75:stä tuohon viimeisen puolen vuoden aikana koska äidinkielen opettajani oli mulkku.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ei mulla ole kyllä mitään muistikuvaa peruskoulun keskiarvosta. Pidän kummallisena, että muut näyttää sen muistavan. Sen kyllä tiedän ettei se kovinkaan hyvä ollut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
7,57. Vitutti kuin pientä oravaa että ka. putosi 7,75:stä tuohon viimeisen puolen vuoden aikana koska äidinkielen opettajani oli mulkku.

Milloin näihin on tullut lisää desimaaleja. Ei meillä ollut kuin kymmenyksen välein, 7,8 siihen jäi.

Ei mulla ole kyllä mitään muistikuvaa peruskoulun keskiarvosta. Pidän kummallisena, että muut näyttää sen muistavan. Sen kyllä tiedän ettei se kovinkaan hyvä ollut.

Muistaisit, jos se olisi ollut hyvä. Kuka sitä tappioita muistaa, mutta kannut kyllä. Toki joillain seuroilla niitä on niin harvoin ja alkaa olla vaikeaa muistaa edellistä kertaa jo.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Milloin näihin on tullut lisää desimaaleja. Ei meillä ollut kuin kymmenyksen välein, 7,8 siihen jäi.
Aivan joo. Virallisissa papereissa nuo taidetaan yhä ilmoittaa yhdellä desimaalilla. Muistan vaan itse laskeneeni ns. tarkemmat luvut laskimella. Virallisesti keskiarvoni oli siis peruskoulun päättötodistuksessa 7,6.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tai sitten sinä.
Hän laski arvosanaani kahdella numerolla koska jätin jotku helvetin kulttuurikäynnit tjsp. käymättä. Sain vikasta kokeesta muistaakseni 9+ tai 9½. Päättötodistukseen 7.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Milläs luokalla sitä oltiin tuon ikäsenä? Yläasteella varmaan kuitenkin.

Ehkä jotain 7.0
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
5.9 välitodistuksessa.

6.4 päättötodistuksessa.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
6.6 välitodistuksessa.

7.6 päättötodistuksessa
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hän laski arvosanaani kahdella numerolla koska jätin jotku helvetin kulttuurikäynnit tjsp. käymättä. Sain vikasta kokeesta muistaakseni 9+ tai 9½. Päättötodistukseen 7.
Viimeinen koe ei nyt välttämättä kerro mitään. Jos olet jättänyt jonkin oleellisen vierailun väliin tahallisesti, eikä aiemmat arvioitavat suoritukset ole olleet tuolla päälle ysin tasolla, ei välttämättä ole mikään ihme, että numero on pudonnut. Tietysti vaikuttaa sekin, milloin tämä on tapahtunut, arviointiperusteet kun nekin elävät. No, ehket sä nyt mulkku ole ollut tuolloin, mutta en lähtisi opettajaakaan näillä tiedoilla vielä mulkuksi leimaamaan, tuossa iässä kun tuntemukset vaikuttavat muutenkin olevan kohtalaisen mustavalkoisia.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Silloisen Ressun lukioon todennäköisesti huonoimmalla keskiarvolla koskaan: 6,9!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
15-vuotiaan Trenchtownin yläasteen päättötodistuksen keskiarvo oli muistaakseni 7,3. Kutosia ja vissiin yksi vitonenkin tuli ainakin uskonnosta ja saksasta. Ysejä ja taisi joukossa olla yksi kymppikin tuli sitten ruotsista, englannista, äidinkielestä ja liikunnasta. Loput aineet olivat muistaakseni aika tasaista seiskaa. Paikalliseen lukioon tuolla keskiarvolla ei menty, kauppikseen helposti. En kyllä ikinä kauppiksessa aloittanut, koska kesän aikana sain sumplittua niin, että kauppisopinnot vaihtuivat hotelli-,ravintola- ja suurtalousalan vastaaviin.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Lukuaineiden keskiarvo 9,6, koko todistus 9,1. Englanti, ruotsi, saksa, uskonto, historia, fysiikka, kemia 10, äidinkieli, matematiikka, biologia, maantieto, terveystieto 9. Motivaation kaivoin niinkin jännästä asiasta kuin kilpailusta. Olin toki ala-asteella ollut hyvä koulussa, mutta yläkouluun siirryttiin suurempaan koulukeskukseen, niin siellä samalle luokalle tuli poika, joka pärjäsi hiton hyvin koulussa ja hänen kaverinsa sitten sanoivat minulle, että luokan parhaana olemista ei kannata edes yrittää, koska se paikka on jo jaettu. Minulla oli hänen kanssaan vieläpä varsin jyrkästi poikkeavia mielipiteitä kaikenlaisista asioista, joten varjoon jääminen olisi omassa päässäni tuntunut häviöltä. No pinnistin sitten yläkoulun noihin lukemiin ja olin lopulta luokkani paras. Väitän itse, etten varmaankaan yhtä paljon olisi yrittänyt ilman kilpailua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös