Olisi toki helpompaa esittää mielipide perusteluihin, jos esitettäisiin perusteluja eikä lista erilaisia attribuutteja ilman sen suurempia perusteluja.
Tästä sitten vaiheittain edettiin siihen, että Trippier on ollut todella hyvä hankinta seuran rakentaessa rauhassa tulevaisuutta. Mainitsin, että mun mielestä on ihan hyväksyttävää jos näin näkee, mutta omasta mielestä ei tätä ole koska ei ole hirveästi pelannut ja ikääkin alkaa jo olla - RB mennee uudelleenhankintaan melko nopeasti. Tai ei ainakaan sellainen hankinta joka jollain tavalla boostaisi kokonaistekemisen jotenkin erityisen hyväksi.
Edelleen, perusteluni hyvälle hankinnalle olivat:
-Pelillinen taso: Oli pelipaikkansa parhaimmistoa La Ligassa hankintahetkellä ja tähän löytyy hyvin monta ulkopuolista listausta, ei ole vain mun mielipide.
-Hinta: 14 miljoonaa on ihan hyvä hinta tämän tason laitapakista, jolla on vielä hyviä pelivuosia jäljellä.
-Tuttu sarja: Pelannut yli 100 matsia Valjua, joten tietää mihin sarjaan tulee ja fyysiset ominaisuudet riittävät.
-Sopparin pituus: 2,5 vuotta on juuri passeli soppari eli Newcastle saa todennäköisesti just vielä ne hyvät pelivuodet itselleen kaverista.
-Nimi/uskottavuus: Juuri tällaisia nimiä Newcastlen uusi projekti tarvitsee. Huiput tulee huippujen luo jne.
-Paljon parempaa ei voi odottaa tämän hetkiseltä Newcastlelta: Newcastle ei ole ainakaan vielä sillä tasolla, että se voisi kilpailla vieläkin kovemmista ja kilpailuimmista nimistä.
Ja sun perustelut ei-hyvälle hankinnalle olivat:
-Ei ole hirveästi pelannut: Itse asiassa pelkkiä sarjaotteluita (La Liga+ Valju) viimeiseltä neljältä kaudelta 27+25+28+21. Näihin päälle vielä eri cup-pelit ja maaottelut, joten on itseasiassa pelannut ihan hyviä ottelumääriä.
-Ikä: 31-vuotta, mikä toki tarkoittaa ko. pelipaikalla, että viimeisiä huippuvuosia viedään, muttä tämä näkyykin hinnassa.
Lisäksi etenkin tämmöset jengit tarvii myös kokemusta.
-RB mennee uudelleenhankintaan melko nopeasti: Niin no jos 2,5 kautta saa nauttia tän tason kaverista niin se on itse asiassa ihan ok aika. En jättäisi todellakaan tällä perusteella hankkimatta.
Summa summarum, mielestäni on edelleen iso tukku hyviä perusteluja sanoa Trippieriä hyväksi hankinnaksi ja puolestaan sun esittämät muutamat perustelut eivät joko ole oikein tai mielestäni eivät riitä mitenkään kumoamaan noita plussia.
Tämä tästä ja palataan jos sulla on jotain noihin perusteluihin.