@Fordél eli mitä Unitedin olisi siis pitänyt tehdä? Useamman luotettavan lähteen mukaan siirron ongelmana on nyt tällä hetkellä ainoastaan Barcelonan maksamatta olevat palkkarästit, joten mitä United voi tuolle asialle tehdä? Mikä näistä nyt olisi sellainen vaihtoehto, joka ei olisi "epäonnistuminen"?
Ööö...Jos sulla on tavoite, etkä saavuta sitä niin mikä ihme muu se on kuin epäonnistuminen? Sun pitäneen nyt keksiä tähän joku uusi suomenkielen sana.
Tiedän kyllä oikein hyvin nämä seikat, joista asia ilmeisesti kiikastaa, mutta eivät ne asiaa muuta mihinkään. Selittävät toki, mutta epäonnistuminen se on silti. Se on sitten eri asia, että kannattaako siitä sivu tolkulla kritisoida ManU:a.
Kritiikistä tulee aina paljon uskottavampaa, kun sen kritisoinnin lisäksi annetaan jotain parannusehdotuksia. Itse olen tuon argumenttini melko kattavasti perustellut ja tässä markkinatilanteessa, jos de Jong jää hankkimatta, niin itse en usko Unitedin hankkivan mitään kakkosvaihtoehtoa. Se tulee tarkoittamaan, että Eriksen pelaa enemmän alempana ja Donny/Fred/McTominay/Garner saavat enemmän minuutteja kuin he saisivat, mikäli de Jong hankittaisiin.
Niin, en minä näe tätä minään erityisenä kritiikkinä. Olen vain todennut tosiasiat, että jos ei tavoitetta saavuteta niin se on epäonnistuminen. Itsekin olen täällä tuonut esille moneen kertaan, että de Jong on sitä, mitä ns. lääkäri määrää. En ole myöskään lähtenyt erityisesti kritisoimaan siitä, että ManU laittaa paukut pelaajaan, jota näyttää olevan vaikea saada hankittua vaikka tälle kritiikille joku voisi nähdä perusteita.
Unitedia on vuosia kritisoitu siitä, että se ostaa paskoja pelaajia ja sitten kun se ei mahdollisesti saakaan haluamaansa pelaajaa, niin kritisoidaan siitä, että se ei osta jotain paskaa pelaajaa tilalle (kun hyviä ei ole tarjolla). Itse kannatan ainakin enemmän tätä Rangnickin mainitsemaa "if you cannot get the right players, then you should at least not sign the wrong ones" -strategiaa
Itse olen tässä kohdin eri mieltä, mitä tulee ManU:n tulevan kauden keskikenttään. ManU:n keskikenttä näyttää tällä hetkellä seuraavalta:
-McTominay
-Garner
-van de Beek
-Fred
-Eriksen
-Bruno
Mielestäni tuo on aivan liian kapea keskikenttä niin laadultaan kuin leveydeltään. Jos tolla joudutaan lähtemään kauteen, avainpelaajat kulutetaan taas liian aikaisin puhki. Tästähän ManU on kärsinyt aiemminkin vaikka rinki on ollut leveämpi. Esimerkiksi Poolilla löytyy keskikentälle: Fabinho, Thiago, Jones, Milner, Henderson, Keita, Elliott ja Carvalho eli kahdeksan "Valjutason" pelaajaa. Spursilla taitaa olla kymmen kk-pelaajaa (joku toki varmasti vielä poistuu). Jos de Jongia ei saada, mielestäni tuohon pitäisi saada ehdottomasti ainakin yksi laadukas keskikenttäpelaaja lisää. Sen ei tarvitse olla de Jongin tasoinen, koska hyvin harva pelaaja maailmassa on.