Mainos

Kesän siirtoikkuna 2022

• 415 849
  • 4 838

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
@Fordél eli mitä Unitedin olisi siis pitänyt tehdä? Useamman luotettavan lähteen mukaan siirron ongelmana on nyt tällä hetkellä ainoastaan Barcelonan maksamatta olevat palkkarästit, joten mitä United voi tuolle asialle tehdä? Mikä näistä nyt olisi sellainen vaihtoehto, joka ei olisi "epäonnistuminen"?

A) Jahdata pelaajaa, joka olisi juuri sitä mitä joukkue kaipaa ja jäädä ilman hankintaa, mikäli pelaajan nykyinen seura ei maksa pelaajalle palkkarästejään.
B) Maksaa siirtokorvauksen lisäksi de Jongille hänen palkkarästinsä (tämä olisi lainsäädännöllisesti ilmeisesti melko hankalaa) ja maksaa siten ylihintaa pelaajasta
C) Lähteä jahtaamaan jotain kakkosvaihtoehtoa. Edelleen odottelen niitä konkreettisia nimiä, kun itse en ainakaan keksi yhtään sellaista pelaajaa, joka olisi saatavilla ja pelaisi tuota de Jongin roolia.
D) Joku muu, mikä?

Kritiikistä tulee aina paljon uskottavampaa, kun sen kritisoinnin lisäksi annetaan jotain parannusehdotuksia. Itse olen tuon argumenttini melko kattavasti perustellut ja tässä markkinatilanteessa, jos de Jong jää hankkimatta, niin itse en usko Unitedin hankkivan mitään kakkosvaihtoehtoa. Se tulee tarkoittamaan, että Eriksen pelaa enemmän alempana ja Donny/Fred/McTominay/Garner saavat enemmän minuutteja kuin he saisivat, mikäli de Jong hankittaisiin.

Unitedia on vuosia kritisoitu siitä, että se ostaa paskoja pelaajia ja sitten kun se ei mahdollisesti saakaan haluamaansa pelaajaa, niin kritisoidaan siitä, että se ei osta jotain paskaa pelaajaa tilalle (kun hyviä ei ole tarjolla). Itse kannatan ainakin enemmän tätä Rangnickin mainitsemaa "if you cannot get the right players, then you should at least not sign the wrong ones" -strategiaa

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Riippuu tietysti täysin asiasta. Keskeneräisestä siirtosaagasta täysin varmaa tietoa on yleensä vähän - sittenkin jos osapuolet itse sanoisivat jotain, se pitää kuitenkin lukea sen läpi, että kaikilla on joku intressi ja asia on kesken. Siihen liittyen mun tärkein pointti FdJ-asiassa onkin ollut, että moni huutelee aika vahvoja mielipiteitä todellisuudessa hyvin ohuiden tietojen varassa. Itse jakelen jyrkempiä tuomioita mieluummin vasta sitten, kun oikeasti tiedetään edes jotain siitä mitä tapahtui ja mitä ei.

Mitä talouteen laajemmin tulee, hyvä aloituspiste ovat tietysti vaikka Barcelonan tilinpäätökset, mutta ne eivät missään tapauksessa yksin riitä (on hyvin tiedossa, että vaikka laki säätelee mitä ja miten sinne pitää merkitä, ainakin Bartomeun kaudella keksittiin monenlaisia keinoja saada tilanne näyttämään todellista paremmalta). Laajempaa kuvaa saa vain useita lähteitä ja asiantuntijoita seuraamalla ja kaikkien luotettavuutta arvioiden. Vaikka Swiss Ramblen Twitter-tilillä kommentit ovat yleensä keskivertoa asiantuntevampia ja lukuja on kerätty, mutta ei nekään yksinään välttämättä kaikkea kerro. Sitten vaikkapa palkkakattoasiassa ensi käden faktaa ovat La ligan ilmoitukset. Sopimusasioissa, kuten tv-oikeusasiassa, sitä ovat osapuolet - jos molemmat tiedottavat samaa, se aika varmasti pitää paikkansa sopimuksen sisällöstä. Mutta silloinkin taas pitää muistaa, että kun koko sopimusta harvoin julkistetaan, emme voi tietää mitä kaikkea ei kerrota.
En edes väitä tietäväni Barcelonasta yhtä paljon kuin sinä, mutta hiukan minua ihmetyttää tämä sinun ja muidenkin tuntemieni Barcan kannattajien ”sokea usko” Laportaan ja kaiken paskan vierittäminen Bartomeun & co niskaan. Omaan silmään Laporta jatkaa samanlaista puliveivaamista, joka aloitettiin jo aiemmin. Tämä siis nyt vaan oma vaatimaton mielipiteeni.

Fordél

Jäsen
@Fordél eli mitä Unitedin olisi siis pitänyt tehdä? Useamman luotettavan lähteen mukaan siirron ongelmana on nyt tällä hetkellä ainoastaan Barcelonan maksamatta olevat palkkarästit, joten mitä United voi tuolle asialle tehdä? Mikä näistä nyt olisi sellainen vaihtoehto, joka ei olisi "epäonnistuminen"?
Ööö...Jos sulla on tavoite, etkä saavuta sitä niin mikä ihme muu se on kuin epäonnistuminen? Sun pitäneen nyt keksiä tähän joku uusi suomenkielen sana.

Tiedän kyllä oikein hyvin nämä seikat, joista asia ilmeisesti kiikastaa, mutta eivät ne asiaa muuta mihinkään. Selittävät toki, mutta epäonnistuminen se on silti. Se on sitten eri asia, että kannattaako siitä sivu tolkulla kritisoida ManU:a.

Kritiikistä tulee aina paljon uskottavampaa, kun sen kritisoinnin lisäksi annetaan jotain parannusehdotuksia. Itse olen tuon argumenttini melko kattavasti perustellut ja tässä markkinatilanteessa, jos de Jong jää hankkimatta, niin itse en usko Unitedin hankkivan mitään kakkosvaihtoehtoa. Se tulee tarkoittamaan, että Eriksen pelaa enemmän alempana ja Donny/Fred/McTominay/Garner saavat enemmän minuutteja kuin he saisivat, mikäli de Jong hankittaisiin.
Niin, en minä näe tätä minään erityisenä kritiikkinä. Olen vain todennut tosiasiat, että jos ei tavoitetta saavuteta niin se on epäonnistuminen. Itsekin olen täällä tuonut esille moneen kertaan, että de Jong on sitä, mitä ns. lääkäri määrää. En ole myöskään lähtenyt erityisesti kritisoimaan siitä, että ManU laittaa paukut pelaajaan, jota näyttää olevan vaikea saada hankittua vaikka tälle kritiikille joku voisi nähdä perusteita.

Unitedia on vuosia kritisoitu siitä, että se ostaa paskoja pelaajia ja sitten kun se ei mahdollisesti saakaan haluamaansa pelaajaa, niin kritisoidaan siitä, että se ei osta jotain paskaa pelaajaa tilalle (kun hyviä ei ole tarjolla). Itse kannatan ainakin enemmän tätä Rangnickin mainitsemaa "if you cannot get the right players, then you should at least not sign the wrong ones" -strategiaa
Itse olen tässä kohdin eri mieltä, mitä tulee ManU:n tulevan kauden keskikenttään. ManU:n keskikenttä näyttää tällä hetkellä seuraavalta:

-McTominay
-Garner
-van de Beek
-Fred
-Eriksen
-Bruno

Mielestäni tuo on aivan liian kapea keskikenttä niin laadultaan kuin leveydeltään. Jos tolla joudutaan lähtemään kauteen, avainpelaajat kulutetaan taas liian aikaisin puhki. Tästähän ManU on kärsinyt aiemminkin vaikka rinki on ollut leveämpi. Esimerkiksi Poolilla löytyy keskikentälle: Fabinho, Thiago, Jones, Milner, Henderson, Keita, Elliott ja Carvalho eli kahdeksan "Valjutason" pelaajaa. Spursilla taitaa olla kymmen kk-pelaajaa (joku toki varmasti vielä poistuu). Jos de Jongia ei saada, mielestäni tuohon pitäisi saada ehdottomasti ainakin yksi laadukas keskikenttäpelaaja lisää. Sen ei tarvitse olla de Jongin tasoinen, koska hyvin harva pelaaja maailmassa on.

Pablito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Real Madrid, Toronto Maple Leafs
Oikaisen nimenomaan silloin, kun on faktaa olemassa ja täällä heitetään siitä huolimatta mutua. Viimeksi tänään ja sitä ennen esim. torstaina. Muista oikaisijoista en ole puhunut käsittääkseni mitään. Ja jos joku itse lainaamani tieto on epävarma, niin mulla on tapana myös ilmaista se hyvin selkeästi.

Itse mainitset myös todella monessa viestissäsi lähteeksesi Sportin, joka mitä ilmeisimmin on yksi kaikista eniten barcalasit päässä vetävistä julkaisuista mitä löytyy.

Sen lisäksi tuntuu, että jokainen Barcaa ja Laportaa kritisoiva viesti tuntuu sinulla menevän todella kovaa ihon alle. Ei kai sille mitään mahda, että tämä Barcelonan viime vuosien toiminta, De Jongin savustamisyritykset, palkkojen ja siirtojen kanssa kikkailu sekä silti jatkuvat uudet hankinnat persaukiselta kuulostavan seuran kohdalla saavat ihmisissä aikaan erinäisiä mielipiteitä ja tunteita.

On tässä kaikki muutkin seurat saaneet rapaa niskaansa, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Mutta silti tuntuu, että sinä olet ainoa kenelle tämä tuntuu olevan henkilökohtainen hyökkäys aina kun Barcan touhulle naureskellaan.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tämä FDJ keissi ansaitsisi jo oman ketjunsa. Vähän raskasta seurattavaa sellaiselle, jota ei kiinnosta. Mutta ehkä olen ainut :).

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Kivaahan se on vaan kun kaks herkällä olevaa faniporukkaa keskustelee. Tuskin kukaan kateellinen Barcan tai ManUn tilanteesta on.
Tästä puuttuu vaan viimeisen päivän seurannat helikopteri seurantoineen.

Jeffrey

Jäsen
Kivaahan se on vaan kun kaks herkällä olevaa faniporukkaa keskustelee. Tuskin kukaan kateellinen Barcan tai ManUn tilanteesta on.

Jokos se Ekitike Newcasteleen on jo julkaistu? Eikös se ollut ihan saletissa jo pari kuukautta sitten? On kyllä Castle mennyt eteenpäin kun onnistuu tuollaisen talentin naaraamaan. Myös Henderson oli harakoilta erittäin hyvä hankinta. Alkaa olla maalivahtiosasto ja hyökkäys ihan jo maailmanluokkaa. Tulihan vielä se yksi puolustaja sisään, joka itse halusi Milaniin, mutta lopulta veriraha vei voiton.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Tästä puuttuu vaan viimeisen päivän seurannat helikopteri seurantoineen.
Nyt on kyllä pakko tunnustaa, että näin ihan oikeasti unta että de Jong siirtyi Unitediin.

Tähän liittyen toimittaja Juanmarti on sanonut, että todennäköisesti kaikkia uusia hankintoja ei pystytä rekisteröimään ilman myyntejä tv-diileistä huolimatta.

Viimeksi muokattu:

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
hiukan minua ihmetyttää tämä sinun ja muidenkin tuntemieni Barcan kannattajien ”sokea usko” Laportaan ja kaiken paskan vierittäminen Bartomeun & co niskaan.
Bartomeun kritisoimiseen taloudenpidosta ja mm. valtaosin epäonnistuneista pelaajahankinnoista ym. on ainakin olemassa täysin selvät todisteet jo tähän mennessä, vaikka osa kokonaisuudesta selviää vasta poliisitutkinnassa jos sittenkään. Hänen puuhiensa seurauksista kannattamani seura aika vahvasti kärsii nyt ja väkisinkin vielä pitkään enemmän tai vähemmän. Laportan kohdalla tilanne on aika lailla auki, joskin ymmärrän kyllä jos monista näyttää, että hän yrittää väkisin nostaa seuran takaisin kilpailemaan CL:n kärkipaikoista jos ei nyt ihan keinoja kaihtamatta niin sinnepäin.

@Pablito jos joskus kommentoin/jaan Sportin tietoja, niin mainitsen lähteen juuri siksi, että sen uskottavuus on ristiriitainen. Heillä on joskus sisäpiirilähteitä, mutta voivat myös olla niiden vedätettävissä otsikoiden saamiseksi ja tyyli on muutenkin usein huonossa mielessä iltapäivälehtimäinen.

Ja vielä mitä tulee sokeaan uskoon, niin tässä nyt vaikka viimeisten parin viikon ajalta tästä ja Barcelonan ketjusta:

etenkin Lewan huhuttu hinta olisi selvästi yläkanttiin ja hankinnan järkevyys siis vähintäänkin kyseenalainen.

Henk.koht en kylläkään törsäisi heti kaikkea irtoavaa joukkueen vahvistamiseen, silti vaikka hankinnat olisivat paremmin perusteltuja kuin joskus Bartomeun-Koemanin aikana. Jotain kannattaisi jättää ihan vaikka velkojen lyhentämiseen ja pidemmän aikavälin tasapainon edistämiseen.
Raphinhojen ja Lewandowskien hankkiminen, jos konkurssi olisi akuutti uhka, olisi tietysti Bartomeu-luokankin ylittävää vastuuttomuutta ja hölmöyttä. On tietysti mahdollista, että Laporta yltäisi sille tasolle, mutta toistaiseksi en ihan sellaiseen usko ennen kuin näen, vaikka kriittisenä yritän pysyä.

Voi tietysti kritisoida, että nyt pitäisi vain elää tosi vaatimattomasti ja pienentää velkoja. Ja että tv-oikeuksien myynti pienentää tulevien vuosien tulovirtoja. Olen itsekin johonkin pisteeseen asti tätä mieltä. Seurajohto tasapainottelee kai sen kanssa, mikä on järkevää huomioiden nuo liigan taloussäännöt: eli että pystytäänkö seuran tulevaisuutta, siis taloutta ja joukkuetta, kuitenkin lopulta rakentamaan paremmin kun päästään rajoituksista eroon laittamalla liigan vaatimalla tavalla tämänhetkiset tilit kuntoon. Joskushan on ihan perusteltua investoida tulevan liikevaihdon kasvattamiseksi. Onnistuuko tämä? Se nähdään kunnolla joskus 5-10 vuoden perspektiivillä sitten, tai jopa vasta pidemmällä esim. stadionin remonttihanke huomioiden.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Ööö...Jos sulla on tavoite, etkä saavuta sitä niin mikä ihme muu se on kuin epäonnistuminen? Sun pitäneen nyt keksiä tähän joku uusi suomenkielen sana.
Meillä on selvästi eri käsitys siitä, mikä on epäonnistuminen. Itse en ainakaan näe sitä epäonnistumisena, jos seurasta riippumattomista syistä siirto jää toteutumatta. De Jong on varmasti antanut ten Hagille vihreää valoa, sillä muuten United ei näin pitkään olisi neuvottelemassa tästä siirrosta. Luotettavien lähteiden mukaan myös United ja Barcelona ovat päässeet yhteisymmärrykseen siirtosummasta. Nyt ainoat esteet ovat de Jongin ja Barcelonan välillä, johon United ei pysty millään tavalla vaikuttamaan. Parempi se kai on kuitenkin yrittää kuin istuskella toimistolla kädet taskuissa koko kesä.

Sinänsä ymmärtäisin tuon logiikan epäonnistumisesta, jos de Jong olisi vain yksi vaihtoehto keskikentälle, jota jahdattaisiin koko kesä ja jäätäisiin silti ilman hankintaa. Nyt kuitenkin on selvästi kyse pelaajasta, jonka joukkueen valmentaja nimenomaisesti haluaa hankkia ja ainakaan huhuissa ei ole pyörinyt ketään toista pelaajaa, joka olisi vaihtoehtona tuohon samaan rooliin. Aika paljon olen seurannut eri lähteitä liittyen tähän siirtosaagaan ja sen perusteella - kuten aiemmin jo sanoin - nyt halutaan selvästi hankkia de Jong eikä vain jotain keskikenttäpelaajaa.

Itse olen tässä kohdin eri mieltä, mitä tulee ManU:n tulevan kauden keskikenttään. ManU:n keskikenttä näyttää tällä hetkellä seuraavalta:

-McTominay
-Garner
-van de Beek
-Fred
-Eriksen
-Bruno

Mielestäni tuo on aivan liian kapea keskikenttä niin laadultaan kuin leveydeltään.
A) Kuusi pelaajaa kolmelle pelipaikalle ei ole mitenkään erityisen vähän. Listaan voidaan lisätä vielä Sancho, joka pystyy pelaamaan kymppipaikalla, ja mahdollisesti myös Zidane Iqbal, joka on vakuuttanut harjoitusotteluissa.
B) Ten Hag on painottanut, että hän haluaa pienen ryhmän.
C) Laadusta olen samaa mieltä, mutta sitä ei taida tänä kesänä olla hirveästi tarjolla. Jos jotain hankitaan, niin pelaajan pitää olla avauksentasoinen pelaaja Unitedissa. Saatavilla olevista pelaajista ainoastaan Tielemans olisi mielestäni tasoltaan riittävä, mutta pelityyliltään hän ei ehkä ole kuitenkaan sitä, mitä Unitedin keskikenttä kaipaa.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Liverpoolin siirtopolitiikkaa, ehkä?

Liitteet

• Nunez.JPG
    Nunez.JPG
    53,8 KB · kertaa luettu: 192

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En edes väitä tietäväni Barcelonasta yhtä paljon kuin sinä, mutta hiukan minua ihmetyttää tämä sinun ja muidenkin tuntemieni Barcan kannattajien ”sokea usko” Laportaan ja kaiken paskan vierittäminen Bartomeun & co niskaan. Omaan silmään Laporta jatkaa samanlaista puliveivaamista, joka aloitettiin jo aiemmin. Tämä siis nyt vaan oma vaatimaton mielipiteeni.
Laporta on tekijä ja Bartomeu (paskan)puhuja joka sai seuran sellaiseen tilaan että Laporta joutuu kaikenlaista veivailua ja kikkailua tekemään.

En usko sokeasti Laportaan mutta ei ole mies ensimmäistä kertaa tehtävässä. Nyt se on helvetin paljon hankalampi kuin viimeksi.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Vahvistunut jälleen huhut että Newcastle on tosissaan Jack Harrisonin perässä. Tosin Leedsin ei tarvi myydä kun Raphinhasta saatiin jo isot rahat. Hinnaksi huhuiltu 25-30 miljoonaa, mikä on kyllä liikaa, vaikka pidänkin pelaajasta, Jack Harrisonista.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Eilen se sinne ilmestyi takaisin, samalla listalla tulee näkyviin kuin muutkin siirrot. Rontunkin kohde taisi eilen avautua taas pelattavaksi.
Kiitos. Nyt sokea setä löysi oikean kohdan. 100e sille että jää Barcelonaan.

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Borna Sosa ja David Raum ovat Bayernin tutkalla vasemman laitapakin tontille Omar Richardsin poistumisen jälkeen. Huhujen mukaan Bayern olisi vahviten Raumin perässä ja Hoffenheimin pyynti Raumista olisi siinä €30-40 milj. tienoilla. On olemassa mahdollisuus, että Bayern lisäisi Chris Richardsin mukaan diiliin, joka on ollut jo pitkään Hoffenheimin targetlistalla ja Bayern saisi näin alennettua Raumin hintaa.

Bayern on myös tekemässä kolmatta tarjoustaan Rennaisille Mathys Telistä. Bayernin toinen tarjous (€18M + 4,5M) ei ollut riittävä Rennaisille. Kolmannen tarjouksen huhutaan yltävän bonukset huomioiden päälle €25 miljoonan, jopa lähelle €30 miljoonaa, jonka uskotaan olevan lähellä sitä mitä Rennais haluaakin Telystä.

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Just in: De Ligt Bayerniin on 'done deal' monen lähteen mukaan. Bayern ja Juve olleet tiiviisti yhteydessä parin viime tunnin aikana ja nyt vahvojen huhujen ja monen eri lähteen mukaan Juve olisi hyväksynyt Bayernin uusimman ja viimeisimmän tarjouksen joka on noin luokkaa €70M +€10M bonukset.

Henkilökohtaiset asiat de Ligtin ja Bayernin välillä on sovittu jo aiemmin. De Ligt tulee sainaamaan Bayernin kanssa 5-vuotisen sopimuksen kesään 2027 saakka ja de Ligtin palkka tulee olemaan siellä n. €19 miljoonan tienoilla.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy