Kesän festarit

  • 572 805
  • 3 245

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ainakin itelläni on joku taskumatti tai vauvan smoothiepussi munissa on toiminut aina 110%

Kaveri jäi kiinni Tuskan portilla, oli kyllä saanut tehtyä hyvän blandiksen avaamatta / rikkomatta muovipullon korkkia mutta oli täyttänyt pullon liian täyteen. Järkkäri oli sen verran alan miehiä että bongasi tuon. Siinä oltiin melkein että I ain't even mad bro niinkuin junnut kuulemma sanovat.

Hesarin Kinnusen kanssa olen samaa mieltä tuosta Slotfestista, aika erikoisia ysärivalintoja. Nyt on jokin alennuskin menossa, olisiko lipunmyynti ollut hiljaista. Ihan peruskivaa, muttei ehkä ominta mulle. Muuten hiukan puolustan "nostalgiaa" siinä mielessä että jos artistin ura jatkuu vuosikymmenten yli, on siinä pakostakin ajallinen ulottuvuus. Vaikea ajatus näille ex rumbalaisille jotka ovat aina kaiken uuden perään samalla kuvitellen että itse ovat vapaita omasta historiastaan. Fröbelit sanoo hei. Ja etteivätkö aikanaan ole kalkkiksia omissa ruisrockeissaan. Lisäksi, pitää erottaa nämä XX vuotiskiertueet vanhalla matskulla ja edelleen levyttävät artistit. En tosin muutenkaan pidä nostalgiaa kategorisesti negatiivisena, jos siltä tuntuu niin eikun lauteille.

Oma musamaku on vähän kuin puu, on syvät juuret ja tukeva runko ja sitten uusia oksia siellä täällä. Yksi ei ole pois toiselta. Turun Kesärauha on tehnyt minusta hyviä juttuja, sekaisin enemmän ja vähemmän tunnettuja artisteja, niin niitä uusia juttuja löytää. Suistamon Sähkö, Puhelinseksi ainakin löysivät tiensä levyhyllyyni.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mitä vinkkejä Pori Jazziin menijälle, joka reilun viikon päästä matkustaa sinne katsomaan suurinta kaikista, eli potikanvääntäjiä vailla vertaa, Kraftwerk-yhtyettä? Ilmeisesti koko festivaalialue on anniskelualuetta? Ei sillä, että olisin sinne kännifestarireissulle menossa. Bändi on merkityksellinen minun elämässäni ja reissu noin muutoin turhan tyyris pelkälle juopottelulle ja hatarille muistikuville. Näyttää vaan kuvista alue mukavalta, mutta ennenhän sinne taisi päästä piknik-koreineen ja skumppineenkin?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mitä vinkkejä Pori Jazziin menijälle, joka reilun viikon päästä matkustaa sinne katsomaan suurinta kaikista, eli potikanvääntäjiä vailla vertaa, Kraftwerk-yhtyettä? Ilmeisesti koko festivaalialue on anniskelualuetta? Ei sillä, että olisin sinne kännifestarireissulle menossa. Bändi on merkityksellinen minun elämässäni ja reissu noin muutoin turhan tyyris pelkälle juopottelulle ja hatarille muistikuville. Näyttää vaan kuvista alue mukavalta, mutta ennenhän sinne taisi päästä piknik-koreineen ja skumppineenkin?
Joo eikös tuo nykyään ihan perus ole 'bout kaikilla festareilla, että saa sen 10-12€ maksavan 0.33l juoman kanssa heilua missä tykkää. Näin ilkeenä ahdasmielisenä porilaisena ehdottaisin kuitenkin, ettet mene porteista edes sisään, vaan leiriydyt siihen Kirjuriin lähelle festarin aitoja. Menojuomaksi litra kossua ja halpoja coop-oluita lähimmästä vihreästä kaupasta (taitaa olla keskustan Sokos) ja vaikka näön vuoksi viinirypäleitä tjs. Ajallisesti paikan päälle kannattaa mennä harkiten, jos menee ajoissa, saa hyvän paikan viltille eikä tarvitse ängetä kenenkään läheisyyteen. Toisaalta, ei siellä mitään järkevää esitystä olisi, mitä varta vasten tarvitsee kovin aikasin mennä, eli tuokin aika kannattaa kuluttaa esim. Rattaanpyörässä. Hieman kalliimpaa kuin pussikaljat puistossa, mutta ei ainakaan ihan heti löydy omaa sivua Pulsu Wikistä. Bonuksena ku vähä tissutellut yläkertaa mukavaksi, niin yllättäen ihan väsynyt ja paska musiikki alkaa kuulostamaan ihan helvetin hyvältä. Ehdottomasti suosittelen hakeutumaan lähelle lavaa josta kuulee sitä oikeeta jazzia, se on parasta nousuhumala musiikkia.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä vinkkejä Pori Jazziin menijälle, joka reilun viikon päästä matkustaa sinne katsomaan suurinta kaikista, eli potikanvääntäjiä vailla vertaa, Kraftwerk-yhtyettä? Ilmeisesti koko festivaalialue on anniskelualuetta? Ei sillä, että olisin sinne kännifestarireissulle menossa. Bändi on merkityksellinen minun elämässäni ja reissu noin muutoin turhan tyyris pelkälle juopottelulle ja hatarille muistikuville. Näyttää vaan kuvista alue mukavalta, mutta ennenhän sinne taisi päästä piknik-koreineen ja skumppineenkin?

Tuli käytyä viime vuonna Sam Smithin keikalla ja sitä edellinen visiitti oli 2013, tuolloin pääsi muistaakseni vielä piknik-korin, eli minun tapauksessani olutlaatikon kanssa alueelle.

Koko festivaalialue ei taida olla anniskelualuetta, mutta esim päälavan ympäristö on käytännössä kokonaan. Alue on aika iso ja liikkuminen suht helppoa. Ei siellä oikein pääse pullonkauloja syntymään.

Vaikka ei Jazzista pitäisikään, niin kanattaa käydä kuuntelemassa niiden pikkulavojen meininkejä kanssa. Alueen hienoin osa on siellä perällä.
 
Onko John Smithissä käyneitä? Ensi viikolla pitäisi eksyä ensimmäistä kertaa. Ainakin telttapaikkaa kun osti, ei jäänyt epäselväksi, että se telttapaikan alue on 3m x 3m. Eli vissiin aika tarkkana ovat siellä toisin kuin Nummirockissa ei ollut mitään rajotteita.

Onko tuolla muuta mitä kannattaa ottaa huomioon tai olisi hyvä tietää etukäteen?
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko John Smithissä käyneitä? Ensi viikolla pitäisi eksyä ensimmäistä kertaa. Ainakin telttapaikkaa kun osti, ei jäänyt epäselväksi, että se telttapaikan alue on 3m x 3m. Eli vissiin aika tarkkana ovat siellä toisin kuin Nummirockissa ei ollut mitään rajotteita.

Onko tuolla muuta mitä kannattaa ottaa huomioon tai olisi hyvä tietää etukäteen?
On tuolla tullut useana vuonna käytyä ja nytkin 3 päiväksi menossa "riehumaan". Eipä ole koskaan ollut mitään valitettavaa. Jonottaa ei tarvitse juuri mihinkään, päälava on sijoiteltu rinteen alle että voi sieltä rinteestä silmäillä vaikka istuenkin välillä ja toinen on sitten siellä mäen päällä puistomaisella alueella. Telttapaikkoihin en osaa ottaa kantaa kun yleensä on oltu mökillä jonkun kilometrin päässä kohteesta kuten tälläkin kertaa. Hyvän mielen tapahtuma on kyllä kyseessä, että en muista koskaan edes järkkärin ketään kantaneen siellä mihinkään suuntaan tai ei ainakaan ole osunut kohdalle. Ainut valitus mitä olen joskus kuullut toisella foorumilla on, että alueen parkkipaikka, jos on n. kilometrin päässä pellolla on liian kaukana alueesta kun pitää kävellä, mutta sieltäkin on ainakin ennen mennyt joku juna kohteeseen jos kilometri alkaa pakottaa jalkoja. Ruoka ja juomatarjonta yleensä ollut aika perus mitä nyt festareilla yleensä on. Kaikenlaista oheisohjelmaakin on mutta en ole niihin ehtinyt koskaan oikein tutustua.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Jazzin vinkkinä laittaisin mukaan myös Anna Inginmaa ja Hypnomen -kombon. Lumoavan Annan tyyli on sellaista yökerhojatsia, Pekka Laineen Hypnomen taas svengaavaa instrumentaalia. Hyvin toimii yhdessä. Toisena tärppinä Grande Mahogany, Jimi Hendrixin hengenheimolaisia.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Jaaha, kaveri tulee parin tunnin päästä hakemaan, ja siirrytään kohti Espoota ja Kulttuuriaukiota. Musiikkitarjonta on ehkä mun makuun vähän sinnepäin, mutta mukava on toki lähteä. Ajattelin ottaa oluttakin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaahas, se olisi aikaa taas mennä Puskaan istuskelemaan. Onhan siellä niin mukava olla ja palaa auringossa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Olisipa Jazzeilla ollut samana iltana Pet Shop Boys ja Kraftwerk. Olisin niin lahjonut mieheni tuonne.
Molempiin liput ja muita tuskin ko. päivinä käy kuulemassa. Ehkä inan edeltävää "lämppäriä".
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Jaaha, kaveri tulee parin tunnin päästä hakemaan, ja siirrytään kohti Espoota ja Kulttuuriaukiota. Musiikkitarjonta on ehkä mun makuun vähän sinnepäin, mutta mukava on toki lähteä. Ajattelin ottaa oluttakin.
Mukava mutta sympaattinen tapahtuma. Verikalpa oli melko puuduttava miinus "Pahan Laulu." Grillijono KO suoritti oikein mainiosti ja helmenä kuultiin "Mä vihaan sua niin että halkeen." Bändin merkkaritiskiltä lähti mukaan suunnitelman mukaisesti kekkospaita ja pätsi. Stoned Statues jäi yleisen säädön takia väliin.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Mukava mutta sympaattinen tapahtuma. Verikalpa oli melko puuduttava miinus "Pahan Laulu." Grillijono KO suoritti oikein mainiosti ja helmenä kuultiin "Mä vihaan sua niin että halkeen." Bändin merkkaritiskiltä lähti mukaan suunnitelman mukaisesti kekkospaita ja pätsi. Stoned Statues jäi yleisen säädön takia väliin.
Mä ostin Kekkospaidan myös!
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Jossain vaiheessa oli vähän huoli Turkuun siirtyneen Metallivuoren lippumenekistä mutta ennen viimeistä la esiintyjää vakuuteltiin että Metallivuori 2025 on here we go. Perjantai meni minulla Brucen kanssa päällekäin mutta lauantai oli pakollinen Maj Karman jäähyväisten takia. Sitä ennen Awake Again tankotanssijoineen ja Ukrainan lippuineen, CoBiakin soittanut Warmen ja Mokoma, joka Ilosaaren jälkeen oli ilahtunut kun "näkee yleisön". Janne Porkka Mokoman pitissä/onnenpyörässä. Paviljongissa Lehkosen nimmaroitu mestaruuslippis.

Karmaa jännitti outo lokaatio mutta kyllä se siitä lähti. Bändi ehkä jatkaa ilman Ylppöä mutta onhan se nyt vähän outoa. Keikka ei ollut mikään hittiparaati, pois jäi vaikkapa Metallisydän ja Romanssi, mutta Rukous, Sodankylä, Attentaatti ja oma lemppari Valaiden laulu kuultiin. Ei soi enää laulu valaiden. Haikeat fiilikset, aikanaan Kårenilla olin MKKK:n viimeisellä keikalla mutta se oli vain nimenmuutos. Muistan myös keikan jolloin Ylpön ero oli juuri tapahtunut ja kaveri oli aivan rikki. Seuraava Turun keikka oli taas intensiivisin vuosiin.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
...Mokoma, joka Ilosaaren jälkeen oli ilahtunut kun "näkee yleisön".
Mikä juttu? Eikö ollut katsojia, vai oliko jotenkin erikoinen esiintymisareena?

Torstaina mennään katsomaan Mokomaa Viikkiin Helsingissä. Toivottavasti jengi löytää paikalle. No tämä ei nyt varsinaisesti ole mitenkään festariketjun kamaa.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Mikä juttu? Eikö ollut katsojia, vai oliko jotenkin erikoinen esiintymisareena?

Itse käsitin että oli jokin isompi tyhjä tila lavan ja yleisön välissä, paikalla olleet varmaan osaavat kertoa.
 

Herra Hopotin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse käsitin että oli jokin isompi tyhjä tila lavan ja yleisön välissä, paikalla olleet varmaan osaavat kertoa.
Mitä nyt molemmista videota nähnyt, niin ilosaaressa päälavan keikka, tyhjää tilaa yleisön ja lavan välissä, varmaan yleisö näyttää lavalta enemmän ihmismereltä.

Toinen taas vaikutti pienemmältä tapahtumalta, ja muistutti enemmän klubikeikkaa. Jälkimmäisen videot fiiliksen mukaan näytti sellaisilta, joilla itsekin olisin halunnut olla mukana.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Laulurinteellä (ei siis Ilosaaressa - jos festivaaliin viitataan, mennään nimenomaan Rokkiin ja puhutaan Rokista) on tainnut jokseenkin aina olla siinä pieni väli lavan ja yleisöalueen välissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös