Kerho-shop & fanituotteet

  • 43 618
  • 188

Asconisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho - HPK
Menin äsken selaamaan tuota fanikaupan tarjontaa ja rupesi oikein ärsyttämään kuinka ankeita kuteita siellä on.

Miksei meillä ole baseball-, windbreaker-, tai pilottitakkeja? Miksi kaikki t-paidat ovat samaa perusmallia, eikä ole esim. oversized-mallia? Miksi sen logon täytyy olla niin hävyttömän pieni? Miksi suoralippaisia lippismalleja on enemmän kuin kaarevia, vaikkei suoralippoja monikaan käytä enää? Miksei ole mitään housuja tai esim tracksuittia? Miksei ole vaikka släbäreitä? Miksei Kerhon vaatteissa ole mitään luovuutta? Lätkästään se rotan kiveksen kokoinen logo ja joku HÄMPTON teksti siihen mustaan vaatteeseen ja todetaan että tänään oltiin tulessa.

Jumalauta, Hesenkin mallisto herättää enemmän kiinnostusta.

Onko nämä kustannuskysymyksiä, vai onko tämä apatia-mallisto seurausta fanituotevastaavien pätevyyden puutteesta?
 

Liitteet

  • Screenshot_20240806_134003_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20240806_134003_com.android.chrome.jpg
    67,5 KB · kertaa luettu: 90
  • Screenshot_20240806_133751_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20240806_133751_com.android.chrome.jpg
    80,7 KB · kertaa luettu: 89

kasipallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paitoja voisi olla 5xl asti. Kannattajia kuitenkin löytyy eri kokoluokista ja isot koot loppuu usein ensimmäisenä.

Mietin mitä logollisia tuotteita voisi shoppiin kehittää, niin omalla ostoslistalla olisi flatcap, shortsit ja HPK saunasetti (logollinen saunakiulu, löylykauha, saippua ja lämpömittari).

Nyt kun Hämeenlinnan olutkulttuuri alkaa heräilemään, niin olisiko paikallisen pienpanimon HPK-olut mitään?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lätkästään se rotan kiveksen kokoinen logo ja joku HÄMPTON teksti siihen mustaan vaatteeseen ja todetaan että tänään oltiin tulessa.

Jumalauta, Hesenkin mallisto herättää enemmän kiinnostusta.
Mulle kävisi, jos olisi selkeä, isokokoinen logo aina lähes aina tuotteessa kun tuotteessa ilman mitään Hämptön/1929/Hämeenlinna yms. tekstejä. Se muutaman vuoden takainen oranssivalkoinen "baseball-lippis" pelkällä logolla oli esimerkki hyvästä tuotteesta. Löytyy tuo onneksi hyllystä. Ei vaan jotenkin nuo suht. karmeat tekstit aiheuta ikinä mitään väristyksiä. Värimaailmaa, asettelua ja tyyliä voi sitten maalailla kuinka paljon vaan.

Ymmärrän tietysti, että nuoremmille noita kai(?) on suunnattukin ja niinhän sen nyt periaatteessa pitääkin mennä. En vain oikein tiedä saako nekään noista Hämptoneista mitään kiksejä.

edit: Lisätään myös se, että Kerhon sivuilla on kolme(sic) erilaista fanihuivia myynnissä ja niistäkin kahdet ovat kyllä melko karsean näköisiä Hämpton-teksteineen. Tulisi varmasti jotain tuloja jos myisi hallillakin erilaisia huiveja, eikä vain kierrättäisi samaa kuosia mustana tai oranssina per kausi. Aika moni menee noita huiveja tsekkaamaan, mutta samojahan siellä lähes aina on.
 
Viimeksi muokattu:

TJ MACKEY

Jäsen
Menin äsken selaamaan tuota fanikaupan tarjontaa ja rupesi oikein ärsyttämään kuinka ankeita kuteita siellä on.

Miksei meillä ole baseball-, windbreaker-, tai pilottitakkeja? Miksi kaikki t-paidat ovat samaa perusmallia, eikä ole esim. oversized-mallia? Miksi sen logon täytyy olla niin hävyttömän pieni? Miksi suoralippaisia lippismalleja on enemmän kuin kaarevia, vaikkei suoralippoja monikaan käytä enää? Miksei ole mitään housuja tai esim tracksuittia? Miksei ole vaikka släbäreitä? Miksei Kerhon vaatteissa ole mitään luovuutta? Lätkästään se rotan kiveksen kokoinen logo ja joku HÄMPTON teksti siihen mustaan vaatteeseen ja todetaan että tänään oltiin tulessa.

Jumalauta, Hesenkin mallisto herättää enemmän kiinnostusta.

Onko nämä kustannuskysymyksiä, vai onko tämä apatia-mallisto seurausta fanituotevastaavien pätevyyden puutteesta?
Organisaatiossa ei ole halua, intohimoa tai sitä kautta osaamista laittaa fanituote- puolta kuntoon. Jos olisi, se olisi jo tehty. Niin monta vuotta tämä on ollut Kerhossa heitteillä. En jaksa edes laskea tai selata tätä ketjua riittävän pitkälle.

Kohta joku tulee kertomaan, että onhan siellä ollut löylykauhoja, vuodevaatteita ja game worn- huutokaupat ovat hitti pari kertaa vuodessa. Kyllä, juuri näin! Mutta nuo argumentit enemmänkin alleviivaavat, että Kerhon fanituotteissa olisi iso potentiaali tehdä myös rahaa seuralle. Seura myy jopa markkinoimatta löylykauhoja. Tami sanoisi My god.

"Menisitte itse tekemään, kun näyttää olevan niin helppoa". Saamari, kohtahan jonkun täältä palstalta pitää käydä se näyttämässä pro bono- pohjalta, rakkaudesta seuraan.
Kerhon brändi on vahva ja tunnettu. Seura omaa hyvät värit. Seura on lisäksi lähihistoriassa menestynyt ja sillä on vankka kannattajajoukko ja potentiaalia kasvaa.

Lopputulosta tai varmaa rahaa investoinneille ja panostuksille ei voi kukaan luvata. Mutta se myynti joko laitetaan täysillä kuntoon tai sitten ei kuluteta siihen yhtään aikaa tai panosta, vaan ohjataan ne vähätkin eurot ja käsiparit johonkin muuhun. Puolittain ei ole järkeä tehdä, kuten Kerho tässä osoittaa.

Nyt se fanituotemyynti, kauppapaikka ja alusta siihen on heitteillä.
 

HyttyOfficial

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerhon Pallo, Detroit Red Wings, Real Madrid
Organisaatiossa ei ole halua, intohimoa tai sitä kautta osaamista laittaa fanituote- puolta kuntoon. Jos olisi, se olisi jo tehty. Niin monta vuotta tämä on ollut Kerhossa heitteillä. En jaksa edes laskea tai selata tätä ketjua riittävän pitkälle.

Kohta joku tulee kertomaan, että onhan siellä ollut löylykauhoja, vuodevaatteita ja game worn- huutokaupat ovat hitti pari kertaa vuodessa. Kyllä, juuri näin! Mutta nuo argumentit enemmänkin alleviivaavat, että Kerhon fanituotteissa olisi iso potentiaali tehdä myös rahaa seuralle. Seura myy jopa markkinoimatta löylykauhoja. Tami sanoisi My god.

"Menisitte itse tekemään, kun näyttää olevan niin helppoa". Saamari, kohtahan jonkun täältä palstalta pitää käydä se näyttämässä pro bono- pohjalta, rakkaudesta seuraan.
Kerhon brändi on vahva ja tunnettu. Seura omaa hyvät värit. Seura on lisäksi lähihistoriassa menestynyt ja sillä on vankka kannattajajoukko ja potentiaalia kasvaa.

Lopputulosta tai varmaa rahaa investoinneille ja panostuksille ei voi kukaan luvata. Mutta se myynti joko laitetaan täysillä kuntoon tai sitten ei kuluteta siihen yhtään aikaa tai panosta, vaan ohjataan ne vähätkin eurot ja käsiparit johonkin muuhun. Puolittain ei ole järkeä tehdä, kuten Kerho tässä osoittaa.

Nyt se fanituotemyynti, kauppapaikka ja alusta siihen on heitteillä.
Olen miettinyt, olisiko Suomen / Liigan kokoisessa markkinassa järkevää ulkoistaa fanituotepuolta alá NHL ja Fanatics?

Yksi iso e-commerce alusta Liigan ja seurojen lisenssillä, jota markkinoi ja pyörittää alan valmiiksi osaava toimija.
 

Asconisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho - HPK
Tässä on joitain omaan silmään siistejä vaatteita mitä muilta jengeiltä löytyy.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240806_164959_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_20240806_164959_com.google.android.apps.photos.jpg
    325,4 KB · kertaa luettu: 157
  • Screenshot_20240806_153735_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20240806_153735_com.android.chrome.jpg
    100 KB · kertaa luettu: 160

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Olen miettinyt, olisiko Suomen / Liigan kokoisessa markkinassa järkevää ulkoistaa fanituotepuolta alá NHL ja Fanatics?

Yksi iso e-commerce alusta Liigan ja seurojen lisenssillä, jota markkinoi ja pyörittää alan valmiiksi osaava toimija.

Puhelinta käteen ja koodia vaan, jos siltä tuntuu. Totuushan on, että yli puolen Liigaseurojen fanimyynti sakkaa ja pahasti. Eikä meidän HPK ole kärkipäätä siinä, kuka tarvii rahaa.
 

TotenHosen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kotipaitaa mukailevaa pelipaitahupparia olen kaipaillut valikoimaan jo kauan. Ei mitään luiruteryleeniä vaan kunnon pehmeää hupparimatskua. Ne on hyvän näköisiä (katselin muiden joukkueiden vastaavia). Toisi mukavasti oranssia näkyvyyttä niin kotihalliin kuin vierashalleihinkin sekä "jatkopeleihin" kaupungin yössä kotona ja vieraissa.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kotipaitaa mukailevaa pelipaitahupparia olen kaipaillut valikoimaan jo kauan. Ei mitään luiruteryleeniä vaan kunnon pehmeää hupparimatskua. Ne on hyvän näköisiä (katselin muiden joukkueiden vastaavia). Toisi mukavasti oranssia näkyvyyttä niin kotihalliin kuin vierashalleihinkin sekä "jatkopeleihin" kaupungin yössä kotona ja vieraissa.

Näitähän oli vuosia sitten, itselläni sellainen löytyy vaatekaapista. Valitettavasti ei kai sitten ole enää saatavilla, ilman muuta pitäisi.
 

Controller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Vahva veikkaus että tässäkin fanituote gatessa, ainoa mistä hitsaa kiinni on raha.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Vahva veikkaus että tässäkin fanituote gatessa, ainoa mistä hitsaa kiinni on raha.


Eikai niitä nyt varastoon osteta rekkalasteittain? Rahasta, kiinnostuksesta ja viitsimisestä se varmaan kiinni on

Kerho shop olisi laitettavissa kuntoon pienellä investoinnilla ja vaivalla. Tämän kuntoon laittaminen tarvitsisi vain sen että jotain kiinnostaisi asia.

Koulut alkoi tänään. Kerholla ei ole mitään penaali / teroitin / viivotin tms pakettia jonka olisi voinut ostaa ekaluokkalaiselle jonka mielestä se olisi ollut aika cool.
Pieni juttu mutta kuvastaa hyvin ettei ketään kiinnosta ajatella että tästäkin voisi saada lisämyyntiä kun niitä näkyy Prisman hyllyillä.

Onko Julisteita? Ei ole, Uskon että moni lapsi voisi haluta suosikkipelaajan julisteen.

Onko HPK peikorttipakka joita voi viedä vaikka tuliaiseksi mökille? Ei ole

Entä jos haluan lemmikilleni hpk aiheisia tuotteita? Eipä ole.

Ei ole oikein mitään.

Sen sijaan verkkokaupassa on myynnissä halloween paita mutta kuvaa minkälainen paita on kyseessä ei ole viiitsitty lisätä.
Halloween tuotteita myynnissä siis Elokuussa eikä kuvaa millainen tuote kyseessä.


Nämäkin kaikki on "uuden" (joka ei ole enää mitenkään uusi) johdon vastuulla loppupeleissä mutta mitään ei tapahdu.

Verkkokauppa on kerholla selkeästi vain "koska pakko", Ajatus tulisi aivan viimeistään nyt kääntää asentoon "verkkokauppa on tulonlähde eikä pakkopullaa oleva rasite"


Hieman masentavaa ettei vieläkään, edes tässä tilanteessa olla herätty todellisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Verkkokauppa on kerholla selkeästi vain "koska pakko", sitä ei edes haluta ajatella tulonlähteenä koska se vaatisi sen että jotain kiinnostaa.


Hieman masentavaa ettei vieläkään, edes tässä tilanteessa olla herätty todellisuuteen.
Olisiko ollut seuran Podissa, missä Tj mainitsi, että fanituotemyynti on yksi niitä asioita mitä pitää tulevaisuudessa petrata.

Itse myös hänen kanssaan kasvotusten juttelin kyseisestä aiheesta olisiko ollut kickoffissa. Sanoi, että tästä osa-alueesta on puhuttu ja sitä pitää parantaa, sanoi katsovansa Ilveksen suuntaan hieman kadehtien. Totesi myös siihen, että seuran talouden ollessa sen mikä se on, niin kaikkia uudistuksia ei voi tuoda kerralla vaikka kuinka haluaisi. Ravintolatoiminnan päivittäminen(laitteet tms.) ja visuaaliseen uudistuksen(nettisivut) olivat listalla tänä vuonna.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Olisiko ollut seuran Podissa, missä Tj mainitsi, että fanituotemyynti on yksi niitä asioita mitä pitää tulevaisuudessa petrata.

Totesi myös siihen, että seuran talouden ollessa sen mikä se on, niin kaikkia uudistuksia ei voi tuoda kerralla vaikka kuinka haluaisi. Ravintolatoiminnan päivittäminen(laitteet tms.) ja visuaaliseen uudistuksen(nettisivut) olivat listalla tänä vuonna.

On hyvä että edes tiedostetaan tämä. Milloin tämä podi on ollut missä näin sanoi?

Pidän toisaalta tekosyynä tätä taloustilannetta sille ettei verkkokauppaa voisi kehittää tai tekemään asioita fiksusti. Se tuntuu olevan nykyään tekosyy ihan kaikkeen.
Toimari ei saisi mennä "taloustilanne" selityksen taakse mutta jotenkin tuntuu että sielläkin ollaan jo vähän alistuttu siihen ettei tässä mitään voida tehdä enää.

Jos netissä on kesällä loppusyksyn teematuotteita myynnissä on se vain puhtaasti saamattomuutta ja laiskuutta. Se että verkkokauppaa ei hoida kukaan, lisää ja poista tuotteita, valokuvaa niitä, tutki mitä maailmalla faneille myydään jne ei oikein ole asia mikä vaatisi pääomaa niin paljon etteikö Kerholla tässä taloustilanteessa sitä kaikesta huolimatta olisi.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kerho shop olisi laitettavissa kuntoon pienellä investoinnilla ja vaivalla.

Pidän toisaalta tekosyynä tätä taloustilannetta sille ettei verkkokauppaa voisi kehittää tai tekemään asioita fiksusti. Se tuntuu olevan nykyään tekosyy ihan kaikkeen.
Toimari ei saisi mennä "taloustilanne" selityksen taakse mutta jotenkin tuntuu että sielläkin ollaan jo vähän alistuttu siihen ettei tässä mitään voida tehdä enää.

Jos netissä on kesällä loppusyksyn teematuotteita myynnissä on se vain puhtaasti saamattomuutta ja laiskuutta. Se että verkkokauppaa ei hoida kukaan, lisää ja poista tuotteita, valokuvaa niitä, tutki mitä maailmalla faneille myydään jne ei oikein ole asia mikä vaatisi pääomaa niin paljon etteikö Kerholla tässä taloustilanteessa sitä kaikesta huolimatta olisi.

Tuossa jälkimmäisessä viestissäsi kuvailetkin tuota "vaivan" määrää, joka asian kuntoon laittamiseksi menisi. Mutta mikä olisi tuo oman arvioisi investointi, eli rahamäärä, joka tuohon menisi?

Että silleen...
 

TJ MACKEY

Jäsen
Olisiko ollut seuran Podissa, missä Tj mainitsi, että fanituotemyynti on yksi niitä asioita mitä pitää tulevaisuudessa petrata.

Itse myös hänen kanssaan kasvotusten juttelin kyseisestä aiheesta olisiko ollut kickoffissa. Sanoi, että tästä osa-alueesta on puhuttu ja sitä pitää parantaa, sanoi katsovansa Ilveksen suuntaan hieman kadehtien. Totesi myös siihen, että seuran talouden ollessa sen mikä se on, niin kaikkia uudistuksia ei voi tuoda kerralla vaikka kuinka haluaisi. Ravintolatoiminnan päivittäminen(laitteet tms.) ja visuaaliseen uudistuksen(nettisivut) olivat listalla tänä vuonna.
Tämä on erittäin rohkaisevaa kuulla. Ja vaikka olenkin erittäin kriittinen Kerhoa kohtaan, niin se on myönnettävä, että korjattavaa seuran toiminnassa on ja paljon, liiankin paljon kerralla. Siellä on varmasti uudella toimarilla ja hallituksella kyllä selkeästi halua uudistaa asioita kovallakin kädellä, mutta sitä tehtävää on pirusti ja laadukkaasti tehtävää muutostyötä tulee myös valvoa ja johtaa laadulla, jotta saadaan aikaan jotakin pysyvää. Jostain pitää siis lähteä liikkeelle ja tuo nettisivujen uudistus on todellakin paikallaan ja tulee tarpeeseen. Sitä kautta kun Kerho saa tuota visuaalista ilmettä ja julkisivua kirkastettua raikkaammaksi, kuka tietää se helpottaa myös fanituotemyynnin totaalista remonttia, joka on suurelta osin myös tuotemuotoilia ja visuualista ilmettä. Kerhon ilme on luvalla sanoen vähän nuhjuinen. Kotisivut, kaukalon laidat, hallin valaistus, äänentoisto, fanituotemyynti, hallilla myytävät ruoka ja juomat.. Pikkuisen mallia siitä paljon parjastusta Mason liivistä niin hyvä tulee. Ja uusi ensi kauden pelipaita on muuten pirun hieno, ainakin siinä viiden sekunnin esitettelykuvassa kick offin yhteydessä.

Vähän väärä ketju, mutta sivuaa seitin ohuesti näiden uudistuksien kautta: Sitä henkilökohtaisesti odottelen, että tj Källarsson starttailee tuon Kerhon myynnin kunnolla vauhtiin. Sen segmentin alle tämä fanituote- myyntikin kuuluu. Myynti taitaakin olla se viimeinen saareke, mitä uusi johto ei ole vielä uusiksi laittanut. Enkä nyt puhu mistään henkilöstö- muutoksista vaan ylipäätäänsä toimintakulttuurin muutoksesta. Eletään kuitenkin "jo" elokuun alkua. Vaikka joukkueen tosipelit kentällä alkaa vasta syyskuun puolivälissä, ne yritysasiakkaiden, kumppaneiden ja kuluttajien kanssa käytävät taistelut euroista on jo vahvasti käynnissä, nyt Kerho niitä puita uuniin ja myyntihousua jalkaan. Peli alkoi jo!

Edit: se ensi kauden uudistettu pelipaita, miksi siitä ei ole kuvia missään? Miksi sitä ei saa kannattajat jo ostaa? Nyt Hämeenlinnan Pallokerho, herätys. Se on hieno paita, johon on saatu mainokset hienosti upotettua, hienoilla väreillä. Olette onnistuneet pirun hienosti. Teillä on jotakin tällaista käsissä kaiken ei niin positiivisen keskellä, niin miksi että tuo sitä esille? Ja ennen kuin verisuoni räjähtää päässä, niin älkää nyt sanoko, että sitten kun Liiga alkaa sen pääsee näkemään. Tai että sitä ei varsinaisesti tule kannattajille sellaisenaan myyntiin. Molemmat edellä kuvatut vastaukset olisi tyhmiä ja laiskoja. Se paita kiinnostaa ja herättää haluja ostoksille. Hypeä ei voi luoda liian aikaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mutta mikä olisi tuo oman arvioisi investointi, eli rahamäärä, joka tuohon menisi?

Että silleen...

Se riippuu siitä miten paljon tuotteita sinne halutaan valikoimiin, ostetaanko suoraan varastoon tuotteita vai tilataanko vain kun asiakas tilaa, myyntitili? Onko kokeiltu? jne. (tämä usein nostaa yksikköhintaa jolloin kate pienenee). Jostakin tätä on kuitenkin lähdettävä rakentamaan, vaikka pienemmillä katteille sen sijaan ettei tehdä mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Elikkäs ei tässä mitään tarvetta ole kehittää yhtään mitään. Sekavampia nettisivujakin löytyy Liigasta, joten niihinkään ei nyt kannattaisi investoida.

Höpsis. Tarvis tietysti, ja isosti. Olis tavallaan jopa "helppo" olla jossain kärkipäätä. Mutta, mutta...
 

KariJurri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Tuossa jälkimmäisessä viestissäsi kuvailetkin tuota "vaivan" määrää, joka asian kuntoon laittamiseksi menisi. Mutta mikä olisi tuo oman arvioisi investointi, eli rahamäärä, joka tuohon menisi?

Että silleen...
Oon näitä tehnyt jokusen työkseni, niin voin vähän availla kustannuksia.

Minimissään tarvitsee kolmisen työvaihetta. Design, toteutus ja sisällön luonti. Jos nämä tilataan talon ulkopuolelta (sisällön luonti jää luultavasti talon sisäiseksi), niin hinta on keskimääräisesti 100-150€/h.

Design on semmoinen 50h homma vähintään, joka kunnolla tehtynä maksaa itsensä takaisin kun fronttikoodarin ei tarvitse arvailla että mitä sinne CSS:n satuilee. Toteutuksessa, eli koodissa mennään varmaan n. 300h luokkaan, voidaan jopa lisätä 100-200h tähän todennäköisesti. Riippuu onko alustava suunnitelma hyvä ja tekijät oikeasti taitavia. Kaksi eri toteutusta, eli verkkosivut ja kauppa joka embeddataan sivuille. Ei tämmöinen ole mikään ihan pikkuhomma toteuttaa. Jostain 50-80k hinnasta varmaankin puhutaan ihan minimissään jos/kun tämä tehdään tilaustyönä ja tehdään sivusto jota on helppo tulevaisuudessa päivittää, niin sisällön kuin ulkoasunkin osalta. Tähän vielä päälle sitten firman sisäiset työtunnit, kun luodaan tekstejä, suunnitellaan sitä että mitä sinne sivustolle oikeasti halutaan, luodaan tuotteet verkkokauppaan, otetaan valokuvia jne.

Tässä on syy minkä takia moni firma laittaa sen siskonpojan tekemään ne sivut, mutta toivon nyt että Kerho ei sille linjalle ole lähtenyt vaikka investointi aika hurja onkin. Siinä kustaan vaan omille nilkoille jos sille tielle lähdetään.
 

Palisades

Jäsen
Koulut alkoi tänään. Kerholla ei ole mitään penaali / teroitin / viivotin tms pakettia jonka olisi voinut ostaa ekaluokkalaiselle jonka mielestä se olisi ollut aika cool.
Pieni juttu mutta kuvastaa hyvin ettei ketään kiinnosta ajatella että tästäkin voisi saada lisämyyntiä kun niitä näkyy Prisman hyllyillä.

Onko Julisteita? Ei ole, Uskon että moni lapsi voisi haluta suosikkipelaajan julisteen.
Hotsi-härkää hyödynnetään edelleenkin kovin vähän. Kerholla olisi käytettävissään kaksi lapsiin vetoavaa hahmoa; nopeasti yleisön suosioon päässyt Hotsi ja jo tunnettu, nykyään jopa lievästi nostalginenkin ritari. Ainakin lapsille suunnatuissa tuotteissa pitäisi näkyä näitä hahmoja. Ei tarvitse edes käyttää mielikuvitusta siihen miltä Kerhoritari näyttää päästä alaspäin, se on piirretty jo 90-luvulla. Kovin monella seuralla maailmalla ei ole yhtä hieno tilanne kuin Kerholla, liigasta puhumattakaan, että olisi markkinointiin käytettävissä kaksi jo olemassa olevaa, hyvin tunnettua hahmoa. Mutta Hotsi-tuotteita on muutama hassu ja ritarituotteita ei ensimmäistäkään. Mikä hemmetin järki on roikottaa pikkujunnujen paidoissa ritaria, jos sitä ei mitenkään muuten hyödynnetä lapsille suunnatuissa fanituotteissa?
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Oon näitä tehnyt jokusen työkseni, niin voin vähän availla kustannuksia.

Jostain 50-80k hinnasta varmaankin puhutaan ihan minimissään jos/kun tämä tehdään tilaustyönä ja tehdään sivusto jota on helppo tulevaisuudessa päivittää, niin sisällön kuin ulkoasunkin osalta.

Tässä on syy minkä takia moni firma laittaa sen siskonpojan tekemään ne sivut, mutta toivon nyt että Kerho ei sille linjalle ole lähtenyt vaikka investointi aika hurja onkin. Siinä kustaan vaan omille nilkoille jos sille tielle lähdetään.


Itse en ole tehnyt tälläistä mutta olen osakkaana yrityksessä joka toteuttaa erittäin vaativia verkkopohjaisia ratkaisuja liitännäisineen yrityksille ja tiedän suunnilleen hintahaitarin millä ratkaisuja toteutetaan.
Ja ne ei maksa 80th€ ainakaan siellä.
Asiakkaina kaikenkokoisia yrityksiä toiminimistä pörssifirmoihin.
Ylipäätään suurempia ratkaisuja ei tehdä tuntilaskutuksella vaan sovitulla kiinteällä hinnalla kun se ei ole hyllytavaraa. Toki ei ole osaamista sanoa miten monta tuntia menee laadukkaan verkkokaupan rakentamiseen tai vanhan uudistamiseen että sen suhteen en ole asiantuntija.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Uskon molempia, sillä kuulostaa ihan normaalilta IT-alan yrityksien toimittamilta suunnitelmilta :D

Että silleen...

Spontaani repeäminen :D
On kyllä, erittäin.

Mut pitääkin laittaa tietoa eteenpäin että myydään Kerholle tohon hintaan paketti ja reiluja kun ollaan niin aitio käyttöön kokokaudeksi.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Vähän on tähänkin pakko jarrutella. Tuollainen @KariJurri mainitsema paketti on jo aivan liian kattava Kerhon kaltaiselle toimijalle, kuten @Jerry100 jo mainitsikin, ja tuo työmäärä vastaa ns. ihan oikean verkkokaupan pystyttämistä.

Sitä Kerho nyt ei missään nimessä tarvitse, vaan yksinkertaisen ja toimivan mallin, jota osaa käyttää 100% "kerholaisista" molemmissa päissä eli asiakkaana ja ylläpitäjänä.

Tuo nykyinen nyt on todella kökkö sekä asiakaskokemuksen että varmaan myös ylläpidon puolesta, mutta kyllähän tuoltakin pohjalta pystyisi päivittämään kaupan kilpailukykyiseksi ja käyttäjäystävällisemmäksi ihan murto-osalla siitä investoinnista mitä joku Motonet tai Zalando tämmöiseen tarvii.

Toki se vaatisi sen että a) olisi mitä myydä ja b) tiedetään mikä sen asiakaspolku tulee olla c) löytyy toteuttaja. En tiedä onko näitä mistään kyselty, jos oma osaaminen ei riitä, mutta b ja c kohtiin löytyy kyllä ihan kustannustehokkaitakin tekijöitä.

Mä vähän luulen, että tästä ei nyt vaan kukaan halua ottaa vastuuta ja korkeintaan on kyselty siltä kummipojalta, että tekiskö joku ilmaseks jotain. Noinhan se ei nykyään enää toimi, mutta on tuolla yhteistyökumppaneina jo sellaisia kioskeja, joista voisi vaikka kysellä notta mitenkäs se verkkomyynti tahi koodi taipuisi.

Hommiin saatana!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös