Kenttäkoostumukset kaudella 2023–2024

  • 287 844
  • 2 869

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä idea tuossa Koivistoisen laidalla peluuttamisessa on? Ikonen ja Koivistoinen toistapäin.

Siis tietääkö joku jotain mitä mä en? Seuraan IFK:n ulkopuolelta jääkiekkoa todella vähän, mutta Ikosen en ole nähnyt koskaan vetävän laidassa ja Koivistoisella kulki kuitenkin siinä kokeillessaan ihan mallikkaasti.

Vähän infoa kaipailisin vain tähän.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Samaa luulen. Joka ketjussa taitaa hitain pelaaja olla sentteri.
Väänänen on IFKn pelaajista toiseksi nopein luistelija.
Ja Suomen Parhaan Nelssonin sena, roolit on tässä kolmikossa kohillaan ja kannattajatkin viihtyy, sekä oman että vierasjoukkueen osalta tunnetta riittää.
Antti, Leo ja Miro. Pakko digata. Vibat ovat just sopivasti kevään -11, ja Trio Rosvojen kaltaiset. Omat rakastaa ja vihulaiset vihaa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai niin meillä pelaa Ikonenkin, olin jo ehtinyt unohtaa hänet. Tai pelaisi, jos mahtuisi kokoonpanoon. Ei ilmeisesti mennyt siirtorajalla kaupaksi.
Mikäköhän palstatotuus tuostakin on tullut, että Ikosta olisi kovasti yritetty kaupitella. IFK:lla ei ole kevättä ajatellen yhtään ylimääräistä pelaajaa ringissä ja valistunein arvaus on ollut, että Ikonen ei ole ollut täydessä tikissä ja siksi ollut paljon sivussa.
Varmaan parempi aloittaja Ikonen, en tiedä.
Ei kai sentterin ole mikään pakko kumartua aloitukseen, jos vieressä on parempi aloittaja.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väänänen on IFKn pelaajista toiseksi nopein luistelija.
Ja Suomen Parhaan Nelssonin sena, roolit on tässä kolmikossa kohillaan ja kannattajatkin viihtyy, sekä oman että vierasjoukkueen osalta tunnetta riittää.
Antti, Leo ja Miro. Pakko digata. Vibat ovat just sopivasti kevään -11, ja Trio Rosvojen kaltaiset. Omat rakastaa ja vihulaiset vihaa.

Mä oon nyt hammasta purren parisen viikkoa pitänyt turpani kiinni tästä - varmaan jossain kohtaa tuon nykyisen nepalin kokoamisen jälkeen, koska pelottaa että olenkin joka kevät laittanut sen täysin samanlaisen viestin…

Sellainen tutina ja tötinä on nyt kuitenkin, että näillä on oikeasti tsäänssi mennä aivan päätyyn asti. Keke jos olisi tolppien välissä, niin mulla olisi varmaan jossain pahviboksissa viirit ja lippikset venailemassa.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ykkös-, kakkos- ja nelosketjut saisi lukita noin. Kysymys kuuluu, että mitä tapahtuu kolmoselle kun Rask palaa? Tippuuko Ikonen vai Kaskimäki poppareille? Jälkimmäisen esityksissä on läsnä vähän sellainen nuoren pelaajan hölmöilyn riski, joten veikkaan että Peltosen papereissa hänelle on varattu se 13. hyökkääjän posti.

Muutenhan homma on tällä hetkellä menossa sen verran mallikkaasti jiiriin, että ilmassa oikein haisee finaalit.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ykkös-, kakkos- ja nelosketjut saisi lukita noin. Kysymys kuuluu, että mitä tapahtuu kolmoselle kun Rask palaa? Tippuuko Ikonen vai Kaskimäki poppareille? Jälkimmäisen esityksissä on läsnä vähän sellainen nuoren pelaajan hölmöilyn riski, joten veikkaan että Peltosen papereissa hänelle on varattu se 13. hyökkääjän posti.

Muutenhan homma on tällä hetkellä menossa sen verran mallikkaasti jiiriin, että ilmassa oikein haisee finaalit.

Väänänen poppareille ja Ikonen nelosen keskelle. Väänäsen kiekollinen peli on heikkoa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ykkös-, kakkos- ja nelosketjut saisi lukita noin. Kysymys kuuluu, että mitä tapahtuu kolmoselle kun Rask palaa? Tippuuko Ikonen vai Kaskimäki poppareille? Jälkimmäisen esityksissä on läsnä vähän sellainen nuoren pelaajan hölmöilyn riski, joten veikkaan että Peltosen papereissa hänelle on varattu se 13. hyökkääjän posti.

Muutenhan homma on tällä hetkellä menossa sen verran mallikkaasti jiiriin, että ilmassa oikein haisee finaalit.

Ikonen se täytyy olla.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Väänänen on IFKn pelaajista toiseksi nopein luistelija.
Ja Suomen Parhaan Nelssonin sena, roolit on tässä kolmikossa kohillaan ja kannattajatkin viihtyy, sekä oman että vierasjoukkueen osalta tunnetta riittää.
Antti, Leo ja Miro. Pakko digata. Vibat ovat just sopivasti kevään -11, ja Trio Rosvojen kaltaiset. Omat rakastaa ja vihulaiset vihaa.
Eikai noilla suoraluistelu nopeuksilla oo oikein mitään vaikutusta, mä ainakin puhun nopeasta pelaajasta niin tarkoitan käännöksiä, pyrähdyksiä, temmon rytmitystä ja kiihtyvyyttä, kaikki millä on eniten vaikutusta.

Periaatteessa saat suoraluistelun nopeudet huippuun ku oot ajanut ittes pihalle ja sit onkin kiirre kotiin ja sit taas ku olet kokoajan ytimessä niin et joudu ku ottaa nopeita pyrähdyksiä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisi toimia vielä paremmin, jos sentteri osaisi edes vähän syötellä laitureilleen. Varsinkin Pihlströmiltä voitaisi saada enemmän tehoja irti. Lisäksi Ikonen on Väänästä parempi aloittaja.

Ollaankohan me oikeasti katsottu samoja matseja? Mielestäni ei hirveän monen käden sormilla tarvitse laskea Väänäsen paskoja ratkaisuja nykyisessä koostumuksessa viime peleistä. Mä en koskisi tuohon nepaliin pitkällä tikullakaan.

Väänänen on oikein mallikas lähes 53%:n aloittaja, tehnyt 33 peliin tehot 4+4=8 peliajan ollessa keskimäärin 10:28, osaten samalla oikeasti luistella.
Ikosen prosentit ovat aloitusympyrässä toki kovat. Tilastoissa sitten taas 43 ottelua, 2+15=17 ja neljä minuuttia enemmän jääaikaa ottelua kohden meidän sniperillä. Skrinnari lähtee liikkeelle samaan tahtiin kuin Silja Kustaanmiekasta. Sai aika pitkään vielä ampua plekseihin ja keräillä kakkossyöttöjä tuossa ykkös-yv:ssä.

Joni Ikosen laukaisuprosentti on 2,3% ja Miro Väänäsen sitten taas 14,8%. Väänäsestä voi olla montaa mieltä, mutta jos joku kokee, että tällä kaudella enemmän roolissaan epäonnistunut näistä kahdesta on Miro Väänänen, niin en jaksa edes ruveta tappelemaan. Jos Ikosella nyt ei noiden kundien kanssa ala kulkemaan, niin voi mun mutuilla olla pelipaikka playoffeissa oikeasti vaarassa.

Joo, mahdolliset loukkaantumiset varmasti sekoittavat aina kokoonpanojen osalta pakkaa, mutta melkein tekisi mieli taas yksi hatullinen paskaa ottaa kulutettavaksi, jos tuohon nelssoniin vielä tällä kaudella kosketaan. En millään jaksa uskoa.

E: Pääpointtini kuitenkin nyt jäi sanomatta, kun takerruin semantiikkaan, että jos tuossa keskellä pyörisi kivijalka Ikonen, niin en mä usko että tuon ketjun liike olisi hyökkäysalueen rotaatioissa läheskään niin sulavaa. Mun mielestä Väänänen pärjää oikein hyvin tuon ketjun roolituksien kanssa kiekollisessa pelissä. IFK on monta kertaa viime aikoina saanut momentumin käännettyä sillä, että nuo meidän nelosen kundit ovat saaneet väkisin väännettyä kiekon vastustajan alueelle pystyen vielä mallikkaasti kierrättämään hyökkäyspeliä. En usko, että tämä samalla tasolla Ikosen kanssa onnistuisi. Ehkä mulla kuitenkin tosiaan on hieman antipatioita Ikosta kohtaan, varsinkin kun ei tullut yhtään sitä, mitä tilattiin. Turhauttava pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Olihan Väänänen ennen vuodenvaihdetta melkoinen riippakivi kokoonpanossa, mutta nyt tämän vuoden puolella on tuo peli muuttunut paljon. Varmasti osaltaan ketjukavereiden ansiosta, mutta varmasti osansa on henkilökohtaisellakin pelaamisella.

Viimeiseen yhdeksään peliin tosiaan 4 pistettä ja se on hyvä määrä 10-12min illassa pelaavalta nelosketjun jätkältä. Lisäksi kun peli toimii Komarovin ja Pihlströmin kanssa, niin turha tuollaista kolmikkoa on rikkoa. Tärkeämpää on saada tuo kolmosketju toimivaksi, jotta pystyisivät pelaamaan sen 15min hyvällä tasolla ja luomaan myös maalipaikkoja.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis tietääkö joku jotain mitä mä en? Seuraan IFK:n ulkopuolelta jääkiekkoa todella vähän, mutta Ikosen en ole nähnyt koskaan vetävän laidassa ja Koivistoisella kulki kuitenkin siinä kokeillessaan ihan mallikkaasti.

Vähän infoa kaipailisin vain tähän.
Mun on pakko sanoa, että mielikuvissani muistelin Ikosen pelanneen laiturina aiemmin urallaan, mutta nyt on tainut mennä Juuso ja Joni sekaisin. Puhdas sentteri tuo Ikonen tosiaan taitaa olla.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Ollaankohan me oikeasti katsottu samoja matseja? Mielestäni ei hirveän monen käden sormilla tarvitse laskea Väänäsen paskoja ratkaisuja nykyisessä koostumuksessa viime peleistä. Mä en koskisi tuohon nepaliin pitkällä tikullakaan.

Väänänen on oikein mallikas lähes 53%:n aloittaja, tehnyt 33 peliin tehot 4+4=8 peliajan ollessa keskimäärin 10:28, osaten samalla oikeasti luistella.
Ikosen prosentit ovat aloitusympyrässä toki kovat. Tilastoissa sitten taas 43 ottelua, 2+15=17 ja neljä minuuttia enemmän jääaikaa ottelua kohden meidän sniperillä. Skrinnari lähtee liikkeelle samaan tahtiin kuin Silja Kustaanmiekasta. Sai aika pitkään vielä ampua plekseihin ja keräillä kakkossyöttöjä tuossa ykkös-yv:ssä.

Joni Ikosen laukaisuprosentti on 2,3% ja Miro Väänäsen sitten taas 14,8%. Väänäsestä voi olla montaa mieltä, mutta jos joku kokee, että tällä kaudella enemmän roolissaan epäonnistunut näistä kahdesta on Miro Väänänen, niin en jaksa edes ruveta tappelemaan. Jos Ikosella nyt ei noiden kundien kanssa ala kulkemaan, niin voi mun mutuilla olla pelipaikka playoffeissa oikeasti vaarassa.

Joo, mahdolliset loukkaantumiset varmasti sekoittavat aina kokoonpanojen osalta pakkaa, mutta melkein tekisi mieli taas yksi hatullinen paskaa ottaa kulutettavaksi, jos tuohon nelssoniin vielä tällä kaudella kosketaan. En millään jaksa uskoa.

E: Pääpointtini kuitenkin nyt jäi sanomatta, kun takerruin semantiikkaan, että jos tuossa keskellä pyörisi kivijalka Ikonen, niin en mä usko että tuon ketjun liike olisi hyökkäysalueen rotaatioissa läheskään niin sulavaa. Mun mielestä Väänänen pärjää oikein hyvin tuon ketjun roolituksien kanssa kiekollisessa pelissä. IFK on monta kertaa viime aikoina saanut momentumin käännettyä sillä, että nuo meidän nelosen kundit ovat saaneet väkisin väännettyä kiekon vastustajan alueelle pystyen vielä mallikkaasti kierrättämään hyökkäyspeliä. En usko, että tämä samalla tasolla Ikosen kanssa onnistuisi. Ehkä mulla kuitenkin tosiaan on hieman antipatioita Ikosta kohtaan, varsinkin kun ei tullut yhtään sitä, mitä tilattiin. Turhauttava pelaaja.
Kyllä kolmikon yhteiset kemiat ovat paljon tärkeämpi yksityiskohta kuin jonkun vaihtoehtoisen pelaajan jalkanopeus, laukauksen kovuus tai palkkapussin suuruus. Pitkästä aikaa ja vihdoinkin nyt tällä kaudella, meillä on jo kolme toimivaa ketjua muutama kierros ennen runkosarjan loppua. Pidetään niistä kiinni ja toivotaan että se neljäskin saadaan kuosiin kevään mittaan sitten kun Rask palaa kokoonpanoon.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan Väänänen ennen vuodenvaihdetta melkoinen riippakivi kokoonpanossa, mutta nyt tämän vuoden puolella on tuo peli muuttunut paljon. Varmasti osaltaan ketjukavereiden ansiosta, mutta varmasti osansa on henkilökohtaisellakin pelaamisella.

Viimeiseen yhdeksään peliin tosiaan 4 pistettä ja se on hyvä määrä 10-12min illassa pelaavalta nelosketjun jätkältä. Lisäksi kun peli toimii Komarovin ja Pihlströmin kanssa, niin turha tuollaista kolmikkoa on rikkoa. Tärkeämpää on saada tuo kolmosketju toimivaksi, jotta pystyisivät pelaamaan sen 15min hyvällä tasolla ja luomaan myös maalipaikkoja.

Veikkaan edelleen, että suurin syy "riippakiveyteen" oli loukkaantumisessa/vammassa/vaivassa. Jos tilanne vieläpä on ollut se, että Väänäsen agentille ei liikoja ole tullut sopimustarjouksia pyödälle, Väänäsellä on ollut oikea supermotivaatio käyttää toipumisaika fiksusti ja oikein ja panostaa tähän kevätkauteen.

Myöskään mä en koskisi neloseen. Ainakaan vielä. Kolmosen kokoonpanon osalta Raskin paluun jälkeen avainasemassa on paitsi Ikonen ja hänen kondiksensa, myös Kaskimäki itse. Nyt ei ole helppo vastuksia tällä viikolla luvassa ja käytännössä vain kuuden pinnan pelejä, joten Kaskimäellä on hyvä sauma osoittaa, miten pystyy kovassa paineessa pelaamaan ja miten on huolellisuuden laita.

Tässähän on oikeasti hyvä tilanne, kun siellä joudutaan ihan tosissaan taistelemaan pelipaikoista. Omaa vuoroaan ei oikeasti ole odottamassa yhtään turhaketta, vaikka jotkut Åstenista niin ajattelevatkin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ei pelikanien rosteri kalpene yhtään meidän vastaavaan. Tänään pitää heittää parasta pöytään jos pisteitä halutaan. Komeaa kuudetta sijaa ei tänään menetetä vaikka turpaan tulisikin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nättinen - Lehterä - Marleau
Vesalainen - Pakarinen - Jääskä
Kaskimäki - Koivistoinen - Rask
Pihlström - Väänänen - Komarov

Ketjut on lukittu ja näillä mennään kun Rask palaa, sanon minä. Ikävä kyllä Ikonen ja Åsten eivät mahdu kokoonpanoon, mutta voivat olla täsmäaseita.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onko jollain parempaa tietoa siitä, että voiko Melart olla pelikunnossa poffeissa, vai onko kausi 100-varmasti ohi?
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Kyllä se on ohi.
Melart oli leikkauksessa noin viikko vikan pelinsä jälkeen, mutta ei ehdi mukaan enää. Ehkä 7-pakiksi 7-finaaliin ja jäälle nostamaan kannua.
Tämä olisi kaunis näky keväällä Nordiksella. Jorsti nostaa kannun ja samalla viittelöi Lädää apuun kannun nostoon. Tulee lievä flashback keväästä 2011 Espoossa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä se on ohi.
Melart oli leikkauksessa noin viikko vikan pelinsä jälkeen, mutta ei ehdi mukaan enää. Ehkä 7-pakiksi 7-finaaliin ja jäälle nostamaan kannua.
Harmi homma. Melart olisi ollut tosi hyvä lisävoima tuohon vielä sekä oman panoksensa takia tietysti, mutta myös rotaatio-mielessäkin.
Toivottavasti edes Luhanka on kunnossa, ja nopeassa valmiudessa jos pitää paikata. Pakarinen on sen verran liekeissä hyökkääjänä, ettei hirveästi hotsittais käyttää pakkina poffeissa.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tämä olisi kaunis näky keväällä Nordiksella. Jorsti nostaa kannun ja samalla viittelöi Lädää apuun kannun nostoon. Tulee lievä flashback keväästä 2011 Espoossa.
Ei, kyllä kannun nostaa ensimmäiseksi Tietokone-Tilkanen ja vielä yhdellä kädellä, koska pädi pitää olla toisessa kädessä. Aina. Sen jälkeen voi vähemmän tärkeät joukkueenjäsenet aloittaa omat nostonsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös