Ollaankohan me oikeasti katsottu samoja matseja? Mielestäni ei hirveän monen käden sormilla tarvitse laskea Väänäsen paskoja ratkaisuja nykyisessä koostumuksessa viime peleistä. Mä en koskisi tuohon nepaliin pitkällä tikullakaan.
Väänänen on oikein mallikas lähes 53%:n aloittaja, tehnyt 33 peliin tehot 4+4=8 peliajan ollessa keskimäärin 10:28, osaten samalla oikeasti luistella.
Ikosen prosentit ovat aloitusympyrässä toki kovat. Tilastoissa sitten taas 43 ottelua, 2+15=17 ja neljä minuuttia enemmän jääaikaa ottelua kohden meidän sniperillä. Skrinnari lähtee liikkeelle samaan tahtiin kuin Silja Kustaanmiekasta. Sai aika pitkään vielä ampua plekseihin ja keräillä kakkossyöttöjä tuossa ykkös-yv:ssä.
Joni Ikosen laukaisuprosentti on 2,3% ja Miro Väänäsen sitten taas 14,8%. Väänäsestä voi olla montaa mieltä, mutta jos joku kokee, että tällä kaudella enemmän roolissaan epäonnistunut näistä kahdesta on Miro Väänänen, niin en jaksa edes ruveta tappelemaan. Jos Ikosella nyt ei noiden kundien kanssa ala kulkemaan, niin voi mun mutuilla olla pelipaikka playoffeissa oikeasti vaarassa.
Joo, mahdolliset loukkaantumiset varmasti sekoittavat aina kokoonpanojen osalta pakkaa, mutta melkein tekisi mieli taas yksi hatullinen paskaa ottaa kulutettavaksi, jos tuohon nelssoniin vielä tällä kaudella kosketaan. En millään jaksa uskoa.
E: Pääpointtini kuitenkin nyt jäi sanomatta, kun takerruin semantiikkaan, että jos tuossa keskellä pyörisi kivijalka Ikonen, niin en mä usko että tuon ketjun liike olisi hyökkäysalueen rotaatioissa läheskään niin sulavaa. Mun mielestä Väänänen pärjää oikein hyvin tuon ketjun roolituksien kanssa kiekollisessa pelissä. IFK on monta kertaa viime aikoina saanut momentumin käännettyä sillä, että nuo meidän nelosen kundit ovat saaneet väkisin väännettyä kiekon vastustajan alueelle pystyen vielä mallikkaasti kierrättämään hyökkäyspeliä. En usko, että tämä samalla tasolla Ikosen kanssa onnistuisi. Ehkä mulla kuitenkin tosiaan on hieman antipatioita Ikosta kohtaan, varsinkin kun ei tullut yhtään sitä, mitä tilattiin. Turhauttava pelaaja.